Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi työhakemus ja sain töitä. Arvaatko miksi?

Vierailija
27.11.2024 |

Verkosto. Verkosto. Verkosto. 

Siinä se taika. Tutustukaa ihmisiin, joka paikassa. Ette koskaan tiedä, mitä kautta se paikka löytyy. Jos olette jollekin edes puoliksi tuttu, niin se on jo monta askelta eteenpäin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yhdessä työhaastattelussa niin kaveri kerto: kaikenlaista säätäjää meilläkin ollu mutta vaihtuvuus on ollut suurta.

Vierailija
22/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on rekrytoija ja esihenkilö, mutta ei hänkään voi palkata ketään työhön sopimatonta/osaamatonta. Muuten kyllä varmaan ottaisi lähipiiristään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri on rekrytoija ja esihenkilö, mutta ei hänkään voi palkata ketään työhön sopimatonta/osaamatonta. Muuten kyllä varmaan ottaisi lähipiiristään.

Eihän hänen itsensä tarvitse tuntea tulevaa työntekijää. Vinkki voi tulla esim. sinulta tai joltain työntekijältään, että tietävät hommaan sopivan henkilön.

Vierailija
24/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hait päiväkotiin.

Vierailija
25/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se r*nkkurinki pyörii saunailloissa.

Vierailija
26/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt elämässäni 3 työhakemusta, vaikka työpaikkoja on ollut varmaan 30. Näistäkin hakemuksista 2 huvin vuoksi. Töihin on aina pyydetty, enkä ole ollut päivääkään työttömänä.

Et sitten kykene näemmä pitämään työtä.

Vierailija
27/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä ole vaikeata saada, jos toinen osapuoli tietää että olet ns. "hyvä" ja osaava työntekijä. Olen eläkkeellä ja silti työtarjouksia tulee enemmän kuin otan vastaan.

Vierailija
28/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et saanut oma-aloitteisesti edes työpaikkaa, muiden piti järjestää se sinulle. Enpä nyt lähtisi näillä seteillä hirveästi kehuskelemaan.

Vierailija
29/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit ennestään tuntea korjaamo raipen serkun joka otti säälistä sinut töihin.

Vierailija
30/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki pysty tuollaiseen. Minulle on jo iso asia, jos pystyn edes tervehtimään. Tosin olen sairas. Ja en ole hakemassa uutta paikkaa, en saisi tällä hetkellä sellaista mitenkään. 

Vierailija
31/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt mutta kukaan ei halua tutustua minuun sen syvemmin.

Ei sitä sen syvemmin tarvitsekaan. Ei verkosto tarkoita mitään terapiaa, jossa avaudut mielesi syövereistä.

Vaan jutustelet rennosti ja mielellään positiivisesti ja ihastellen, kun toinen kertoo tekemisistään. Enemmän kuuntelet kui puhut. 

Vierailija
32/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä niin taivahan tosi. Olisinpa opiskeluaikoina tentteihin lukemisen sijaan osallistunut enemmän ainejärjestön ja osakunnan toimintaan, istunut sitseillä ja ryypännyt bileissä. Ei niillä arvosanoilla ole väliä, mutta sillä on, kenet tuntee.

Vierailija
33/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites niitä suhteita tekee vielä vähän työkokemusta omaava jolla ei sukulaisista apua`?

Vierailija
34/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä verkostoidun bara mun pappas verkstad. Pappa tykkää että musta voisit tulla hyvä förman för lata arbetare.

Vierailija
35/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikkoa. Monet perii satoja miljoonia ja elää luxus elämää koko ikänsä käymättä sekuntiakaan töissä. Elämä kuluu malleja deittailessa sekä lamborghinilla ajellessa.

Vierailija
36/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites niitä suhteita tekee vielä vähän työkokemusta omaava jolla ei sukulaisista apua`?

Harrastuksissa ja opinnoissa.

Vierailija
37/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt elämässäni 3 työhakemusta, vaikka työpaikkoja on ollut varmaan 30. Näistäkin hakemuksista 2 huvin vuoksi. Töihin on aina pyydetty, enkä ole ollut päivääkään työttömänä.

Hyväveliverkosto?

Tarvitaan vain sellaista osaamista, jota työnantajan on vaikea löytää. Minulla on viisi erilaista ammattialaa, joihin voin työllistyä milloin tahansa. Teen yrittäjänä keikkaa näistä kolmella alalla.

Vierailija
38/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten kykene näemmä pitämään työtä.

Nykyinen työsuhde on kestänyt nyt 14 vuotta. Teen sen lisäksi töitä yrittäjänä ja keikkatöitä aina kun apuani tarvitaan.

Vierailija
39/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt mutta kukaan ei halua tutustua minuun sen syvemmin.

Ei sitä sen syvemmin tarvitsekaan. Ei verkosto tarkoita mitään terapiaa, jossa avaudut mielesi syövereistä.

Vaan jutustelet rennosti ja mielellään positiivisesti ja ihastellen, kun toinen kertoo tekemisistään. Enemmän kuuntelet kui puhut. 

Ärsyttää tällaiset tyypit, joiden mielestä rennosti juttelu on jokin itsestäänselvyys, jonka jokainen voi tehdä sormia napsauttamalla. Se ei todellakaan ole niin.

Vierailija
40/46 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostot katkeaa yleensä kun jäät työttömäksi. Työtön on kuin spitaalinen jonka huonon onnen pelätään tarttuvan terveisiin. Työtön sitten verkostoituu muiden piruparkojen kanssa jossain työkkärikursseilla ja niistä verkostoista ei tietenkään ole hyötyä. Mitä korkeammalla olet, sitä kurjemmiksi kollegat muuttuu ja kilpailu kovenee. Työttömänä muutut hyödyttömäksi ja "varoittavaksi esimerkiksi". 

Paras konsti on vaistota hyvissä ajoin että "palli alkaa heilua" ja hakea uusi paikka kun olet vielä töissä. Älä luota keneenkään! Paras kaverisi voi olla pahin selkäänpuukottaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi