Yksi työhakemus ja sain töitä. Arvaatko miksi?
Verkosto. Verkosto. Verkosto.
Siinä se taika. Tutustukaa ihmisiin, joka paikassa. Ette koskaan tiedä, mitä kautta se paikka löytyy. Jos olette jollekin edes puoliksi tuttu, niin se on jo monta askelta eteenpäin.
Kommentit (46)
Olen tehnyt elämässäni 3 työhakemusta, vaikka työpaikkoja on ollut varmaan 30. Näistäkin hakemuksista 2 huvin vuoksi. Töihin on aina pyydetty, enkä ole ollut päivääkään työttömänä.
Näytit tissit haastattelijalle siks sait.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt elämässäni 3 työhakemusta, vaikka työpaikkoja on ollut varmaan 30. Näistäkin hakemuksista 2 huvin vuoksi. Töihin on aina pyydetty, enkä ole ollut päivääkään työttömänä.
Hyväveliverkosto?
Miten käytännössä käytit näitä verkostoja hyödyksesi? Kerro konkreettisesti. Itse tunnen monestakin kiinnostavasta yrityksestä ainakin etäisesti jonkun. Eivät he silti ole vastaamassa uusien ihmisten palkkaamisesta siellä vaan ihan muissa tehtävissä. Että miten ihan oikeasti verkostoja tässä hyödynnetään? Soitanko sille puolitutulle jota en ole nähnyt viiteen vuoteen että hei, hommaatko mulle töitä teidän firmasta...?
Jos sulla olis oikeasti hyvät verkostot, ei sun mitään työhakemusta tarvitsisi kirjoitella.
Tiedän kokemuksesta että joustavuus on yksi tärkeimpiä vaatimuksia tämänpäivän työelämässä. Johtajat ovat hyviä silloin kun he rohkenevat panostamaan työntekijöiden hyvinvointiin ja täten työn tuloksellisuus paranee. Ihminen ei ole kone se on hyvä pitää mielessä. Yhä useampi nuori kiinnittää huomiota työpaikan arvoihin ja työn merkityksellisyyteen. Uupuneella työntekijällä työnteko on vain pakkopullaa. Haasteet ovat suuret mutta pienin askelin kohti viisaampaa huomista tuottaa hyvän lopputuleman. Avoin ja rakentava ilmapiiri ja esimerkillinen käytös avaavat väyliä uskoa yhteiseen tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväveliverkosto?
Suhteillahan niitä töitä useimmiten ainakin vanhempi henkilö saa. Lähes samanlainen kokemus ja viime vuosina olen ollut myös työttömänä eri pituisia jaksoja. Sekin sopii ihan hyvin kymmenien vuosien raskaiden töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Näytit tissit haastattelijalle siks sait.
Oli kyllä hyvät tissit mieheksi. t: haastattelija
Luin, että verikosto, verikosto, verikosto. Mikäpä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla olis oikeasti hyvät verkostot, ei sun mitään työhakemusta tarvitsisi kirjoitella.
No, ehkä ei johonkin perhefirmaan. Mutta kyllä sen rekryprosessin tietyt stepit ja esim. pätevyys tarkistetaan yhtään isommissa organisaatioissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten käytännössä käytit näitä verkostoja hyödyksesi? Kerro konkreettisesti. Itse tunnen monestakin kiinnostavasta yrityksestä ainakin etäisesti jonkun. Eivät he silti ole vastaamassa uusien ihmisten palkkaamisesta siellä vaan ihan muissa tehtävissä. Että miten ihan oikeasti verkostoja tässä hyödynnetään? Soitanko sille puolitutulle jota en ole nähnyt viiteen vuoteen että hei, hommaatko mulle töitä teidän firmasta...?
Mun työsopimus oli loppumassa, niin kerroin kaikissa yhteyksissä muiden asioiden ohessa verkostolleni, että etsin uutta paikkaa. Näin tämä lähti etenemään.
Niin eli suhteilla. Ei mitään uutta auringon alla
Just nyt ei paljo verkostot auta ku on rakennusalalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työsopimus oli loppumassa, niin kerroin kaikissa yhteyksissä muiden asioiden ohessa verkostolleni, että etsin uutta paikkaa. Näin tämä lähti etenemään.
Kerro tarkemmin eli miten asia eteni?
Sama suomeksi:
pittee olla rahhee että piäsee piireihi
Mun ei ole tarvinnut ikinä tehdä edes työhakemusta, koska suku, suku, suku.
Aika luuseria. En hakenut mitään työpaikkaa, vaan rekrytoija soitti minulle yllättäen ja tarjosi töitä.