Mitä 80-luvun ruokaa ikävöit ja oletko tehnyt sitä? Itse tykkäsin makkarakeitosta ja nakkikastikkeesta muusilla vaan en oo tehnyt.
Kommentit (24)
En suoranaisesti ikävöi mutta makkarakuppeja taidettiin paistaa siihen aikaan. Jotain gotleria siivuina pannulle ja käpristyivät. Pop cornia tehtiin jyvistä itse kattilassa. Peltipiirakkaa eli jauhelihaa, sieniä, kananmunaa.
No mulle noi on kyllä ihan nykyisiäkin ruokia, joita teen.🤗 Ja ovat vielä helppoja tehdäkin. Kannattaa tehdä niin voit nostalgisoida.
Köyhät ritarit ja lämpimät leivät leikkeleellä, ananasviipaleella ja juustolla
Eikö nuo nyt ole ihan normiruokia nykypäivänäkin?
Tykkäsin silakkalaatikosta ja kaalilaatikosta mutta kumpaakaan en tee itse
Vierailija kirjoitti:
Äiti teki hyviä porsaankyljyksiä.
Itse en ole tehnyt, enkä tiedä, millä reseptillä saisi samanlaisia.
Silakkapihvit pannulla rasvalla käristettynä tai silakkarullat täytteellä uunissa. Silakka on nykyään niin hävyttömän hintaista, eikä sitä saa tuoreena enää kalatiskiltä. Joten eipä ole vuosikymmeniin noitakaan ruokalajeja tullut maisteltua
Kanaviillokki!
Oikeaa patakanaa ei saa nykyään mistään ja broilerista tehtynä se ei ole ollenkaan sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo nyt ole ihan normiruokia nykypäivänäkin?
Mitkä noista?
Miksi ihmeessä et ole tehnyt? Tarvikkeet ei maksa paljoa, kun ostaa hyvät tarvikkeet niistä tulee todella hyviä ruokia ja niiden valmistamisessa ei edes mene kovin kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Jos kaupasta joskus harvoin löytyy kyljyksiä, silloin me ostetaan niitä ja paistetaan ja haudutetaan ne. Meidän käyttämissä kaupoissa niitä on vain harvoin, nykyaikuisilla kun on niin kova hinku vain luuttomiin lihoihin. Kertonee vain siitä, että ruoanlaittotaito on rapautunut laiskuuden myötä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin silakkalaatikosta ja kaalilaatikosta mutta kumpaakaan en tee itse
Miksi ihmeessä et tee? Laiskuusko se vaivaa?
Pidin silakkalaatikosta ja kaalikääryleistä. Kumpaakaan ei juurikaan tule tehtyä. Silakoita en oikein edes osaa käsitellä ja kaalikääryleihin pitää aina varata aikaa, ei sovi kiireiseen elämään. Ne on kyllä hyviä.
Mm. Janssonin kiusauksesta pidin, en ole koskaan itse tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Pidin silakkalaatikosta ja kaalikääryleistä. Kumpaakaan ei juurikaan tule tehtyä. Silakoita en oikein edes osaa käsitellä ja kaalikääryleihin pitää aina varata aikaa, ei sovi kiireiseen elämään. Ne on kyllä hyviä.
Valmiista silakkafileistä saa nopeasti ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiista silakkafileistä saa nopeasti ruokaa.
Ei niitä laatikkoon viitsi leikellä, mieluummin paistaa ja sö perunamuusin ja voisulan kanssa.
t. Eri
Porsaankyljykset, ruskea kastike (en saa yhtä hyvää), sianlihakastike. Mummolassa leivottiin mahtavaa rieskaa, taikinaa tehtiin kerralla saavillinen. Uunimakkara lauantaina iltapalaksi
En nyt tiedä onko 80-luvun ruoka vai vanhempi, mutta tätä ainakin tarjottiin kasarilla kun olin ala-asteella, eli kananmunakastike perunoiden kera!
Teen sitä kyllä välillä vielä itsekin, viimeks toissa viikolla.
Äidin tekemä riisipuuro leivinuunissa.nami.