Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallinen kotiäidin päivä?

22.02.2007 |

Ihan mielenkiinnosta, jos joku jaksaa kirjottaa, kirjottakaa päiväohjelmanne lyhyesti yhdeltä päivältä :) Meidän päivä suunnilleen tällainen (yleensä)...

5.00 Mies herää, (minä käännän kylkeä), lähtee töihin 5.30.

7.00 itse ylös, hammaspesu, pikku meikkaus, puuronkeitto, Vaavikin alkaa heräillä pikkuhiljaa

8.00 Koululainen ja eskarilainen ylös ja puurolle, Vaavi vaipatukseen, aamutisulle ja -puurolle, oma aamupala (jos ehtii)

9.00 koululainen ja eskarilainen matkaan, keittiön siivous, talonlämmityksen käynnistys (puiden kanto vajasta, pannun sytytys), pyykkikone päälle, Vaavin kanssa oleilua tai mahdollisesti pikku ulkoilu + kaupassakäynti tarvittaessa

11.00 Vaavin lounas + tisuttelut, vaipatus ja päiväunille laitto

11.30- sekalaisia kotitöitä tai " omaa aikaa" ; pyykkihommia, imurointia tai muuta siivousta, leipomista, lumityöt jos tarvii, lämmityksen hoitoa, neulomista, lehdenlukua tai tietsikalla käynti, asioiden hoitoa puhelimella, ehkä jopa rauhallinen teehetki yksin tai vierailulle osuvan kaverin kanssa

12.00 Eskarilainen tulee kotiin; lounas itselle ja eskarilaiselle, kuulumisien juttelua, lämmityspannulla ravaamista

13.-14.00 Vaavi heräilee päikkäreiltä, vaipatus, tisuttelut, samoihin aikoihin koululainen kotiutuu; välipala kaikille, jutustelua, jälleen puiden mättämistä pannuun, tarvittaessa toinen pyykkikoneellinen pyörimään, mahdolliset lääkäri- tai neuvolareissut sovin aina iltapäiviksi, joten toisinaan tässä välissä kävellään n. 2km matka neuvolaan tms.

16.00- iltaruuan valmistusta, Vaavin kanssa oleilua + hoitamista, yleisiä kotitöitä, lämmityksen hoito jatkuu...

17.00 Mies kotitutuu töistä, käy mahdollisesti lenkillä (tai sitten minä)

17.-18.00 iltaruoka

18.30-> Yleistä yhdessäoloa, joskus nostelen painoja, joskus neulon tai istun tietsikalla, Mies on hetken Vaavin kanssa että saan tehdä omia juttuja, toisinaan pelataan tms. koululaisen ja eskarilaisen kanssa tai katotaan töllöä kaikki, pari kertaa viikossa saunan lämmitys ja saunominen

n. 20.00 iltapala kaikille lapsille, iltapesut, iltarukous

20.30-21.00 koululainen ja eskarilainen nukkumaan, Vaavin iltatisuttelut ja nukkumaanlaitto

21.-22.30 Miehen kanssa jutustelua, iltapala, iltapesut, nukkumaanmeno

Tähän tekee muutoksia tietenkin mahdolliset eskarilaisen puheterapiakäynnit tai koululaisen astmakontrollit keskussairaalassa, jolloin sitten pari tuntia päivästä istutaankin bussissa... :)

JA ÄITINI VIELÄ KEHTASI IHMETELLÄ, KUINKA JAKSAN VAIN ISTUA KOTONA KAIKET PÄIVÄT!!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 7.30 heräillään ja keitellään aamupuurot.

klo 8 aamupala ja vaatteet päälle. Hampaiden pesut.

klo 8.30 aletaan valmistautua kerhoon lähtöön eli ulkovaatteet niskaan. Melkein joka päivä käymme jossain kerhossa, jos ei ole kerhoa niin olen usein sopinut aamupäiväksi puheterapian, neuvolan, lääkärin tmv. Tai sitten kyläillään tai käydään kaupassa.. Tai jos ei mitään sovittua ole niin ulkoillaan..

klo 11-11.30 syöntiaika. Joskus syönnin jälkeen mennään hetkeksi ulos.

klo 12-13 pienempi alkaa päivä unille. Isompi käy joskus ulkona kaverinsa kanssa tai sitten levähdellään, leivotaan, luetaan tai mitä keksitään :) Välipala syödään n.14-15.

n.15-16 pienempi herää unilta. Ruuan laitto. Odotellaan iskää kotiin. Ulkoillaan.

klo 17 syödään ja iskä tulee 17.30 kotiin. Pikku kakkosen merkeissä menee tässä kohtaa puolisen tuntia..

Illalla sitten touhuillaan mitä milloinkin. Nyt on paljo oltu illalla sisällä, kun on ollut kylmää. Keväämmällä viihdytään sitten ulkona melkein iltapuuhiin asti.

klo 19 iltakylpyyn ja yövaatteet päälle. Sen jälkeen iltapala, joskus 20 aikoihin tai vähän ennen. Hampaiden pesulle, iltasadun luku ja unille n.20-20-30.

Siinäpä oli meidän päivää suurinpiirtein. 2 kertaa viikossa imuroidaan ja kerran viikossa samalla pyyhitään pölyt, pestään vessa yms. Isompi siivouspäivä on yleensä pe.

Ja lapsia on 2: 4,5v ja 2,5v sekä la toukokuun alussa.

Vierailija
2/13 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 7v, 5v ja vajaa 2v

8:00 itse ylös ja odottelen isompien lasten heräämistä tai ovat jo heränneet. Aamupala lapsille.

8:30 Isoimman lapsen lähetys kouluun ja usein pienin herää tässä jossain välissä.

9:00 Keskimmäisen lapsen vienti kerhoon kerhopäivinä (3päivänä viikossa). Tämän jälkeen pienimmän aamupala ja siivousta.

10:00 maissa ulkoilua, kerhoilua, kyläilyjä tai kauppareissua joko pienimmän kanssa tai pienimmän ja keskimmäisen kanssa. Kotona ei koskaan vietetä sisällä yksin aikaa (paitsi kipeänä).

ennen/jälkeen 12:00 ruokailu ja keskimmäisen kerhopäivinä haetaan kerhosta 12:00.

12:30-14:30 Isoin tulee koulusta ja syödään välipalaa. Katson isoimman läksyt ja jutellaan.

13:00-15:00 Pienin päiväunille. Tämä aika vietetään aina kotona- huoh. Ja mieli tekisi puuhailemaan. Vähän siivoillaan ja luen keskimmäiselle/katsotaan esikoisen läksyt ja vietän hetken omaa aikaa. Joskus voi olla vieraitakin iltapäivästä ja kerran viikkoon kerhoillaan ja silloin pienimmän päiväunet liukuvat aikaisemmaksi.

15:00-16:00 Välipala kunhan pieninkin on herännyt ja ulos lähtö tai muuta järkevää puuhailua. Usein siivoilua.

17:00-17:30 Mies tulee kotiin. Ennen sitä tai silloin ruoan valmistelua.

17:00-18:30 Ruoka. Liukuma riippuu aina päivän tekemisistä. Harrastusten tai ulkoilujen vuoksi ruoka-aika voi siirtyä myöhäisemmäksi. Tai sitten syödään heti ja lähdetään liikenteeseen. Usein siis ulkoillaan esim. luistelukentällä/pulkkamäessä kesäisin pyöräillään tai ollaan rannalla tai puistossa tai kuljetetaan isompia harrastuksiin tai harrastetaan itse (siis tosin vain kerran viikkoon). Lapset ovat myös usein kavereiden kanssa myöhemmästä iltapäivästä tai alkuillasta.

20:00 Iltapala ja nukkumaan menon valmistelu

21:00 Isommat lapset nukkumaan ja sen jälkeen pienimmän valmistelu nukkumaan ja

21:30-22:00 Pienimmän nukutus ja sen jälkeen ylös jos jaksaa

22:00-23:00 Yhteistä aikaa miehen kanssa. Ja sitten itse nukkumaan.

Eli yritys on aina olla puuhaa aamupäivisin ja silloin nähdä muitakin ihmisiä. Mutta kyllä koko iltapäivä ilman muuta kuin kotihommat/rutiinit tuottaa joskus vaikeuksia. Jos ei muuta ole niin lähdetään ulos, muuten seinät kaatuu päälle. Paljon yritetään nähdä muita ja puuhailla kaikkea. Siten ymmärrän jotenkin äitisi kommentin, itse en jaksaisi olla vain kotosalla päiviä näkemättä muita ja ulkoilematta mielettömiä määriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset herää klo 6-9, itse silloin kun ensimmäinen lapsista herää :)

Klo 7.30 herätän koululaisen, hälle aamupala, repun tarkistus ja koulumatkalle laitto. Vauva syö, kun herää ja hälle vaihdan päivävaatteet.

Klo 9 tyttöjen aamupala

Sitten ollaan sisällä, tehdään ehkä kotitöitä, luetaan kirjoja, pelataan muistipelejä jne jne. TAI käydään kaupassa. Vauva nukkuu pienet aamu-unet yleensä 9 ja 10 välillä.

Klo 11 lounas

Klo 12 pienempi tyttö päiväunille.

Sitten isomman tytön kans luetaan kirjoja, pelaillaan, askarrellaan ja tyttö voi katsella jotain lastenfilmiä, jolloin itse saan surffata netissä tai tehdä kotihommia, lukea tms. Koululainen tulee vaihdellen klo 12.30-14.30 kotin.

Klo 13 vauva ulos nukkumaan

Klo 14 välipala, jonka jälkeen lähdetään pihalle

Klo 16.30 päivällinen

Illat menee joskus sisällä, joskus ulkona, joskus kyläillen... Vauva nukkuu vielä pikku-unet

Klo 20 iltapala, pesut, iltasatu ja 3 vanhinta nukkumaan. Vauva menee nukkumaan 21-22 aikaan.

Ja lapset siis poika 8v, tyttö 3v, tyttö 2v ja poika 3kk

Vierailija
4/13 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin, kyllä meilläkin kerran viikossa aamupäivisin käydään perhekerhossa (useammin ei sellaista täällä tuppukylässä ole...) ja toisinaan kyläilläänkin mun kaverien luona tai käydään vaunukävelyillä. Leikkipuistoista ei meidän vaaville oikein ole vielä mitään iloa.

Toi äitin kommentti tarkoittikin sitä, kun en ole mennyt vielä töihin ja olen VAIN kotona, ja ISTUN kaiket päivät -kun eihän sitä kotona tekemistä ole, p..se leveenä vaan istun täällä kaiket päivät... :/ Vauva 9kk eli äippäloma päättyy vasta keskiviikkona, ja hänen mielestään olisi jo pitänyt lähteä töihin ja laittaa lapsi hoitoon!!!

Vierailija
5/13 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia neljä, viidennen laskettu aika elokuussa. Kaksi isointa ovat jo koulussa (1. ja 3. luokalla), kohta 5v kerhossa neljästi viikossa iltapäivisin ja kuopus 1v9kk. Lisäksi minulla on hoidossa tyttö 1v7kk.

Yleensä herään noin seitsemältä, viimeistään 7.30. Jos koululaiset menevät kahdeksaan, mies yleensä hoitaa heidän aamunsa, ja vie lähtiessään töihin. Mutta neljästi viikossa jompikumpi menee myöhemmin, jolloin herättelen ja hoidan heidät matkaan. Kuopuskin herää samoihin aikoihin, 5v hieman myöhemmin. Kuopus haluaa aamupalaa heti, viimeistään olemme syöneet ja pukeneet yhdeksältä.

9.00 pojat leikkivät, minä siivoilen keittiöstä aamupalaa tms. Hoitotyttö tulee yleensä 9.30 (noin kerran viikossa jo kahdeksalta aamupuurolle), ja hetken leikittyämme lähdemme ulos/avoimeen päiväkotiin/srk:n perhekerhoon.

11-11.30 lounas. Jos olemme avoimessa, syömme siellä, muuten tulemme kotiin lounaalle. Ruoka on lähes aina lämmittämistä vaille valmis, sillä ruokaa on saatava nopsaan ulkoa tultua!

12-13 kahdesti viikossa ulkoilemme tämän ajan (avoimen sulkeuduttua ennen pojan kerhon alkua). Jos olemme kotona, puemme ja lähdemme kerholle 12.30 jälkeen.

13-15 Pienet nukkuvat ulkona rattaissa. Koululaiset tulevat kotiin 12.30-14.30, usein jommalla kummalla kaveri mukana (joskus toki menevät itse kaverille). Laitan heille välipalaa, ja katson että tekevät läksyt. Itse myös pyrin lepäämään tällä aikaa, saatan katsoa nauhalta jonkin edellisillan ohjelman.

15 Herättelen hoitotytön unilta jollei ole jo herännyt. Annan välipalaa hänellekin ja ehdimme leikkiä hieman. Yleensä hänet haetaan jo 15.30.

15.30 Lähden kuopuksen kanssa hakemaan kerholaista, kuopus yleensä nukkuu tähän saakka. Tulemme kotiin, kuopus haluaa välipalaa. Jos on hyvä sää, saatamme jäädä matkalla hetkeksi puistoon tai omalle pihalle. Tiistaisin ei ole kerhoa, silloin 5v " pitkästyy" kotona ellemme ole sopineet leikkikaverivierailua tai isosiskot eivät kelpuuta leikkikaveriksi.

16.30 Valmistelen ruokaa.

17-17.50 Lastenohjelmat. Valoisan aikaan jäivät usein väliin, kun kolme isointa puuhasi ulkona omalla pihalla, nyt talvella muistavat kyllä ja haluavat katsoa. Itse olen yleensä silloin koneella tai laitan ruoan valmiiksi.

n. 18 Mieheni tulee töistä, syömme koko perhe yhdessä. Lapsilla ei ole mitään iltaharrastuksia (eikä minullakaan tällä hetkellä), joten olemme kotona. Miehelläni on keskimäärin kerran viikossa iltameno, jolloin menee suoraan töistä harrastukseensa tms. Joskus myös työmatkoja jolloin on yötä poissa tai tulee vasta myöhään.

19-20 Lapset leikkivät, ulkoilevat tms. Itse en oikein tee mitään erityistä, pyykkiä ja siivousta toki riittäisi aina.

Viimeistään 20.00 iltapala, iltapesut ja nukkumaan. Lapset ovat sängyssä viimeistään yhdeksältä. Sen jälkeen en enää jaksa nykyään mitään, lösähdän sohvalle hetkeksi ja nukahdan yleensä viimeistään kymmeneltä. Mies jaksaa valvoa toki pidempään, tekee koneella töitä/harrastustusjuttujansa, tai katsoo televisiota.

Vierailija
6/13 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona 3,5v. poika ja 1v2kk tyttö. Maatila.

Aamulla klo 8-9 heräillään yhtäaikaa, keitän kahvit, syödään aamupalaa, lapsille päivävaatteet (itse pukenut heti herättyä), katsotaan aamu-tv:tä ja aamusarjaa tv 1:ltä.

Mies lähtee 9-10 välillä käymään navetalla, jolloin jään lasten kanssa kahdestaan. Tehdään kotitöitä, laitetaan pyykkiä koneeseen, viikataan edelliset pyykit kaappiin jne. Klo 10 jälkeen lähdetään ilmojen salliessa ulos ja touhutaan siellä.

Klo 12 aikoihin sisälle, syömään lounasta ja mahdollisesti kahvia. Leikitään lasten kanssa ja jatketaan kotitöitä.

Klo 13-14 välisenä aikana lähden kummankin lapsen kanssa päiväunille; imetän edelleen, joten tyttö nukahtaa tissiin. Isommalle luen satua. Lapset nukkuu noin parin tunnin päikkärit, jona aikana itse luen kirjaa sängyssä ja imetän välillä heräilevää tyttöä. Unien jälkeen tullaan alakertaan, leikitään, teen ruuan, syödään koko perhe, lapset alkaa katsoa lastenohjelmia.

Mies on siis myös mukana hommissa, ennenkuin lähtee iltanavetalle joskus klo 17-18 välillä. Lastenohjelmien jälkeen leikitään, luetaan, tehdään yhdessä kotitöitä edelleen..

Mies tulee takaisin navetalta klo 20 maissa. Syödään iltapalaa, käydään iltapesuilla, katsotaan ehkä vielä vähän telkkaria. Nukkumaan lähden lasten kanssa klo 21-22, jolloin luetaan iltasatu ja imetän tytön. Jään itse myös lukemaan/nukkumaan. Mies tulee yleensä vähän myöhemmin. Tällainen on meidän arkipäivä. Poikkeuksen tekevät muskaripäivät kaksi kertaa viikossa, kun ajetaan kaupunkiin (26km), jolloin päikkärit menee aina sekaisin..

Olen oikeasti ihan tyytyväinen tähän! Tietysti joskus väsyttää, kun ei " yhteistä aikaa" miehen kanssa juuri ole. Mutta lapset on pieniä vain hetken.. kyllä sitä yhteistä aikaa on vielä edessä ja toisekseen, me saatiin olla kahdestaan vähä liiankin pitkään ennen esikoisen syntymää! Eli nyt nautitaan täysillä vanhemmuudesta ja perhe-elämästä!

Jaksamista kaikille kotiäideille!

Vierailija
7/13 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.6.30 herätys vähän köllimistä ja jutustelua lasten kanssa

n.7.00 n.joka 3mas päivä pesukone päälle

7.30 aamupuuron keitto ja muita puuhia keittiössä

samalla myös lääkitsen astmalapset 8.00 mennessä

n.8.10 koululaiset patistetaan pukemaan ja petaamaan sängyt

n. 8.40 hammaspesu ja ulkovaatteet

n. 8.50 koulukyyti lähtee

n. 9.00 tiskikone päälle ja pyykit ulos koneesta

n. 10-12.30 päiväunet nuorimman kanssa

n. 12.00 päiväruoka ja ruoan jälkeen leikki hetki

n. 12.45-13.45 lähdettävä noutamaan koululaiset kotiin

n. 13.3.-14.30 takaisin kotona jolloin nuorin ulkoilee ja jos vähän läksyjä vanhimmatkin

n. 17.00 iltaruoka ja harrastuksiin vientiä tai hakua

n. 17.30 isi kotiin

n. 18.00 tunti! äidin omaa aikaa joka toinen päivä

n. 19.30 nuorin yö unille

n. 20.00 vanhimmille iltapala ja joskus äiti lukee usein isi

n. 21.00 loput lapset nukkumaan

n. 21.3+ äidin päivän hiljainen hetki ja kommunikointia puolison kanssa

n. 22.++ tarttis mennä nukkumaan

Vierailija
8/13 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3, 4 ja 6 vuotiaiden kanssa kotona ilman miestä puolet viikosta. Hän on silloin yötkin pois. Lasten lisäksi eläimiä paljon, talon lämmitys, lumityöt..Maalla asutaan. Kiirettä pitää mutta olen tyytyväinen. Illalla lapset käy nukkumaan heti seitsemän jälkeen ja silloin puuhastelen yksin rauhassa kotitöitä ja syön iltapalan.

Vierailija
9/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7.30 jossain tuolla herätys

7.30 Pienemmälle maito, isommalle aamupala, aamupesut ja päivävaatteet päälle

-tiskikoneen tyhjäys ja täyttö, kodin siistimistä, pyykkikone pyörimään

8.30 Pienemmälle aamupala

-oma aamupala, lehdenluku, lapset leikkii

-imurointia, ruoan alulle laitto (perunoiden kuoriminen, kastikkeen teko)

9.30 Lasten ulos pukeminen (joskus leivotaan tai askarrellaan)

9.30-11.30 Ulkoilua omalla pihalla tai puistossa

11.30 Sisälle, vaatteet pois ja omille paikoilleen

Ruoanlaitto, lapset leikkii,pöydän kattaus

12.00 Syödään

12.15--

12.15-- Isompi nukkuu tai levähtää

Pyykkien kuivumaan laittoa, uutta koneellista pyörimään, kuivuneiden vaatteiden viikkausta, järjestelyä, luen, otan tirsat, tietokoneella jne..omaa aikaa hetki

14.00 Välipala isommalle

14-15 Leikkiä, lukemista, askartelua isomman kans

15.30-16 Pienempi herää ja hälle maitoa sekä jotain välipalaa

16-17 Lapset leikkii, laitan ruokaa

17.00 Syödään

Lapset kattoo lastenohjelmat, korjaan ruokavehkeet pois, astianpesukone pyörimään

18.00 Ulos pukeminen (joskus kyläilyä tai sit meille tulee kylään kaveriperhe, silloin ulkoilu jää pois tietysti)

18-19.15 Ulkoilua

19.15 Sisälle riisuunnutaan, vaatteet paikoilleen

19.30 Iltapesut, yökkärit päälle

20.00 Iltapalan laittoa, syödään, hampaanpesut

20.30 Sänkyyn molemmat lapset, isommalle iltarukous nukahtaa itekseen omaan huoneeseen, pienmmän nukutus

21.00-- Omaa aikaa, katon telkkaria, luen, oon koneella, laitan pyykkiä kuivuun ja tietysti jos mies kotona niin jutellaan päivän tapahtumista jne..

22-23 Nukkumaan

Päivät poikkeaa kerhoon viemisien ja hakujen kanssa 2krt/viikossa,isomman harrastukset vie viikosta kahtena iltana tunnin, lisäksi tietysti sauna/kylpyillat, askartelut sekä suurempi siivouspäivä 1krt/vkossa. Mies on kolmivuorotyössä, touhuissa mukanaolo vaihtelee vuorojen mukaan. Lisäksi käyn 2-3krt viikossa salilla/jumpissa vaihdellen miehen vuorojen mukaan aamulla tai illalla.

Eipä oo tullu vielä tunnetta et päivät käy pitkäks, kotona olen ollu nyt kohta 5 -vuotta.

Tällaista meillä, lapset 4+ ja 1.v tasan

Vierailija
10/13 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näin arki 2v pojan kanssa:

-08.00 herätään,vaihdetaan vaippa ja yövaatteet päivävaatteisiin.köllitään hetki.

- 08.30 aamupuurot ja minä hörppäsen aamuteet.

- 09.00-10.00 yleensä leikitään ja teen kotihommia, kerran viikossa fysioterapia

- 10.00-11.00 ulkoillaan,käydään samalla kaupassa tms.

- 11.00 lounas ja maitohörppäys,vaipan vaihto.

- 11.30-14.00 päiväunet, jolloin minä pidän vapaa aikaa, olen koneella,luen ,syön tai/ja nukun myös.

-14.00-15.00 vaipan vaihto+välipala.imuroidaan (3xviikko),pestään pyykkiä jne.

-15.00-17.00 kyläilyä,ulkoilua tai sisällä leikkimistä

-17.00-18.00 ruoan laitto ja syödään.vaipan vaihto, pikkukakkonen katsellaan ja leikitään. joskus ollaan koko päiväkin kyläilemässä jossain.

-18.00-19.30 suihkutellaan, syödään iltapalat ja siistitään paikat.

-19.30 laitan pojan nukkumaan

-19.30-23.00 olen netissä,kattelen telkkaa, syön jne. omaa aikaa.

-23-24.00 menen nukkumaan.

Vierailija
11/13 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-9 kuopus heräilee, aamupala, vaipanvaihto, vaatteet lapsille, ruokailun jälkeen pojat leikkivät, minä teen kotihommia (tyhjennän konetta, siivoan aamiaisastiat, laitan pyykkiä jne)

9.30 esikoinen hoitoon, kuopuksen kanssa ulkoilua/sisäleikkejä/kaupassa käyntiä/kyläilyä/askartelua/lukemista

10.30 lounaan valmistelu, jos mitään ei ole valmiina, lelut kerätään ennen ruokaa

11-12 kuopus nukkumaan rattaisiis, minä järjestelen paikat

11/12-14/16 äitin omaa aikaa, opiskelen/surffailen netissä/teen kotihommia

14-16 välipala ja esikoinen haetaan kotiin (riippuu milloin kuopus herää)

14.30-16.30 leikkiä/ulkoilua/kyläilyä

16.30 päivällisen laittamista (joskus olen tehyt päivällisen valmiiksi aamupäivällä)

17.00 ruoka, esikko katsoo pikkukakkosen, minä leikin kuopuksen kanssa

17.30-18.30 oleillaan yhdessä, luetaan/askarellaan/kyläillään/leikitään, minä siivoan päivällisastiat pois, kotitöitä (imurointia noin 3-4 kertaa viikossa)

18.30 iltapesu, yökkärit

19.00 iltapala sen jälkeen lukemista, hampaiden pesua

20.00 pojat sänkyyn, esikko lukee sängyssä, minä nukutan kuopuksen

21.00 viimeistään alkaa oma aika, teen kotitöitä, surffailen, opiskelen, katson telkkaria

22-23 nukkumaan

Mies tekee pitkää päivää ja tulee kotiin välillä aikaisemmin välillä myöhemmin, jos mies tulee aikaisin, minä käyn kävelyllä/mies vie pojat uimaan/ulos tms. Muutoksia päiväohjelmaan tuo esikoisen muskari maanantaisin ja kohta alkava uimakoulu tiistaisin. Viikonloppuisin käydään uimassa koko perhe ja mies vie esikoisen yleensä jonnekkin (luistelemaan/hiihtämään jne.)

Lapset ovat 1v9kk ja 5v 11kk

Vierailija
12/13 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-7.30 lapsi herää ja siinä samalla minäkin, astmalääkkeiden anto ja

vaipan vaihto, päivävaatteet

8.00 aamupala: mikropuuroa, leipää, hedelmää

9.15 tv1 aamusarja katselua toisella silmällä, samalla vietän aikaa

lapsen kanssa, pyykikoneen pyöritystä

9.30 ulkovaatteet päälle ja läheiseen leikkipuistoon kävely, siellä

paljon perhepäivähoitajia lasten kanssa

11.00 kotona lounas, kakan odottelua sen jälkeen (tulee joka päivä

ihan taatusti)

11.40-12.00 lapsi sänkyy päiväunille, omaa aikaa tietokoneella, ruoan

jälkien siivousta tai pyykikoneen pyöritystä, vaatteiden

viikkausta, kahvin juontia

13-14.00 lapsi herää, haen sängystä joka kerta vaikka pääsisi itsekin

ei vaan älyä että itsekin voisi tulla jos hihkaisen)

14.00 välipala, jonka jälkeen rattailla ulkoilemaan että saan itsekin

liikuntaa (tai sitten ystävien luona vierailu)

15.30 kotona ruoan valmistus (samaa ruokaa tarjoan aina seuraavana

päivänä lounaalla)

16.30 päivällinen

16.40 nelosen saippuasarja (jota seuraan jos jaksan tai ehdin, yleensä

imuroin juuri silloin tai pesen pyykkiä tai siivoilen ruokailun jälkiä

tai soitetaan isille kotkaan kun on siellä viikot töissä vielä kesään

asti)

18.00 subtv:n telenovela jonka katson ellei sitten taivas putoa niskaan

(vielä ei ole tippunu)

19.00 illan astmalääkkeet lapselle ja itselle (jonka jälkeen mahdollinen

" kuihkkussa" eli suihkussa käynti)

19.30 iltapala ja isille vielä hyvänyön puhelut

20.00 lapsi sänkyyn ja luetaan kirjaa, katsotaan valokuvia kaukana

mummoista ja ukeista ym. sukulaisista (sama homma myös

päiväunille mennessä)

20.30 lapsi on taatusti nukahtanut ja sitten pörrään netissä tai soitan

siskolle

23.00 viimeistään nukkumaan itse

Tälläiset meillä on maanantaista torstaihin päivät. perjantaina isi tulee kotiin 15-17 välillä ja se ilta vietetäänki sitten tiiviisti hänen kanssaan seurustellen.

Vierailija
13/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla lapset tulevat herättämään seiskan ja kasin välillä. Katsotaan nelosen lastenohjelmia jos pyörivät vielä. Isi jo lähtenyt töihin.

8-9 aamupala ja jälkien korjaaminen

ulos viimeistään 9.30 (pari kertaa viikossa perhekerho, muuten pihaan tai puistoon)

11 sisälle ja syömään

12 pienempi päiväunille, isomman kanssa tiskataan koska se on sen lempipuuhaa.

12.30 isompi päiväunille: ÄIDIN OMA AIKA ALKAA

14.00 herätän isomman, leikitään yhdessä

14.30-15.30 pienempi herää

välipala, pihalle

isi tulee kotiin

17 sisälle ja lastenohjelmat, pikkukakkonen jonka aikana laitetaan ruokaa

pikkukakkosen jälkeen ruoka.

Vapaata leikkiä sisällä, mahdollinen iltakävely, pyykinpesua ja yleissiivoilua

19.30 keitetään iltapuuro

20.00 pisut ja pesut, lapset nukkumaan ja viimeistään 21.00 alkaa isin ja äidin oma aika. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi