Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva kutina

Vierailija
27.11.2024 |

Mistä tämä oikein johtuu? Päätä kutittaa kokoajan. Myös niskaa ja kaulaa, eilen ei saanu nukutuksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kova stressi? Se ainakin aiheuttaa joskus hyvin voimakasta kutinaa iholle sillä stressi on paha koko keholle pintaan saakka.

Vierailija
22/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt, että en pesisi joka päivä hiuksia, vaikka mieli tekisikin. Mulla on auttanut se. Päänahkani ei varmaan kestä päivittäistä pesua.Joskus pesen myös vain hoitoaineella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile allergialääkettä. Itsellä alkoi jo 10 vuotta sitten stressin takia koko kehon kutina. Siitä saakka lähes päivittäin syönyt. Melatoniini voi myös aiheuttaa kutinaa niin kannattaa jättää pois jos voit.

Vierailija
24/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pään kutinaan on auttanut apteekin dermalog-shampoo, noin Yhdeksän euroa putkilo.  Jollain vauvan shampoolla voin joskus pestä hiukset, ihomi ei kestä kosmeettisia tuotteita, hyvin mieto suihkusaippuakin eikä sekään joka kerra.

Vierailija
25/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile allergialääkettä. Itsellä alkoi jo 10 vuotta sitten stressin takia koko kehon kutina. Siitä saakka lähes päivittäin syönyt. Melatoniini voi myös aiheuttaa kutinaa niin kannattaa jättää pois jos voit.

Allergialääkettä stressin aiheuttaman kutinan vuoksi? 

Vierailija
26/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että peset itseäsi liikaa, ja liian vahvoilla aineilla. Ihon luontainen suoja katoaa liiasta pesemisestä.

Vierailija
27/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että peset itseäsi liikaa, ja liian vahvoilla aineilla. Ihon luontainen suoja katoaa liiasta pesemisestä.

Ehdottomasti tämä. Jos itse kävisin päivittäin suihkussa, tasan tarkkaan olisi iho jo ruvella. Mulla on vahva sukurasite atopioille, mutta olen saanut pidettyä ihon kurissa pesuja säännöstellen. Korona-aikaan jatkuva käsien saippuapesu sai jo kädet verille niin, että vesikin sattui. Täytyi välillä käyttää överipaksuja rasvoja, vaikka muuten selviän ilmankin.

Vierailija
28/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese petivaatteet 90 asteessa, älä käytä huuhteluainetta. 

Pese vaatteet 60 asteessa.

Käytä vain puuvillaa materiaalina.

Onko sulta otettu maksa arvot? Joskus kutina johtuu maksan huonosta toiminnasta.

Vältä ylimääräistä kemikaalien käyttöä.

Vierailija
29/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy 

Vierailija
30/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy kutinaa tyypillisesti illalla ja yöllä ja haittaa nukkumista.

Vierailija
32/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähällä pääset. Mulla on psoriasis ja koko kehoa kutittaa taukoamatta ja sit ku raapii niin veri roiskuu. Juu, ei todellakaan saa nukuttua jossei sitte vetäse persiit olalle.;)

Onpa typerä ja vähättelevä kommentti. Kuvitteletko, että tämän luettuaan ap toteaa, ettei kutina haittaakaan ollenkaan, kun jossain on psoriaatikko, jota kutittaa vielä enemmän? 

Tarkotus oli piristää että jollain muulla menee vielä huonommin. Pahoittelut.

Vierailija
33/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan tämä tulossa milloin Suomeen?

https://www.terve.fi/artikkelit/uusi-laake-auttaa-psoriasikseen-erittai…

Vanha artikkeli. Itse olen pistänyt 3 vuotta biologista lääkettä kyseiseen vaivaan. Kyllä jkv. auttanutkin.

Toki ei liity aloitukseen.

Aloittaja voisi kokeilla antihistamiiniä, jos ei auta niin lääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän