Jatkuva kutina
Mistä tämä oikein johtuu? Päätä kutittaa kokoajan. Myös niskaa ja kaulaa, eilen ei saanu nukutuksi.
Kommentit (33)
Olen yrittänyt, että en pesisi joka päivä hiuksia, vaikka mieli tekisikin. Mulla on auttanut se. Päänahkani ei varmaan kestä päivittäistä pesua.Joskus pesen myös vain hoitoaineella.
Kokeile allergialääkettä. Itsellä alkoi jo 10 vuotta sitten stressin takia koko kehon kutina. Siitä saakka lähes päivittäin syönyt. Melatoniini voi myös aiheuttaa kutinaa niin kannattaa jättää pois jos voit.
Mulla pään kutinaan on auttanut apteekin dermalog-shampoo, noin Yhdeksän euroa putkilo. Jollain vauvan shampoolla voin joskus pestä hiukset, ihomi ei kestä kosmeettisia tuotteita, hyvin mieto suihkusaippuakin eikä sekään joka kerra.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile allergialääkettä. Itsellä alkoi jo 10 vuotta sitten stressin takia koko kehon kutina. Siitä saakka lähes päivittäin syönyt. Melatoniini voi myös aiheuttaa kutinaa niin kannattaa jättää pois jos voit.
Allergialääkettä stressin aiheuttaman kutinan vuoksi?
Voi olla, että peset itseäsi liikaa, ja liian vahvoilla aineilla. Ihon luontainen suoja katoaa liiasta pesemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että peset itseäsi liikaa, ja liian vahvoilla aineilla. Ihon luontainen suoja katoaa liiasta pesemisestä.
Ehdottomasti tämä. Jos itse kävisin päivittäin suihkussa, tasan tarkkaan olisi iho jo ruvella. Mulla on vahva sukurasite atopioille, mutta olen saanut pidettyä ihon kurissa pesuja säännöstellen. Korona-aikaan jatkuva käsien saippuapesu sai jo kädet verille niin, että vesikin sattui. Täytyi välillä käyttää överipaksuja rasvoja, vaikka muuten selviän ilmankin.
Pese petivaatteet 90 asteessa, älä käytä huuhteluainetta.
Pese vaatteet 60 asteessa.
Käytä vain puuvillaa materiaalina.
Onko sulta otettu maksa arvot? Joskus kutina johtuu maksan huonosta toiminnasta.
Vältä ylimääräistä kemikaalien käyttöä.
Oliskohan tämä tulossa milloin Suomeen?
https://www.terve.fi/artikkelit/uusi-laake-auttaa-psoriasikseen-erittai…
Syyhy kutinaa tyypillisesti illalla ja yöllä ja haittaa nukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähällä pääset. Mulla on psoriasis ja koko kehoa kutittaa taukoamatta ja sit ku raapii niin veri roiskuu. Juu, ei todellakaan saa nukuttua jossei sitte vetäse persiit olalle.;)
Onpa typerä ja vähättelevä kommentti. Kuvitteletko, että tämän luettuaan ap toteaa, ettei kutina haittaakaan ollenkaan, kun jossain on psoriaatikko, jota kutittaa vielä enemmän?
Tarkotus oli piristää että jollain muulla menee vielä huonommin. Pahoittelut.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan tämä tulossa milloin Suomeen?
https://www.terve.fi/artikkelit/uusi-laake-auttaa-psoriasikseen-erittai…
Vanha artikkeli. Itse olen pistänyt 3 vuotta biologista lääkettä kyseiseen vaivaan. Kyllä jkv. auttanutkin.
Toki ei liity aloitukseen.
Aloittaja voisi kokeilla antihistamiiniä, jos ei auta niin lääkäriin.
Onko kova stressi? Se ainakin aiheuttaa joskus hyvin voimakasta kutinaa iholle sillä stressi on paha koko keholle pintaan saakka.