Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva kutina

Vierailija
27.11.2024 |

Mistä tämä oikein johtuu? Päätä kutittaa kokoajan. Myös niskaa ja kaulaa, eilen ei saanu nukutuksi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva iho. Tai pipon alla iho ärsyyntyy. Osta apteekista apteekin shampoota jonka luvataan auttaa kutinaan. Minulla tepsinyt,.

Tietysti ksnnattaa täitilanne tarkistaa ja mahd ihottuma.

Vierailija
2/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähällä pääset. Mulla on psoriasis ja koko kehoa kutittaa taukoamatta ja sit ku raapii niin veri roiskuu. Juu, ei todellakaan saa nukuttua jossei sitte vetäse persiit olalle.;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käyttäny pipoa vielä. 

Vierailija
4/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein käyt suihkussa? Mitä shampoota käytät? Käytätkö hiuksiin muotoilutuotteita tai kuivashampoita? Suihkutatko kaulalle hajuvettä? Oletko vaihtanut pyykinpesuainetta?

Vierailija
5/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteita tai täitä.

Voi olla myös pesuaineallergia.

Vierailija
6/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähällä pääset. Mulla on psoriasis ja koko kehoa kutittaa taukoamatta ja sit ku raapii niin veri roiskuu. Juu, ei todellakaan saa nukuttua jossei sitte vetäse persiit olalle.;)

Onpa typerä ja vähättelevä kommentti. Kuvitteletko, että tämän luettuaan ap toteaa, ettei kutina haittaakaan ollenkaan, kun jossain on psoriaatikko, jota kutittaa vielä enemmän? 

Vierailija
7/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Ei ole mitään muutoksia missään aikaisempaan.

Vierailija
8/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin. Ei ole mitään muutoksia missään aikaisempaan.

Päivittäin mitä?

Vierailija
9/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa, urheilen melkein joka päivä.

Vierailija
10/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkussa, urheilen melkein joka päivä.

Kysyin monta muutakin kysymystä. Mikset käytä lainaustoimintoa, niin olisi helpompaa jäljittää, että mikä liittyy mihinkin?

Vierailija
11/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista nyt ihan ensimmäisenä, onko sulla täitä, vaikka vaan poissulkuna. 

Vierailija
12/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutinaa tietenkin yritetään lievittää aina hoitamalla kutinan syy, mutta eikö ole tosiaankaan olemassa mitään lääkettä, joka esim. vähentäisi kutinan tuntemista? Vähentäisi jotenkin impulssien johtumista kehossa tai jotain?

Vierailija
13/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#rokotehaitta

Vierailija
14/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako antihistamiini

Vierailija
15/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä hilsesamppoota. H&S on hyvä. Tuon lisäksi apteekista ostettavaa lääkesamppoota.

Vierailija
16/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaa.likainen tyyny-tyynyliina.likaiset kaulukset. ja taas sää samaa jatkat.  vaihda sopiva shampoo yms tuotteet juuri itsellesi sopivat. pese koko keho ainakin 2x vko karkealla puolella pesusientä ja muina pv hyvä suihku. 

kasvohoitotuotteet syyniin.

sienikasvustoa, ruoka-aineallergiaa.  petivaatteet 60 astetta vähintään. huuhtele kunnolla pesun jälkeen itsesi. jne mutta lika ja pesemättämyys. tyyny hautoo yön päätä,hyi hitto...

kuiva iho ihan muuta kuin tuo

Vierailija
17/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saattanut allergisoitua joillekin elintarvikkeille.

Minulla alkoi keski-iässä ilmaantua kutisevia ja hilseileviä läiskiä pään ihoon muutamista elintarvikkeista.

Esim. Rypäleet ja tomaatti

Vierailija
18/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutinaa tietenkin yritetään lievittää aina hoitamalla kutinan syy, mutta eikö ole tosiaankaan olemassa mitään lääkettä, joka esim. vähentäisi kutinan tuntemista? Vähentäisi jotenkin impulssien johtumista kehossa tai jotain?

Kerro itsellesi tutkimustulokset, että kutinaa ei oikeasti ole. Se on aivoista tuleva väärä impulssi, koska kipukeskus on hyvin lähellä kaikenlaisia tuntoaistimuksia.

Oikeasti älä pese itseäsi liikaa, hiki lähtee kyllä huuhtomallakin, käytä happamia (ph) pesuaineita ja hoitoaineita, jos käytät. Tuotteessa on yleensä silloin sana: Lacto eli maitohappoa kai tarkoittaa. Niitä saa ihan marketista.

Vierailija
19/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin shampoon ja suihkusaippuan hajusteettomiin ja mulla lakkas kutina sillä.

Vierailija
20/33 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla alkoi vaikuttaa kutina yöuniin menin lääkäriin joka diagnosoi heti syyhyn. Hoito tehosi heti. Olisinpa tajunnut mennä aiemmin mutta sain samanlaisia ohjeita mm kuivasta ihosta... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi