Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu yksin, mitä tekisit?

Vierailija
26.11.2024 |

Tulossa joulu ja pyhät aivan yksinään. Mitä sinä tekisit?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin tekisit?

Teen sitä samaa, mitä olen tehnyt jo viimeiset parikymmentä joulua, eli en mitään normaalista poikkeavaa.

Vierailija
62/81 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa ja runkkailen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin, nukkuisin, katselisin jemmaan jääneitä ohjelmia, lukisin. Kävisin pubissa. Opiskelisin saksaa.

Vierailija
64/81 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ateistina kiinnosta. Siinä se on mennyt niinkuin muutkin päivät, ei koko aattoa tule aina edes noteerattua.

Minä olen ateisti ja pidän joulusta. Joulu sanana (yule) on pakanajuhla vuoden pimeimpään aikaan, joululla ei oikeastaan ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, vaan vuodenaikojen vaihtelun. Luonnon monimuotoisuutta on ihana juhlia. 

Joulu on Suomessa kristillinen juhla. On ollut satoja vuosia. Minäkään en ole kristitty, mutta näin huomautuksena. Joulu on ollut kristillinen juhla käytännössä aina.

Itse en juhli joulua, mutta pidän sitä myöskin niin uskonnottomana tänä päivänä, että kuka tahansa voi juhlistaa. Vuoden pimeintä päivää on juhlittu varmasti jossain muodossa aina, läpi ihmiskunnan historian. Miksei olisi? Se on sinällään juhlan arvoinen. Siitä lähtevät päivät pitenemään.

Vierailija
65/81 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökötän päivän ja illalla ryyppään.

Miksi odottaa iltaan?

Vierailija
66/81 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joulu on Suomessa kristillinen juhla. On ollut satoja vuosia. Minäkään en ole kristitty, mutta näin huomautuksena. Joulu on ollut kristillinen juhla käytännössä aina." 

########

No ei ole. Joulu on pakanajuhla, kristityt nyt vain ovat yrittäneet liimata omia juttujaan sen päälle. Pakanaperinteet ovat säilyneet vahvempina kuin kristilliset perinteet. Joulukuusi, pukki, manteli puurossa tontulle, lyhde linnuille viljauhriksi, joululaulut joita kristityt niitäkin ovat uudelleensanoittaneet, joulukinkku uhriruoka, haudoilla käyminen jne.

Mitä kristillisiä perinteitä joulussa edes on? Joku seimiasetelma? Eipä tule juuri muita mieleen. 

Vierailija
67/81 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen töihin. Ilmottaudun aina hyvissä ajoin. Jos omasta duunista en joulun ajaksi vuoroja saa, niin sitten teen keikkaa lisätuloiksi.

-sote ala

Vierailija
68/81 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söisin, nukkuisin, katselisin jemmaan jääneitä ohjelmia, lukisin. Kävisin pubissa. Opiskelisin saksaa.

Aamuisin ensin norjan tunnin kautta korjaussarja!

Vierailija
69/81 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt ihania jouluja yksin. Se on minulle paljon mieluisampi vaihtoehto kuin vaikkapa pakotetut sukujoulut eksän kanssa.

Yksinäisinä jouluina olen siivonnut kodin ja koristellut tunnelmavalaistuksella, laittanut sellaista ruokaa mistä itse pidän riippumatta siitä onko se jouluperinteiden mukaista vai ei, ostanut tai lainannut jonkun hyvän kirjan tai videopelin, syönyt, pelannut, lukenut, nukkunut päikkäreitä, tissutellut viiniä, käynyt kävelyllä hiljaisessa maastossa, kuunnellut hyvää musiikkia ja podcasteja, saunonut. Todella rentouttavia jouluja olivat.

Vierailija
70/81 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan, kävelen, juoksen, katson sarjoja, pelaan Fortnitea, juon kaljaa.

Vierailija
71/81 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuisin täyställingeissä silkkipyjamaan, joisin tyylikkäitä juomia, kuten shampanjaa, dry martineja ja konjakkia. Larppaisin vanhanajan filmitähteä, mieluiten tietysti Marilyniä. Piehtaroisin oikein kunnolla itsesäälissä ja olisin hyvin dramaattinen. Soittelisin jouluntoivotuksien varjolla piilosyyllistäviä kännisiä itkupuheluita onnellisille tuttavaperheille. Päivisin menisin rähmäsimpään kaljakuppilaan itkettyneet meikit poskilla katsastamaan muut katkeroiset. Itkisin elämääni jonkun kiltin juopon olkapäätä vasten, joka saamisen toivossa jaksaisi kuunnella. Polttaisin ketjussa tupakkaa ja röhönauraisin äijien pervoille vitseille kyynelten läpi. Sitten olenkin jo valmiina palamaan arkeen ja asiantuntijatehtäviin.

Vierailija
72/81 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuisin täyställingeissä silkkipyjamaan, joisin tyylikkäitä juomia, kuten shampanjaa, dry martineja ja konjakkia. Larppaisin vanhanajan filmitähteä, mieluiten tietysti Marilyniä. Piehtaroisin oikein kunnolla itsesäälissä ja olisin hyvin dramaattinen. Soittelisin jouluntoivotuksien varjolla piilosyyllistäviä kännisiä itkupuheluita onnellisille tuttavaperheille. Päivisin menisin rähmäsimpään kaljakuppilaan itkettyneet meikit poskilla katsastamaan muut katkeroiset. Itkisin elämääni jonkun kiltin juopon olkapäätä vasten, joka saamisen toivossa jaksaisi kuunnella. Polttaisin ketjussa tupakkaa ja röhönauraisin äijien pervoille vitseille kyynelten läpi. Sitten olenkin jo valmiina palamaan arkeen ja asiantuntijatehtäviin.

Voisit itkeä mun olkapäätä vasten, mut en oo juoppo enkä tarvii seksiä.

Vierailija
73/81 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin Lontooseen.

Vierailija
74/81 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti lähtisin matkoille, vaikka etelä-Italiaan. Nauttisin hyvää ruokaa, rauhallisia kävelyitä, kahviloita, lukemista. 

Minäkin lähtisin jos olisi varaa. Vielä minä Italiaan matkustan 🍝

75/81 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion olla jouluna ja uutena vuotena töissä. Välipäivät omistan lenkeille (säätilanteesta riippuen) ja löhöilylle, kirjoille, suklaalle ja punaviinille.

Vierailija
76/81 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko kuitenkin vapaapäivät töistä? Vapaat on uskonnollisten pyhien takia ja niiden juhlistamiseen.

Vierailija
77/81 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me isin reissuun 

Vierailija
78/81 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjamaraton. Hyvää ruokaa ja glögiä. Saunomista.

Vierailija
79/81 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lenkillä ja ulkosalilla vetämässä leukoja.

Vierailija
80/81 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla joulun ja joulunpyhät töissä niin tulee hyvät pyhäkorvaukset. Sit pitkälle talvilomalle tropiikkiin. Siinä on joulua!