Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Joulu yksin, mitä tekisit?
26.11.2024 |
Tulossa joulu ja pyhät aivan yksinään. Mitä sinä tekisit?
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olen viettänyt jouluja yksin ja se on ihanan rentouttavaa. Teen samaa kuin seurassaki. Aloitan kodin laittamisen jo joulukuun alussa. Teen joka vuosi piparitalon ja saatan askarrella jotain uusia mieluisia joulukoristeita. Jos on pakkasta, niin jäälyhtyjä pihalle, kransseja jne. Olen jouluttaja, joulu on yksi vuoden lempijutuista ja se kyllä näkyy kyllä kodin joka nurkassa. Haalin myös joulukukkia miltei joka pöydälle. Ostelen jotain kivoja juttuja itselleni ja pistän ne pakettiin kuusen alle ihan vain siksi, että se näyttää kivalta. Käyn ennen joulua vähintään yhdellä joulutorilla, yhdessä konsertissa, yhdellä joululounaalla ja niinä vuosina kun oopperalla menee pähkinänsärkijä baletti, niin sinne on myös päästävä.
Jouluaatto menee niin, että syön herkkuaamupalan (mitä milloinkin tekee mieli) j katselen jouluohjelmia, sitten aattosaunaan, lounaaksi joulupuurot ja illemmalla pistän jouluruuat pöytään. Teen juhlakattauksen ja laittaudun itsekin juhlavaksi. Poksautan samppanjat ja syön mahan täyteen, kuuntelen lempijoululauluja. Illalla haudoille kävelylle kynttilöitä viemään. Joulupäivän olen yleensä aikalailla pyjamassa ja villasukissa. Lueskelen, katson joululeffoja, maistelen glögiä ja punaviiniä, pöydän katan yleensä, koska ruokaa on moneksi päiväksi, poltan kynttilöitä ja tunnelmoin, monena jouluna olen ostanut 500-1000 plan palapelin, joten siinäkin on hommaa.
Siinäpä se. Parasta vaan nauttia rauhasta ja siitä ihanasta tunnelmasta. Samoja juttuja teen sitten seurassakin. Monesti on ollut kavereita tai sisaruksia vieraana. Yhden joulun olin palmun alla hotellissa. Se oli ihan hauskaa, mutta jatkossa säästän reissut joulun jälkeiseen aikaan. Olen niin jouluihminen, että tuli joku vaille jäämisen olo, kun ei ollut jouluista kotia ja niitä omia lempijuttuja.