Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisen ruokakassin/tarvikekassin lahjoittaisit rahattomalle ihmiselle?

Vierailija
26.11.2024 |

Tarkoitan elintarvikkeita ja perushygieniatuotteita, välttämättömiä pesuaineita, wc-paperia jne. Siis sellaista välttämätöntä mitä ihminen arjessa tarvitsee. 

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä arvoinen kassi?

Itse toivoisin:

Reilusti omenoita.

Kananmunia,

Perunaa

Keittojuureksia

Kuivahiivaa

Vehnäjauhoja

Makaronia

Riisiä, myös puuroriisiä

Kermaa

Punaista lenkkiä

Broileria

Jauhelihaa

Vessapaperia

Pyykinpesuainetta

Saippuaa

Hiustenpesuainetta

Vierailija
22/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vuodenajasta riippuen sesongin juttuja mutta esimerkiksi jotain tällaista

Hammastahna

Hammasharja

LV:n shampoo ja pesuneste

Deodorantti

Vessapaperia (lambi)

Käsienpesuaine

Pyykinpesuaine

Isoja kaurahiutaleita

Kahvia

Kananmunia 

Yleisperunaa

Kermaa

Porkkanoita

Pieni pala selleriä

Pakasteherneitä 

Sipulia

Lohta

Tilliä 

Ruisleipää 

Juustoa

Tomaattimurskaa

Appelsiinia

Pastaa

Jauhelihaa

Kermakastike-pussi

Voita

Kikherneitä

Kookoskermaa

Tuoretta lakritsia 

Ajatuksena, että saa ainakin pariin ruokaan ainekset, joista yksi voisi olla vähän "parempi" ruoka, kuten kalakeitto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän vaatimuksia. Kaljaa ja tupakkaa kun saan niin ne riittää. 

Vierailija
24/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä oleva luettelo on hyvä. Hernekeittopurkin ehkä vaihtaisin hernepussiin. Paljon pakastevihanneksia, jos on pakastelokero. Sokeripussi (tiedän, ei terveellistä, mutta voi tarvita silti). Suolaa. Hammastahnaa, roskapusseja. Kuten totesin, hyviä luetteloja ja paljon juuri arkikäyttöön.

Vierailija
25/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä antaisin rahattomalle lahjakassin? Voisin palkata siivoamaan ja sitten voisi palkalla ostaa sitä, mitä haluaa. Harmi, että niin kovin harva innostuu tästä, lahja kyllä otettaisiin mielellään vastaan.

Vierailija
26/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita

Porkkanoita

Omenia

Sipulia

Kurkku

Tomaattia

Paprika

Näkkileipä

Kaurahiutaleita

Tomaattimurskaa

Kanamunia

Jauhelihaa

Kanaa

Makaronia

Riisiä

Öljyä

Juusto

Keittojuureksia

Nakkia

Kermaa 

Joku karkkipussi tai suklaata

Lisäksi vessapaperi, pyykinpesuaine, astianpesuaine, hammasharja ja -tahna, shampoo ja hoitoaine, käsienpesuaine, suihkusaippua

Vierailija
27/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruokakassin annan, niin sitä ennen kassin saaja tekee pihahommia pihallani.

Kaksi ruokakassia annoin jo tällaiselle henkilölle. Hän ei pyytänyt mitään.

Edellisessä asuinpaikassa yksi perhe kerjäsi 2 vuotta jatkuvasti jotain. Annoin vastikkeetta tuotteita. Yhden kerran sitten ehdotin, että tekisi pikkuhomman, johon menee 10 min. aikaa. Eipä se sopinut heille. Siihen lopetin lahjoittelut.

Vierailija
28/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiä, pastaa, perunoita, porkkanoita, sipulia, salaattia, tomaattia, kurkkua, pakastevihanneksia, margariinia, paahtoleipää, ruisleipää, näkkäriä, juustoa, kinkkua.

Suolaa, sokeria, pippuria, ketsuppia, öljyä, jauhoja, kahvia, teetä, kaurahiutaleita, suklaata

Tomaattimurskaa, tonnikalaa, säilykelihaa, hernekeittoa, tomaattikastiketta, kastikejauheita

Jauhelihaa, kanaa, makkaraa

Käsisaippuaa, suihkugeeliä, shampoota, hoitoainetta, hammastahnaa ja -harja, perusvoidetta, huulirasvaa

Vessapaperia, wc-pesuainetta, tiskiainetta, pyykinpesuainetta, yleispesuainetta ja siivousliinoja

Vierailija
29/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaton saa rahaa minulta, jos leikkaa nurmikon kesällä, kolaa lumia talvella pihallani.

Kerran kävi nurmikkoa leikkaamassa nuorukainen. Meni alle tunnin siinä hommassa. Annoin 50 euroa näppiin.

Vierailija
30/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuisit olemaan rahaton itse, haluaisitko mieluummin lahjakassin vai rahaa/lahjakortin, jolla voit ostaa mitä itse ja perheesi tarvitsee..?

Vierailija
31/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lahjoita mitään...jokainen pärjätköön omillaan..vielä se puuttuisi,että tässä pitäisi olla joku hyväntekijä näille luusereille..

Ei tarvitsekaan olla hyväntekijä jos ei halua, se on ihan vapaaehtoista. Ei sitä tarvitse tulla toitottamaan, tässä kysyttiin mitä lahjoittaisit. 

Miksi konditionaali jos et nytkään lahjoita? Millä ehdoilla lahjoittaisit?

Vierailija
32/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näistä nyt ainakin menisi roskiin tuo monen ehdottama margariini. Elän todella pienellä eläkkeellä, mutta ihan p****a en syö. Sori jos loukkasin jotakuta. Ihmisillä vain saattaa olla tiettyjä tuotteita joita ei todellakaan käytä. Toinen joka joutaisi roskiin on hammastahna, pesen kookosöljyllä hampaani. Suu on paljon terveempi nykyään.

Vierailija
33/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjän. Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva, että jos sillä onnistuu päätymään rahattomaksi, niin rahankäytössä on jotain korjattavaa. Puhelin, netti, netflix, kissanruoka, osamaksut - niissä olisi ensimmäinen perkaamisenpaikka.

Mikäs tuomari sinä olet? Et ole koskaan ollut tekemisissä vaikeuksissa olevien ihmisten kanssa? Kaltaisesi besserwisserit oksettavat. 

Maksan joka kuukausi veroja yli 2800 e ja mietin, miksi ihmeessä niin moni halveksii sitä, että elätän heitä. Sosiaaliturva Suomessa on korkea, joten aika hyvin täytyy rahaa laittaa menmään, jos pystyy päätymään rahattomaksi.

Sosiaaliturva ei kyllä ole korkea. Menoja on paljon. 

Vierailija
34/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä antaisin rahattomalle lahjakassin? Voisin palkata siivoamaan ja sitten voisi palkalla ostaa sitä, mitä haluaa. Harmi, että niin kovin harva innostuu tästä, lahja kyllä otettaisiin mielellään vastaan.

Minä voisin kyllä tehdäkin pienen kotisiivouksen rahaa vastaan. Riippuu toki minkälaisen ihmisen asunnossa se pitäisi tehdä. En ottaisi riskiä raiskauksesta. 

Vierailija
35/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjettömiä nuo listat. Ettekö yhtään mieti lahjan saajan makua ja toiveita? Kuka haluaa jotain samppoota, tiskiharjoja tai sinappia? Kas kun ei yhden koon sukkahousuja, mehukattia ja kilon pakettia merisuolaa.

Pitääkö köyhän ihmisen lahjankin alleviivata, että lahjan saaja on köyhä? 

Lahjakortti on parempi, saa ostaa tarpeensa ja makunsa mukaan.

Vierailija
36/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuisit olemaan rahaton itse, haluaisitko mieluummin lahjakassin vai rahaa/lahjakortin, jolla voit ostaa mitä itse ja perheesi tarvitsee..?

Mieluummin lahjakortin tietenkin. Saa ostaa mitä tarvitsee, sillä eihän lahjoittaja voi tietää mitä joku tarvitsee ellei sitten tosiaan ole jotain listaa tehtynä. 

Vierailija
37/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjettömiä nuo listat. Ettekö yhtään mieti lahjan saajan makua ja toiveita? Kuka haluaa jotain samppoota, tiskiharjoja tai sinappia? Kas kun ei yhden koon sukkahousuja, mehukattia ja kilon pakettia merisuolaa.

Shampoohan kuuluu perushygieniatuotteisiin, herranjumala. tiskiharjakin voi tulla tarpeeseen tai ainakin sille tulee olemaan käyttöä, ei ollenkaan turha hankinta. Sinappi on perusmauste/elintarvike ruokien lisukkeeksi. 

Vierailija
38/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näistä nyt ainakin menisi roskiin tuo monen ehdottama margariini. Elän todella pienellä eläkkeellä, mutta ihan p****a en syö. Sori jos loukkasin jotakuta. Ihmisillä vain saattaa olla tiettyjä tuotteita joita ei todellakaan käytä. Toinen joka joutaisi roskiin on hammastahna, pesen kookosöljyllä hampaani. Suu on paljon terveempi nykyään.

Joo, margariinin sijaan mieluummin Oivariini. 

Vierailija
39/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shampoohan kuuluu perushygieniatuotteisiin, herranjumala. tiskiharjakin voi tulla tarpeeseen tai ainakin sille tulee olemaan käyttöä, ei ollenkaan turha hankinta. Sinappi on perusmauste/elintarvike ruokien lisukkeeksi. 

Useimmat ihmiset haluavat itse valita shampoonsa, hiuslaatuja kun on erilaisia. Sinulle sinappi voi olla perusmauste, itse en syö sitä ollenkaan. Ja tiskiharja... on tosiiiii kiva lahja. Onko sinusta kiva nöyryyttää köyhiä jopa lahjaa antaessasi, vai miksi köyhä ei saisi itse valita tarvitsemiaan asioita? 

Lahjakortti on parempi.

Vierailija
40/59 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset haluavat itse valita shampoonsa, hiuslaatuja kun on erilaisia. Sinulle sinappi voi olla perusmauste, itse en syö sitä ollenkaan. Ja tiskiharja... on tosiiiii kiva lahja. Onko sinusta kiva nöyryyttää k

Niin minustakin lahjakortti on parempi vaihtoehto, en muuta väittänytkään. Mutta jos tilanne on että täysin rahattomalle ihmiselle lahjoitettaisiin kassillinen tuollaista tavaraa niin se olisi otettava kiitollisuudella vastaan, tuskin siinä kassissa nyt mitään ihan käyttökelvotontakaan olisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän