Mitä saat irti asiakaspalvelvelijalle räyhäämisestä
Käyn läpi töissä asiakaspalvelun chatteja ja sähköposteja, ja välillä asiakkaiden kielenkäyttö on todella ala-arvoista.
Hyvällä lykyllä sinut vain blokataan chateista, mutta toisinaan asiakassuhde voidaan katkaista.
On täysin anteeksiantamatonta uhkailla ja h*oritella ihmistä, joka tekee työtään parhaansa mukaisesti kun sinä olet rikkonut palveluun kuuluvia sääntöjä ja ehtoja.
Kommentit (77)
Kun on soittanut samasta asiasta 30 kertaa eikä siihen ole tullut mitään korjausta. Miten kauan luulet että asiakkaan pinna vielä kestää olla huutamatta? Nykyään kun tuntuu että asiallisella keskustelulla asioihin ei saa mitään apua.
Saa huonoa palvelua. Kun tiesin mitä asiakas oikeasti halusi mutta jos rähjäsi eikä osannut käyttää oikeita sanoja niin vaikka tiesin mitä halusi niin näyttelin tyhmää enkä auttanut. Joskus oli ilmaistavaraa jaossa, rähjääjille en koskaan antanut. Lahjakortteja annettiin mutta tyyliin vit tumaisille vitonen ja kivoille kymppi.;)
Itsellä kokemus asiakaspalvelijoista jotka eivät kestä aiheellista kritiikkiä. Uhkailu ja henkilökohtaisuuksiin meneminen on tietysti eriasia.
Vierailija kirjoitti:
Saa huonoa palvelua. Kun tiesin mitä asiakas oikeasti halusi mutta jos rähjäsi eikä osannut käyttää oikeita sanoja niin vaikka tiesin mitä halusi niin näyttelin tyhmää enkä auttanut. Joskus oli ilmaistavaraa jaossa, rähjääjille en koskaan antanut. Lahjakortteja annettiin mutta tyyliin vit tumaisille vitonen ja kivoille kymppi.;)
Usein menee niin että "kiva tyyppi" ei saa palvelua ollenkaan, mutta vihainen huutaja saa heti.
Tulee parempi olo, kun on saanut vähän räyhättyä.
Se on silleen että anonymiteetin takaa voi olla tosi vitt umainen. Niin
Vierailija kirjoitti:
Saa huonoa palvelua. Kun tiesin mitä asiakas oikeasti halusi mutta jos rähjäsi eikä osannut käyttää oikeita sanoja niin vaikka tiesin mitä halusi niin näyttelin tyhmää enkä auttanut. Joskus oli ilmaistavaraa jaossa, rähjääjille en koskaan antanut. Lahjakortteja annettiin mutta tyyliin vit tumaisille vitonen ja kivoille kymppi.;)
Eikä osannut käyttää oikeita sanoja? Tässä vasta kiertoilmaus, mikä voi tarkoittaa mitä vain.
Nykyisin asiakaspalvelu on ala-arvoista monessa puhelinpalvelussa. Myös suoranaista asiakkaiden huijausta ovat maksulliset kalliit asiointi puhelinnumerot.
Vierailija kirjoitti:
Saa huonoa palvelua. Kun tiesin mitä asiakas oikeasti halusi mutta jos rähjäsi eikä osannut käyttää oikeita sanoja niin vaikka tiesin mitä halusi niin näyttelin tyhmää enkä auttanut. Joskus oli ilmaistavaraa jaossa, rähjääjille en koskaan antanut. Lahjakortteja annettiin mutta tyyliin vit tumaisille vitonen ja kivoille kymppi.;)
Ovatko asiakkaat sinua varten vai sinä heitä.
Kyllä meillä puhelinaspassa on ohje että jos asiakas menee henkilökohtaisuuksiin eikä homma etene, niin hänelle sanotaan että soittelee uudelleen kun on rauhoittunut ja osaa käyttäytyä. Uhkailut ilmoitetaan aina poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Se on silleen että anonymiteetin takaa voi olla tosi vitt umainen. Niin
No en nyt tiedä anonymiteetistä, kun kaikki asiakkaan tiedot ovat näkyvissä osoite mukaanlukien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on silleen että anonymiteetin takaa voi olla tosi vitt umainen. Niin
No en nyt tiedä anonymiteetistä, kun kaikki asiakkaan tiedot ovat näkyvissä osoite mukaanlukien.
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Vaihda alaa luuseri.
En ole aspa vaikka päivittäin luenkin aspaan tulleita yhteydenottoja.
Asiakaspalvelija voi hyväksyä liikaa yrityksen huonoja käytäntöjä, konemaisuutta ja toimii sanatarkasti vain yrityksen ohjeella. Se voi hermostuttaa osaa ihmisistä, jotka kaipaavat inhimillisyyttä yrityksiin ja ei temppurataa asiakkaille, ei vaikeuksia, vaan sujuvaa ja eettistä, laatua. Kun oikeassa elämässä pitää kuulostella, mitä toinen tarkoittaa ja miettiä mitä kautta palaute saadaan yritykselle - onko se lomake, hyödyttääkö se mitään. Yritykset eivät aina muuta huonoa paremmaksi, eli jotain ongelmia löytyy. Ellei ole kyseessä väärinkäsitys. Huuto nyt ei ole järkevä tapa toimia, vaan jäänyt menneestä osalle jäänteeksi, ehkä heillä on paineita kun moni asia ei toimi hyvin ja on monia hoidettavia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on silleen että anonymiteetin takaa voi olla tosi vitt umainen. Niin
No en nyt tiedä anonymiteetistä, kun kaikki asiakkaan tiedot ovat näkyvissä osoite mukaanlukien.
Ai meetkö sinne osoitteeseen lyömään turpaan? :D
Vierailija kirjoitti:
Kun on soittanut samasta asiasta 30 kertaa eikä siihen ole tullut mitään korjausta. Miten kauan luulet että asiakkaan pinna vielä kestää olla huutamatta? Nykyään kun tuntuu että asiallisella keskustelulla asioihin ei saa mitään apua.
Se aspa ei voi tehdä sun asialle mitään muuta kuin kysyä että onko asiaasi tullut mitään päivitystä.
Yleensä kyllä antavat aikarajan, jolloin päivitystä pitäisi saada.
Asiakaspalvelutyössä saa paljon kuraa niskaansa. Ja syy huonoon palveluun löytyy toisaalta: on palkattu liian vähän työntekijöitä, opastettu työhön huonosti, on vaikka minkälaista tulostavoitetta.En ymmärrä, miksi aikuinen ihminen ei osaa käyttäytyä. Minulle on huudettu korvaan "haista .." "painu v...." ennen kuin olen ennättänyt sanoa sanaakaan. Jaksaisitko sinä olla ystävällinen koko päivän? Ja asiattomat: tuliko hyvä mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on silleen että anonymiteetin takaa voi olla tosi vitt umainen. Niin
No en nyt tiedä anonymiteetistä, kun kaikki asiakkaan tiedot ovat näkyvissä osoite mukaanlukien.
Ai meetkö sinne osoitteeseen lyömään turpaan? :D
En mene, mutta sinä et tiedä aspasta mitään, et edes ulkonäköä, kun aspalla on kaikki sinun tietosi. Toki käynyt mielessä, että olis kiva tuota luuseria käydä morjestamas, et onko samanlainen uhooja oikeassa elämässä.
Asiassa työskentelee kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä, ja mitä jos siellä onkin joku psykopaatti?
Vaihda alaa luuseri.