Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulun viettäminen yksin? Käyn aikuisten poikieni kanssa joulurauhan julistuksessa, käymme terästetyllä glögillä ja loppu päivän ja illan

Vierailija
26.11.2024 |

olen yksin. Muilla samanlaista? Olen n.70v vanha mies.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N73. Jos olisin tilanteessasi niin matkustaisin Madeiralle joululomalle.

Vierailija
42/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on uima-allas, jos tykkäät uimisesta!

Kerro, mikä palvelutalo ja mikä kaupunki.

Turku, Ruohonpääntie Suikkila.

Eikö kansallinen palvelutalo muutettu tavalliseksi asuntoyhtiöksi, mistä voi kuka tahansa ostaa asunnon? Aika vähän siellä näyttäisi olevan palveluita tarjolla. Allasosastolla lapset on käyneet juhlimassa pelikauden päättäjäisiä ja jonkun kerran kaverisynttäreilläkin.

Kokemusta mummini kautta 13 vuotta ja pelkkää positiivista sanottavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on edessä ensimmäinen joulu yli kymmeneen vuoteen ilman rasittavaa miehen sukulaisten luo matkustamista. Olen käynyt vuosittain ainoastaan lapsemme vuoksi,sillä pohjoisessa ainoat elossa olevat isovanhemmat,mutta nyt kun alkaa lapsikin olla jo kohta murrosikäinen,en jaksa enää matkustaa tuhatta kilometriä vain siksi,että joku muu saa hyvän mielen. Ihanaa, vanhempi lapsistani tulee pyhiksi käymään ja nuorempi sitten käy isänsä kanssa sen viikon reissun korvessa. Ja ihanaa olisi,vaikka nuorempikin lapsi päättäisi jäädä kotiin, kunhan mies vain on pois joulurauhaa häiritsemästä me emme kuitenkaan hänelle merkitse yhtä paljon,kuin vanhempansa ja lapsuuskotinsa. Aloittaja kaipaa seuraa, minä taas yksinoloa edes pari päivää.

Näytähän miehellesi (ja lapsillesikin) tämä kirjoituksesi. Saat sen jälkeen kaikki tulevat joulut olla ihan rauhassa. 

Vierailija
44/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi pojista on homo ja nuorempi mt-ongelmainen. Heillä omat kuviot. Ovat noin 40v. t.ap

Eikö edes Raikku Svens kutsuisi Jockea joulupöytäänsä.

Vierailija
45/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi pojista on homo ja nuorempi mt-ongelmainen. Heillä omat kuviot. Ovat noin 40v. t.ap

Eikö edes Raikku Svens kutsuisi Jockea joulupöytäänsä.

Raikullakin varmaan oma perhe ja taitaa olla Jockea aika lailla nuorempi. Ainakin kuvan perusteella.

Vierailija
46/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalle jouluksi?

Vierailija
47/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu yksin olisi ihan parasta.   Ehtisi ulos, ehtisi saunoa, voisi syödä mitä haluaa. Eikä viettää aikaa keittiössä

Vierailija
48/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta olla yksin jouluna. Tai ei ihan yksin, koiran kanssa. Lapset viettää joulun isällään, omat sukulaiset kyllä pyydelleet käymään, mutta miksi ihmeessä menisin. 

Ulkoilua, kirjojen lukemista, vain sellaisia ruokia mistä itse todella pidän (niihin ei tosiaan kuulu useimmat jouluruuat), muutama lasillinen hyvää punaviiniä, saunomista. Ei hälinää, pakollista seurustelua ja hääräämistä.

Vierailija
49/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietän jouluni aina Japanissa. En ole kiinnostunut suomalaisesta joulusta ja ja haluan käyttää vuodessa kertyneet lomapäivät matkustellen Japanissa. :) M28

Vierailija
50/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsisin vakavasti palvelutaloon muuttamista. Niissä on kivoja yksiöitä. Pääsee ihan vuokralle, ei tartte omistaa tai ostaa.

No muuta!

Vierailija
51/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vietän jouluni aina Japanissa. En ole kiinnostunut suomalaisesta joulusta ja ja haluan käyttää vuodessa kertyneet lomapäivät matkustellen Japanissa. :) M28

Helppohan se on kun on nuori ja osaa puhua japania.

Vierailija
52/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun kannattaisi muuttaa jo palvelutaloon, siellä on paljon aktiviteetteja ja tapaat joka päivä muita samanikäisiä ja vanhempia. Omakin mummini eli sellaisessa 13 vuotta tyytyväisenä.

Haista vttu. Palvelutaloon ei pääse muut kuin ne joilla on varaa maksaa asumisestaan yli 5.000e/kk tai jotka eivät enää pärjää yksin. Minun 88-vuotias äitini asuu senioritalossa. Siellä yhteisöllisyyttä on talokahvit kerran kuussa.

Vierailija
53/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun pääkirjastolla on jouluohjelmaa aattona 

Vierailija
54/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ongelma itselleni, kun näen ikkunasta naapurit joille tulee vieraita aattona tai itse lähtevät muualle joulun viettoon. t.ap

Nuo joulukyläilyt ei suinkaan ole aina sitä elokuvien ja mainosten idylliä vaan hyvin monelle lähinnä minuuttiaikataulutettuja velvollisuusvierailuita jotka vaan suoritetaan koska on joulu. 

Vierailija
55/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ehdottelette sitä palvelutaloon muuttamista. Kun ei sinne niin vaan muuteta. Vaikka olisit kuinka vanha ja raihnainen etkä pärjää yksin kotona, niin et välttämättä silti saa paikkaa. 

Vierailija
56/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pedofiili.

Vierailija
57/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa mukavalta joulunvietolta. Vähän ohjelmaa ja sitten kotosalla itsekseen herkutellen ja rentoutuen, telkkua, kirjoja ja viiniä.

Vierailija
58/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ehdottelette sitä palvelutaloon muuttamista. Kun ei sinne niin vaan muuteta. Vaikka olisit kuinka vanha ja raihnainen etkä pärjää yksin kotona, niin et välttämättä silti saa paikkaa. 

Palvelutalo on eri asia kuin hoivakoti.

Vierailija
59/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien kotiin ei mahdu eikä mua kehdata sinne pyytää ylimääräisenä. t.ap

Mitä ihmettä?! Pojillasi on perheet, muttet ole tervetullut sinne viettämään joulua?! "Mahtuu" tai ei niin sopu sijaa antaa. Asenteesta kiinni 🙏 😔

Vierailija
60/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on edessä ensimmäinen joulu yli kymmeneen vuoteen ilman rasittavaa miehen sukulaisten luo matkustamista. Olen käynyt vuosittain ainoastaan lapsemme vuoksi,sillä pohjoisessa ainoat elossa olevat isovanhemmat,mutta nyt kun alkaa lapsikin olla jo kohta murrosikäinen,en jaksa enää matkustaa tuhatta kilometriä vain siksi,että joku muu saa hyvän mielen. Ihanaa, vanhempi lapsistani tulee pyhiksi käymään ja nuorempi sitten käy isänsä kanssa sen viikon reissun korvessa. Ja ihanaa olisi,vaikka nuorempikin lapsi päättäisi jäädä kotiin, kunhan mies vain on pois joulurauhaa häiritsemästä me emme kuitenkaan hänelle merkitse yhtä paljon,kuin vanhempansa ja lapsuuskotinsa. Aloittaja kaipaa seuraa, minä taas yksinoloa edes pari päivää.

Näytähän miehellesi (ja lapsillesikin) tämä kirjoituksesi. Saat sen jälkeen kaikki tulevat joulut olla ihan rauhassa. 

Ehkä hänen kirjoituksensa oli vähän kärjistetty mutta kuinka moni oikeasti tykkäisi viettää joulut kymmenen vuoden ajan matkustamalla tuhat kilometriä paikkaan, jossa ei niin viihdy? Itse en pystyisi. Ja toisaalta, minusta on outoa, että puoliso asettaa lapsuuden kodin nykyisen kodin ja perheen edelle. En sano, etteikö joskus voi käydä myös jouluna perheen kanssa siellä tuhannen kilometrin päässä omassa lapsuuden kodissa mutta joka joulu varsinkin jos muu perhe ei haluaisi on aika paljon vaadittu niiltä muilta. Ilmeisesti myöskään toisia isovanhempia ei ole tai he eivät ole sellaisia, joihin voisi pitää yhteyttä jos joka joulu ollaan samassa paikassa.