Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulun viettäminen yksin? Käyn aikuisten poikieni kanssa joulurauhan julistuksessa, käymme terästetyllä glögillä ja loppu päivän ja illan

Vierailija
26.11.2024 |

olen yksin. Muilla samanlaista? Olen n.70v vanha mies.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ongelma itselleni, kun näen ikkunasta naapurit joille tulee vieraita aattona tai itse lähtevät muualle joulun viettoon. t.ap

Voit nähdä vain ne pienet hetket kun naapureille tulee vieraita ja mahdollisesti kun lähtevät. Ehkä viettävät päivän hiljaa televisiota tuijottaen, eli tekevät samaa kuin mitä tekisivät yksin ollessaan.

Ne lapsuuden seuralliset joulut jäivät sinne lapsuuteen. Ankeita ovat nämä ikäsinkun joulut.

No, ehkä terästelen myös glögiä ja keksin jotain tyhmää tekemistä.

Vierailija
22/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelutalossa on oma ravintolakin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit olla joulupukkina ja samalla tienata vähän rahaa

Vierailija
24/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut yhden joulun oikeasti yksin. Tai, no, kissan kanssa. Oli aika lunki. Kotiin kannattaa varata ruokaa, koska Helsingissäkään ei aattona tai joulupäivänäkään paljoa keittiöt ollut auki ravintoloissa siihen aikaan. Kävi mielessä menenkö Hurstille syömään joululounaan, mutta jätin väliin.

Tapanina oli sitten kyllä jo baareissa porukkaa, muuten tuli katsottua suoratoistoa.

Vierailija
25/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin 20 vuotta sitten, Kanarialla. Bailando 🕺

Vierailija
26/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on uima-allas, jos tykkäät uimisesta!

Ei ole.

Vierailija
27/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n.30v yksin aaton, ts alkuillan. Poikkesin lähibaariin, mikä yllätyksekseni oli auki. Siell oli kaikenlaista porukkaa, meill oli oikein rattosaa.

Tämä -90 luvulla

Vierailija
28/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun kannattaisi muuttaa jo palvelutaloon, siellä on paljon aktiviteetteja ja tapaat joka päivä muita samanikäisiä ja vanhempia. Omakin mummini eli sellaisessa 13 vuotta tyytyväisenä.

Erittäin hyvä idea. Pysyisit poissa nuorempien palstalta!!

Tää on kyllä kaikenikäisille tää palsta.

Että lopeta sinä tommonen typeryyksien latelu, tai ala itse kirjoittaa vaikka päiväkirjaa.

Kyllä täällä saa olla monenikäiset. Se on rikkautta.

Vierailija
29/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sulle itellesi ongelma, olla yksin?

Tämähän se on ratkaisevinta.

Jos on kivaa niin mikä ettei. Jos ajattelet että mitä muut ajattelee, älä ajattele. Jos tuntuu oikeasti yksinäiseltä, keksi jotain tekemistä ja vaikka samassa tilanteessa olevaa seuraa (tähän saattaa täältä löytyä oikeita neuvoja jos kestää lukea myös ne pilkalliset heitot).

Yksin saa olla mutat ei ole pakko.

Vierailija
30/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme viettäneet oikeastaan aina joulun ulkomailla. Miehen kanssa kummatkin pystymme ottamaan vapaata jouluksi. Minun vanhemmat ovat aina yksin ja saan melkoista valitusta aiheesta.

Ota vastuu itsestäsi. Mene jonnekin. Kylpylään, risteilylle, ulkomaille. 

Vierailija
31/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien kotiin ei mahdu eikä mua kehdata sinne pyytää ylimääräisenä. t.ap

Eli pojat joutuu viettämään aina joulut vaimojensa sukulaisten kanssa? Vai etkö soinnu rouvien kulloiseenkin joulun teemaväriin? Joskus kunnissa ja kaupungeissa on järjestetty jotain jouluruokailujuttuja ihmisille, esim. vanhuksille ja yksinäisille. Voisitko mennä sellaiseen? Sieltä voisi löytyä juttuseuraa muillekin päiville.

Vierailija
32/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi pojista on homo ja nuorempi mt-ongelmainen. Heillä omat kuviot. Ovat noin 40v. t.ap

Vierailija
33/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20v ja 23v lapset. Joulu on tuttuun tapaan pelkkää terästettyä glögiä. Ei ole aviomiestä, niin se on juomista lasten kanssa ja syvällisten juttelua. 

Vierailija
34/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on stadissa ihan paras, naapurit on menneet maalle moikkaa sukulaisiaan, ihan hiljainen kerrostalo, jos tarttee mennä kauppaan tai haluu käydä jossain niin ihan super ystävällisiä ihmisiä. 

Vierailija
35/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojilla lapsia vai asuvatko yksin tai pariskuntana? Yksin asuvat tai pariskuntana elävät aikuiset ihmiset viettävät usein joulun kavereiden kanssa tai sitten ihan vaan kahdestaan pariskuntana, ei kukaan aikuinen enää vietä  koko joulua vanhempiensa kanssa, kun kaikilla on jo omat elämät. Niin pitäisi olla myös sillä vanhemmalla, ei aikuisten lasten tarvitse viettää joulua vanhempiensa kanssa niin kuin 15-vuotiaana. Tavataan, vietetään hetki aikaa yhdessä ja sitten vietetään loppuilta omien perinteiden mukaan. 

Vierailija
36/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin aika monta vuotta jouluni yksinäiseksi, mutta sitten vain systemaattisesti mietin mitä muuta jouluni voisi olla kuin sitä perinteistä perhejoulua. Loppujen lopuksi kaikenlaista (ainakin kaupungista) löytyy, jos vain suostuu ottamaan irti perinteisestä  perhejoulumallista ja kokeilemaan ihan muuta kuin mitä omasta mielestään joulun pitäisi olla. 

Koska en tunne aloittajaa on vaikea ehdottaa mitään, mutta aina voi ottaa yhteyttä eri hyväntekeväisyysjärjestöihin, tarjota kuljetusapua naapurustossa huonojalkaisille kirkkoon/joulutapahtumaan, tarkistaa onko omissa tuttavissa muita yksinäisiä ja kutsua vaikka kotiin aaton juustoherkuille sherryn kera, houkutella joku joulupäivän lenkille jne. 

Jos kaipaat poikiasi perheineen juttele heille, että haluaisit heidät aattona joulupuurolla ja jos saisi jonkun avuksi valmistamaan sen. Tai vietätte perinteisen lautapelipäivän joulupäivänä, kunhan vain sovit että syöttekin jotain.

IHmiset tekevät jouluisin yllättävän vähän mitään hauskaa keskenään, ja aikaa tuntuu monella olevan perheellisinäkin, joten mieti mitä uutta perinnettä sinä voisit kehittää jouluiksi jatkossakin.

Vierailija
37/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on uima-allas, jos tykkäät uimisesta!

Kerro, mikä palvelutalo ja mikä kaupunki.

Turku, Ruohonpääntie Suikkila.

Eikö kansallinen palvelutalo muutettu tavalliseksi asuntoyhtiöksi, mistä voi kuka tahansa ostaa asunnon? Aika vähän siellä näyttäisi olevan palveluita tarjolla. Allasosastolla lapset on käyneet juhlimassa pelikauden päättäjäisiä ja jonkun kerran kaverisynttäreilläkin.

Vierailija
38/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on trolli, antakaa olla.

Vierailija
39/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on edessä ensimmäinen joulu yli kymmeneen vuoteen ilman rasittavaa miehen sukulaisten luo matkustamista. Olen käynyt vuosittain ainoastaan lapsemme vuoksi,sillä pohjoisessa ainoat elossa olevat isovanhemmat,mutta nyt kun alkaa lapsikin olla jo kohta murrosikäinen,en jaksa enää matkustaa tuhatta kilometriä vain siksi,että joku muu saa hyvän mielen. Ihanaa, vanhempi lapsistani tulee pyhiksi käymään ja nuorempi sitten käy isänsä kanssa sen viikon reissun korvessa. Ja ihanaa olisi,vaikka nuorempikin lapsi päättäisi jäädä kotiin, kunhan mies vain on pois joulurauhaa häiritsemästä me emme kuitenkaan hänelle merkitse yhtä paljon,kuin vanhempansa ja lapsuuskotinsa. Aloittaja kaipaa seuraa, minä taas yksinoloa edes pari päivää.

Vierailija
40/70 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi pojista on homo ja nuorempi mt-ongelmainen. Heillä omat kuviot. Ovat noin 40v. t.ap

No pyydä pojat kotiisi joululounaalle tai päivälliselle. Riko vähän perinteitä. Tai vie ne kylpylään jouluksi (jos on rahaa sen verran siis).