Joensuu 4-vuotiaan Milon tapaus käsittelyssä nyt hovissa
Iltalehdessä suora seuranta. Asia käsittelyssä Itä-Suomen hovioikeudessa, tänään alkoi käsittely.
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niitä tapauksia, että ihmiset voi peilata omaa elämäänsä ja ajatella, että okei ainakaan itse en ole noin huono vanhempi. Saa itsensä tuntemaan paremmaksi.
Harmittaa ajatella, että päihdeongelmainen tyttö on tullut raskaaksi mitä, 16-v? Ja saanut pitää lapsen, vaikka uusi mieskin on päihdeongelmainen. Traaginen kohtalo pienellä lapsella, mutta on tuossa tarinassa paljon muutakin traagista.
Aina voi kuitenkin antaa lapsen adoptioon.
Kyllä jos oikeasti ajattelisi lapsen parasta ja tietäisi että ei itse kykene huolehtimaan niin antaisi hänet pois. Myöskin Muusan äitin sepitykset kuinka on normaalia läheisempi ollut lapsenlapsensa kanssa on naurettavaa! Eikö hänellä olisi sillon ollut asiat tiedossa ja olisi tehnyt lasun!
En todellakaan puolustele tässä ketään, mutta perhesuhteet ovat joskus todella sairaitakin. Minut annettiin pienenä, reilusti alle kouluikäisenä lapsena alkoholisoituneen isoäitini hoitoon, ihan yökyläreissuillekin. Täysi rapajuoppo oli ja todellakin siitä kärsin. Selvinpäin kun sattui olemaan niin oli paras mummo. Vanhemmat absolutisteja ja ihan normaali keskiluokkainen perhe olimme. En käsitä vieläkään, mitä vanhempieni (tai toisen puolen isovanhempien) päässä liikkui, kun tuo edes mahdollistettiin. He tiesivät että isoäitini on aina kännissä ja joskus jopa toi juopporemminsä viettämään iltaa kun olin hoidossa. Se oli todella hirveää pienelle lapselle. Aina ei voi näitä kyllä ymmärtää. Mutta uskon että vilpittömästi on kuvitellut olevansa läheinen lapsenlapsensa kanssa. Niin se minunkin mummo olisi sanonut ja niinhän se olikin. Kukaan ei kuitenkaan minusta lasua tehnyt, vaikka jälkikäteen ajattelen että parempi jos olisi. Ainakin olisin välttynyt niiltä inhottavilta yökyläreissuilta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin että sisäelinvammat olisivat tulleet hakkaamisesta.
Ja ne voisi hyvinkin olla äidin aiheuttamia jonka tietää ja voi todistaa myös tämä isäpuoli. Siinä olisi motiivi isäpuolen suojelemiseen joka tälle äidille oli tärkeämpää kuin oman lapsensa kohtalo.
En tajua miten kukaan voi jättää kärsivän pienen lapsen yksin huoneeseen kuolemaan ja vaan sulkea kokonaan tuon pois mielestään. Kai sitä täytyy jollain huumehilla piänsä täyttää, että tuohon kykenee.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten kukaan voi jättää kärsivän pienen lapsen yksin huoneeseen kuolemaan ja vaan sulkea kokonaan tuon pois mielestään. Kai sitä täytyy jollain huumehilla piänsä täyttää, että tuohon kykenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Muusa puhuu totta, niin hänellä täytyy olla joku kehitysvamma. Eihän normaalilla järjellä varustettu äiti toimi noin. Eikä lapsen kipu jää huomaamatta.
Ja muusallahan oli kaikki todisteet siitä, että ollut muualla, kun teko tapahtunut. Olisi vienyt lapsen heti lääkäriin ja poliisit paikalle. Sebuhan olisi siinä syytteet saanut ja lapsi pelastunut. Kyllähän lapsen on täytynyt omalle äidilleen kivuistaan kertoa, eikö vain?
Muusa suojellut Sebua tekopäivänä jostain syystä, mitä ei voi järjellä ymmärtää. Nyt suojelee itseään.
Ihan varmasti on itkenyt ja huutanut ja sanonut äidille, että "äiti mua sattuu". Minulla on samanikäinen lapsi ja ainakin hän jotenkin vahingossa teloo itseään, niin itkee kyllä ja sanoo noin. Eikä siihen voi olla huomioimatta, koska se lapsen kipu on tosi raastavaa.
Jos lapsi on oppinut että itku ei auta, niin sitten se ei itke jos sattuu. Tai vielä pahempaa, jos on lyöty kun itkee. Ihan todella on lapsia, joita ei lohduteta, ja ne lakkaa itkemästä. Onkohan päiväkodissa itkenyt koskaan. Jos on vaikka kaatunut.
Vierailija kirjoitti:
Minulta tapettiin sukulainen ja tämä hänenkin tappaja lihosi käräjäoikeuden käsittelystä hovin käsittelyyn ihan valtavasti. Alle vuosi oli tuossa välissä.
Vankilassahan on sinänsä helppo lihota jos vaan makaa sellissä eikä käytä edes sitä tunnin ulkoilua, mutta silti juuri kukaan ei lihoa tuollaisia määriä vuodessa ilman lääkkeitä. Vankilan ruoka on kuitenkin ihan terveellistä peruskotiruokaa. Toki sieltä kanttiinista saa ostettua herkkujakin, mutta edes herkuilla ei noin lyhyessä ajassa lihoa kymmeniä kiloja kuten mm. Muusa on lihonut.
Itse hieman kyseenalaistan sitä, että jos vankilan on tarkoitus saada mahdollisimman moni vanki takaisin normaalielämään jossain vaiheessa, niin miksi heidät lääkitään noin pahasti, että tulee valtava ylipaino? Nyt ei puhuta mistään 10 tai edes 20 kilon ylipainosta vaan vielä suuremmasta määrästä.
Tuo noin raju ylipaino vaikeuttaa sitä normaalia elämää, tulee terveysongel
Koska kukaan terve ihminen ei tee tuollaisia rikoksia, lääkkeet ja terapia ovat ainoa apu millä voidaan sitä päänsisältöä saada kuntoon. Paino on näillä ihmisillä pienin ongelma. Ajattele että joku päivä nää on siviilissä, että eiköhän sitä mielenterveyttä ole oikeasti syytä hoitaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruma lihava sika possu Muusa, röh röh 🐷
Oliko videolla oikeasti tämä nistihirviö vai joku mies? Ei kyllä näyttänyt naiselta naamastaan eikä kropastaan.
Vaihdokas
Muuta yhteistä aiempiin kuviin ei ollut kuin jäätävän huono ryhti. Miten voi ihminen muuttua kokonaan eri näköiseksi noinkin lyhyessä ajassa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalilla äidillä on voimakas suojelunhalu lapsiaan kohtaan. Normaali äiti suojelee lapsiaan henkensä uhalla jos joku vaara uhkaa näitä. Muusalta tämä puuttui. Eläimetkin pitävät parempaa huolta jälkeläisistään!
Totta, mutta koska tätä ei kuitenkaan ole todettu heikkolahjaiseksi eikä miksikään muuksikaan vaan hän sai pitää lapsensa siinä missä normaali ihminen niin kyllähän se tuomiokin sitten pitää annostella ihan kuin normaalille ihmiselle ilman mitään ylimääräisiä alennuksia. Ikänsä puolesta taitaa kyllä valitettavasti jotain saada, joka sekin tuntuu aivan älyttömältä tällaisessa tilanteessa että tyyppi on jo itse vanhempi ja vastuussa jälkikasvustaan eli ihan aikuinen ihminen.
Lisäksi tämä M ymmärtää kummasti leikkiä tietämätöntä ja osasi luovia niin sossujen kuin päikyn henkilökunnankin kanssa eli melko valikoivaa tu
Jos tämä pottumuusi mikä lie ei ole heikkolahjainen, niin kuka sitten on?!?!?
Vierailija kirjoitti:
Näkihän sen kuvasta ettei lapsella ollut kaikki hyvin. Laiha ja kalpean kuivakka.
Mutta äiti ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Muusahan oli "kipakka suustaan ja drama queen" joten varmaan on vielä pitkin iltaa huutanu pojalle ja käskenyt olla hiljaa..varmaan ollu vaan ärsyyntynyt pojan "kiukuttelusta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Muusa puhuu totta, niin hänellä täytyy olla joku kehitysvamma. Eihän normaalilla järjellä varustettu äiti toimi noin. Eikä lapsen kipu jää huomaamatta.
Ja muusallahan oli kaikki todisteet siitä, että ollut muualla, kun teko tapahtunut. Olisi vienyt lapsen heti lääkäriin ja poliisit paikalle. Sebuhan olisi siinä syytteet saanut ja lapsi pelastunut. Kyllähän lapsen on täytynyt omalle äidilleen kivuistaan kertoa, eikö vain?
Muusa suojellut Sebua tekopäivänä jostain syystä, mitä ei voi järjellä ymmärtää. Nyt suojelee itseään.
Ihan varmasti on itkenyt ja huutanut ja sanonut äidille, että "äiti mua sattuu". Minulla on samanikäinen lapsi ja ainakin hän jotenkin vahingossa teloo itseään, niin itkee kyllä ja sanoo noin. Eikä siihen voi olla huomioimatta, koska se lapsen kipu on tosi raast
Jos lapsi on oppinut että itku ei auta, niin sitten se ei itke jos sattuu. Tai vielä pahempaa, jos on lyöty kun itkee. Ihan todella on lapsia, joita ei lohduteta, ja ne lakkaa itkemästä. Onkohan päiväkodissa itkenyt koskaan. Jos on vaikka kaatunut.
Juuri näin. Ja lisäksi freeze-reaktio = valekuolema vaientaa, kun taistelu ja pakene muuttuu jähmettymiseksi. Tällöin keho myös vapauttaa opiaatteja, jotta shokkitilanteessa ei tuntisi kipua. Mys mieli siirtyy muualle, on irtautunut tai black out. Toivon, että pojan osalla olisi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti on itkenyt ja huutanut ja sanonut äidille, että "äiti mua sattuu". Minulla on samanikäinen lapsi ja ainakin hän jotenkin vahingossa teloo itseään, niin itkee kyllä ja sanoo noin. Eikä siihen voi olla huomioimatta, koska se lapsen kipu on tosi raast
Ja kyllä täällä palstallakin toiset äidit edelleen kommentoi vauvojenkin itkuun, että antaa itkeä, ei se itkuun kuole.
Itse olen aina vastannut oman lapseni itkuun, ihan vauvasta saakka. Ei siitä ole mitään narsistia kasvanut, vaan poika joka osaa ja haluaa puhua tunteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Surettaa kun ajattelee pienen pojan yksinäisiä viimeisiä hetkiä. Se kehen luotti ja ketä rakasti eniten ei ollut ilmeisesti vieressä hoitamassa tai lohduttamassa. Sydäntä särkevää.
Milolle olisi varmasti löytynyt hyvä ja rakastava koti, jos sossutantat olisivat olleet tehtäviensä tasalla. Johan nyt sokeakin näkee, ettei tuollaisessa huumeluolassa tämän lysyhartian ja pikkuhimppelin kanssa voi pieni poika elää! Millainen on tämä Milon bioisä? Miksi hän ei poikaa ottanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä se on?
4-vuotias poika kuoli kotonaan kesäkuussa 2023 Joensuussa, häntä kidutettiin höyrymopilla. Tekijänä isäpuoli ja äiti
Äiti poissa muttei vienyt lääkäriin lasta kun palasi.
Tuommoisilla palovammoilla pitäisi viedä heti lääkäriin. Mutta tuota mammaa ei tainnut kiinnostaa.
Lapsella oli myös sisäelinvammoja. Johtuivatko siitä, että äitinsä syötti hänelle yliannoksen Panadolia? Tällaisia ihmisiä kutsutaan USA:ssa white trashiksi. Molemmilla "hieno" savolainen sukunimi.
Mitä savolainen sukunimi tässä nyt oikeuttaa irvimään? Eikö muuta ajatusta noussut mieleen?
Jos minä olisin saanut pelastaa sen pojan sinä yönä sängystään, olisin vienyt hänet hoitoon ja hukuttanut hoivaan sekä rakkauteen.
Juuri näin. Ja lisäksi freeze-reaktio = valekuolema vaientaa, kun taistelu ja pakene muuttuu jähmettymiseksi. Tällöin keho myös vapauttaa opiaatteja, jotta shokkitilanteessa ei tuntisi kipua. Mys mieli siirtyy muualle, on irtautunut tai black out. Toivon, että pojan osalla olisi näin.
💔
Minua iljettää sekin lapsen mummo (murhaajan äiti) joka vaatii ahneuksissaan korvauksia itselleen lapsen kuolemasta. Käsitin, että hän mahdollisti kuoleman yhtä lailla sillä, että puolusti omaa lastaan ja väitti perhettä jopa oikeudessa tavalliseksi lapsiperheeksi ja ettei käytetty mitään lapsen aikaan jne. En usko hetkeäkään. Pikku poloisen elämä on ollut julmaa ja kuolema vielä julmempi.
En tunne enkä tiedä, mutta epäilen vahvasti, että lapsen äiti ei uskalla puhua miesystäväänsä vastaan, koska pelkää kostoa. Tai sitten hän on ihan yhtä syyllinen ja vaikeneminen on ainoa keino, jolla on sovittu vahvistettavan se, ettei itse joudu syytteeseen tekemisistään.
Olen syvästi pettynyt, että lapsen rääkkääjät eivät saaneet tämän kovempia tuomioita.
Ei kai nyt tässä maassa voi niinkään olla, että henkirikokseen voi syyllistyä ainoastaan aktiivisella toimimisella mutta aktiivisella toimimattomuudella ei?!
Kumpikin on ihan samalla tavalla valinta ja kummallakin saa halutessaan aikaan tasan samanlaisen lopputuloksen.
Eikös muuten sitä vuosaaren vauvantappajaäitiä syytetä murhasta? Ja sehän toimi ihan tasan samoin kuin tämä joensuulaisäitikin eli ignoorasi toistuvasti ja pidemmän aikaa lapsensa tarpeet ja huolenpidon.
Vierailija kirjoitti:
💔
😭
No ilmankos tyytyi tuomioonsa. Tälle äidille kuuluu vähintään sama tuomio vaikka tämä pitäisi tuomita murhasta. Hän oli se joka tuon kaiken mahdollisti + hän oli se joka tuon isäpuolen teon viimeisteli täysin harkitulla piittaamattomuudellaan. Hänellä oli kaikki lapsensa vammat tiedossa, hän näki kuinka lapseen sattuu (vaikka muuta väittää) ja varsinkin kun mitään pahaa ei olisi siitäkään seurannut vaikka lasta olisikin käytetty turhan takia päivystyksessä. Tämä äiti päätti toimia toisin ja se ei ole mikään vahinko vaan tietoinen valinta.