Tajusin kaupassa tänään: olen ollut niin pitkään työttömänä että myös näytän jo työttömältä!
Osuin maitohyllyn luo yhtä aikaa tyylikkään keski-ikäisen rouvan kanssa, hänellä oli siisti suoristusraudalla ojennukseen laitettu polkkatukka, tyylikäs villakangastakki ja saapikkaiden väriin sopivat käsineet. Samaan aikaan näin oman heijastukseni metallisesta seinästä: värjäämättömät, hieman epäsiististi jakauksella olevat hiukset, latvat jo vähän hapsuuntuneet, teinin vanha kevyttoppatakki, nuhraantunut hihansuu, kuluneet kuraiset lenkkarit. Paha olo vyöryi yli, otin nopeasti halvimman punaisen maidon, tyylikäs rouva otti luomua -tietenkin. En yleensä valitse itsepalvelukassaa mutta häpesin taskuun tungettua vanhaa kulunutta Lidlin muovikassia, jonka olin ottanut ostoksia varten. Pihalla odotti 20 vuotta vanha Corolla. Vi##u, sentään mulla on vielä auto. Bussipysäkillä ei ollut katosta, vettä satoi kaatamalla.
Kommentit (213)
Et lähde ikinä töihin.
Kyllä naapurit tietää, että olet mielenterveys syistä eläkkeellä.
Minä käyn töissä ja taloustilanne hyvä mutta näytän varmasti ihan samalta kuin ap, kun käyn kaupassa. Lenkkarit kuraiset (koska niillä kävellään kuraisia teitä kilometrejä päivittäin), kuluneet collarit (koska mukavat), niihin sopiva yhtä kulunut takki, pipo ettei näy kuinka sekaisin tukka on, meikkiä ei koskaan, kestokassi tai taskuun taiteltu muovikassi koska luonto. Halpaa perusruokaa valitsen arkeeni. Ainoa ero, että auto on uudempi.
Töihin sitten siistit vaatteet joista osan työnantaja tarjoaa, tukka pestynä ja kammattuna, mutta meikkiä ei vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Et lähde ikinä töihin.
Kyllä naapurit tietää, että olet mielenterveys syistä eläkkeellä.
Jos olisi oikeasti selkä kipeä niin kävelisi joka ikinen päivä kävelykepin tai rollaattorin kanssa.
Mutta kun se vika on päässä. On päästään PÖPI.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hävettävä juttu, jos olet alle 63-vuotiaana eläkkeellä kotona.
Mitä hävettävää siinä on. Mä voisin jäädä heti eläkkeelle.
N58v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N58v
Vain päävikaiset hullut on eläkkeellä alle 63-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N58v
Voisin jäädä myös heti eläkkeelle, olen 45v. Tavoite jäädä pois oravanpyörästä 10v sisällä, ehkä vähän harrastella töitä enää.
Minun miehenikin näyttää työttömältä kun hän käy kaupassa. Hän on kuitenkin johtavassa asemassa ja nimi löytyy veroluettelosta. Ulkonäkö voi pettää ja tämän takia myyjän pahin virhe on arvioida asiakasta ulkonäön perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N58v
Voisin jäädä myös heti eläkkeelle, olen 45v. Tavoite jäädä pois oravanpyörästä 10v sisällä, ehkä vähän harrastella töitä enää.
Nykyään kaikki jotka on eläkkeellä alle 63-vuotiaana on päävikaisia hulluja.
Moni väittää olevansa selästä työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta ei nykyään kukaan päästä selästä työkyvyttömyyseläkkeellä.
Fakta
Täättä taas aika paljon superhyvätuloisia joille ketju on mainio humble brag -fleksaamisen paikka. Ja huoh niitä vaativia asiantuntijatöitä. Voisko joku kertoa mitä tällainen työ on?
Hönö kirjoittelijalla on vaikeeta, koska ei kukaan halua seurustella ihmisen kanssa, joka on työkyvyttömyyseläkkeellä vaan terveen kanssa.
No, tuolta minäkin näytän. Teen kolmivuorotyötä, sillä erotuksella, että silmäpusseillanikin on jo silmäpussit.
" Nykyään kaikki jotka on eläkkeellä alle 63-vuotiaana on päävikaisia hulluja.
Moni väittää olevansa selästä työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta ei nykyään kukaan päästä selästä työkyvyttömyyseläkkeellä.
Fakta "
Eli hulluksi pitää tekeytyä että pääsee ajoissa eläkkeelle. Pitääpä alkaa jo hyvissä ajoin valittelemaan työterveydessä kaikenlaista päävikaa, koska tie eläkkeelle on pitkä. Eiköhän sitä sitten elele mukavasti pienen eläkkeen, säästöjen ja satunnaisten pikkutöiden turvin.
Kirjoitusten perusteella omaat mahtavan persoonan. Toivottavasti töitä löytyy ! Työttömyyden leima kyllä on sellainen, että ei sitä tajua ennen kuin jää työttömäksi. Tuntuu, että ihmiset näkee suoraan sieluun. Tuntuu ettei ole oikeutta olla iloinen, jos tämän switchin saisi aivoissa käännettyä. Voisi olla jopa kivempaa kuin töissä oleminen. Joskus tosin onkin, jos on niin paska työpaikka. Ihminen on oman mielensä vanki :D Ja vaikka kuinka väittää ettei kiinnosta muiden mielipiteet, niin..työttömänä tajuaa, että se on mahdotonta :D
Kukaan ei halua puolisoksi ihmistä, joka on työkyvyttömyyseläkkeellä. Siinä varmaan yksi syy, miksi PÖPI kirjoittaa noita hönö tarinoita. Hän asuu yksin eikä ole muuta kuin palsta. Kukaan ei häntä puolisoksi halua.
Kaikki haluavat terveen puolison eikä mitään sairasta työkyvyttömyyseläkkeellä olevaa.
On noloa mennä baariin ja sanoa olevansa työkyvyttömyyseläkkeellä, kun ihmiset kysyvät, missä käyt töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua puolisoksi ihmistä, joka on työkyvyttömyyseläkkeellä. Siinä varmaan yksi syy, miksi PÖPI kirjoittaa noita hönö tarinoita. Hän asuu yksin eikä ole muuta kuin palsta. Kukaan ei häntä puolisoksi halua.
Kaikki haluavat terveen puolison eikä mitään sairasta työkyvyttömyyseläkkeellä olevaa.
On noloa mennä baariin ja sanoa olevansa työkyvyttömyyseläkkeellä, kun ihmiset kysyvät, missä käyt töissä.
Miksi aina muuten kysytään mitä teet työksesi, miksi ei kysytä oletko tyytyväinen elämääsi.
Älä AP masennu.
Minä näytän usein kodittomalta, vaikka olen ihan hyvin toimeentuleva. En vaan jaksa laittautua.
Ymmärrän kuitenkin, että sinusta itsestäsi tuntuu kurjalta kun ei ole varaa ostaa parempia vaatteita eikä hoitaa hiuksia niinkuin haluaisit. Sitä voi silloin helposti alkaa kuvittelemaan että muut arvioivat sinut tylysti, vaikka se ei olisi totta.
Sinä tarvitset nyt jotain hemmottelua. Vaikka leffailta ja kynttilöitä.
Tsemppiä. Olet ihan yhtä arvokas ihmisenä kuin kaikki muutkin.
Kun kävelee ja fillaroi joka säässä, saa vain haaveksia siitä, että näyttäisi siistiltä kauppaan poiketessaan. Vaikka on ihan työssä käyvä. 😁
Kun vielä oli auto, pukeuduin aina hyvin, koska autosta pääsi siististi siirtymään kauppaan ja takaisin. Nyt pitää huolehtia siitä, että pukeutuu sään mukaisesti. Välillä se nolottaa, kun säätila näkyy päältäkin, mutta ei mahda mitään. Pakkotilanne.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta tulee mieleen Kaurismäen leffa :-). Ap, kirjoittaminen ja ilmiöiden kuvailu on sinun vahvuutesi.
Mielestäni kuvasit niin osuvasti tilannettasi, että ajatukseni oli tämä sama.
Höpö höpö