Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin kaupassa tänään: olen ollut niin pitkään työttömänä että myös näytän jo työttömältä!

Vierailija
25.11.2024 |

Osuin maitohyllyn luo yhtä aikaa tyylikkään keski-ikäisen rouvan kanssa, hänellä oli siisti suoristusraudalla ojennukseen laitettu polkkatukka, tyylikäs villakangastakki ja saapikkaiden väriin sopivat käsineet. Samaan aikaan näin oman heijastukseni metallisesta seinästä: värjäämättömät, hieman epäsiististi jakauksella olevat hiukset, latvat jo vähän hapsuuntuneet, teinin vanha kevyttoppatakki, nuhraantunut hihansuu, kuluneet kuraiset lenkkarit. Paha olo vyöryi yli, otin nopeasti halvimman punaisen maidon, tyylikäs rouva otti luomua -tietenkin. En yleensä valitse itsepalvelukassaa mutta häpesin taskuun tungettua vanhaa kulunutta Lidlin muovikassia, jonka olin ottanut ostoksia varten. Pihalla odotti 20 vuotta vanha Corolla. Vi##u, sentään mulla on vielä auto. Bussipysäkillä ei ollut katosta, vettä satoi kaatamalla. 

Kommentit (213)

Vierailija
201/213 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii onhan se vähän kun tuntuu, että ei ole mitään minkä vuoksi huolehtisi ulkonäöstään. Siis tämä sama "ongelma" itselläni. Valitettavasti pelkästään esim kauppareissuja varten en jaksa juurikaan ulkonäön eteen nähdä vaivaa tai alkaa valitsemaan mitään tyylikkäitä vaatteita (enkä edes omistakaan sellaisia vaatteita). Vaatteet valitsen kauppaan käytännöllisyyden mukaan eli ihan vaan ulkoilukengät ja tuulitakki. Sitten siellä kaupassa alkaa kuitenkin aina vähän hävettämään kun tuntuu että kaikki pitää niin rupulaisena ja tietenkin kaikilla muilla on muka niin tyylikkäät vaatteet ja kaikki.

Muistan tuon ajan, mutta onneksi tuosta seuraava steppi onkin sitten tämä ettei kiinnosta kilinveetäkään se miltä itse saati muut näyttää. Evvk. Aina ei jaksa pestä edes hampaita saati että harjaisi hiukset.

Apua, mä oon jo tässä vaiheessa!

Vierailija
202/213 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät tulot tai sitten elämän hallinta hakusessa jos pitää autoa suomen hinnoilla. Pelkkä vuosivero on satoja euroa, helsingissä kadunvarsipysäköinti 700 euroa vuodessa, arvonalenemiset, vakuutukset, korjaukset.

Täällä maalla et pääse mihinkään, jos ei ole omaa autoa, ei edes harrastuksiin, työstä ja kaupoista nyt puhumattakaan. Jotkut erikoiskaupat sijaitsee vain lähimmässä kaupungissa 70 km:n päässä. Juna-asemallekaan ei pääse kuin omalla autolla tai taksilla. Helsingissä ymmärrän, ettei kannata pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/213 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä siistejä vapaa-ajan vaatteita. Bisness-vaatteita ei enää tarvitse edes asiakastapaamisissa, joten niitä ei ole ollut muutamaan vuoteen. Mutta kohta ne vapaa-ajanvaatteetkin ovat kuluneet ja olemukseni neon-valot loistavat "mt-eläkeläinen".

Vierailija
204/213 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä itseäni kiinnosta yhtään miltä jossain ruokakaupassa näytän vaikka ihan työssä käyvä olen😃 ja muutenkin aina kuljen jossain tuulipuvussa ja oikeestaan töissäkin ihan sama miltä näyttää kun on siivoojana niin eipä ketään kiinnosta tai ees huomaa olemassaoloo.

Vierailija
205/213 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi Off-Topic:

- Oli lokakuun alkua, lämpimän puoleista ettei merelle kalaan lähtiessä voinut laittaa superlämmintä  kelluntapukua päälle vaikka hiukan ennustekin uhkaili pienellä sateella. Laitoin sitten 'kootut kokoelmat, ylle ja kieltämättä, ei ollut ihan filmaattisesta päästä. Palaillessa sataa tihuutti ja nykäisin vanhan nailonsadetakin vielä niskaan Halti-erätakin päälle, kun ei oikein enää pidä sadetta.

- Loppupäivästä oli tullut tekstari, että paikallisella huoltoasemalla on paketti odottamassa. Kun reitti vei paikan vierestä, ajattelin käydä noutamassa sen. Siinä tiskinoutoa odotella katse sattui kohtaamaan huoltiksen kahvion pöydässä ilmeisen resuporukan, josta vanhempi ukko erityisesti innostui morjestamaan äänekkäästi, kun arveli näkevänsä tiskillä sielunveljensä keppanaa hakemassa. Kohteliaasti luonnollisesti morjestin takaisin ja jatkoin paketin kanssa autolle ja kotiin.  Vaimo oli tippua naurussaan sohvalta, kun näki pulsu-asuni ja kerroin tapahtuneesta...   Kohtaaminen huvittaa yhä vielä aikojen kuluttua; tietysti voin olla henkisesti ja fyysisesti pulsun näköinen, vaikka taidan kuulua 5...10% parhaiten ansaitsevien eläkeläisten joukkoon.

Vierailija
206/213 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän ihan yhtä siistiltä, kuin työssäollessa. Vaikka olen olen ollut jo vuosia työtön. En koskaan ole ollut mikään shoppailija, mutta ostan laadukasta. Ne jotka eivät tunne minua eivät ikinä arvaisi, että olen työtön ulkonäön perusteella.

Vierailija
207/213 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M23 kirjoitti:

Mitä väliä?

Kyllä se freshi ulkonäkö itsetuntoa nostaa, ja ihan tuo hyvää oloa ja mieltä itsellekin. Puhumattakaan kuinka paljon sillä saa ystäviä ja jopa parisuhteen.

Mulla on parisuhde, perhe ja ystäviä, töitä ja varallisuutta. Vähät välitän jos hiukset on sekaisin, takki vähän kulahtanut, farkut hankittu Lidlistä 5 vuotta sitten ja lenkkareissa on kuraa.

Vierailija
208/213 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn hyväpalkkaisissa töissä ja omaisuuttakin on kertynyt tähän ikään mennessä lähes miljoona. Silti tuo kuvaus itsestäsi sopii minuun paremmin kuin tuohon kuvailemaasi naiseen. Autokin on vuodelta 2008.

Olen samanlainen. Miljoona omaisuutta, mutta ylipainoa kun on niin ulkoiluvaatteet päällä kaupassa näytän vain säälittävältä.

Vierailija
209/213 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt lukenut neljä sivua tätä keskustelua, ja vähän ihmettelen, kun tunnutte ajattelevan, että tuolla ulkomaailmassa liikkuessa voi joko olla ihan rönttävaatteissa tai tip-top laitettuna. Sen verran kuin olen sivuilleni vilkaissut, valtaosa ihmisistä pukeutuu loppujen lopuksi aika samalla tavalla, asiallisen siisteihin tai siistihköihin vaatteisiin, ei mitenkään ihmeemmin laitettuna niin ihmettelelen missä te oikein asutte?

Turussa. Ydinkeskustassa "tuulitakki" on vain torikauppiaalla ja pullojenkerääjällä 🤔

Vierailija
210/213 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vanhempi auto sitä tyylikkäämpi

Vierailija
211/213 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on auto, arvostan. 

Minulla ei ole varaa autoon. 

t. pienipalkkaisessa työssä

Vierailija
212/213 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin kauheeta.

Vierailija
213/213 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa on? Ite nakkaan joskus pyjaman päälle housut ja takin kun meen lähikauppaan. Ketään ei helvettiäkään kiinnosta ulkonäkösi, ellet haise paskalle metrien päähän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan