Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin kaupassa tänään: olen ollut niin pitkään työttömänä että myös näytän jo työttömältä!

Vierailija
25.11.2024 |

Osuin maitohyllyn luo yhtä aikaa tyylikkään keski-ikäisen rouvan kanssa, hänellä oli siisti suoristusraudalla ojennukseen laitettu polkkatukka, tyylikäs villakangastakki ja saapikkaiden väriin sopivat käsineet. Samaan aikaan näin oman heijastukseni metallisesta seinästä: värjäämättömät, hieman epäsiististi jakauksella olevat hiukset, latvat jo vähän hapsuuntuneet, teinin vanha kevyttoppatakki, nuhraantunut hihansuu, kuluneet kuraiset lenkkarit. Paha olo vyöryi yli, otin nopeasti halvimman punaisen maidon, tyylikäs rouva otti luomua -tietenkin. En yleensä valitse itsepalvelukassaa mutta häpesin taskuun tungettua vanhaa kulunutta Lidlin muovikassia, jonka olin ottanut ostoksia varten. Pihalla odotti 20 vuotta vanha Corolla. Vi##u, sentään mulla on vielä auto. Bussipysäkillä ei ollut katosta, vettä satoi kaatamalla. 

Kommentit (213)

Vierailija
21/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kannatan riittävää tuloa kaikille, ehdoitta. Ei kitumista. Saisi edes kunnon vaatteita jotkut ja lämmintä. Ei kaikki ole ongelmaisia, vaikka on työtön, on kipeitäkin ja muita.

No eihän kukaan menisi paska duuniin , jos meillä olisi kansalaispalkka. Sitä ei ole eikä tule!

Vierailija
22/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se tilanne että joudun tai pääsen ehkä työhaastatteluun. Pitäisi olla yhtäkkiä sen näköinen ettei ole istunut yli vuottta komerossa. On vain reikäisiä vaatteita ja kulunut villatakki. Hiukset osittain harmaat kun ei ole ollut varaa kampaajaan jne.

Kaupassa on pitkä rivi hiusvärejä muutamalla eurolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen rouva poikkesi kaupassa työmatkalla. Sinä kävit kotoa käsin. Muuten tuo teinin vanha takki jne. voivat kertoa siitä, että et ole tottunut pitämään olemustasi kunnossa itsesi takia, työstä riippumatta. Hanki kivat vapaa-ajan vaatteet kauppareissulle ja ala pitää tukkasi kunnossa. Eivät vaadi paljon, mutta itsellesi tulee mukavampi ja asianmukaisen tasavertainen olo suhteessa muihin.

Vierailija
24/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii onhan se vähän kun tuntuu, että ei ole mitään minkä vuoksi huolehtisi ulkonäöstään. Siis tämä sama "ongelma" itselläni. Valitettavasti pelkästään esim kauppareissuja varten en jaksa juurikaan ulkonäön eteen nähdä vaivaa tai alkaa valitsemaan mitään tyylikkäitä vaatteita (enkä edes omistakaan sellaisia vaatteita). Vaatteet valitsen kauppaan käytännöllisyyden mukaan eli ihan vaan ulkoilukengät ja tuulitakki. Sitten siellä kaupassa alkaa kuitenkin aina vähän hävettämään kun tuntuu että kaikki pitää niin rupulaisena ja tietenkin kaikilla muilla on muka niin tyylikkäät vaatteet ja kaikki.

Mää saatan talvella mennä lähikauppaan yöpuvussa, päälle vaan toppahousut ja takki ja pipo, en edes hampaita jaksa pestä. Aina on myyty.;) Ei jaksa enää eikä edes kiinnosta.

Vierailija
25/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Kaikki nuhjusta jopa ne ykkösvaatteet vaikka luuli että ne olisi olleet hyvässä kunnossa.

Vierailija
26/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka hullu nyt ruokakauppaan pukeutuisi tyylikkäästi

Vierailija
27/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla se tilanne että joudun tai pääsen ehkä työhaastatteluun. Pitäisi olla yhtäkkiä sen näköinen ettei ole istunut yli vuottta komerossa. On vain reikäisiä vaatteita ja kulunut villatakki. Hiukset osittain harmaat kun ei ole ollut varaa kampaajaan jne.

Kaupassa on pitkä rivi hiusvärejä muutamalla eurolla. 

Onhan niitä. Tosin ne parhaimmat, jotka peittävät harmaatkin, maksavat kyllä vähän enemmän, eikä tulos ole (ainakaan minulla) koskaan niin siisti, kiiltävä ja vivahteikas kuin kampaajalla. Joka tapauksessa ne tulee halvemmaksi kuin kampaajakäynti. 

Vierailija
28/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella tuo niin päin, että se hienolta näyttävä rouva joutuu töiden takia tälläytymään. Ei hän välttämättä edes ole kauhean varakas, mutta voi olla sellainen työ, missä pitää näyttää huolitellulta ja/tai menestyvältä. Vaikkapa jotkut välittäjät joutuvat tälläytymään, mutta eivät näinä aikoina kylve rahassa. Heillä on kuitenkin niitä kalliimpia vaatteita paremmilta ajoilta.

Minä kävin tänään kaupassa aivan rönttävaatteissa. Pistäydyin ensin jopa suutarilla näyttämässä talvikenkiäni, josta pohja lähti irtoamaan. Suutari selitti, ettei hän tee enää näin isoja töitä ja ne jotka tekevät, voivat laskuttaa yli 100€. Se kengänpohja lähti irtoamaan tänään ihan yllättäen, kun olin mökillä. Olisi minulla rahaa ostaa uudetkin, mutta tykkäsin niistä kengistä ja valitseminen on aina vaikeaa, joten yritin päästä vähällä ja käyttää suutaria.

Minulla oli pipo päässä ja likainen takki, kun olin mökillä tehnyt pihahommia. Varmana näytin köyhältä ja rähjäiseltä suutarin silmissä. Ne kengät laitoin roskiin ja menin sitten Emotioniin ostamaan pari hiusharjaa. Myyjä oli viimeisen päälle tällingissä, mutta kyselin silti hiusharjojen perään ja hän opasti minut oikealle hyllylle. Hyvin sujui asiointi, vaikka en todellakaan ollut sen kaupan kohderyhmää, kun en meikkaa ollenkaan.

Minua ei ollenkaan nolota kulkea vähän rähjäisen näköisenä, koska rahaa on. Ja varmasti on miljonäärejäkin, jotka ajavat ikivanhalla autolla! Ei heitäkään nolota se vanha auto. Miksi luopua toimivasta kulkupelistä pelkästä turhamaisuudesta? Ainoastaan epävarmat ihmiset pyrkivät vaatteillaan ja autoillaan sun muilla tuomaan esiin taloudellista tilannettaan - tai ainakin ylläpitämään sellaista kulissia, että hyvin menee, vaikkei menisikään. Kun on riittävän varakas, niin viis veisaa, eikä jossain ruokakaupassa mieti ollenkaan, miltä näyttää toisten silmissä.

Vierailija
29/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinå tajunnu näitä suoristusrauta polkkatukka villajangasjakku -tekoälyolentoja. 

Itellä jo pään muoto on sellainen, ettå näytän korkeintaan stailatulta melonilta parhaimmillanikin.

Vierailija
30/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ollessa on aikaa, joten olen neulonut itselleni siistin pipon ja hanskat. Kun laittaa pipon päähän, ei hiukset näy. Samaa sarjaa pipo ja hanskat, niin näyttää tyylikkäältä. 

Vierailija
31/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi takki, jota käytän joka paikassa. Se oli kallis ostettaessa ja kestänyt hyvin käytössä, mutta nyt vanu on alkanut paakkuuntumaan ja se näkyy. Yhdet talvikengät on, vanhat jo nekin ja siltä ne näyttääkin. Olen aika nukkavieru ja hävettää, mutta ei ole edes kirpparilta toistaiseksi varaa uusiin. Haluan kuitenkin suhteellisen muodikkaat vaatteet, etten näytä pulsulta ja ne maksavat kymppejä kirpparillakin.

Vierailija
32/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka hullu nyt ruokakauppaan pukeutuisi tyylikkäästi

Minä, siis ainakin omasta mielestäni tyylikkäästi. Ei sitä ikinä tiedä kuka siellä kävelee vastaan 

Vierailija
33/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se Toyota mahtui bussiin?

Vierailija
34/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuin maitohyllyn luo yhtä aikaa keski-ikäisen rouvan kanssa, hänellä oli rennonoloinen elämänasenne ja hauskan värinen takki.

Olin aamulla polttanut poskeni suoristusrautaan, villakangastakkiin roiskahti loskaa autojen kaahatessa ohi ja uudet kengät kengät hiersivät varpaitani. Näin oman heijastukseni metallisesta seinästä: oravanpyörään lukkiutunut onneton, mitäänsanomattoman ja tylsän elämän omaava keski-ikäinen nainen.

Paha olo vyöryi yli, otin nopeasti luomumaidon, etten näyttäisi siltä, että olen etuoikeutettu, enkä edes ajattele luonnon ja eläinten hyvinvointia.

En yleensä valitse myyjän kassaa, mutta en halunnut vaikuttaa tympeältä, että en arvostaisi työtä, jota ihmiset tekevät kaupan kassalla.

Pihalla odotti pyörä, olen ekologisesti ajatteleva vastuullinen ihminen. Vi##u, oikeastihan ajan suurimmaksi osaksi autolla.

Vierailija
35/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää työtöntä hankkimasta saapikkaiden väriin sointuvia käsineitä? Kutoo vaikka itse.

36/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyylikäs villakangastakkirouvakin saattoi olla työtön.

Vierailija
37/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ikinå tajunnu näitä suoristusrauta polkkatukka villajangasjakku -tekoälyolentoja. 

Itellä jo pään muoto on sellainen, ettå näytän korkeintaan stailatulta melonilta parhaimmillanikin.

Ai kauhee, mun tekis mieli pyytää jotain tekoälykuvageneraattoria luomaan ihmisen, joka näyttää stailatulta melonilta 😅

Vierailija
38/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työpaikka ja silti näytän rähjäseltä. En vaan jaksa panostaa ulkonäköön. Niin ja autoni on 19 vuotias, enkä ajattele sen olevan erityisen vanha. Toki siinä on nyt viimeaikoina tullut vähän kalliimpia korjauksia, mutta miksi maksaisin vähän uudempaa autoa, johon tulee ne samat korjaukset muutaman vuoden päästä? Korjailen mieluummin vanhaa niin kauan kuin se toimii. 

Vierailija
39/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuin maitohyllyn luo yhtä aikaa keski-ikäisen rouvan kanssa, hänellä oli rennonoloinen elämänasenne ja hauskan värinen takki.

Olin aamulla polttanut poskeni suoristusrautaan, villakangastakkiin roiskahti loskaa autojen kaahatessa ohi ja uudet kengät kengät hiersivät varpaitani. Näin oman heijastukseni metallisesta seinästä: oravanpyörään lukkiutunut onneton, mitäänsanomattoman ja tylsän elämän omaava keski-ikäinen nainen.

Paha olo vyöryi yli, otin nopeasti luomumaidon, etten näyttäisi siltä, että olen etuoikeutettu, enkä edes ajattele luonnon ja eläinten hyvinvointia.

En yleensä valitse myyjän kassaa, mutta en halunnut vaikuttaa tympeältä, että en arvostaisi työtä, jota ihmiset tekevät kaupan kassalla.

Pihalla odotti pyörä, olen ekologisesti ajatteleva vastuullinen ihminen. Vi##u, oikeastihan ajan suurimmaksi osaksi autolla.

😀👍

Vierailija
40/213 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Se tyylikäs villakangastakkirouvakin saattoi olla työtön.

Tämä on ihan totta. Mulla on nahkahanskat, villakangastakki ja toistaiseksi vielä vm. 2020 auto.

T. Työtön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän