Minne asti pääsen matkalle 2500 eurolla? En osaa yhtään hahmottaa minne lähtisi mutta voisin tuon summan pistää sileäksi lentoihin ja hotelliin?
Kommentit (15)
Viikko Dubaissa **** tai ***** hotellissa, tai NYC:ssä ** tai *** majoituksessa. Kanarialle pääsisi kahdeksi viikoksi varmasti ihan kivan tason paikkaan.
Riippuu ihan mitä arvostat ja mistä tykkäät. Niin monenlaisiin paikkoihin tuolla rahalla yksi henkilö pääsee, että jotain rajausta kannattaa tehdä.
Mistä pidät tai ehdottomasti et pidä:
Kaupunkikohde?
Luontokohde?
Rantaloma?
Milloin haluat matkustaa, osa kohteista on selkeästi kausikohteita
Toivomasi ihanne lämpötila kohteessa?
Toivomasi aktiviteetit/kulttuurikohteet/ym?
Miten tärkeää lentojen miellyttävä aikataulu tai korkea matkustusluokka on sinulle?
Mikä on vähimmäistaso hotellille?
Tuon rahan saat helposti käytettyä ihan Suomessa/lähi naapurimaissa viikossa valitsemalla oikein kivan hotellin ja hyvät lennot.
Budjettimatkailija taas matkustaa kauaskin tai moneen maahan valitsemalla edulliset lennot ja edullisen majoituksen ilman ylitsevuotavia mukavuuksia.
Itseä lähtisin jonnekin Aasiaan mutta en Thaimaahan. Joku Malesia kivassa hotellissa vois olla kiva.
Myös perilläoloon pitää laskea vähintään 100€/päivä. Jos 2500€ on koko reissun budjetti, niin sillä tekee alle viikon mittaisen reissun jonnekin päin Eurooppaa.
Pari viikkoa etelä-euroopassa. En lähtisi pidemmälle tähän aikaan vuodesta ja tuolla rahalla.
Itse olin Japanissa 10 pv ja suunnilleen tuo kului lentoihin, hotelliin ja käyttörahoihin. Kävin Tokiossa, Kiotossa ja rannalla.
Niin pitkälle minne asti sitä rahaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin Japanissa 10 pv ja suunnilleen tuo kului lentoihin, hotelliin ja käyttörahoihin. Kävin Tokiossa, Kiotossa ja rannalla.
2023?
Vierailija kirjoitti:
Myös perilläoloon pitää laskea vähintään 100€/päivä. Jos 2500€ on koko reissun budjetti, niin sillä tekee alle viikon mittaisen reissun jonnekin päin Eurooppaa.
Moni pärjää paljon vähemmällä päiväkustannuksella, mutta kyllähän sitä mielellään ostaa kaikenlaista paikallista, kun kerta siellä kulmilla on.
Vierailija kirjoitti:
Viikko Dubaissa **** tai ***** hotellissa, tai NYC:ssä ** tai *** majoituksessa. Kanarialle pääsisi kahdeksi viikoksi varmasti ihan kivan tason paikkaan.
Kanarialle kesällä? Aika erikoinen ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Turkissa minulla kesti tuo 100€ kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet demokratiavastainen vassari niin voin toimittaa sinut tuolla rahalla esim helvettiin.
Persu tuli öyhöttämään tännekin.
Kyllähän tuolla summalla on monta viikkoa tai jopa pari kuukautta jossain halvassa maassa. Toisaalta kalliissa kaupungissa ei kovin pitkään pysty olemaan.
Eipä tuolla summalla kauaksi viitsi lähteä. Käy virossa huo,rissa ja pari koppaa olutta.