Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä huuliherpes tarttunut perheenjäseniin?

25.11.2024 |

Kuinka herkästi huuliherpes tarttuu samassa taloudessa asuviin perheenjäseniin?

Esim. Jos vaikka käyttää samaa käsipyyhettä?

Minulla oli lapsena huuliherpes joku 7-8 kertaa vuodessa eikä se ikinä tarttunut mun perheenjäseniin. Ja epäilen, että en lapsena ollut kovin tarkkana hygieniasta. Ja minulla oli eka huuliherpes jo alle kouluikäisenä. 

Kommentit (11)

1/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

2/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, kun joillakin on huuliherpes joka kuukausi ja joillakin kerran 10 vuodessa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten käsipyyhe tähän liittyy? en ajo ainakaan omaani laittaa kiertoon :D kuolee mun mukana

4/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen levittänyt voidetta rakkuloille ja huuhdellut kädet vedellä ja hetken päästä ajatuksissani hieronut silmiä samalla sormella, mutta silti ei ole ikinä levinnyt.

Vierailija
5/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Se on jännä, kun joillakin on huuliherpes joka kuukausi ja joillakin kerran 10 vuodessa 

itsellä harventunu koko elämän. nyt voi olla kerra 2vuodessa kun 15vuotta sitten oli kerran vuodessa

6/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten käsipyyhe tähän liittyy? en ajo ainakaan omaani laittaa kiertoon :D kuolee mun mukana

Yleensä kai kylpyhuoneessa on vain yksi käsi pyyhe mihin kaikki kuivaavat kätensä 

Vierailija
7/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kai kylpyhuoneessa on vain yksi käsi pyyhe mihin kaikki kuivaavat kätensä 

nimenomaan kätensä. eikai se herpes sormissa ole?

Vierailija
8/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Joskus olen levittänyt voidetta rakkuloille ja huuhdellut kädet vedellä ja hetken päästä ajatuksissani hieronut silmiä samalla sormella, mutta silti ei ole ikinä levinnyt.

lakkaa räpläämästä sitä. ei ainakaan nopeuta paranemista

Vierailija
9/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartu helposti, meillä ei onneksi edes vauva saanut tartuntaa kun mummo pussasi.

Vierailija
10/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuu herkästi mutta aiheuttaa oireita vain pienelle osalle. En käyttäisi samaa käsipyyhettä. 

Vierailija
11/11 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% aikuisilla on huuliherpes. Suurimmalla osalla se on oireeton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi