Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani petti minut täysin

Vierailija
25.11.2024 |

Kumppanini oli ollut jonkin aikaa etäinen ja outo minua kohtaan. Vietti paljon aikaa puhelimella. Kysyessäni hän sanoi, että kaikki masentaa. Olin koittanut piristää häntä ja keksiä yhteistä tekemistä, mutta mikään ei kuitenkaan kelvannut. Yhtenä iltana hän sanoi, että ystävänsä oli pyytänyt häntä käymään. Yleensä minäkin olin tervetullut, koska olin hänen tyttöystävänsä kanssa tutustunut paremmin. Tällä kertaa en kuitenkaan ollut. 

Myöhemmin selvisi, että kaiken välinpitämättömyyden ja muun ikävän käytöksen syynä minua kohtaan olikin toinen nainen. Missään ystävän luona kumppanini ei ollut vaan tämän naisen. Minulle valehteli silmät ja suut täyteen ja muutti tarinaa koko ajan, kun epäilin sen todenmukaisuutta. Hän sai minulle olon kuin olisin täysin vainoharhainen ja keksisin kaiken päästäni. En ole koskaan tuntenut itseäni näin aliarvostetuksi. En ollut edes totuuden arvoinen vaan piti valehdella vielä kiinni jäädessäänkin. 

Kumppanini väittää rakastavansa, mutta mitä rakkautta se tällainen nyt on?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä miehiä. Minun ex mies petti minua vaikka kaikki meni hyvin ja suhde toimi mutta sitten kun jäi kiinni niin jätin. En siedä pettämistä ja tämän toin ihan alussa selväksi. Nainen jonka kanssa petti, olisi halunnut jatkaa mieheen suhdetta/perustaa parisuhteen ja mies oli tälläistä naiselle kirjoitellut.

No kuitenkin kun minä jätin niin mies haikailee perääni eikä halua tätä naista ja elelee sinkkuna ja valittaa ja yrittää saada päätäni käännytetttä 7 kuukauden jälkeen . Ei onnistu mutta en ymmärrä miksi sitten petti jos ei halunnut tuota toista naista elämäänsä ja haluaisi olla kanssani? 

Olen tänne vaikka kuinka monta kertaa kirjoittanut että mies voi pettää vaikka vaimoaan rakastaakin. Miksi ette usko? Mies haluaa luonnostaan vaihtelua.

Vierailija
42/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottamuksen pettäminen on keskeisin syy parisuhteiden päättymiseen. Luottamus voi loppua monella tavalla ja monesta syystä, mutta seksuaalinen uskottomuus lienee kuitenkin niistä tavallisin.

Ap:n tilanne ei siis valitettavasti ole kovin yllättävä. Omastakin tuttavapiiristäni muistan vastaavan tapauksen, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se

Tuo osuu jotenkin niin naulan kantaan, että tässä menee ihan sanattomaksi. Mummon pitkä elämänkokemus teki hänestä mahtavan ihmissuhteiden asiantuntijan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mummo 🥰🥰🥰 Hienoa, että tämäkin riita ratkesi näin rakentavalla tavalla.

Vierailija
44/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisella miehellä kyllä tee yhtikäs mitään.

Vierailija
45/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana mummo 🥰🥰🥰 Hienoa, että tämäkin riita ratkesi näin rakentavalla tavalla.

Mummokulta 💕💕💕 Oli aina auttamassa ja neuvomassa. Sääli, että hänet on jo kutsuttu Herran tykö. 

Vierailija
46/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo sivusuhde johdu usein oman suhteen väljähtymisestä? Tulee jännitystä ja säpinää elämään ja läheskään aina ei ole   tarkoitus erota puolisosta mutta saattaa käydä vahinko ja jää kiinni suhteesta ja tulee pakkoero. 

Vierailija
47/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tällaisen tarinan kirjoittelit tällä kertaa aikasi kuluksi. Näistä sun jutuista saisi jo jonkun novellikokoelman aikaiseksi. Omakustanteen vain, ei sitä kukaan muu kyllä julkaisisi.

Jotkut tosiaan eivät saa tarinointiaan tai vaihtoehtoisesti romaaniaan enää läpi muutoin kun omakustanteena.

Vierailija
48/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakastaa toki silti, mutta yhteinen elämä ei ole enää paras vaihtoehto. Ero on myös rakkauden teko, molemmilta teiltä. Suhde ei enää koskaan tule olemaan ilman tätä painolastia, joten se ei muutu paremmaksi vaan huonommaksi. Kunnioittakaa toisianne eron verran, sallikaa toisillenne vapaus ja mahdollisuus uuteen parempaan onneen. 

Ero ei ole epäonnistuminen , vaan monesti todella iso onnistuminen sen sijaan että kidutaan huonossa suhteessa. 

Vierailija
49/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pettäjä, aina pettäjä. 

Vierailija
50/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kumppani ei rakasta sinua vaan rakastaa sitä, mitä sinulta saa. Jos kumppani rakastaa sinua, ei hän sinua koskaan haluaisi satuttaa tai tehdä sinulle pahaa. Pettäminen on kaikista pahinta henkistä väkivaltaa. Kumppani, joka rakastaa vain sitä mitä sinulta saa, voi aiheuttaa sinulle pahaa oloa pettämisellä ja muilla tavoilla, mutta haluaa jatkaa suhdetta kanssasi, koska hän kuitenkin vielä hyötyy sinusta jollain tavalla. Pettäjät pettävät aina on sanonta, mikä on ihan totta.

Näin se on. Sanoi jotkut sarjapettäjät mitä tahansa muuta.

Vierailija
51/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea ero on paras ratkaisu. Itse jäin sinnikkäästi rakentamaan raunioista uutta, oli kalliit yksityis- ja pariterapiat, avioliittoleirit, kaikki mahdollinen ja molemmat oli sitoutuneita. Kolme lasta, joiden vuoksi yritettiin kaikkemme. 

Mutta en voinut unohtaa, viisi vuotta kärsin postraumaattisista oireista ja nuo vuodet olin henkisesti kauheassa stressissä. Miehen teot oli läsnä jatkuvasti. 

Olo helpottui vasta eron jälkeen kun pääsin oikeasti rakentamaan elämääni uudelleen. 

Eroa nopeasti. 

Vierailija
52/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopea ero on paras ratkaisu. Itse jäin sinnikkäästi rakentamaan raunioista uutta, oli kalliit yksityis- ja pariterapiat, avioliittoleirit, kaikki mahdollinen ja molemmat oli sitoutuneita. Kolme lasta, joiden vuoksi yritettiin kaikkemme. 

Mutta en voinut unohtaa, viisi vuotta kärsin postraumaattisista oireista ja nuo vuodet olin henkisesti kauheassa stressissä. Miehen teot oli läsnä jatkuvasti. 

Olo helpottui vasta eron jälkeen kun pääsin oikeasti rakentamaan elämääni uudelleen. 

Eroa nopeasti. 

Pettäminen aiheuttaa tuollaista. Siksi sitä pidetään vakavana henkisenä väkivallan tekona yleisesti. Halveksuttavimpia ovat sarjapettäjät jotka tekevät sitä parisuhteesta toiseen. He eivät ole ihmisiä vaan pahuuden ilmentymiä.

Vierailija
53/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa nopeasti. 

Saanko kysyä, mitä sun mies teki? Petti?

Samaa mieltä, että helpommalla pääsee kun eroaa ja jatkaa omaa elämäänsä.

Vierailija
54/54 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa nopeasti. 

Saanko kysyä, mitä sun mies teki? Petti?

Samaa mieltä, että helpommalla pääsee kun eroaa ja jatkaa omaa elämäänsä.

Petti työkaverin kanssa. Toi ap:n juttu on identtinen oman kokemukseni kanssa. Kun jäi kiinni niin lopetti heti suhteen ja ulvoi kuinka ei halua erota.. Ei osannut koskaan nimetä yhtään syytä sille miksi edes petti.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi