Kumppani petti minut täysin
Kumppanini oli ollut jonkin aikaa etäinen ja outo minua kohtaan. Vietti paljon aikaa puhelimella. Kysyessäni hän sanoi, että kaikki masentaa. Olin koittanut piristää häntä ja keksiä yhteistä tekemistä, mutta mikään ei kuitenkaan kelvannut. Yhtenä iltana hän sanoi, että ystävänsä oli pyytänyt häntä käymään. Yleensä minäkin olin tervetullut, koska olin hänen tyttöystävänsä kanssa tutustunut paremmin. Tällä kertaa en kuitenkaan ollut.
Myöhemmin selvisi, että kaiken välinpitämättömyyden ja muun ikävän käytöksen syynä minua kohtaan olikin toinen nainen. Missään ystävän luona kumppanini ei ollut vaan tämän naisen. Minulle valehteli silmät ja suut täyteen ja muutti tarinaa koko ajan, kun epäilin sen todenmukaisuutta. Hän sai minulle olon kuin olisin täysin vainoharhainen ja keksisin kaiken päästäni. En ole koskaan tuntenut itseäni näin aliarvostetuksi. En ollut edes totuuden arvoinen vaan piti valehdella vielä kiinni jäädessäänkin.
Kumppanini väittää rakastavansa, mutta mitä rakkautta se tällainen nyt on?
Kommentit (54)
Ihan vinkkinä, että kannattaa lähteä nyt eikä vatvoa asiaa seuraavat kymmenen vuotta. Mitä väliä vannotulla rakkaudella on jos kumppani ei arvosta sinua ihmisenä (valehtelee) eikä kunnioita teidän parisuhdetta (pettää)?
Älä ehdota koskaan muille tekemisiä tai asioita "väkisin", se voi ahdistaa lisää. Ota selvää mistä toinen pitää ja mistä sä. Onko yhteisiä asioita. Jos toinen ei ole rehellinen ihminen, miksi jäädä siihen suhteeseen ja tekee uudelleen näitä tempauksia? Miksi odottaa sellaiselta jotain arvoa itselleen. Voit tehdä arvon itse itsellesi ja se on hyvä. Ei ole kyse siitä että olisit huono, ei, vaan toinen ei ole sitoutunut tai parisuhde vakava yksiavioinen, kuten oletit. Juoko. Eri arvomaailmat? Hän on muuta kuin ajattelit tai minkä kuvan antoi itsestään? Hän ei etsinyt sinusta parisuhdetta vaan muuta?
Onko nuori vielä vai vanhempi. Ei ollut tarpeeksi kiinnostunut tai lopahti? Pelimies alunperin?
Asuttiin yhdessäkin niin oletan, että siinä vaiheessa ollaan tosissaan eikä sekoilla selän takana. Mutta varmasti ero on tässä vaiheessa paras ratkaisu. Sanat ja teot ei kohtaa.
-ap
Ihan vinkkinä, että ukkosi halusi sinulta empatiaa ja sääliä samalla, kun pani toista.
Kyllä rakastaa voi vaikka tekisi toiselle pahaa. Eikä se, että rakastaa tarkoita, että pitää olla yhdessä hinnalla millä hyvänsä. Varmaan halunnut katsoa miten naisen kanssa menee, mutta pitäen sinut siinä varmuuden vuoksi. Ei ole oikein. En nyt voi muuta sanoa näillä tiedoilla kuin, että itse ainakin eroaisin. Nuorena ehkä helpommin unohtuu ottaa sen toisen ihmisen tunteet huomioon. Kaikki eivät valitettavasti osaa asettua toisen saappaisiin tai unohtavat tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Onko nuori vielä vai vanhempi. Ei ollut tarpeeksi kiinnostunut tai lopahti? Pelimies alunperin?
36v. Ei ainakaan myönnä ettei kiinnostaisi, sanoo rakastavansa edelleen.
-ap
Vaikka kuinka rakastaisi, niin valehtelu ja pettäminen ei ole hyväksyttävää. Ja etenkään se, ettei myönnä tekosiaan kiinni jäädessään. Ei vaikuta että arvostaisi sua tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rakastaa voi vaikka tekisi toiselle pahaa. Eikä se, että rakastaa tarkoita, että pitää olla yhdessä hinnalla millä hyvänsä. Varmaan halunnut katsoa miten naisen kanssa menee, mutta pitäen sinut siinä varmuuden vuoksi. Ei ole oikein. En nyt voi muuta sanoa näillä tiedoilla kuin, että itse ainakin eroaisin. Nuorena ehkä helpommin unohtuu ottaa sen toisen ihmisen tunteet huomioon. Kaikki eivät valitettavasti osaa asettua toisen saappaisiin tai unohtavat tehdä niin.
Voi jessus, jos jo asutaan yhdessä kuten ap kumppaninsa kanssa, niin kyllä voi todellakin olettaa että on tarpeeksi kypsä ottamaan toisen tunteet huomioon ja ymmärtämään mikä on oikein ja mikä väärin, varmasti ilman mitään suurta sopimustakin on selvää että kumppanille ei valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus, jos jo asutaan yhdessä kuten ap kumppaninsa kanssa, niin kyllä voi todellakin olettaa että on tarpeeksi kypsä ottamaan toisen tunteet huomioon ja ymmärtämään mikä on oikein ja mikä väärin, varmasti ilman mitään suurta sopimustakin on selvää että kumppanille ei valehdella.
Olettaahan voi aina, mutta miten kävikään. Ei me ihmiset olla ihan kopioita toisistamme. Väitätkö, että ihan vaan pahuuttaan mies halusin loukata naistaan?
Vierailija kirjoitti:
No ei tarkoita, sinulla on sairas luonne jos niin ajattelet, että ihmistä jolle tekee pahaa voi rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaahan voi aina, mutta miten kävikään. Ei m
Tietysti juuri niin, oletko jotenkin yksinkertainen? Miten sinulla tuo ajatustoiminta on noin kiero? Kyllä, pettäminen on henkistä väkivaltaa, se on tahallista, se on passiivisagressiivinen vihan näytön muoto, sen tarkoitus on nöyryyttää sitä jota petetään. Sen tarkoitus on tuhota toisen ihmisen luottamus muihin ihmisiin, liata suhde ja häpäistä toinen täysin. Petäjä saa tästä sadismista nautintoa, se toisen aavistettu kipu on jo pettäjälle nautinto itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarkoita, sinulla on sairas luonne jos niin ajattelet, että ihmistä jolle tekee pahaa voi rakastaa.
Voi kun tietäisitkin miten paljon ihmiset flirttailevat ja pettävät toisiaan salaa. Sinisilmäinen sinä kyllä järkyttyisi. Ja mähän sanoin, että itsekkin eroisin ja en pidä sitä itsekkään hyväksyttävänä. Ihmiset ovat kuitenkin monimutkaisia ja jotkut pystyvät avoimiin suhteisiin, nuorena ollaan typeriä jne. Kyllähän sitä joskus tehdään asioita hetken huumassa mitkä sitten kaduttavat. Ja kaikki ihmiset nyt ei ole niin tunteellisia. Itse olet varmaan ihan maailman ihanin ihminen ja et tekisi pahaa kärpäsellekkään. Kuitenkin tuon perusteella jo haukut minun luonnettani sairaaksi.
Jos hän olettaa että voi napsia rusinat pullasta!
Sinä huolehdit kotona, asutte yhdessä niin ilmeisesti hänellä on hyvät oltavat kun ei ole karannut toisen matkaan!
Nämä on näitä ihmisiä jotka oikeuttavat itselleen kaikki hyvät asiat ja puhuvat joka suuntaan asiat siten kun ne halutaan kuulla.
Jokaiselle jotakin, ettei saavutetut edut häviä.
Vähän jännitystä toisaalta ja koti kunnossa ja luotettava kumppani.
Pallo on sinulla ap!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka rakastaisi, niin valehtelu ja pettäminen ei ole hyväksyttävää. Ja etenkään se, ettei myönnä tekosiaan kiinni jäädessään. Ei vaikuta että arvostaisi sua tippaakaan.
Välittää itsestään eniten. Ei siinä tilanteessa kun jää kiinni, kykene miettimään kenenkään muun tilannetta kuin omaansa. Se on jonkinlainen tunnevamma.
En ymmärrä näitä miehiä. Minun ex mies petti minua vaikka kaikki meni hyvin ja suhde toimi mutta sitten kun jäi kiinni niin jätin. En siedä pettämistä ja tämän toin ihan alussa selväksi. Nainen jonka kanssa petti, olisi halunnut jatkaa mieheen suhdetta/perustaa parisuhteen ja mies oli tälläistä naiselle kirjoitellut.
No kuitenkin kun minä jätin niin mies haikailee perääni eikä halua tätä naista ja elelee sinkkuna ja valittaa ja yrittää saada päätäni käännytetttä 7 kuukauden jälkeen . Ei onnistu mutta en ymmärrä miksi sitten petti jos ei halunnut tuota toista naista elämäänsä ja haluaisi olla kanssani?
Keski-iän voimaantuminen. Tuo kriisiksikin kutsuttu ikä on oikein oivallinen ikä kysyä itseltään pari tiukkaa kysymystä. Huolella rakennetusta elämästä tulikin vankila, josta joutuu etsimään ulos pääsyä. Betoniin valettu perusta romahti. Yksikään suhde ei ole turvassa. Nyt on ap sinun vuorosi esittää nuo kysymykset, millaista elämää sinä haluat elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa olla lapsellinen, yli puolet liitoista päättyy eroon ja sitä kutsutaan elämäksi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä miehiä. Minun ex mies petti minua vaikka kaikki meni hyvin ja suhde toimi mutta sitten kun jäi kiinni niin jätin. En siedä pettämistä ja tämän toin ihan alussa selväksi. Nainen jonka kanssa petti, olisi halunnut jatkaa mieheen suhdetta/perustaa parisuhteen ja mies oli tälläistä naiselle kirjoitellut.
No kuitenkin kun minä jätin niin mies haikailee perääni eikä halua tätä naista ja elelee sinkkuna ja valittaa ja yrittää saada päätäni käännytetttä 7 kuukauden jälkeen . Ei onnistu mutta en ymmärrä miksi sitten petti jos ei halunnut tuota toista naista elämäänsä ja haluaisi olla kanssani?
Pettäminen ei ole sukupuolisidonnainen asia. Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin parisuhteisiin, mm pettäminen ja erojen yleisyys.
Mitään ydinperhettä ei ole koskaan ollut olemassakaan kuin kristillisdemokraattien esitteissä. Perhe, jossa on äiti, isä ja heidän biologiset lapsensa, ei ole ikinä ollut pysyvä yksikkö.
Mieti asia niin, että jos et olisi koskaan saanut tietää hän valehtelisi asiasta yhä ilman mitään omantunnontuskia. Ero on ainut vaihtoehto tässä tilanteessa.