Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka ei nosta veskaansa penkiltä bussissa?

Vierailija
25.11.2024 |

Mikä vaivaa niitä jotka varaavat täydessä bussissa kaksi paikkaa ja olettavat muiden seisovan?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neiti ja en jaksa pitää painavaa reppua reisien päällä. Harvoin reppu on niin tyhjä, että pidän sylissä.On myös allöttävää laittaa se maahan 

Vierailija
82/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran nousin melkein täyteen bussiin, ja ekoilla penkkiriveillä oli likka jonka laukku oli sillä toisella penkillä. Kysyin siltä että anteeksi voisinko istua tähän, se vaan tuijotti minua. Sitten nostin sen laukun sen syliin ja istuin viereen. Mutkassa nojasin reippaasti vasten kostoksi huonoista käytöstavoista.

t. raamikas mies

Ok, pedofiili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasikymppinen rouvashenkilö. Näitä tapauksia sattuu myös bussipysäkeillä, nuoret tai nuorehkot parit istuvat laukku penkillä kolmantena. Aiettakaan ei ole muuttaa asetelmaa. Kysyn silloin, onko laukku kovinkin väsynyt. Yleensä saan hitaita katseita, mutta istuinpaikka irtoaa, vaikka jähmeästi.

Vierailija
84/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen pahin painajainen on se että.joutuu avaamaan suunsa ja sanomaan jotain tuntemattomalle.

Vai onko kuitenkin pahin painajainen se, että joku ventovieras tulee viereen istumaan?

Usko tai älä, mutta minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia saada suutani auki, mutta silti ottaa päähän itsekkäät ihmiset, jotka ei tee elettäkään ottaakseen sen laukun pyytämättä pois penkiltä, jotta viereen pääsisi istumaan.

Vierailija
85/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viddu sentään. Älkää matkustako julkisilla, jos toiset matkustajat, ärsyttää, pelottaa, tai jopa saattavat istua viereen. Tällaisten ihmisten pitää liikkua muilla kulkuvälineillä.

Vierailija
86/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen neiti ja en jaksa pitää painavaa reppua reisien päällä. Harvoin reppu on niin tyhjä, että pidän sylissä.On myös allöttävää laittaa se maahan 

Neiti tai ei, niin reppua ei pidetä penkillä, vaan ihan muualla. Penkit on tarkoitettu ihmisten istuttavaksi. Ja kyllä kehotan treenaamaan lihaksia, jos ei reppua jaksa pitää sylissä. 

Vierailija
87/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö saa suutasi auki ja kysy voisiko tähän istua

Pitäisi olla jokaiselle vähänkin muita huomiovalle itsestään selvää, että täydessä bussissa ei pidetä sitä veskaa viereisellä penkillä. Kenenkään ei pitäisi joutua itse anelemaan, että saako siihen istua..

Bussi voi täyttyä niin nopeasti, ettei sitä ehdi huomata, jos on ajatuksissaan tai torkahtelee.

Jos torkahtaa, niin silloin ei tietenkään huomaa. Muuten pitäisi olla sen verran pelisilmää, nostaa päätä välillä siitä puhelimesta, että huomaa jos auto alkaa täyttyä ja tajuaa sitten tehdä tilaa viereensä.

Vierailija
88/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan jää seisomana bussissa, jos on vapaita paikkoja? Olen sen verran maalainen, että täydessä bussissa nostaisin valitsemaltani paikalta veskan pois ja istuisin siihen.

Minä jään, jos on tiedossa vain lyhyt matka bussissa. Ajattelen ettei maksa vaivaa mennä istumaan, vaikka turvallisempaa se toki olisi.

Minä myös olen jäänyt seisomaan sen jälkeen, kun kerran kysyessäni saisiko siihen istua, tuli töykeä vastaus, että eikö missään muualla ole tilaa. Kusipäitä on monenlaisia..

itsehän siinä elämääsi kurjistat, jos päädyt olemaan tekemättä jotain vain siksi, että joku vieras ihminen on sanonut sinulle yhden kerran ei ja toivonut, että etsit istumapaikan muualta. 

Vierailija
89/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kasikymppinen rouvashenkilö. Näitä tapauksia sattuu myös bussipysäkeillä, nuoret tai nuorehkot parit istuvat laukku penkillä kolmantena. Aiettakaan ei ole muuttaa asetelmaa. Kysyn silloin, onko laukku kovinkin väsynyt. Yleensä saan hitaita katseita, mutta istuinpaikka irtoaa, vaikka jähmeästi.

minä vastaisin tuohon, että kuvitteletko useinkin, että esineillä on tunteet, oletko harkinnut ammattiapua itsellesi

Vierailija
90/96 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyt että onko tässä vapaata.. Kyllä se laukku siitä lähtee. Olen itse laittanut laukun vapaalle penkille ja sitten uppoutunut puhelimeen enkä tajunnut että bussi täyttyy. Tai jos laukun omistaaj ei reagoi niin otat sen laukun siitä penkiltä ja heität sinne bussin takaosaan. saat kaksi paikkaa vapaaksi.

Vierailija
91/96 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua että kukaan istuu minun viereeni ja minä sen päätän jos olin penkillä ensimmäisenä

sulla on se oikeus päättää jos ostat laukullesi matkalipun.

Vierailija
92/96 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan istua käytävän puolella, ikkunan viereiselle paikalle pääsee ihan vaivatta, kun avaa suunsa. Ensin menevänä valitsen itselleni sopivimman paikan ja haluan joko päästä ripeästi lähtemään tai sitten joissain linja-autoissa on niin kuuma patteri ikkunan vieressä, etten sinne mene. Junassa laitan repun jalkoihin, mutta ymmärrän niitäkin, jotka pitävät viereisellä penkillä, kunnes siihen on joku tulossa. Monesti on niin, että viereiselle paikalle ei ole kukaan ostanut lippua ja ihan turhaa se on varmuuden vuoksi sulloa laukkua ylös tai jalkatilaan ennenkuin tarve on. Kokeneet matkustajat selviävät siirrosta tarvittaessa hyvin ripeästi ja hymyillen.

Vierailija
93/96 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kyllä käytöstavat rapautuneet, monilla nuorilla ei ole hajuakaan muiden huomioon ottamisesta. Olen itse jo iäkkäämpi ja ikinä ei ole kukaan suomalainen nuori antanut paikkaa bussipysäkillä tai täydessä bussissa, no jaksan sen parikymmentä minuuttia kyllä seisoakin ostoskasseini, täytyyhän niiden nuorten miesraukkojen saada istua. Asun lähellä isoa lukiota ja usein pysäkkipenkki on varattu repulle ja parille väsyneelle lukiolaiselle. Vain ulkomaalaistaustaiset nuoret ovat joskus tarjonnert paikkaa, mistähän se johtuu?

Vierailija
94/96 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vain istunut laukun päälle ja ei ole minua haitannut vaikka tavarat alla menee vähän rutistuksiin. Jos joku valittaa jotain niin sanon vain että en huomannut.

Vierailija
95/96 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se että istuvat leveästi. Ei itse mahdu kokonaan istumaan.

Nykyään monilla on ylipainoa. Istuimet on tavallisesti suunniteltu hoikille ihmisille. Painan alle 60 kg ja mahdun nipinnapin bussin ja ratikan istuimelle niin, ettei mene yli. Jos seinän puolella istuu minua leveämpi henkilö, toinen kylkeni jää istuimen ulkopuolelle ja ohikulkevat matkustajat tönivät sitä. On vanha vamma olkapäässä, joten tönäisyt tekevät kipeää. Olen oppinut, etten edes yritä mennä oikein ylipainoisten viereen, koska matka on silloin niin vaikeaa. 

Vierailija
96/96 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee enemmän läskit jotka vievät istuessaan puolet viereisestä istuimestakin. Seiskööt jos ovat niin plösöjä ettei yksi istuin riitä.

Hm, niin. Kapealla käytävällä he sitten tukkivat kulkutien muilta. Ymmärrän, että heilläkään ei ole kivaa julkisissa. Nytmuistuu mieleen erikoinen uutinen Kiinasta muutama vuosi sitten. Kiinalaiset olivat aikaisemmin pääosin hoikkia. Heidän perinteinen ruokavalionsa varmaan oli syynä. Siinä oli riisiä ja viljaa ja kasviksia. Lihaa syötiin vähän ja harvemmin.  Niinopä armeijan panssarivaunut (olen n. enkä tiedä tarkkoja nimityksiä) oli mitoitettu normisotilaille. Vaan kun kansa alkoi nykyaikana lihoa, niin se vaikutti myös armeijan toimintaan. Vähän pulskemman nykymiehet eivät olleet mahtua panssarivaunun sisälle.