Ihmiset jotka ei nosta veskaansa penkiltä bussissa?
Mikä vaivaa niitä jotka varaavat täydessä bussissa kaksi paikkaa ja olettavat muiden seisovan?
Kommentit (96)
Tänään kävi niin, että pyysin jotain keski-ikäistä mammaa siirtämään laukkuaan ja ei suostunut. Yhden pysäkinvälin asiasta kiisteltyään siirtyi itse jonnekkin muualle istumaan :D
Nää on aina vielä jotain tyyliin Puolasta tuotuja muovikopioita joita ihmiset hyysää busseissa. Tuskin sieltä ripsilisäkkeiden takaa edes näkee viereentulijaa Tekisi mieli nostaa maiharini siihen viereen penkille ja vihellellä. Kalliit oli nekin ja aitoa nahkaa!
Kuvottaa muuten ne kuvat missä ihmisillä on laukut ravintolan pöydällä, btw.
Näitä todellakin on. Huonoa ja itsekästä käytöstä. Yleensä nyrpeä ilme päällä. Laukulle varattuna toisen ihmisen istumapaikka. Tulee heti itselle outo fiilis kun näitä näen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen istunut päälle ja sanonut hups anteeksi, luulin paikkaa vapaaksi.
Minä nostan penkillä olevan kassin tai nyssäkän lattialle kysymättä. Kyllä se sen omistaja minut on huomannut, yrittää vaan teeskennellä ettei huomaisi jotta kävelisin ohi ja saisi pitää ekstrapaikan kassilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tai sitten istutaan käytävän puoleisella paikalla ja ikkunan viereinen paikka vapaa, niin ei tuu sitten mieleen vaikka siirtyä istumaan sinne, että joku pääsis istumaan? Täytyykö aina erikseen kysyä, vaikka voisi itsekin vähän ajatella?
Toinen juttu on se, että vaikka olisi kuinka monta vapaata paikkaa, niin monikaan ei mene siitä huolimatta istumaan. Sellaiset ihmiset ei taas ymmärrä, että se on erittäin turhauttavaa sitten sieltä änkeä ulos bussissa. Kaikki ei edes tajua väistää tai katsoa yhtään eteen eikä taakse, mutta murisemassa kyllä ollaan jos jo menet ohi aika asenteella, että kerkeät bussista pois ennenkuin lähtee taas liikkeelle.
Mutta olen ajatellut tällaiset ihmiset sellaisina, että ne varmaan kuvittelee olevansa ainoita asiakkaita eikä niitä se kiinnosta mitä toiset ehkä ajattelee. On vaan se oma etu ensin ja sitten tulee muut.
Olen liikuntavammainen ja käytän apuvälineitä. En voi seisoa pitkää aikaa bussin käytävällä. Aina kun olen pyytänyt laukkunsa vieressä istuvaa siirtymään laukkunsa puolelle ja ottamaan laukkunsa syliin, saan todella ruman mulkaisun ikäänkuin olisin pyytänyt jotain rivoa. En tiedä, mitä nuo laukkuprinsessat ja -kuningattaret oikein ajattelevat joukkoliikenteessä matkustaessaan? Jos eivät kestä muiden läheisyyttä, pitää siirtyä yksityisautoiluun. Jokainen ei ilkeä sanoa noille, vaikka heilläkin olisi jokin päältäpäin näkymätön terveydellinen syy, miksi tarvii sen rouvan tai neidin valmiiksi lämmittämän paikan.
Välillä tulee mieleen, että he pitävät laukkuaan kai jonain mielikuvitusystävänään ja ovat yhdessä katselemassa kaupunkia joukkoliikenteessä rahvaan seassa.
Vierailija kirjoitti:
Konduktööri sanoi junassa naiselle, joka piti laukkujaan viereisellä istuimella, että maksatteko paikkalipun vai siirrättekö laukkunne pois? Pikajunissa ja IC-junissa pitää jokaisella matkustajalla olla paikkalippu.
Asiaa 👍🏻!
Itse istun kylmästi veskan päälle.
Toivottavasti siellä ei ole mitään särkyvää.
Vierailija kirjoitti:
Itse istun kylmästi veskan päälle.
Toivottavasti siellä ei ole mitään särkyvää.
Sinunlaisia ihmisiä pitäisi solvata ja päällenne kusta!
Vierailija kirjoitti:
En halua että kukaan istuu minun viereeni ja minä sen päätän jos olin penkillä ensimmäisenä
Sinun ahterillesi on varattu yhden istuimen tila kuten muillekin. Osta laukullesi oma lippunsa jos haluat istua yksin. Nykyisellä toimintatavalla olet pummi, joka ei maksa luksuselämänsä hintaa itse.
En voi istua ikkunapaikalla, mutta en myöskään pidä siinä tavaroitani, aika harvoin kukaan pyytää päästä sinne, päästän kyllä. Enkä ole läski, jonka ohi ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Se veska oli siinä jo kun minä tulin.
Ja istuit viereen? Ulkomailla yksinäinen laukku, reppu, laatikko jne on potentiaalinen pommi. Vain itsetuhoinen jättää ilmoittamatta siitä kuskille ja on itse vaihtamatta vuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävi niin, että pyysin jotain keski-ikäistä mammaa siirtämään laukkuaan ja ei suostunut. Yhden pysäkinvälin asiasta kiisteltyään siirtyi itse jonnekkin muualle istumaan :D
Tuolla aiemmin oli se hyvä konsti: istu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Etkö saa suutasi auki ja kysy voisiko tähän istua
En kysele vaan nostan kassin pois penkiltä. Yleensä lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö saa suutasi auki ja kysy voisiko tähän istua
En kysele vaan nostan kassin pois penkiltä. Yleensä lattialle.
Jos joku on niin sivistymätön epäsosiaalinen juntti että varailee painkaa kassille julkisessa liikennevälineessä niin ehkä se ei keskustelemalla parane, paree toimia suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tai sitten istutaan käytävän puoleisella paikalla ja ikkunan viereinen paikka vapaa, niin ei tuu sitten mieleen vaikka siirtyä istumaan sinne, että joku pääsis istumaan? Täytyykö aina erikseen kysyä, vaikka voisi itsekin vähän ajatella?
Toinen juttu on se, että vaikka olisi kuinka monta vapaata paikkaa, niin monikaan ei mene siitä huolimatta istumaan. Sellaiset ihmiset ei taas ymmärrä, että se on erittäin turhauttavaa sitten sieltä änkeä ulos bussissa. Kaikki ei edes tajua väistää tai katsoa yhtään eteen eikä taakse, mutta murisemassa kyllä ollaan jos jo menet ohi aika asenteella, että kerkeät bussista pois ennenkuin lähtee taas liikkeelle.
Mutta olen ajatellut tällaiset ihmiset sellaisina, että ne varmaan kuvittelee olevansa ainoita asiakkaita eikä niitä se kiinnosta mitä toiset ehkä ajattelee. On vaan se oma etu ensin ja sitten tulee muut.
Olen tuollaisessa reunapaikalla istuja tilanteessa vaan lähtenyt nostamaan jalkaa ja kävellyt yli siihen reunapaikalle. Ei tietenkään asiallista käytöstä tämäkään, mutta se oli osin ansaittu tukala tilanne reunalla istujalle.
Koin pari päivää sitten oireita, joiden epäilin olevan flunssan ensioireita, se alkoi matkalla bussipysäkille, joten en voiinut enää mennä takaisin kotiin. Kuljin bussilla tuona päivänä kolmessa eri kohteessa ja jokaisella matkalla varasin sen viereisen penkin. Mukana ei ollut kasvomaskia, eikä ilma ollut sellainen, että olisin ottanut kaulahuiviakaan mukaan. Seurasin koko ajan bussin muuta istuintilannetta ja toki olisin vapauttanut viereisen istumapaikan, jos se olisi ollut viimeinen paikka bussissa.
Jollain matkall joku naama norsun veellä oleva nainen alkoi sättiä minua istuimen varaamisesta, joten otin oikein iloisesti sen laukkuni siitä pois ja sanoin, että kysymällähän kaikki selviää, että okaa hyvä vain ja istukaa, tähän kyllä mahtuu ja hymyn kera sanoin. Aajttelin että sitä saa mitä tilaa... En kyllä uskonut miten nopeasti tämä flunssa kehittyi, tai sitten kohtalon ironiasta - ehkä tuolla naisella oli herra murphy mukana- aloin aivastella juuri tuolla nmenomaislla matkalla. Nyt olin jo varma siitä, että flunssa on tulossa.Ehkä tuo itsensä paremmaksi ja minun motiivini omasta mielestään paremmin tiennyt tätitättärää sairastaa nyt kanssani. Joten terkkuja vain
... joskus ihmisillä on oikeita syitä pitää toista paikkaa varattuna ja kannattaa pitää mielessä, että täällä suomessa eletään tautisia aikoja aina näin loppuvuodesta.
ei varmaan koske mua kun en edes tiedä mikä on veska