Ihmiset jotka ei nosta veskaansa penkiltä bussissa?
Mikä vaivaa niitä jotka varaavat täydessä bussissa kaksi paikkaa ja olettavat muiden seisovan?
Kommentit (96)
Tämä. Tai sitten istutaan käytävän puoleisella paikalla ja ikkunan viereinen paikka vapaa, niin ei tuu sitten mieleen vaikka siirtyä istumaan sinne, että joku pääsis istumaan? Täytyykö aina erikseen kysyä, vaikka voisi itsekin vähän ajatella?
Toinen juttu on se, että vaikka olisi kuinka monta vapaata paikkaa, niin monikaan ei mene siitä huolimatta istumaan. Sellaiset ihmiset ei taas ymmärrä, että se on erittäin turhauttavaa sitten sieltä änkeä ulos bussissa. Kaikki ei edes tajua väistää tai katsoa yhtään eteen eikä taakse, mutta murisemassa kyllä ollaan jos jo menet ohi aika asenteella, että kerkeät bussista pois ennenkuin lähtee taas liikkeelle.
Mutta olen ajatellut tällaiset ihmiset sellaisina, että ne varmaan kuvittelee olevansa ainoita asiakkaita eikä niitä se kiinnosta mitä toiset ehkä ajattelee. On vaan se oma etu ensin ja sitten tulee muut.
Vierailija kirjoitti:
Etkö saa suutasi auki ja kysy voisiko tähän istua
Xd, kyllä.
Mutta varmaan tällaiset voisi itsekin vähän ajatella esim. Ruuhkan aikana kun bussi täynnä, että ei tarvitse aina erikseen kysyä? Mielestäni on itsestään selvää, että annetaan viereinen paikka vapaaksi, jos huomaa että enemmän ihmisiä tulossa.
Konduktööri sanoi junassa naiselle, joka piti laukkujaan viereisellä istuimella, että maksatteko paikkalipun vai siirrättekö laukkunne pois? Pikajunissa ja IC-junissa pitää jokaisella matkustajalla olla paikkalippu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tai sitten istutaan käytävän puoleisella paikalla ja ikkunan viereinen paikka vapaa, niin ei tuu sitten mieleen vaikka siirtyä istumaan sinne, että joku pääsis istumaan? Täytyykö aina erikseen kysyä, vaikka voisi itsekin vähän ajatella?
Toinen juttu on se, että vaikka olisi kuinka monta vapaata paikkaa, niin monikaan ei mene siitä huolimatta istumaan. Sellaiset ihmiset ei taas ymmärrä, että se on erittäin turhauttavaa sitten sieltä änkeä ulos bussissa. Kaikki ei edes tajua väistää tai katsoa yhtään eteen eikä taakse, mutta murisemassa kyllä ollaan jos jo menet ohi aika asenteella, että kerkeät bussista pois ennenkuin lähtee taas liikkeelle.
Mutta olen ajatellut tällaiset ihmiset sellaisina, että ne varmaan kuvittelee olevansa ainoita asiakkaita eikä niitä se kiinnosta mitä toiset ehkä ajattelee. On vaan se oma etu ensin ja sitten tulee muut.
Sähän se vaativin asiakas tunnut olevan. Jätä joukkoliikenne niille, jotka sen osaa.
En usko, että kukaan tahallaan varailee. Ei kukaan halua valas av-mammaa laukkuunsa.
Kerran nousin melkein täyteen bussiin, ja ekoilla penkkiriveillä oli likka jonka laukku oli sillä toisella penkillä. Kysyin siltä että anteeksi voisinko istua tähän, se vaan tuijotti minua. Sitten nostin sen laukun sen syliin ja istuin viereen. Mutkassa nojasin reippaasti vasten kostoksi huonoista käytöstavoista.
t. raamikas mies
Mä meen seisomaan siihen syvennykseen, kun kuljen vain neljän pysäkin väliä.
Ei sekään tunnu olevan hyvä.
Jokainen jolle olen sanonut on veskansa siirtänyt. Välillä tuhisten ja mulkoillen mutta kyllä ne siirtyy. Kuljen päivittäin tallivaatteissa töistä Vantaalta bussissa ja oikein katson jos joku paremmin pukeutuva varaa paikkaa laukulleen, minä haluan siihen. Hommaisi auton köyhä jos kuolevaiset ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla olen vaativin?
Kerroin vain mielipiteeni aloitukseen liittyen, eli tarviseeko aina joka asiasta kysyä?
Jos on vapaa paikka viereisellä penkillä ja ruuhkaa, niin mene istumaan sinne viereiselle penkille ettei kaikki seiso käytävällä, koska se on vaikeaa änkeä sellaisesta paikasta ulos. On kohteliasta antaa vapaa paikka muille käytettäväksi, jos et ole seuraavalla pysäkillä jäämässä pois ja käytävät ei muutenkaan oo kauhean isot, että ihmiset pääsisi liikkumaan pois kun jäävät pois.
En nyt tajua millä tavalla olen vaikea ihminen? Sillä tavalla, että ajattelen muitakin? Selvä homma
Vierailija kirjoitti:
Konduktööri sanoi junassa naiselle, joka piti laukkujaan viereisellä istuimella, että maksatteko paikkalipun vai siirrättekö laukkunne pois? Pikajunissa ja IC-junissa pitää jokaisella matkustajalla olla paikkalippu.
Niin pätee pika ja ic-junissa, ei paikkureissa. Paikkalippua kun ei saa kukaan.
Minua häiritsee enemmän läskit jotka vievät istuessaan puolet viereisestä istuimestakin. Seiskööt jos ovat niin plösöjä ettei yksi istuin riitä.
Vierailija kirjoitti:
- Anteeksi, pääsenkö ikkunapaikalle?
-Anteeksi, teettekö tilaa joko istumalla tai päästämällä meidät istumaan?
On toiminut joka kerta. Samoin laukku on siirtynyt, kun pyydän.
Toimiikohan tämä palstalla valittaminen, mitä luulette?
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kukaan tahallaan varailee. Ei kukaan halua valas av-mammaa laukkuunsa.
No ihan takuulla osa varailee ihan tietoisesti. Eivät halua, että kukaan istuu viereen, ja jos/ kun bussi tulee täyteen, jotkut muut suostuvat siirtämään laukkuaan, ettei itse tarvitse.
Miten huomaavaisina sä ihmisiä pidät? Osa on ihan vain itsekkäitä.
Kyllä minä otan laukkuni syliin heti kun bussi alkaa täyttyä. Toisaalta ihmettelen myös niitä matkustajia, jotka istuvat viereen vaikka bussi olisi melkein tyhjä. Etenkin nuorena naisena tällaisia kylkeen liimaantujia jostain ilmestyi, ja kas kummaa ne olivat aina miehiä, usein alkoholilta haisevia ja tuttavallisesti jutustelevia. Silloin opinkin tapani pitää laukkua viereisellä penkillä.
En kyllä haluu ite joutua istumaan kenenkään kummajaisen viereen, niin kyllä pidän sen reppuni sillä viereisellä paikalla
En halua että kukaan istuu minun viereeni ja minä sen päätän jos olin penkillä ensimmäisenä
Minä olen istunut päälle ja sanonut hups anteeksi, luulin paikkaa vapaaksi.