Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka ei nosta veskaansa penkiltä bussissa?

Vierailija
25.11.2024 |

Mikä vaivaa niitä jotka varaavat täydessä bussissa kaksi paikkaa ja olettavat muiden seisovan?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi istua ikkunapaikalla, mutta en myöskään pidä siinä tavaroitani, aika harvoin kukaan pyytää päästä sinne, päästän kyllä. Enkä ole läski, jonka ohi ei pääse.

Silloin annat jo valmiiksi tilaa päästä sinne istumaan, jos bussi on täynnä. Ensi oletus tuollaisesta itsekkäästä reunalla istuvasta kusipää hullusta on, ettei uskalla lähteä tuon kanssa mihinkään konfliktiin. Useimmat eivät uskalla istua.

Vierailija
42/96 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse istun kylmästi veskan päälle.

Toivottavasti siellä ei ole mitään särkyvää.

Sinunlaisia ihmisiä pitäisi solvata ja päällenne kusta!

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se veska oli siinä jo kun minä tulin.

Ja istuit viereen? Ulkomailla yksinäinen laukku, reppu, laatikko jne on potentiaalinen pommi. Vain itsetuhoinen jättää ilmoittamatta siitä kuskille ja on itse vaihtamatta vuoroa.

En tullut ajatelleeksi, pommihan siinä taisi olla.

Vierailija
44/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea rasti avata se suuvärkkinsä ja asiallisesti pyytää siirtämään sen veskan siitä penkiltä että pääsee istumaan? Ei tarvitse ihmetellä eikä siunailla lasten ja nuorten huonoja tapoja kun tuollaiset aikuiset näyttävät esimerkkiä. 

Vierailija
45/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö saa suutasi auki ja kysy voisiko tähän istua

Pitäisi olla jokaiselle vähänkin muita huomiovalle itsestään selvää, että täydessä bussissa ei pidetä sitä veskaa viereisellä penkillä. Kenenkään ei pitäisi joutua itse anelemaan, että saako siihen istua..

Vierailija
46/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea rasti avata se suuvärkkinsä ja asiallisesti pyytää siirtämään sen veskan siitä penkiltä että pääsee istumaan? Ei tarvitse ihmetellä eikä siunailla lasten ja nuorten huonoja tapoja kun tuollaiset aikuiset näyttävät esimerkkiä. 

Juu ei tarvitse ihmetellä lasten tapoja, jos aikuiset näyttävät esimerkkiä pitämällä itsekkäästi veskaa viereisellä penkillä, eivätkä nosta sitä pyytämättä siitä pois 

Vierailija
47/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ensin pyydän päästä istumaan ja jos laukku ei siirry, niin siirrän sen itse lattialle. Mielellään lattialla olevaan lätäkköön tai omien kuraisten jalkojen alle/viereen.

Vierailija
48/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei tarvitse ihmetellä lasten tapoja, jos aikuiset näyttävät esimerkkiä pitämällä itsekkäästi veskaa viereisellä penkillä, eivätkä nosta sitä pyytämättä siitä pois 

Sama koskee myös niitä tuhahtelijoita jotka vaan tylysti istuvat sen veskan päälle. Yhtä huonotapaista ja kuspäistä. Sen veskan kun voi siitä tyhjältä penkiltä nostaa ja pistää sen veskan omistajan omaan syliin. Molempien osapuolien syytä suorittaa hyvin pitkä ja harras katsanto sinne peiliin. 

Vierailija
49/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään piereskellä kauheita tuhnuja kun joku änkeää viereen. 

Vierailija
50/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nuorena tyttönä opin laittamaan laukun viereiselle penkille niin p e r v osedät eivät istuneet viereen. Jatkan loppuun asti

Vierailija
51/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan jää seisomana bussissa, jos on vapaita paikkoja? Olen sen verran maalainen, että täydessä bussissa nostaisin valitsemaltani paikalta veskan pois ja istuisin siihen.

Vierailija
52/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähijunassa kysyn näissä tapauksissa, että mihin laukku siirretään? Sen jälkeen penkin varaajat siirtävät sen itse joko syliinsä tai lattialle. 

Myös jalat ristissä istuvat on ärsyttäviä, kun blokkaavat näin vastapäisen istuimen. Jos siihen istuu, niin henkilön kengät likaa omat vaatteet. 

Vierailija
53/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi istua ikkunapaikalla, mutta en myöskään pidä siinä tavaroitani, aika harvoin kukaan pyytää päästä sinne, päästän kyllä. Enkä ole läski, jonka ohi ei pääse.

Silloin annat jo valmiiksi tilaa päästä sinne istumaan, jos bussi on täynnä. Ensi oletus tuollaisesta itsekkäästä reunalla istuvasta kusipää hullusta on, ettei uskalla lähteä tuon kanssa mihinkään konfliktiin. Useimmat eivät uskalla istua.

Miten, kelle, miksi sitä tilaa annetaan jos kukaan ei osoita mitenkään haluaan päästä sinne ikkunan viereen? Pitäiskö istua siinä sivuttain jalat käytävällä kaikkien edessä?  No kukapa tuollaisen kusipääoletuksiensa kanssa elävän henkilön edes tahtoisi viereensä hetkeksikään.

Vierailija
54/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähijunassa mä oon vastaavissa tilanteissa ottanut vaan sen veskan ja nostanut sinne hattuhyllylle. Sen jälkeen itse istunut siihen paikalle. Jotkut siirtyy sen jälkeen itse muualle istumaan laukkuineen. 

Jos on niin raihnainen, ettei ole voimia pitää laukkuaan sylissä matkan ajan,  niin silloin ei pidä liikkua julkisilla, jossa oletettavasti matkustaa muitakin. 

Vierailija
55/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävi niin, että pyysin jotain keski-ikäistä mammaa siirtämään laukkuaan ja ei suostunut. Yhden pysäkinvälin asiasta kiisteltyään siirtyi itse jonnekkin muualle istumaan :D

Tuolla aiemmin oli se hyvä konsti: istu päälle. 

siitä vaan saat anaalis kepin , buahahhaaaa

Vierailija
56/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla jokaiselle vähänkin muita huomiovalle itsestään selvää, että täydessä bussissa ei pidetä sitä veskaa viereisellä penkillä. Kenenkään ei pitäisi joutua itse anelemaan, että saako siihen istua..

Kyllä, mutta sen istumaan haluavan ei tarvi alentua samalle tasolle vaan voi kohteliaasti avata suunsa ja pyytää päästä istumaan. Ilman mitään ala-arvoisia kommentteja, tuhinaa tai muuta käytöstä.

Ihan yhtä paljon hävettää molempien tyyppien puolesta jos joskus sattuu näkemään huonoa käytöstä. 

Vierailija
57/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran nousin melkein täyteen bussiin, ja ekoilla penkkiriveillä oli likka jonka laukku oli sillä toisella penkillä. Kysyin siltä että anteeksi voisinko istua tähän, se vaan tuijotti minua. Sitten nostin sen laukun sen syliin ja istuin viereen. Mutkassa nojasin reippaasti vasten kostoksi huonoista käytöstavoista.

t. raamikas mies

Ai. Mulle kävi toisin. Olin kohtelias ja istuin ikkunan vieressä laukku sylissä. Viereen istunut mies (hintelä) nojaili reippaasti kostoksi siitä. Pari tuttua oli ollut kohteliaita ja istunut ikkunapaikalla. Kostoksi siitä heitä oli kähmitty.  Ainakin kaksi teiniä on joutunut kostoksi kähmityksi iltapulun mukaan. En tiiä mistä niille oli kostettu. Raameja ei mainittu tässä.

En koskaan istu tuntemattoman miehen vieressä. Aina käytäväpaikalla, siirryn oma-aloitteisesti jos täyteen bussiin tulee nainen, teini tai lapsi. Jos mies kysyy vapaata paikkaa vieressäni, siirryn seisomaan. Kerran joku takana seisova kosti pökkimällä, en tiedä mitä. Mulkaisin js siirsin laukun takamukseni päälle. Ei kostanut enää. 

Oikeasti, mikä joitakin miehiä vaivaa?

Vierailija
58/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen istunut päälle ja sanonut hups anteeksi, luulin paikkaa vapaaksi.

Minä nostan penkillä olevan kassin tai nyssäkän lattialle kysymättä. Kyllä se sen omistaja minut on huomannut, yrittää vaan teeskennellä ettei huomaisi jotta kävelisin ohi ja saisi pitää ekstrapaikan kassilleen.

Mä oon kerran istunut laukkupenkille. Kysyin kyllä ensin paikkaa. En saanut mitään vastausta, joten päätin, että vaitiolo on myöntymisen merkki. Ei se sit halunnut, että istun laukun kanssa, ehti tempaista sen alta pois. Hyvä niin.

Vierailija
59/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussi voi täyttyä niin nopeasti, ettei sitä ehdi huomata, jos on ajatuksissaan tai torkahtelee.

Vierailija
60/96 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on järkevää laittaa veska penkille viereensä, jos on joku hyvä syy varjella kanssamatkustajia niin kauan kuin mahdollista. Samalla seuraa bussin tilannetta ja ottaa sen veskansa pois vasta kun muut paikat on täytetty. Esimerkiksi juurikin tuo flunssaesimerkki.  Ja sitten jos joutuu pyytämään jotakuta tekemään tilaa, niin todentotta sen voi tehdä kohteliaasti, silloin saa myös kohteliasta ja huomioonottavaa käytöstä toiselta ihmiseltä.