Ihmiset jotka ei nosta veskaansa penkiltä bussissa?
Mikä vaivaa niitä jotka varaavat täydessä bussissa kaksi paikkaa ja olettavat muiden seisovan?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan jää seisomana bussissa, jos on vapaita paikkoja? Olen sen verran maalainen, että täydessä bussissa nostaisin valitsemaltani paikalta veskan pois ja istuisin siihen.
Minä jään, jos on tiedossa vain lyhyt matka bussissa. Ajattelen ettei maksa vaivaa mennä istumaan, vaikka turvallisempaa se toki olisi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tai sitten istutaan käytävän puoleisella paikalla ja ikkunan viereinen paikka vapaa, niin ei tuu sitten mieleen vaikka siirtyä istumaan sinne, että joku pääsis istumaan? Täytyykö aina erikseen kysyä, vaikka voisi itsekin vähän ajatella?
Toinen juttu on se, että vaikka olisi kuinka monta vapaata paikkaa, niin monikaan ei mene siitä huolimatta istumaan. Sellaiset ihmiset ei taas ymmärrä, että se on erittäin turhauttavaa sitten sieltä änkeä ulos bussissa. Kaikki ei edes tajua väistää tai katsoa yhtään eteen eikä taakse, mutta murisemassa kyllä ollaan jos jo menet ohi aika asenteella, että kerkeät bussista pois ennenkuin lähtee taas liikkeelle.
Mutta olen ajatellut tällaiset ihmiset sellaisina, että ne varmaan kuvittelee olevansa ainoita asiakkaita eikä niitä se kiinnosta mitä toiset ehkä ajattelee. On vaan se oma etu ensin ja sitten tulee muut.
Itse istun joskus näin jos bussissa on kuuma. Monesti joku iso ihminen on tullut viereen, jolloin lytistyn sinne ikuunanviereen ja sitten se vasta kuuma onkin. Päästän kyllä ikkunapaikalle jos joku pyytää.
On 100% varmaa, että yksikään teistä ei oikeasti istu laukkujen päälle, paisko laukkuja lattialle ja kiipeä tuntemattoman ihmisen jalkojen yli ikkunapaikalle. Tosi asiassa mulkoilette ja huokailette teatraalisesti, ettekä saa edes suutanne auki.
Palstan voimafantasioissa aina tyynen rauhallisesti heitellään tuntemattomien laukut kuralätäköihin ja työnnetään kaupan käytävällä hidastelijat ostoskärryillä kumoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse istun kylmästi veskan päälle.
Toivottavasti siellä ei ole mitään särkyvää.
Ja tässä kohtaa tipahdan kyydistä, pun intended. Ymmärrän pointin mutta tässä on huomattavaa aggressiota, melkein mielenvikaisesti, ja todella omaisuuden tuhoa että en voi kannattaa. Itse ainakin seison melkein aina niin ei tarvitse ajatella asiaa
Vierailija kirjoitti:
On 100% varmaa, että yksikään teistä ei oikeasti istu laukkujen päälle, paisko laukkuja lattialle ja kiipeä tuntemattoman ihmisen jalkojen yli ikkunapaikalle. Tosi asiassa mulkoilette ja huokailette teatraalisesti, ettekä saa edes suutanne auki.
Palstan voimafantasioissa aina tyynen rauhallisesti heitellään tuntemattomien laukut kuralätäköihin ja työnnetään kaupan käytävällä hidastelijat ostoskärryillä kumoon.
Kovat powerplay fantasiat netissä mutta kasvotusten saattaa maksimissaan tulla jotain ininää ja silmien pyörittelyä. 99% tästä ketjusta on mielensä pahoittavia ylimielisiä vanhempia naisia jotka eivät ole tavanneet konfliktia eläessään vakuutan jo nyt. Voi myös harkita seisomista joka aivan tasan mahdollista suuressa osassa matkoista.
Kaikista noloin kokemus oli (bussissa joka vie Lauttasaareen) kun nuori mies oli istunut penkille joka on tarkoitettu vanhuksille ja piti mustaa putkikassia viereisellä istuimella. Häntä vastapäätä istui vanhempi rouva jonka kanssa keskusteli (oletettavasti hänen isoäiti). Vanhempi mies oli menossa istumaan tämän nuoren miehen viereen ja ei luultavasti edes huomannut sitä putkikassia kun sulautui siihen penkkiin. Nuori mies alkoi torumaan tätä vanhempaa miestä; *olisit sanonut että haluat tulla viereen etkä istumaan mun kassin päälle*. Tämä vanhempi mies pyysi vielä anteeksi ja oli hieman hämillään. Mun teki mieli huutaa sille nuorelle pojanklopille että itsepäs istut vanhuksille tarkoitetuille paikalle ja kehtaat vielä ojentaa tuota miestä. Pojan isoäitikään ei saanut sanaa suustaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja se että istuvat leveästi. Ei itse mahdu kokonaan istumaan.
Tämä on iso ongelma nykyään. Vähänkin isompikokoinen matkustaja vie puolitoista paikkaa. Toki monien raitiovaunujen ja bussien istuimet on tarkoitettu vain hoikille matkustajille. Olen joskus istunut sille "puolikkaalle" paikalle käytävän puolella, kun väsyttää ja pyörryttää. Siinä on inhottava istua, kun jokainen ohikulkeva tönii kipeästi. Itsellä on vanha olkapäävamma. Tosin vierekkäisille istumapaikoille ei nykyisin mahdu edes kaksi normaalikokoista aikuista. Käytäväpaikalla istuva on osittain istuimen ulopuolella ja häntä tönitään kaiken aikaa. Kulkuvälineiden suunnitelijat eivät selvästikään joudu matkustamaan niillä itse. Painan alle 60 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se veska oli siinä jo kun minä tulin.
Ja istuit viereen? Ulkomailla yksinäinen laukku, reppu, laatikko jne on potentiaalinen pommi. Vain itsetuhoinen jättää ilmoittamatta siitä kuskille ja on itse vaihtamatta vuoroa.
Minulle on pari kertaa huomautettu ulkomailla muutamaksi sekunniksi jättämästäni laukusta lentoasemalla tai muulla julkisella paikalla. Vieläpä melko tuikeasti. Olen kiltin näköinen nainen, mutta tietysti kenellä tahansa voisi olla pahoja suunnitelmia. nykyään huolestun itse, jos näen jossain yksinäisen laukun tai mytyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö saa suutasi auki ja kysy voisiko tähän istua
Pitäisi olla jokaiselle vähänkin muita huomiovalle itsestään selvää, että täydessä bussissa ei pidetä sitä veskaa viereisellä penkillä. Kenenkään ei pitäisi joutua itse anelemaan, että saako siihen istua..
Olen joskus syyllistynyt siihen, että istun toisella paikalla ja ruokakassit ovat vieressä. Annan vapaan paikan jollekin, joka pyytää päästä istumaan. Haluan silloin istuutuaa käytävän puolelle, koska heikoilla käsillä en pysty nostamaan ruokakassia korkealle ylös päästäkseni toisen henkilön ohi. Jotkut käyttävät vetolaukkua, mutta se vasta viekin tilaa kulkuvälineissä ja joka tapauksessa se vie yhden istumapaikan jalkatilan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konduktööri sanoi junassa naiselle, joka piti laukkujaan viereisellä istuimella, että maksatteko paikkalipun vai siirrättekö laukkunne pois? Pikajunissa ja IC-junissa pitää jokaisella matkustajalla olla paikkalippu.
Niin pätee pika ja ic-junissa, ei paikkureissa. Paikkalippua kun ei saa kukaan.
Paikallisbusseissa ei tiettyjä numeroituja paikkoja varata, niin on kuitenkin maksettava niin monesta paikasta kuin tarvitsee. Jos laukku tarvitsee oman penkin, silloin maksat 2 paikasta-
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tai sitten istutaan käytävän puoleisella paikalla ja ikkunan viereinen paikka vapaa, niin ei tuu sitten mieleen vaikka siirtyä istumaan sinne, että joku pääsis istumaan? Täytyykö aina erikseen kysyä, vaikka voisi itsekin vähän ajatella?
Toinen juttu on se, että vaikka olisi kuinka monta vapaata paikkaa, niin monikaan ei mene siitä huolimatta istumaan. Sellaiset ihmiset ei taas ymmärrä, että se on erittäin turhauttavaa sitten sieltä änkeä ulos bussissa. Kaikki ei edes tajua väistää tai katsoa yhtään eteen eikä taakse, mutta murisemassa kyllä ollaan jos jo menet ohi aika asenteella, että kerkeät bussista pois ennenkuin lähtee taas liikkeelle.
Mutta olen ajatellut tällaiset ihmiset sellaisina, että ne varmaan kuvittelee olevansa ainoita asiakkaita eikä niitä se kiinnosta mitä toiset ehkä ajattelee. On vaan se oma etu ensin ja sitten tulee muut.
En halua istua sinun viereesi. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö saa suutasi auki ja kysy voisiko tähän istua
Pitäisi olla jokaiselle vähänkin muita huomiovalle itsestään selvää, että täydessä bussissa ei pidetä sitä veskaa viereisellä penkillä. Kenenkään ei pitäisi joutua itse anelemaan, että saako siihen istua..
Olen joskus syyllistynyt siihen, että istun toisella paikalla ja ruokakassit ovat vieressä. Annan vapaan paikan jollekin, joka pyytää päästä istumaan. Haluan silloin istuutuaa käytävän puolelle, koska heikoilla käsillä en pysty nostamaan ruokakassia korkealle ylös päästäkseni toisen henkilön ohi. Jotkut käyttävät vetolaukkua, mutta se vasta viekin tilaa kulkuvälineissä ja joka tapauksessa se vie yhden istumapaikan jalkatilan.
itse laitan täydessä bussissa vetolaukun jalkojeni väliin, mahtuu ihan ok, joskin toki on epämukava istua, mutta kyllä sen matkan ajan kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konduktööri sanoi junassa naiselle, joka piti laukkujaan viereisellä istuimella, että maksatteko paikkalipun vai siirrättekö laukkunne pois? Pikajunissa ja IC-junissa pitää jokaisella matkustajalla olla paikkalippu.
Paikallisbusseissa ei tiettyjä numeroituja paikkoja varata, niin on kuitenkin maksettava niin monesta paikasta kuin tarvitsee. Jos laukku tarvitsee oman penkin, silloin maksat 2 paikasta-
ja silti joku matkustaja katsoisi oikeudekseen tulla vaatimaan sitä paikkaa itselleen istumapaikaksi eikä auttaisi, vaikka sanoisi, että olen maksanut tästäkin paikasta.
Heitä se veska sen syliin ja istu.
Suomalaisen pahin painajainen on se että.joutuu avaamaan suunsa ja sanomaan jotain tuntemattomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan jää seisomana bussissa, jos on vapaita paikkoja? Olen sen verran maalainen, että täydessä bussissa nostaisin valitsemaltani paikalta veskan pois ja istuisin siihen.
Minä jään, jos on tiedossa vain lyhyt matka bussissa. Ajattelen ettei maksa vaivaa mennä istumaan, vaikka turvallisempaa se toki olisi.
Minä myös olen jäänyt seisomaan sen jälkeen, kun kerran kysyessäni saisiko siihen istua, tuli töykeä vastaus, että eikö missään muualla ole tilaa. Kusipäitä on monenlaisia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, kerran matkustaessani pitkän matkan bussissa kuljettaja pysäkillä kuulutti, että tähän autoon ei ole yhtään laukkupaikkaa myyty, ottakaahan ne laukut pois viereisistä penkeistä, että kaikki mahtuvat istumaan. Kyseiseltä pysäkiltä tuli silloin iso määrä ihmisiä kyytiin ja bussi alkoi täyttyä.
Mä en kestä ihmisiä, jotka täyttävät ovensuut. Menkää käytävällä eteenpäin ja pitäkää ovensuun kulkureitti vapaana. Varsinkin, jos istumapaikkoja olisi vapaana: istukaa! Älkää jääkö tukkeeksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja silti joku matkustaja katsoisi oikeudekseen tulla vaatimaan sitä paikkaa itselleen istumapaikaksi eikä auttaisi, vaikka sanoisi, että olen maksanut tästäkin paikasta.
No sitten näyttäisit paikkalippusi, niin hän uskoisi. Toisaalta kuka nyt oikeasti maksaisi kahdesta paikasta yksin matkustaessaan.. Joku pöpö kammoinen ehkä..
minulel kävi kerran noin ja sattumalta oli laukun päällä muovikassi, jossa oli sukkapuikot pystyssä. Joku vihamielinen nainen van istui laukkuni päälle, vaikka pyysin odottamaan hetken, jotta voin siirtää laukkuni pois tieltä. Se ei hänelle kelvannut, mutta nousipa sitten nopeasti, kun sukkauikot pisti perseeseen.