Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokmannin sisäänkäynnin edessä ulkona on joulukukkia, esim. hyasintteja, voiko sellaisen siis vaan ottaa siitä mukaan ilmaiseksi?

Vierailija
25.11.2024 |

Vai miten niiden kanssa on tarkoitus toimia? Otetaanko siitä kauppaan sisään mennessä ja maksetaan sisällä olevalle kassalle?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai postissa ole autisteja töissä. Ei saa avata toisten kirjekuoria eikä kasseja tai paketteja. Ne on henkilökohtaisia. Kaupoissa ei saa availla paketteja: ne asiakkaat jotka ostaa ne haluaa ehjän paketin. Tokmannit on hiukan kakkoslaatua sekundaa mutta hyvääkin löytyy. Kalliimmat on usein parempaa laatua. Ja on eri laatua ostaako kierrätettyä vai uutta tai missä maassa tehtyä. Esimerkiksi hinnat ei laske vaikka tuote on tehty ulkomailla. Ainoastaan voittoa saa enemmän ne johtajat. 

Vierailija
22/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on autisminkirjon piirteitä enkä koskaan ole ymmärtänyt miten ostetaan ulkona myynnissä olevia kukkia. Sen takia en ole koskaan voinut ostaa joulukukkia vaikka olisi tehnyt mieli. Noissa paikoissa ei ole mitään kylttiäkään miten ne ostetaan. Tää oli mulle todella hyödyllinen aloitus. Kukka siis viedään sisään kauppaan ja marssitaan sen kanssa kassalle ja laitetaan siihen kassahihnalle niin kuin kaikki sisällä myynnissä normaalisti olevat tuotteet, niinkö?

Ei tarvitse viedä sisälle. Sanot kassalla muiden ostosten yhteydessä, että ostat sen kukan tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa on ottaa kukka siitä sisään ja maksaa kassalla normaalisti. En mä ainakaan rupea säätämään siinä kassalla jotain että "Anteeks sitten vielä sellainen että tuossa ulkona kun on noita kukkia, niin mitä kukkia ne on? Mä haluaisin sellaisen vaaleanpunaisen missä on sellaiset suipot terälehdet, tuu tohon ulos niin mä näytän..."

Paljon yksinkertaisempaa ja helpompaa myös kassalle ja muille asiakkaille on ottaa se haluamansa kukka sisään ja maksaa se. Eiväthän kaikki edes tiedä kukkien nimiä että osaa kassalle sanoa.

Vierailija
24/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta pois lähtiessä saa ottaa ulkoa ovensuusta niin monta kasvia kuin jaksaa kantaa. Etkös sitä ole tiennyt ?

Ei viitsi vitsailla tällaisella, kun osa ottaa sen kuitenkin tosissaan.

Vierailija
25/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat sisälle mukaan ja maksat kassalla.

Ei tarvitse.  Ulos tullessa tutkii vaan kuittia ja ottaa 2-3 kukkaa.  Luulevat että tarkastit kuitista kappalemäärän.  Hyvin toiminut jo vuosia.

Harmi, että sinun kaltaisia kpäitäkin on olemassa.

Vierailija
26/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on autisminkirjon piirteitä enkä koskaan ole ymmärtänyt miten ostetaan ulkona myynnissä olevia kukkia. Sen takia en ole koskaan voinut ostaa joulukukkia vaikka olisi tehnyt mieli. Noissa paikoissa ei ole mitään kylttiäkään miten ne ostetaan. Tää oli mulle todella hyödyllinen aloitus. Kukka siis viedään sisään kauppaan ja marssitaan sen kanssa kassalle ja laitetaan siihen kassahihnalle niin kuin kaikki sisällä myynnissä normaalisti olevat tuotteet, niinkö?

Estääkö autismi sinua kysymästä myyjältä vai miten se asiaan liittyy?

Vierailija
27/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Kiitos. Tarviiko kassalla sanoa jotain, esim. "ne ovat tuosta ulkoa"?

No ei tarvii sanoa mitään, kyllä se kassa tietää. Samalla tavalla niillä on kesällä kesäkukat ulkona.

Vierailija
28/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse viedä sisälle. Sanot kassalla muiden ostosten yhteydessä, että ostat sen kukan tms.

Se kassa on sisällä, pönttö. 

Vierailija
29/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kassa on sisällä, pönttö. 

Et ole ilmeisesti ostanut esimerkiksi multaa koskaan? Ei millään viitsi raahata niitä säkkejä edestakaisin. Pönttö

Vierailija
30/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähi-Tokmannissa myös grillihiilet ovat vasta kassan jälkeen käytävällä muttei kuitenkaan ulkona asti. Niissäkin toimin niin, että menen kassalle, sanon että otan sen ja sen paketin grillihiiliä ja otan hiilipussin mukaani kun poistun kaupasta. Ei tulisi mieleenikään raahata sitä hiilipussia ensin koko kaupan läpi kassalle.

Vierailija
31/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Ne on tarkoitettu ilmaisiksi lahjoiksi samoin kuin multasäkit kesäisin

Vierailija
32/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös koreissa olevat tavarat on ilmaisia.

Vierailija
33/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on ihan selvää kauraa, mutta miten toimitte Lidlin hävikkipussien kanssa? Siis niiden jotka ovat vasta kassan jälkeen? Ostatteko vaan sokkona kun näette että siellä on hävikkipusseja?

Vierailija
34/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä tosissaan miettinyt paikallisessa Lidlissä, että mitäköhän ajattelevat, kun laittavat sesonkituotteita / hävikkituotteita myyntiin kassojen jälkeen olevaan tilaan. Siihen ei pääse kuin kassan läpi tultua ja senkin jälkeen monta metriä kävelemällä. Siitä ulos on liukuovi / portti sekä hälyttimet,  joten kulku on mahdollista vain yhteen suuntaan. Kassalle taas on aina pitkä jono ja se jono on tietysti siellä myymälän puolella. 

Eli: maksan ensin muut tuotteet ja niitä pakatessani huomaan, että haluaisin vielä ostaa näitä kassan jälkeen sijoitettuja tuotteita. Jätän siis pakkaamisen kesken ja menen keskeyttämään seuraavan asiakkaan, että saan maksettua? Vai pakkaan loppuun, jätän kamat lojumaan siihen viereen, tungen kassan läpi takaisin myymälän puolelle ja jonon päähän? Vai ehkä yritän kuikuilla kassalla ollessani kassan jälkeen sijoitettuja tuotteita ja ryntään pikaisesti hakemaan ne ja juoksen takaisin siihen kassalle? 

Joo, en ole ostanut. Vaikka varmasti olisin ostanut ko tuotteet, jos ne olisi olleet siellä myymälän puolella tarjolla.

Kiiton kun sain vuodattaa tämän! :)

Vierailija
35/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näin, kauppa ei halua multaa kassahihnoille. Kassalla sanotaan mitä kukkia haluaa pihalta, maksaa ne ja lähtiessä ottaa mukaansa.

Vierailija
36/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että nyt vielä näiverrän tätä asiaa, mutta siis jos sitä kukkaa ei edes saa viedä sisälle maksettavaksi, niin toimitaanko siis niin, että menee sisälle kassajonoon seisomaan tyhjin käsin ja kun oma vuoro tulee, sanotaan "Hei! Mulla ei ole muuta ostettavaa kuin että haluan tuosta pihalta ostaa yhden kukan". Mitä jos se kassa kysyy että minkä kukan? Mistä minä tiedän mikä sen kukan nimi on kun ei siinä ole mitään kylttiä, koreittain on vain pinossa kukkia.

Vierailija
37/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi että nyt vielä näiverrän tätä asiaa, mutta siis jos sitä kukkaa ei edes saa viedä sisälle maksettavaksi, niin toimitaanko siis niin, että menee sisälle kassajonoon seisomaan tyhjin käsin ja kun oma vuoro tulee, sanotaan "Hei! Mulla ei ole muuta ostettavaa kuin että haluan tuosta pihalta ostaa yhden kukan". Mitä jos se kassa kysyy että minkä kukan? Mistä minä tiedän mikä sen kukan nimi on kun ei siinä ole mitään kylttiä, koreittain on vain pinossa kukkia.

Ota siitä vaikka kuva kännykälläsi ja näytä kassalle että tällainen. Minä otin viime talvena kuvan kun halusin ostaa hiekoitushiekaa ja niistä oli ulkona montaa erilaista.

Miten muuten aiot osata hoitaa oikein kukkaa jonka nimeä et edes tiedä?

Vierailija
38/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin Lidlissä on kassojen jälkeen hävikkiruokakori. Miksi se on paikassa jossa ostokset on tehty ja maksettu?

Vierailija
39/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estääkö autismi sinua kysymästä myyjältä vai miten se asiaan liittyy?

Tottakai. Se on vapaakortti yleiseen kusipäisyyteen. 

Vierailija
40/53 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jos kyseessä on jokin pienehkö kukka, nappaan sen mukaani sisälle ja näytän kassalla. En laske hihnalle, ettei hihna sotkeennu multaan, mutta kassalla on myös sellainen piippauslaite, jolla voi ottaa hinnan kauempaakin. Jossain vaiheessa kaupan ulkopuolella oli lappu, että tuokaa kaikki kasvit kassan kautta, niinpä olen tehnytkin niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan