Tokmannin sisäänkäynnin edessä ulkona on joulukukkia, esim. hyasintteja, voiko sellaisen siis vaan ottaa siitä mukaan ilmaiseksi?
Vai miten niiden kanssa on tarkoitus toimia? Otetaanko siitä kauppaan sisään mennessä ja maksetaan sisällä olevalle kassalle?
Kommentit (53)
Otat sisälle mukaan ja maksat kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Näin olen tehnyt itse.
No mitä muuta varten ne siinä olisi? Jos ne pitäisi maksaa, ei kai ne siinä ulkona ois?
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kiitos. Tarviiko kassalla sanoa jotain, esim. "ne ovat tuosta ulkoa"?
Sanot kassalla monta ja mitä kukkaa ja voit maksaa ne ja sen jälkeen pakata suoraan autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI tarvitse. Niissä on joko viivakoodit tai kassalla on niille joku hinnasto tai pikakoodi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne varmaan kassalla tietää että ne on ulkoa. Täällä eivät myy sisällä kukkia.
Kaupasta pois lähtiessä saa ottaa ulkoa ovensuusta niin monta kasvia kuin jaksaa kantaa. Etkös sitä ole tiennyt ?
Vierailija kirjoitti:
No mitä muuta varten ne siinä olisi? Jos ne pitäisi maksaa, ei kai ne siinä ulkona ois?
Ne säilyy paremmin viileässä.
Olen vain sanonut kassalla, että ostan myös sen/ne ulkona olevat kukat/joku muu tuote, joka on ulkona. Kassa veloittaa ja otan lähtiessäni mukaan siitä ulkoa. Kuitti mukana niin ei mitään ongelmaa. Onhan tokmannilla myös niitä multapussi tarjouksia, eihän niitäkään sisään roudata.
Ihan hyvä kun hajusintit on ulkona.
T. Allergikko
Missä Tokmannilla? Mikä kaupunki?
Mulla on autisminkirjon piirteitä enkä koskaan ole ymmärtänyt miten ostetaan ulkona myynnissä olevia kukkia. Sen takia en ole koskaan voinut ostaa joulukukkia vaikka olisi tehnyt mieli. Noissa paikoissa ei ole mitään kylttiäkään miten ne ostetaan. Tää oli mulle todella hyödyllinen aloitus. Kukka siis viedään sisään kauppaan ja marssitaan sen kanssa kassalle ja laitetaan siihen kassahihnalle niin kuin kaikki sisällä myynnissä normaalisti olevat tuotteet, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Juoksuhyasintit.
Niillä saa hyvän joulumielen!
Kyllä niissä olisi kyltti, että saa ottaa jos olisi ilmaisia.Älä mummo ole tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Ulos tullessa tutkii vaan kuittia ja ottaa 2-3 kukkaa. Luulevat että tarkastit kuitista kappalemäärän. Hyvin toiminut jo vuosia.
Itse en vie kukkia koskaan sisälle, vaan käyn maksamassa ne kassalle ja otan mukaani lähtiessäni.
Yleensä niissä on hintalaput tai siinä pöydällä on. Ei siihen mitään autismia tarvita että kysyy miten toimitaan oikein. Usein puutarhakalusteet on ulkona ja muutakin. Koska sisätilat ei riitä. Ettehän te torilla pöydistä varasta vaan maksatte ne. Myyntituotteet omistaa myyjä kunnes olet maksanut sen sitten se on sinun tai jos annat sen lahjaksi jollekin se on sitten hänen. Kukka lahjaksi on hyvä asia. Ilahduttaa. Hyasintti haisee ja on hiukan myrkyllinen kasvi joten lemmikit ei saa sitä syödä.
Mene vaatimaan korvauksia. Väitä olevasi uskonnoton ja joulu loukkaa sinua.