Onko kukaan saanut kahvista paniikkikohtausta?
Olin noin kuukauden juomatta kahvia ja tänään päätin keittää ja juoda kaksi kuppia. Tästä tuli ahdistus joka eskaloitui paniikkikohtaukseksi.
Muita?
Kommentit (33)
Jotkut juovatkin siksi kofeiinitonta kahvia.
Mietin vähän samaa tänään.
Juon nykyään harvemmin kahvia. Teetä kyllä joka päivä. Lääkityksenä on adhd lääkitys.
No ulkona on harmaata ja asioita on hoidettavana joten keitin tänään kahvia. Join kolme mukillista ja kyllä ahdistaa.
Ei se siitä kahvista voi johtua. Mikähän on tämä sinun '"paniikkikohtauksesi"?
Sekös se olikin. Jouduin lopettamaan kahvinjuonnin outojen sydänoireiden takia, joista sain ahdistuneen olon.
Tiedän yhden, joka sai pahvista kaniikkikohtauksen.
Kyllä kun join krapulassa pannullisen kahvia niin jouduin sairaalaan
Ennenkin on terveysongelmat tulleet esiin tuolla tavalla. Ahdistus saattoi kylläkin laukaista sinussa jonkin paniikkireaktion. Ole rehellinen ja mieti järkevästi asioitasi. Miksi juot kahvia? Juo jotakin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kun join krapulassa pannullisen kahvia niin jouduin sairaalaan
Minä taas sain järkyttävän puhelun ja siitä seurasi vaikka minkälaisia terveyshaittoja.
Vierailija kirjoitti:
Pidä sinä sipsiä mussuttava neliöpiä turpasi kiinni
Olen saanut. Joskus tuli juotua aivan liikaa kahvia mistä tuli vapinaa ja paniikkikohtaus. Juon kahvia niin paljon että millään normaaleilla määrillä sitä ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Kofeiiniherkkyys on ihan tunnettu asia.
kaksi kuppia kahvia ja tuli paniikkikohtaus ja ahdistus. Voi elläimen kevät, kyllä latvalahoa voisi tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä sinä sipsiä mussuttava neliöpiä turpasi kiinni
Etkö parempaan pystynyt? Ehkä tässä on syytä ongelmiisi. En koskaan alennu räkyttämään tällä tavalla kenellekään. Kuulostat ihan 10 vuotiaalta persläveltä, häpeä nyt jo aikuinen ihminen.
Moneksi tunniksi tulee karsea levottomuus, vitutus ja sydämentykytystä jos juon vähänkin liikaa kahvia. Sopiva annos itselleni on aamukahvi ja päälle aamupäivästä vielä korkeintaan pieni kupillinen. Tuon ylittäminen todellakin kostautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kofeiiniherkkyys on ihan tunnettu asia.
Kyllä kyllä. Me jotkut vain tiedustelemme monistakin syistä asioita, siten voi välttyä vakavilta virhearvioiltakin. Yritä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut. Joskus tuli juotua aivan liikaa kahvia mistä tuli vapinaa ja paniikkikohtaus. Juon kahvia niin paljon että millään normaaleilla määrillä sitä ei voi saada.
Mitä oireita saat muuta kuin vapinaa, pahoinvointia, hermostuneisuutta ja ahdistusta? Nuo ovat liiasta kofeiinin saannista johtuvia oireita. Osittain toki samoja kuin paniikkikohtauksessa.
Mulla oli nuorena kahvikuppineuroosi,eli vieraiden ihmisten kanssa kahvia juodessa saattoi kuppi kädessä alkaa täristä,no se vaiva meni aikoinaan ohi.
Mulle liika tai liian myöhään nautittu kofeiini aiheuttaa unettomuutta. Kiinnostaa kyllä tuo yhteys ihan oikeaan paniikkikohtaukseen. Onkohan miten yleistä? Liika kofeiini aiheuttaa kyllä vapinaa ihan itsessäänkin.
Varmaan monikin.
Runsas kahvin ja muiden kofeiinipitoisten juomien sekä alkoholin tai päihteiden käyttö voi laukaista paniikkikohtauksen.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00405