Onko kukaan saanut kahvista paniikkikohtausta?
Olin noin kuukauden juomatta kahvia ja tänään päätin keittää ja juoda kaksi kuppia. Tästä tuli ahdistus joka eskaloitui paniikkikohtaukseksi.
Muita?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut. Joskus tuli juotua aivan liikaa kahvia mistä tuli vapinaa ja paniikkikohtaus. Juon kahvia niin paljon että millään normaaleilla määrillä sitä ei voi saada.
Mitä oireita saat muuta kuin vapinaa, pahoinvointia, hermostuneisuutta ja ahdistusta? Nuo ovat liiasta kofeiinin saannista johtuvia oireita. Osittain toki samoja kuin paniikkikohtauksessa.
Vähän hankala jälkikäteen tarkkaan sanoa, mutta muistelen että kylmä hiki, vapinaa, kuolemanpelkoa, sydämentykytystä yms
Olen saanut. Kyläillessä innostuttiin puhelemaan vaikka mistä asioista ja tempaisin isännän keittämää pikimustaa väkevää kahvia muutaman mukillisen ilman maitoa.
Ihmettelin kun kotiinpäin ajellessani sydän jyskytteli ja kädet vapisivat.
Kotona vetäisin lähes litran maitoa. Hiki valui ja säpsähtelin olemattomia.
Otin sitten yhden Opamoxin (minulle paniikkihäiriöön määrätty) ja alkoihan se lopulta hellittää.
Minulla on myös laktoosi-intoleranssi ja hätäpäissäni juomani maito teki sen, että vessassa sain ravata aamuyölle asti.
Opin myös, etten ikinä istu samaan kahvipöytään, jossa se isäntä on kahvikuukerskana.
Noh kofeiini on psykoaktiivinen päihde. Eskaloituuko se ahdistukseksi, tärinäksi, pimahtamiseksi vai vauhdiksi on hyvin paljon ihmisestä ja tämän ajatusmaailmasta kiinni. Turha sitä sen enempää dramatisoida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se siitä kahvista voi johtua. Mikähän on tämä sinun '"paniikkikohtauksesi"?
Pidä sinä sipsiä mussuttava neliöpiä turpasi kiinni
Etkö parempaan pystynyt? Ehkä tässä on syytä ongelmiisi. En koskaan alennu räkyttämään tällä tavalla kenellekään. Kuulostat ihan 10 vuotiaalta persläveltä, häpeä nyt jo aikuinen ihminen.
Vitu torakka tuu tappelee
Yksi tuttu mies saa aina paniikkikohtauksen jos juo kahvia.
Vaikuttaa kova aine. Elämä helpompaa kun ei litki liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö parempaan pystynyt? Ehkä tässä on syytä ongelmiisi. En koskaan alennu räkyttämään tällä tavalla kenellekään. Kuulostat ihan 10 vuotiaalta persläveltä, häpeä nyt jo aikuinen ihminen.
Sinä taas kuullostat ihmiseltä joka pitää itseään hyvinkin nokkelana ja älykkäänä veetuilijana, todellisuudessa olet aivan kuin kuka tahansa muukin 10-vuotiaan tasolle jäänyt ressukka. -eri
Aina yhtä kohteluas eri. Rakastan sinua, muista nyt parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas kuullostat ihmiseltä joka pitää itseään hyvinkin nokkelana ja älykkäänä veetuilijana, todellisuudessa olet aivan kuin kuka tahansa muukin 10-vuotiaan tasolle jäänyt ressukka. -eri
Aina yhtä kohteluas eri. Rakastan sinua, muista nyt parantua.
Korjaan, kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitu torakka tuu tappelee
Sorry en harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Totta ihmeessä voi johtua kun kofeiini nostaa stressihormoni kortisolin tasot taivaisiin.
Niin sitten sitä stressiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa kova aine. Elämä helpompaa kun ei litki liikoja.
Vain koville tyypeille.
Nyt alkaa vähän hellittää pahin paniikkikohtaus mutta heitättää/huimaa edelleen aikalailla. Kai sit olen joku yliherkkä kahville. Aluksi siitä tuli hyvä olo mutta sitten se kääntyi päinvastaiseksi.. semmonen levoton et ei tahdo pysyä paikoillansa