Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUISET loppuviikkoon**

22.02.2007 |

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*haukotus*

Miten mä saisin nämä meidän muksut nukkumaankin joskus :O

Viimeksi puhuin kun meillä ei ole tytölle hoitajaa siksi aikaa kun ollaan menossa pojan kanssa 3v-neuvolaan. Tilanne muuttui ja tytön kummitäti tuli pelastamaan meidän päivän :) Saadaan vielä autoakin lainaksi ettei tarvinnut nyt aamulla herätellä lapsia ja lähtee viemään miestä töihin..Olen kyllä tosi huono pyytämään keneltäkään mitään apuja, eilenkin kun ystävä soitti ja sanoi että voi tulla..Puhelun jälkeen alkoikin itkettämään kamalasti kun ajattelin etten haluais vaivata ketään..Hölmö minä.

Tosiaan 3v-neuvolaan pitäisi suunnata, jotenkin nännittää pojan puolesta vaikka onkin oikein reipas ja ihana 3-vuotias. Olen NIIN pessimistinen noiden neuvoloiden suhteen.

Unohtui laskiaissunnuntain jälkeen kommentoida kun joku sanoi käyneensa muumimaailmassa laskiaisriehassa. Mä haluun kans ;o)

On aivan ihana paikka, me oltiin edelliskesänä muumimaailmassa ja nyt tänä kesänä olis takoitus lähteä uudelleen. Ihastuttiin kyllä koko Naantaliin, oli tosi kaunis kesäkaupunki.

Uskomatonta että Ronjakin täyttää lauantaina 4kuukautta. En edes ajatellut koko asiaa ennen kun kaveri kysyi ett joko ollaan maisteltu jotain kiinteitä :O Olin ihan että häh, vastahan Ronja on reilu 3kk ;oD

Mutta meillä ei kyllä ole mitään kiirettä kiinteiden syömiseen, mennään näin niin kauan kun vaan näin pärjätään. Ilman pienintäkään stressinpoikasta ;)

Mutta nyt hermostui meidän Ronjuskainen..

Mianni eilen kysyi minkäväriset vaatteet lapsella nyt päällä.

Täällä kans tykätään ruskeasta ja vaaleanpunaisesta.

Tällä hetkellä vielä valkopohjainen kukkayökkäri päällä, mutta vaaleanpunaista meiltä löytyy PALJON(liikaa!).

Mutta nyt aamupalalle ja sitten pitääkin jo mennä.

Tulis jo kevät ja kesä!!!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Camelot ja Ronja 24.10

Vierailija
2/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin väsyttää, yöllä taisi olla 3 (?) syöttöä. Mutta siitä olen kyllä onnellinen että lilliputti ei ole millään tavalla levoton, syö ja nukahtaa samantien uudelleen. En tiedä onko nälkää vai imemisen tarvetta mutta tissi auttaa;-)

Kiinteiden määrää en ole lisännyt enkä lisää ennen 5kk neuvolaa. Odottelen että saan aloittaa kaurapuuron kun 5kk tulee täyteen.

VAATEGALLUP: meillä oikeastaan KAIKKI vaatteet vaaleanpunaisia. Joitain valkoisia on lisäksi ja muutama roosan värinen. Tytön on molemmat tosi tummia iholtaan niin vaaleanpunainen sopii senkin takia.

Meillä on havaittavissa nyt pientä hermostumista lattialla ollessa (on aina tykännyt ja viihtynyt hyvin lattialla) kun ei pääse vielä eteenpäin. Pylly nousee jo ylös mutta kädet tai yläpää ei tajua että pitäisi lähteä etiäpäin;-)

Camelotin tapaan mäkään en tajua että vauveli täyttää kohta 5kk!!! EI ole totta!! Mihin tämä aika on mennyt. Kaveri joka lilliputin syntymän aikaan ilmoitti olevansa raskaana, saa pian vauvan. Eikä!

Jaahas, pakkasta rapiat 30 astetta -> ei asiaa ulos. Onneksi isomman tytön kummisetä (mun veli) ja pienemmäjn kummitäti tulevat leikkimään lasten kanssa koko päiväksi. Isompi odottaa kovasti kunn enska aina rakentaa niin mahdottomia legotorneja (joita mä en edes osasi rakentaaa...).

Tänään pääsen Armybiciin testaamaan uusia Shock Absorber (vai mikä lie....) urheiluliivejäni jotka eilen maltoin ostaa puolen vuoden harkinnan jälkeen. EI kuulemma heilu mihinkään suuntaan nuo tissit niissä liiveissä. Pitää varmaan paikkaansa kun en saa liivejä edes yksin pois - niin tiukat ovat. HIh.

Ja sitten siivoamaan. Plääh. Mutta villakoirafarmi uhkaa taas hyökkäyksellä jos en ala toimia ja pian.

PIrtsakkaa torstaita kaikille!

Nazu ja tytö 2v1kk ja vajaa 5kk (ei voi olla totta että tuo isompikin on jo nuin vanha!!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voihan vinetto, että miksi tämän talon pitää olla AINA kuin pyörremyrskyn jäljiltä!? Vajaa viikko aikaa, kun siivosin perusteellisesti koko talon ja nyt on jo sellainen määrä pölyä, roskaa ja roinaa joka paikassa, että ihan pakko tänään siivota, vaikkei vois vähempää kiinnostaa se homma.

Eilen kyselin MAHALLAAN ja KYYNÄRNOJASSA olemisesta. Heh, yllättäin sitten tänä aamuna Tuomas pötkötteli kyynärnojassa pitkän aikaa, kun hänet asettelin lattialle oikeaan asentoon! Tuntuu vaan, että tuolla pojalla on niin painava ja iso pää, että ei kauhean kauaa jaksa pitää ylhäällä, toiset meillä onki ollu pienipäisiä :)

Meidän esikoinen täytti eilen 8v ja huomenna olis tarkoitus pitää juhlat. Saa nähdä mitä siitä tulee, kun 8 tuon ikäistä temmeltää talossa..

LAIHIS ei täällä suju mitenkään. Herkuteltua tulee ja sittenkään, jos saa itsensä pidettyä kurissa, ei paino jostain syystä putoa. Onnea Coelle, joka tässä asiassa on onnistunut!!

Jahas, mutta nyt heräsi viimeinenkin pörröpää, joten aamupalalle siis..

Mianni + nelikko

Vierailija
4/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä miehen työn varmistusta sitten eilen tullutkaan :/ Eli odotellaan. Sitä vaan tulin kuittaamaan, Anja huutelee lattialla että äiti tänne nyt. Palaan myöh...

Coe

Vierailija
5/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksinkin: ikävää Coe, että miehen työpaikka on noin JUNTTI, ettei voi ilmoittaa jatkoista... Toi on kyllä superinhottavaa tollainen odottelu!

Toiseksi: Nelli on nyt saanut päähänsä, että tissi on tyhmä juttu... Jippii. Olen nyt parisen viikkoa taistellut rintaraivareiden kanssa, jotka vaan yltyy. Täällä siis pumppaillaan päivät ja imetetään yöt. Yö/aamusyötöt menevät hienosti, kun neiti on ihan tokkurainen, mutta päivällä ei ole oikein toivoakaan. Taitaa olla hyvin päättäväinen neiti kyseessä. Itse kieltäydyin rinnasta myös 3 kuukauden iässä totaalisesti, joten taitaa olla perinnöllistä tämä... Tulee kyllä aika epäonnistunut fiilis, vaikka tietoisesti yritänkin lohdutella itseäni. Mutta siltikin... Yritän jatkaa tätä yö/aamusyöttöjä ainakin tuonne huhtikuulle ja pumppailen sitten päivät. Toivottavasti maidontuotanto on samaa mieltä. Tylsää.

Mutteri masentuneena ja Nelli tyytyväisenä (kuten aina paitsi rinnalla päivisin)

6/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai päivää, meijän huomen on alkanu jo ennen 7:mää!!!! Ei aamu ala vielä sillon, aikasintaan 8:lta mutta meijän neiti isosisko päätti tulla rääkymään äitin ja isin sänkyyn ja herätti vauvanki siinä samalla... argh. Tekispä mieli laittaa tyttö taas pinnasänkyyn niin sais nukuttua aamullaki. Yritin nyt laittaa päikkäreille mutta mitä sitä turhia. Ei ala niin ei ala.

Vauvalla oli taas yöllä kuumetta, yski enemmän ku aiemmin on yskiny ja nenä oli täynnä räkää. Piti 5 aikaa nousta hoitamaan häntä. Mutta onneksi, ONNEKSI syö tissiä ILMAN tappelua!! Se oli niin raskasta henkisesti :( Mutta sais tuo pikkutippiäinen jo parantua, ku äitin sydäntä raastaa ku yskii niin kovin. Ei taho unistakaan mitään tulla ku yskittää ja siihen herää.

kyllä taas äitin sydäntä eilen itketettiin. Päätettiin nimittäin vaihtaa vaunujen koppa ratasosaan- niinku minä sitä oon pitkittäny! Ja nyt se sitte tehtiin, ku saa tuota selkänojaa vähän koholle tuossa ratasosassa niin on ehkä vauvan helpompi olla.. snif, vauva on niinkauan vauva ku se makaa vaunukopassa ja nyt se koppa on pois, byäääh!! :,)

Kaikki ne saaki äitin tunteet herkistymään, mutta ehkä myös menkoilla on osuutta asiaan.

Siitä pitikin sanomani että tein la raskaustestin, oli nega. No, tottakai menin su vielä vähän kurkistamaan sitä testiä niin siihen oliki tullu haamu :O Olin ihan ihmeissään ja vähän hädissäänki, menin ti kauppaan ja ostin uuden testin mutta negaahan seki näytti. Että ei kannata mennä kenenkää enää jälkeenpäi kattoo, tulee turhia huolia ;) Menkat alko TOTTAKAI sitte heti seuraavana aamuna. Että tulipa taas tuhlattua rahaa. Hyvä minä. Mutta se siitä- kierto oli eka kerralla 26pvä ja nyt 37pvä joten mikään ei ole vielä vakiintunut.

Mianni: älä sinä kuule välitä siitä sotkusta- on ihan turha siivota jos sinne tulee tenavia leikkimään. ne ei sitä entistä sotkua huomaa ja sinne tulee kahta kaameempi sotku ku ne on lähteny. Tiedätkin varmaan sen.

älä rasita itteäs liialla työnteolla;)

öh..kuka se nyt olikaa käyny urkkaliivit ostaan? camelot vai nazu..minä ja mun muisti :P Mutta siis joo, kävin nimittäin ite ostaan vasta kans yhet liivit, ja olin vähän pettyny ku sokoksellaki oli miljoonat liivit ja kaikki tuntu ihan sellasilta lörpöiltä. Ostin sitte jotku kaarituelliset ja olihan nuo ihan hyvät jumpassa. Mutta luulen että jos juoksemaan lähtis niin ei ois niin hyvät..Makso nuo kuitenki 30e. Ihan tarpeeks.

No mutta nyt äkkiä edes matot pois lattialta ku vauva nukkuu.. ette usko millanen järkyttävä likapaljous tänne on kertyny ku en oo koko vkolla ehtiny siivota ollenkaa ku oon ite ollu sairas ja tuo vauva on hoidattanu niin paljon. Hyvä ku just just tiskit saanu laitettua. Että tällä vkolla meille ei ois kyllä päästetty ketää sisälle jos joku ois yrittäny...

Jääsydän

7/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kans nuita rintaraivareita (jotka kyllä saatto osaksi liittyä nuhaan) mutta sain parhaiten syömän tissistä kun pompin jumppapallon päällä ja samalla syötin. öö...sitte tein monesti niin, että nukutin tytön ja ku oli nukkunu vähän aikaa niin otin vaunuista ja aloin syöttää. silleen onnistu kans... Mutta tsemppia, tissiraivarit on maailman rasittavin ja raastavin ja itkettävin juttu! joka syö äitiyttä ;) (vaikka ei oikeasti mutta se tuntuu siltä)

Vierailija
8/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin vaan tukea ja tsempata sinua jaksamaan rintaraivarien kanssa! Halauksia ja paljon voimia.

Voin myös lohduttaa, että ei se imetys välttämättä ihan heti lopu, vaikka vauva söisikin päivisin pääosan pullosta. Meillä tuota systeemiä on jatkunut nyt 2,5kk ja viimeisen viikon aikana on tissitelty aiempaa enemmän :) Vaikka välillä on öisinkin ollut pakko hakea pullo kehiin, mutta ei ollenkaan parina viime yönä. Teen myös nykyisin välillä samalla lailla kuin JÄÄSYDÄN eli nukutan vauvan ensin ja syötän sitten. Vaihdan vaan tutin tilalle tissin. Tiedän kyllä millainen pettymys rinnasta kieltäytyminen voi olla. Monet itkut on itketty, vaikka eihän se äitiys ole imetyksestä kiinni.

Jatkuva lypsäminen on kyllä myös kuluttavaa. Koitahan jaksella!

Vierailija
9/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittaa vielä kyselyä HIUKSISTA;

kun minulla ollut aina tosi paksut hiukset ja odotusaikana lähti hiuksia sitten oikein tukuttain niin nyt huomasin että ponnari on ohentunut todella reilusti. Miten teidän muiden hiukset voi nyt?

Kampaaja-aikaa on pitänyt varailla mutta aina on ollut mukamas jotain muuta tärkeämpää etten ole kerennyt...Jotenkin tosi outoa kun aina kun olen ponnaria laittanut niin on saanutsormet kipeinä vääntää, että lenkin olen saanut hiuksiin vedettyä kireälle, nyt menee helposti ja monta kertaa hiusten ympäri, jaiks :O

Nukahdin sohvalle varmaan kymmeneksi minuutiksi, Ronja nukkui omassa sängyssään ja poika katsoi ansaittua videota( neuvolareissu meni hyvin)..Kyllä teki terää :) Tänään onkin mulla vapaa ilta muksuista kun pääsen peliin, mahtavaa! :)

Mihinkäs on kadonnut Jedelede ja muut keski-suomen vahvuudet? :o)

C ja R

Vierailija
10/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän kirjoitti hauskasti tuosta vaunukoppa-asiasta¿

Ainakin Mutterilla ja Jääsydämellä on ongelmia rintaraivareiden kanssa. Sama täällä¿ vetää mielen hieman apeaksi, kun neiti kieltäytyy rinnasta. Kieltäytyminen alkoi vajaa kaksi viikkoa sitten ja näytti ensin jäävän vain päivän mittaiseksi oikutteluksi, mutta¿ Luulen, että meillä on ongelma herumisen kanssa¿ tai siis heruminen ei lähde neidin mielestä tarpeeksi nopeasti käyntiin. Vaan miten lähtisikään, kun neiti venyttää tissinpäätä vaikka kuinka pitkälle edes imemättä kunnolla (imetystukilistan mukaan heruminen lähtee käyntiin vasta 5-20 sek kuluttua imemisen aloittamisesta). Olen yrittänyt nyt ottaa rinnasta ns C-otteen ja ¿painan¿ rintaa, jos neiti yrittää sitä venyttää. Auttaa ainakin välillä. Yleensä tyttö ottaa rinnan suuhun, imee, kääntää pään pois ja huutaa, ottaa rinnan suuhun, imee¿ Helpointa ja vähiten hermoja raastavaa on kuitenkin imettää, kun neiti on ensin nukahtanut (nukutan tarvittaessa päivälläkin syliin tai viereen)¿ ja sitten tietysti kun neiti herää, niin juostaan nopeasti imettämään. Maitoa tulee muuten mielestäni hyvin (ja tyttökin kasvaa kovasti). Tarkoituksena on mennä tuonne 5 kk:n tienoille täysimetyksellä¿ jos hermot kestää.

Vaategallup: Meiltä löytyy ehkä eniten vaaleanpunaisia ja valkoisia vaatteita¿ suurin osa vaatteista on saatu, mutta ehkä itselläkin tulee juuri noita värejä hankittua. Tällä hetkellä tytöllä on päällään vaaleanpunainen body ja punaiset puolipotkarit (on loppujen lopuksi aika epäesteettinen yhdistelmä). Meillä mies naureskelee aamuisin, kun mietin, että mitä laitan tytölle päälle¿ mielestäni tytön pukeminen ja erityisesti se vaatteiden valitseminen on ihanaa (pienestä se minäkin tulen hyvälle tuulelle).

Nyt mies tulee kotiin¿ aikoi tuoda jotain valmissapuskaa. Ja eiku syömään...

Sussette ja Nekku 3,5 kk

Vierailija
11/52 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut aivan kamala " sulkasato" joka synnytyksen jälkeen, suurinpiirtein 3-4 kk päästä synnytyksestä. Niin nytkin ja vieläkin lähtee aika reilusti, välillä tuntui että mun karvoja löytyy joka paikasta!

Toinen hiustentippumisaika oli aiempien kans joskus 10 kk:n ikäisenä, silloin tais olla hieman maltillisempaa, muistaakseni ;o)

Tekeekö muilla tuo kevätaurinko hirveitä siivouspiikkejä? Tänään räjäytin kodinhoitohuoneen kaapit ja koko ajan täytyy jotain paikkoja järjestellä ja muutoinkin siivoilla, kamalaa kun näkyy joka ikinen pölyhiukkanen auringonpaisteessa!

G-vastauksia mitä nyt satun muistamaan, Pojalla päällä tällähetkellä ruskea nalle puh-body ja äklön vihreät puolipotkarit (joskus isommalle pojalle ostetut) Tosi vähän olen tälle kaverille ostellut vaatteita mut täytynee käydä ainakin housuja kohta ostelemassa kun isoveli on kontannut polvet puhki lähes kaikista ja neidin vanhoja vaaleanpunaisia ei paljon viitsi käyttää.

Lastenhoitajia meillä löytyy onneksi aika hyvin, mummut on kyllä vielä työiässä, mutta oma äitini on vuorotöissä eli aina välillä päivällä vapaana jos tarvitsee, hätätapauksessa löytyisi myös pari tuttavaa lähistöltä jota vois kysyä jos tarvis.

Nyt ei taas muita muista, mulla kyllä tuntuu taas pätkivän muutenkin, yks ilta viikkasin pyykkejä ja kävin viemässä lasten vaatteet kaappiin, takaisin tullessa aloinkin tyhjentämään tiskikonetta ja sitten iski ahaa-elämys että eihän mulla tämä ollut kesken! Njoo ja toisen kerran olin tyttöä pistämässä ilman kenkiä pihalle, raukka katsoi ihmeissään että onko tuo äiti tosissaan... Sattuuhan sitä!

Hoksasitteko muuten eilistä 45-minuuttia ohjelmaa, siinä oli kotiäitien nettiriippuvuudesta ;o) (löytyy muuten maikkarin nettitv:stä)

Meillä ei onneksi noita rintaraivareita ole ollut mutta nyt on ukolla tullut niin paljon kiinnostusta muuhun ympäristöön että rinnalla ollessa syö ja sitten pitää katsella mitä näkyy, taas syö vähän ja taas tarkistetaan ketä paikalla. Tosi rasittavaa välillä kun maito sitten suihkuaa mihin sattuu. Joo ja puraisi sitten tänään ihan oikein toisesta tissistä, nyt on sellainen ihanan violetti läiskä toisessa nännissä, ei sentään iho mennyt rikki, mutta kävi se kipeää! Raukka säikähti kun multa pääsi huuto.

Mentävä taas!

angie kera kolmen kersan

Vierailija
12/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis ollut ensimmäiset päivän kestävät raivarit marraskuussa ja sitten jouluaattona ne tulivat jäädäkseen. Nyt on hieman rauhallisempi vaihe menossa. Kyllä tämäkin äiti monet itkut itki, mutta nyt niihin osaa jo suhtautua jollain tavalla. Se vaan rassaa, että jos sattuu olemaan vieraita ja yrität selittää lapsella olevan rintaraivareita, niin tullaan sanomaan, että ne on vaan mahavaivoja... Joo, no ei todellakaan! Ja oikeasti rintaraivareita on olemassa, vaikka jotkut olevinaan viisaammat on mulle muuta väittäneet...

Minä päätin jossain vaiheessa ensin jo luovuttaa imetyksen kanssa, mutta meidän poju ei siis siedä korviketta joko maun takia tai muuten. Yökkii kaikki pois. Tuttipullosta imisi kyllä tissimaitoa vaikka minkä verran ihan ilman huutoa, mutta minä olen niin ilkeä ja jatkuvaan yksin kahden lapsen kanssa ollessa ei edes aika riittäisi pumppaamiseen, että en ole suostunut pumppaamaan lapselle pulloon. Meillä ei myöskään ole käytössä tuttipullossa tutti vaan juomanokka ja nokkamukia myös käytetään, annan siis vettä pieniä hörppyjä, että kakka luistaisi...

Pahimmassa vaiheessa meilläkin oli helpoin nukuttaa lapsi ensin ja sitten alkaa imettämään, keinoja oli jos mitä silloin käytössä. Seisaaltaan imettäminen ja käveleminen siinä samalla oli aika haastavaa, mutta kyllä se onnistuu kun vaan jaksaa yrittää!! Heijaaminen siinä samalla sai Viljamin unohtamaan kauhean tissin josta pitää syödä. Minusta tuntuu, että meillä oli alkuun myös tarpeen se, että imetystilanteessa oli oltava hiljaisempaa, esikoinen ei siis saanut tulla samaan huoneeseen meuhkaamaan. Edelleen ei saa kuulua mitään yllättäviä kovia ääniä tai syöminen loppuu. Sitten olen myös epäillyt, että välillä maitoa tuli/tulee hänen mielestään liian nopeasti ja välillä liian hitaasti ja joskus heruu liian nopeaan ja joskus liian hitaasti... Syöttövälejä en enää edes katso, koska luulin tietäväni Viljamia paremmin milloin hänellä on nälkä. Nyt hän syö silloin kun suostuu ottamaan ilman huutoa ja jos alkaa huutaa jo pelkästä asennosta, lopetan yrittämisen siihen. Ja yritän myöhemmin uudelleen, kun näyttää olevan parempi hetki. Tosin meillä on kahta erilaista itkua tissillä. Toinen itku kertoo, että on nälkä, mutta on joku syy miksi ei malta keskittyä syömään. Vähän aikaa kun sivelee sormella poskesta, lapsi rauhoittuu ja alkaa syödä.

Että näin meillä. Ajattelin pitää vain maidolla siis 5kk asti ja sitten aletaan maistelemaan kiinteitä. Imetys on minun pakko lopettaa toukokuun loppuun mennessä, jotta saan ne munuaisia suojaavat lääkkeet taas takaisin... Hieman jo nyt harmittaa ja ärsyttää, on kuitenkin tullut tehtyä niin paljon töitä tuon imetyksen kanssa... Mutta en kyllä kuitenkaan tahdo ehdoin tahdoin dialyysiinkään hankkiutua...

Nyt kutsuu Viljami! Joka kerta miettii kuinka tämä syöttö onnistuukaan...

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!

tikru ja pojat

Vierailija
13/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]

Hiustenlähdöstä[/b]

Mulla paksuuntu odotusaikana, mun aina niin tosi ohut tukka,

niin että kampaajakin huomasi selvän eron.

Mutta nyt synnytyksen jälkeen on kauhee sulkasato, kauhistutti taas eilen kun kävin suihkussa, kun lähtee kauheita tuppoja.

En tiedä miten paljon vaikuttaa toi mun sairaus tähän.

On aika tyypillinen oire jos sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Lääkityksen alettua tulin heti raskaaksi, niin luulen että minulla oli se lääkitys ja se että arvot oli kohdillaan raskausajan, niin tukka paksuuntu

huomattavasti

, kun taas synnytyksen jälkeen arvot olleet ihan sekaisin, joka voi tehdä hiustenlähtöä.

Mutta niinhän " vanha kansa" sanoo, että hiuksia lähtee imettäessä.

Neuvolassa käyty ja toinen rotarix saatu.

Tyttö itki kun näki neuvolatädin, mutta johtuikin varmaan vaan tyhjästä vatsasta, sai tissiä siinä niin tuli heti paljon iloisempi tyttö :)

Hyvin on tyttö kasvanut ja " omia polkujaan" kulkee.

No nytpä se herääkin.

Mukavaa viikonloppua.

Vierailija
14/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kivassa flunssassa-taitaa tosin nyt olla äiteellä pahempi kuin pojalla ja HYVÄ NIIN :)

Laitoin Lassin noin puoli tuntia sitten " pikkupäikkäreille" eli kohta jo heräileekin.. mutta pikaisesti...

HIUSTEN LÄHDÖSTÄ

...Mä olen huomannut saman jutun, että hiuksia _LÄHTEE_ :( Joka paikassa on meikäläisen karvoja, tosi kiva!! Ja imetyksestä ei ainakaan täällä johdu, on alkanut tuo päälaki harventua vasta ihan viime aikoina ja imettänyt en ole pariin kuukauteen.

Kävin tänään TAAS lueskelemassa tuosta atooppisesta ihosta ja löysinkin tosi hienoja vinkkejä ihonhoitoon. Tänään aletaan sitten meillä harrastaa noita voidepesuja:) Sekä kokeilemaan " lumiukkorasvausta" , heh oppisin ihan uusia juttuja;)

Eilinen päivä mentiin pelkällä maissilla ja maidolla ja nyt aamulla kaula ja niska tosi punaiset :(( Tuli sitä maissia kyllä sitten syötyäkin, 2prk (eli 250g) eilisen päivän aikana. Määrällä ei vissiin kuitenkaan ole väliä mikäli on yliherkkä, eikös?? Jätän nyt ihan oikeesti tuon maissin hetkeksi pois ja mennään nyt muutama päivä riisillä ja maidolla.

Yö meni suhteellisen hienosti. Olen ottanut nyt Lassin meijän väliin nukkumaan, kun on flunssassa-nukutaan molemmat paremmin ;) [oma lehmä ojassa siis]

Poika nukahti (taas pienen yliväsymysitkeskelyn seurauksena) 22.15. Kerittiin käymään just miehen kanssa saunassa, kun klo 23 alkoi höpinä sängystä ja siellä tämä oli selällään ja silmät ihan suurina:D

Ajattelin, että koitetaas vielä vähän syödä (oli vähän nälkäsen olonen...) ja 90ml sitten meni maissivelliä (=maissisose+maito).

Seuraava herätys olikin sitten " vasta" klo 04, jolloin söi 150ml maitoa.

Siinä 07.30 maissa tämä sitten alkoi jutustelemaan ja oli ihan virkeä. Ajattelin, että ei oo tosi-en JAKSA vielä nousta :( Kävin sitte 8.15 hakemassa pullon ja 100ml hän söi. Siinä sitten ajattelin, että hetken vielä voitais pötkötellä ja mitäs mitäs...Poika nukahti :D Ite nousin 8.45 ylös ja oli ihana syödä " rauhassa" (tai siis olisin voinut syödä rauhassa, kauheella kiireellä tietty piti kahvit hörppiä, jos tuo kuitenkin herää ihan just....kun ei voi tietää.)aamupalaa.

Lassi heräsi vasta 9.45.

Eilen veti melkeinpä ennätykset..heräsi meinaan vasta 10.30 :)) Itse olin ollut jo melkein tunnin hereillä. Tuo pitkään nukkuminen kyllä sitten kostautui päikkäreillä, kun nukkui vain 2 tuntia. Viideltä jo heräsi ja siitä sitten valvoi yli kymmeneen..voitte kuvitella, että siinä ennen nukkumista oli ihan VÄHÄN yliväskä... :/

Juu mutta ei nyt muuta tällä erää...Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

Toivottelevat: Je_Ni & Lassi (13.10)

Vierailija
15/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep siinäpäs se tuli, eli ei ole vieläkään mitään varmuutta. Yhdyn Iiriksen arvioon että kyllä on JUNTTI työpaikka. Se on siis niin iso, että lupaa rekrytointiin pitää hakea toiselta osastolta ja tämä rekrylupa nyt venyy. Lupa pitää hakea siksi, kun mies on määräaikaisella sopparilla nyt töissä toisella osastolla ja häntä kohdellaan määräaikaisen sopimuksen takia ulkopuolisena työntekijänä.

Pankkineuvottelu piti tältä päivältä perua ja niin tässä nyt vissiin käypi, että se asunto lipuu käsistä. Blaah ja blaah. En jaksa miettiä koko juttua.

Sen sijaan voisin vähän valittaa kun toi meidän 2-vuotias on ruvennut välillä ihan mahdottoman kiukkupääksi. Taitaa olla siis UHMAIKÄ iskenyt kunnolla meidänkin talouteen. Vähintään kerran päivässä menee hermot, ja aina se on se sama syy: pitää jotain meteliä niin että Anja uhkaa herätä. Tänään meni sukset totaalisesti ristiin kun tämä vaan KILJUU, siis on sellasta älytöntä kiljahtelua kun hänen mielestään meidän koira ei saisi tehdä mitään, ei saisi olla missään eikä muutakaan. Koiraa siis komentaa ihan koko ajan kiljahtelemalla. Toinen " suosikkijuttu" on tulla heiluttamaan vaunuja kun hyssytän Anjaa sisällä (pakkasilla ollut pakko siirtyä tänne 65 neliöön vaunujen kanssa...), se on tietysti ihan mukavaa ja sympaattista että haluaa tehdä niin kuin äiti, mutta kun Anja aina itkee vaunuissa niin on valmiiksi jo pinna kireällä, ja sitten kun yksi tulee siihen väliin niin että vaunuja ei voi kunnolla edes hyssyttää. Muutaman kerran jälkeen olen vaan ottanut tytön kainaloon ja hyssyttänyt sitten niin, muuten siitä tulee pelkkää tappelua.

Harvinaista ei enää ole karjuminen ja kiljuminen, vaikka kyse on kiltistä tytöstä, mutta jos ei saa jotain mitä hän just haluaisi niin... No onneksi tuo huutaminen on sikäli vähäistä että mä en KOSKAAN anna periksi siinä (isälleen yrittääkin paljon enemmän huutamalla saada tahtoa läpi, koska mies myös usein sortuu sanomaan että " no okei, mä annan" ). Ja tietysti tämän lisäksi uhmaikäinen on keksinyt sanan EI, ja niinpä kaikki asiat on EI, niin paitsi ne mihin ei vaan vastata millään tavalla. Ja alkaa vielä pentele keksiä valehteluakin, tai siis sitä että hän voi sanoa yhtä ja tehdä toista - eilen kysyin että menetkö nostamaan lattialle heittämäsi banaaninkuoret vai jäätkö tähän jäähypenkkiin, niin " banaaninkuoret" oli valinta, ja samantien kun annoin luvan lähteä hakemaan banaaninkuoria niin jonnekin muualle lähdettiin... No, noin vartin jälkeen sitten kävi hakemassa banaaninkuoret, mutta ARGH!

Kaikista ärsyttävintä on se, kun tiedän että tämä kiukkuilu on pientä verrattuna siihen mitä vielä on tulossa!!!

No jopas helpotti :) Ihana lapsihan se on ja vielä pystyn useimmiten suhtautumaan huumorilla tuohon. Ainoa juttu mikä oikeasti saa multa pinnan katkeamaan on just toi nukkumisen estäminen, mistä aiemminkin oon sanonut, ja se " toimii" myös toisinpäin eli vastaavasti kilahdan aina myös jos Anja itkee. Vauvalle ei tietenkään tule huudettua eikä äyskittyä, mutta kyllä hellyys ja lämpö katoaa hyssyttely-yrityksistä.

Niin ja sit mua ketuttaa se kun pihalla on joka päivä niin kaunista eikä me päästä täältä mihinkään kun pakkasta on niin paljon. Pakkasraja on niinkun vähän hiinä ja hiinä, että ehkä voisinkin viedä ulos muuten mutta olen huomannut että Anjan posket punehtuu/paleltuu tosi herkästi jo alle 15 asteessa, niin olen sitten ollut aika arka menemään pihalle nyt pakkasilla. Joten kökötetään täällä sisällä sitten. Koirakin on ihan mökkihöperö, haukkuu olemattomille asioille. Ei me olla taidettu olla kertaakaan tällä viikolla pihalla, kun maanantaina ja tiistaina mulla oli sitä mahavaivaa. Onneksi viikonloppuna meitä on kaksi niin voi toinen jäädä Anjan kanssa sisään.

NO NIIN! Tulikohan valitettua tarpeeksi. Unohdin vielä sen sanoa että esikoinen heräsi klo 5:30 joten olen nyt jo kiitettävän väsynyt.

Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Että hyvät viikonloput vaan!! :D

Coe

Vierailija
16/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan näköinen on tuo ulkoilma, näin sisältä katseltuna, mutta ulos mentynä niin kylmää! Tänään ei onneksi tuule, aamulla oli pakkasta 30 ja nytkin vielä 15. Mutta eikös se viikonloppuna luvannut leutonevaa. Siivoustapitäisi taas kerran aloitella...

Jenille allergioista, niin meillä juuri maissi tuntuu aiheuttavan pahimmat ihottumat poskiin ja niskaan. Muksun päärynäsose on nyt osoittautunut sellaiseksi ettei tule ihottumaan, mutta esin piltin päärynäsoseessa on sitruunahappoa, joka ilmeisesti taas aiheuttaa allergiaa. Että soseissa on eroja! =) Riisipuuroa ja päärynää vedellään kahdesti päivässä meillä ja rintamaitoa päälle. ApoBasen oily lotion ja lipolan rasva päivittäisessä käytössä.

Ihanaa mies tulee tänään kotiin reissusta, sitten mä lähdenkin likkakaverin kanssa illalla syömään ja sunnuntaina sitten sinne kylpylää. =)

Aurinkoista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Neljäs ja Sanni (21.10)

Vierailija
17/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo Lipolan on käytössä ja Ceridalia olen päänahkaan hieronut, kun on karstaa ja näyttää kutiavankin pahasti.Nyt tosin luin jostain, ett ihan reilusti vaan Lipolania päähänkin.Hei muuten mä huomasin tuossa ihan saman, että monissa iltin hedelmäsoseissa on sitruunahapoa.Liekö siitä johtunut juuri se, että päärynästäkin alkoi punoitus? Tarvii kokeilla sitä hapotonta versiota.

Missä muodossa sä riisiä annat ja millasesta riisistä valmistat?Mulla Muksu riisipuurojauhetta.

Vierailija
18/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih COE, kuulostaa teidän esikoisen jutut niin tutuilta ;) Onneksi uhmittelu on kausittaista ainakin meillä. Nyt ollaan seesteisellä kaudella, mutta kohta varmaan räjähtää. Ja meidänkin tyttö on aloittanut narraamisen, keksii mitä milloinkin.

Eilen neiti 2,5v oli kaupassa isänsä kanssa. Oli sitten kovaan ääneen toitottanut, että mulla on pipi, isi hakkaa mua. Mies oli ollut ihan nolona... Sitten oli ruvennut osoittelemaan vielä kaupan tätiä ja huutanut, että tätikin hakkaa! Mä repesin kyllä täysin nauruun kotona, mutta mies oli totinen, ei ihme.

JENI: Huomasin, että Lassi syö selkeästi harvemmin kuin Toivo. Sillä varmaan selittyy kerta-annosten määrien erot. Toivohan syö pullostakin paljon rintamaitoa, joka kait sulaa nopeammin, että sekin voi vaikuttaa. Kokonaismäärää mun onkin mahdoton laskea, mutta hyvin näyttää tuolla pärjäävän ja kasvavan.

Viime yö oli taas risainen. Poika söi illalla 220ml ja tissiä päälle klo 21.30, mutta silti heräsi jo 2.30 syömään. Loppuyö oli aikamoista hulinaa. Ensi viikolla aloitetaankin puuro, varmaan riisipuuro ekana. Nyt sunnuntaina olis suunnitelmissa antaa ekan kerran kiinteitä, porkkanalla aloitan kuten esikoisenkin kohdalla.

Laitan tähän talousaiheisen gallupin

MISTÄ ASIOITA TEILLÄ SÄÄSTETÄÄN? ENTÄ MISSÄ EI TINGITÄ?

Me ei olla erityisen säästäväisiä, kaikki menee, mitä tulee. Erityisesti joudutaan pakon edessä säästämään:

-Miehen ja mun vaatehankinnat on tosi vähissä

-En juurikaan osta kosmetiikkaa, ihan pakolliset vain

-Ei matkustella (sääli)

-Käyn harvoin kampaajalla, miehen tukka leikataan koneella kotona

-Lapsille ei ostella leluja yms.

-Ei käydä kunnolla ulkona syömässä

Näihin tuhlataan:

-Asuntoon, meillä on tosi kiva ja uudehko rivitalokoti ihanalla paikalla ihanassa yhtiössä :)

-Auto on aika uusi

-Herkutellaan ja ruokaostoksiin menee muuteskin paljon rahaa

-Lasten vaatteisiin ja tarvikehankintoihin menee roimia summia

-Lasten sairastellessa käydään aina yksityisellä

-Puutarhaan käytän keväällä ja kesällä euroja, tykkään laitella kukkia ja muuta

Nyt menen patistelemaan esikoista pois potalta. Oli jo sängyssä odottamassa unen tuloa, mutta iski kakkahätä. Tais narrata äitiä ;)

S-I ja Toivo melkein 5kk

Vierailija
19/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään vasta bataattia ja maissia, ehkä 3/4 purkillista päivässä (kahdessa osassa). Ja viime yönä syötiin vaan 2 kertaa ja sitä edelliset meni kolmella syötöllä!! Ihanaa, jos tää näin nopeasti auttais eikä munkaan tarvis enää niin harmitella kun soseisiin " sorruin" .. ;)

RINTARAIVARIvauvojen äideille voimia!! Meillä alkaa olle (ehkä) takanapäin! Kestihän sitä 2kk... Unisuuden ja kävelyn lisäksi meillä auttoi paikan/asennon vaihto ja se, että pahimman nälän tyydytin pullolla ja heti perään tuikkasin nännin suuhun. Välillä huomasin tuputtavani liian tiheään ja toisella ei yksinkertaisesti ollut nälkä. Kerran meni 5h ennen kuin suostui, mutta sitten söikin koko illan;) Edelleenkään meillä ei syödä, jos muita on samassa huoneessa/ollaan vieraassa paikassa, mutta se on pientä siihen karjumiseen verrattuna!

HIUSTEN LÄHTÖ ei johdu imetyksestä, vaan siitä, että raskausaikana niitä ei välttämättä ole lähtenyt samalla tavalla kuin aikaisemmin--> nyt lähtee enemmän kerralla. mulla on nyt rauhoittunut, siivousfriikki mieheni alkoi olla jo aivan kypsä niihin tukkoihin...

A & I-tyttö 4,5kk

Vierailija
20/52 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöt helpottunu hiukka kiinteiden annon jälkeen...

mutta nyt on äidillä vaan ollu unettomia öitä, kun tyttö haluaa itse mennä vatsalleen nukkumaan, ja nukkuukin sitten 6tuntia putkeen.

Itse ei vaan saa nukuttua kun vähän väliä pitää kurkkia saako se henkeä, ettei olis kääntäny päätä " tyynyyn" .

Neuvolasta kysyi, että saako ton ikänen jo nukkua vatsallaan, niin ei kuulemma oo suositeltavaa.

NUKKUUKO KENENKÄÄN MUUN VAUVA (4kk) VATSALLAAN???

Meillä kun tyttö kitisee yöllä niin kauan että annan sen sitten mennä vatsalleen.

Tätä tapahtunut nyt siis kolmena viimesenä yönä.

Talous gallupista,

kaikki menee mitä tulee ;)

Meillä on kaks aika vanhaa autonromua, millä yritetään kulkea, tarkoitus jossain vaiheessa vaihtaa ne yhteen uuteen.

Suurinosa rahoista menee nyt tietysti talon rakentamiseen.

Ja ruoasta en kans paljon tingi, terveellistä koitan ostaa, jo oman ja esikoisen sairaudenkin takia on pakko syödä hyvin.

Ja koitan ostaa muutenkin vain välttämätöntä, tosi lipsahduksiankin tulee aika ajoin :)

Koitan nyt mennä vähän huilailee, on tosi tukkonen ja kökkö olo :(