Suomessa välitetään enemmän mummojen terveydenhuollosta kuin heidän jotka näiden hoidot maksaa
En yhtään ihmettele että sote tulee uppoamaan ja syvälle. Itsekin pitäisi 20 vuotta jaksaa työelämää ja lokkien hoidon maksamista. Ei kiitos.
Kommentit (654)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot ja papat taistelivat Suomelle itsenäisyyden, jälleenrakensivat maan ja tekivät Suomesta hyvinvointivaltion. Ja sinä kehtaat kutsua heitä lokeiksi. Olet kauhea ihminen.
Sota loppui 1944, jos oli tuolloin 17, niin on nyt 97.
Veljeni on juuri tuon ikäinen ja elossa. Harmittaako?
Ap:n unelmayhteiskunta on sellainen, jossa on vain tuottavaa väkeä.
Oikea yhteiskunta on sellainen, jossa on kaikenlaista väkeä.
Ap varmaan tekee itselleen jotain kun työkyky loppuu ja vanhuus kolkuttaa ovella.
Mikä vika kotiäitiydessä sitten muka on. Vaikka olen ollut tuotakin ja kolme lasta lähes yksin kasvattanut olen silti ollut työelämässä. Olisikin ollut kanttia heittäytyä yhteiskunnan varaan mutta kun työmoraalia löytyy se ei ollut edes vaihtoehto. Nytkö sitten täällä löytyy pienen työeläkkeen kadehtijoita. Onko tämä pöhinä täällä nyt airut eutanasialle eli sille, että vanhuksilta säälimättä nirri poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän älykkäät eivät tiedä myös eläkkeitä verotettavan. Eläkkeestä menee sairausvakuutusmaksu, ylevero ja kirkollisvero kirkkoon kuuluvilta kunnan ja valtion verovn lisäksi.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa.
Voi jestas tätä älyn määrää. Tavallisesti motkotat kun kaikki saa viis tonnia eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Maksan mielelläni hoidosta, jos se parantaa jonkun hyvinvointia, olipa tämä nyt sairas, vanha tai vammainen. Mutta tosi on, että lääketiede jyllää liikaa vanhustenhoidossa, meillä hoidetaan ihmiset niin vanhoiksi, ettei ole enää hyvinvoinnista tietoakaan.
Hoitotahdot kuntoon, niin voi olla mahdollista että tulevaisuudessa saadaan edes joku hoidettua. Nythän lääketiede mahdollistaa pitkän iän, muttei elämänlaadusta ole mitään takeita.
T. Sairaanhoitaja vanhuspuolelta
Samaa mieltä. Mä tiesin, että mun äidilläni oli hoitotahto ja mitä se sisältää, mutta koska mulla ei ollut siitä mustaa valkoisella, en voinut tehdä asialle mitään. Isä ei halunnut, että äiti kuolee ja kaivoi esiin äidin jo 1996 allekirjoittaman hoitotahdon vasta äidin kuoleman jälkeen. Mun lapseni tietävät mun hoitotahtoni, mutta koska ei voi etukäteen tietää, mikä tilanne heillä sitten aikanaan on eli haluavatko siirtää menetyksen tuomaa surua myöhemmäksi, olen tehnyt hoitotahtoni Omakantaan.
No, ensi vuonna leikataan verovähennystä, jos ostaa palveluita kotiin.
"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus on onneksi vähentämässä vanhusten palveluita ja omaiset joutuvat ottamaan yhä suuremman roolin.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja laitettiin auto pois.
Anoppi asuu 60 km päässä joten ei voida hoitaa eikä auttaa häntä. Puoliso on ainoa lapsi.
En voi tehdä vuorotyö sijaisuuksiakaan, koska linja-autoa ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Moni ei saa edes ansiosidonnaista kerättyä eikä 595 työmarkkinatuella pysty pitämään autoa, koska pitää maksaa myös vuokraa ja ruokaa.
Olen työkkärin listoilla ja ruksi ei autoa käytössä ja haen päivätöitä.
Yritä nyt oppia tekemään omista ongelmistasi aloitus, miksi tulet eläkekeskusteluihin niistä paasaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllä venäjällä on kaikki paremmin. Siellä ei rahaa törsätä kenenkään hoitamiseen.
Niin, toiset ne saa Venäjän sotkettua joka keskusteluun, vaikkei näytä asiasta tietävän mitään, oletko avo-vai pakkohoidossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän älykkäät eivät tiedä myös eläkkeitä verotettavan. Eläkkeestä menee sairausvakuutusmaksu, ylevero ja kirkollisvero kirkkoon kuuluvilta kunnan ja valtion verovn lisäksi.
Voi jestas tätä älyn määrää. Tavallisesti motkotat kun kaikki saa viis tonnia eläkettä.
"Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa"
Eikö sinulla, ap, ole työterveys toiminnassa?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne mummot ole osansa maksanut pitkien työurien aikana. Se on idiootin hankala nähdä koko kuvaa, taidat olla virheä kaiken lisäksi.
No äitini ei ole paljon veroja maksanut Pääsi 55 vuotiaana työttömyyseläkkeelle. Satunnaistöitä teki joskus. Suurimman osan elämästään oli kotirouvana
Eli nyt kun tulee potkulaki niin työmarkkinatukea saa 595 netto, jos on 3 lasta.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Pitäisikö siis näin 80 v pyytää eutanasiaa?
En ymmärrä tuota henkilöä joka jokaisessa eläkekeskustelussa ilkkuu siivouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n unelmayhteiskunta on sellainen, jossa on vain tuottavaa väkeä.
Oikea yhteiskunta on sellainen, jossa on kaikenlaista väkeä.
Ap varmaan tekee itselleen jotain kun työkyky loppuu ja vanhuus kolkuttaa ovella.
Todennäköisesti ap äänestää kokoomusta.
No, ainakin noissa eläkeläisten palvelulaskuissa velotetaan myös kilometrikorvaus. Olen nähnyt sellaisen laskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa"
Tiedämme että olet työkyvytön työtön mutta miksi haluat tuoda ongelmasi esiin juuri vanhuseläkeläisiä koskevissa keskusteluissa?
Toivon että saisit sen eläkkkeen ja pääsisit pois te-toimistosta mutta sittenkään et 50 v ole vielä vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus on onneksi vähentämässä vanhusten palveluita ja omaiset joutuvat ottamaan yhä suuremman roolin.
Varattomat omaiset?
Varattomat omaiset voivat hoitaa mummonsa itse, varakkaat palkata jonkun hoitamaan.
En voi. Olen 54v. osatyökyvytön. Nyt olen palkkatuella määräaikaisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt kun tulee potkulaki niin työmarkkinatukea saa 595 netto, jos on 3 lasta.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Tunnetko ketään muita kuin tukien varassa eläviä? Se on sinun viitepiirisi, avustukset, tuet. Älä yleistä kuitenkaan. Mitä tukea omistusasuntoon voisi edes hakea, minulla ainakin kolmiossa niin pieni yhtiövastike ja sähkökulut ettei kannattaisi hakemuksia laitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne mummot ole osansa maksanut pitkien työurien aikana. Se on idiootin hankala nähdä koko kuvaa, taidat olla virheä kaiken lisäksi.
Ei todellakaan ole. Ei eläkkeitään, hoidoista puhumattakaan. Aina lokin osalla.
Ne oli kotiäitejä. Tekivät sen virheen että synnyttivät lapsia .
Olet hyvä esimerkki siitä virheestä. Onneksi kuitenkin suurin osa on ihan ok kansalaisia.
Ei tarvitse mennä ensi kesänä sairaalaan siivoamaan, kun vakituiset on lomalla.