Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas malttaa kirjoittaakin... olen jo usempaan kertaan tänään vilkaissut pinoja, mutta en vielä ehtinyt kommentoimaan. On niin paljon tätä puuhaa tässä muuton kanssa ja tänään käytiin tekemässä kaupat tästä meidän vanhasta kodistakin. Alkaa pikkuhiljaa muutto tuntumaan konkreettisemmalta ja odotankin jo uutta kotia ja elämää. Kävin innokkaana ilmoittautumassa odotuspuolen järkkäämiin päiväkahvitteluihinkin, kivaa kivaa.

Juu Auroran kivut ei kyllä kuulosta kivoilta! Tylsä kun on tuommoista kun olis pieni poika johon tutustua! Toivottavasti apu löytyy ja pääset nauttimaan vauvasta ilman muita huolia.

Queenille vielä kerran jaksamista Liian tiheiden heräämisten kanssa! hyvin olet kuitenkin tähänkin asti pärjännyt, ei kai se voi kovin kauaa enää kestää. Silmienvärikeskusteluun sen verran että mun miehellä ja mulla on molemmilla siniset silmät joten olisi epäilyttävää jos ellille tulisi muuta ;) Mun veljen perheessä on haiskasti kun mun veli on tooooosi vaalea ja sinisilmäinen ja hänen vaimonsa ruskeäsilmäinen ja tumma niin niiden tyyö 3 v on ruskesasilmäinen ja poika 1 v on ihan blondi ja kirkkaan sinisilmäinen, ovat kyllä hauska sisarpari kun muuten on samaa näköä mutta värit ihan eri.

Niamey pitkästä aikaa linjoilla. Ainon ensihetkiä tuli seurailtua odotuspuolelta ja muistan kun häntä odoteltiin kiivaasti muttei meinannut millään tulla.. ja nyt on jo noin iso ja osaa kaikkea ihanaa :) Kiva kuulla! Niin, mullakin muuten epparia ommeltiin ja pientä repeämää mutta ei ole ollut missään vaiheessa kipeä, istuin normaalisti sairaalssa jo, vaikka vähemmän kun sanoivat ettei kannata ettei tule painetta sinne tms.

Mäkin luin mielelläni Iglun ja Ankan kuulumisia vaikkei kovin tuttuja ollakaan, mutta vakoilin aina välillä tätä vauvapuolta raskaana ollessani niin tunnutte vähän tutuilta kuitenkin :)

Mites Amyllä ja emmillä meni ekan mummun tekemän kestovaipan kanssa? tekikö sillä uusimman käsityökerholehden ohjeella?

NapNap ja muut vanhempien vauvojen äidit! Älkää nyt mihinkään siirtykö, on niin kiva lukea mitä teidän lapsille kuuluu ja mitä ne tekee yms, osaa sitten vähän odottaa ja miettiä mitä on itselläkin edessä. Niin tai siis tietenkin jos haluatte enemmän samatilanteista seuraa niin ymmärrän, mutta on kyllä hauskaa että tällä on eritilanteissa olevia. :)

AA:n ja AE:n emmää -päivä kuulosti hauskalta... tai siis ei se itse asia vaan se miten siitä kerroit etsää ainakaan huumorintajua ole menettänyt vaikka tyttö ei ihan yhteistyökykyinen olekaan ollut. Mäkään en ollut ennen kuullut helmihampaista....kaikkea sitä oppii. :=)

Open Ainon ruokakokeilut vähän takkuaa...mutta eiköhän sille bataatille ala pikkuhiljaa löytyä jotain seuraa. Minkä kokoinen muuten teidän neiti on nykyään? Kun muistaakseni oli kovin pikkuinen syntyessään?

Meidän elli oli alle kolmikiloinen mutta nyt varmaan on jo ottanut kiinni keskivertoa, sen verran on posket kasvaneet.Punnitsemaan päästään vasta ensi viikolla.

MiaMikin Ida se vaan ottaa edistysaskelia! Ihanaa varmaan seurata kun oppii uutta! Onnea kääntymisen johdosta!

hih, Lisan enneuni kertoo ensivuoden vauvasta, toivotaan! :)

Voi sippu ja aava, koittakaa parantua! paljon lämmintämehua ja lepoa teille!

Lara, kuvia juu tulee otettua! me ei kyllä olla vielä kehitetty yhtään, pitäis laittaa tilaukseen hetimiten niin saa ruveta kansioita kasailemaan!

jepulis, ihme että olen hereillä vielä. Elli on nukkunut jo tunnin ja yleensä koitan itsekin mennä aika pian perässä nukkumaan että jaksan sit syöttää yöllä, mut pitää välillä vähän valvoa kun olen niin tyhmä. Ja toisaalta kello ei edes ole paljoa.

Ellillä on muuten kummallinen nuha. En tiedä onko se edes nuhainen, kun päivällä ei ole yhtään, mutta yöllä on tukkoinen hengitys ja nuhaisen kuuloinen. Mistäköhän se johtuu? Onko muilla ollut sellaista? Elli myös pulauttelee joskus aika paljon ja välillä pulauttaa nenästä mikä näyttää inhottavalta. Mietin että onkohan tämä yönuha semmoista nenäpuklua vai ihan nuhaa? jos vaan väsyneenä helpommin tulee se puklu nenästä? olen koittanut nostaa kopan pohjaa vähän nemmän ettei menis nenään, muttei oikein auta. Meillä on lääkäri vasta ma niin pitää kysyä. Muuten ei ole kuumeinen tai kipeä. Hassua.

Jees, mutta nyt nukkumaan, huomenna taas uusi päivä pakkaamista ja asioiden hoitoa. Mutta onpas helpottunut olo kun saatiin asunto kaupaksi helposti ja voi miettiä uuden kodin juttuja.

Hyvää yötä,

iisa ja elli 6 vkoa

Vierailija
22/44 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa te vanhemmat ja viisaammat :)

1. Onko ihan ok nukuttaa lasta kahdet päiväunet ulkona? Tai vaunutella kahdesti? Kun täällä ei ikinä näe iltaisin ketään muita vaunuilemassa, niin mietin vaan että onko se jotenkin turmiollista viedä vauvaa vielä seiskan jälkeen illalla ulos ;) Kun ei tuo Noel kuitenkaan nuku ennen keskiyötä, niin voisin ihan hyvin vaunutella vielä illallakin.

2. Onko muiden vauvat ruvenneet kuolaamaan yhtäkkiä kamalasti 2kk iässä? Meillä on pieni etana kotona, kuolarihma roikkuu koko ajan suusta rinnuksille.

3. Minkä ikäistä/kokoista vauvaa tulisi kylpyammeessa kylvettää mahallaankin? Kun luin jostain opaskirjasta että vauva pitäisi kääntää mahalleen ja pestä selkäpuolikin. Yritin sitä sitten tänään, ja ylläri ylläri Noel iski pään täysillä veteen, ja sitten oli pöllämystynyt ilme kun nostin äkkiä pojan ylös. Ei se tajua pitää päätä ylhäällä ammeessa, vaikka muuten jo piteleekin sitä hienosti.

4. Voiko kaksikuutautiselle ruveta yrittää muodostamaan rutiineita ja rytmiä? Tottuuko se jos yritän pistää sen joka ilta yöunille jo kymmenen aikaan, sen keskiyön sijasta?

Vastauksia odottaa kiitollisena väsynyt mutta oppimaan innokas äiti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko kovinkaan viisaampi ja vauvakin vain hitusen vanhempi... Mutta siis.

1. Tiedän monia jotka nukuttaa kahdet päikkärit ulkona, ei minusta mitenkään huono juttu jos vain jaksaa lapsen pukea useampaan kertaan. Ja ihan hyvin voi illallakin vaunutella jos se omaan aikatauluun sopii.

2. 2kk:n iässä meilläkin alettiin kuolaamaan ihan valtavasti, samoihin aikoihin nyrkki löysi tiensä suuhun ja sekös lisäsi kuolan määrää. Aleksille toki tuli ne hampaatkin nyt, mutta moni tuolla marraskuisissakin kertoi kuinka 2kk kuolaa vaikka ei hampaita vielä tehnytkään.

3. Meille synnärillä opetettiin että ensin etupuoli, sitten vauva ympäri ja selkäpuoli. Mutta ei kai tuo mitenkään välttämätöntä ole. Itse pidän poikaa sen verta ylempänä selkäpuolta pestessä, ettei pää menisi veteen (silti joskus meinaa sinne mennä varsinkin kun alkaa heilua :)

4. 2kk:n iässä meillä alkoi muodostua jonkinlaista rytmin tapaista. Kyllä varmaankin ihan hyvä ikä alkaa jo esim. iltaan ottaa tietyt rutiinit, jotka kertovat vauvalle että alkaa olla aika rauhoittua yöunille (esim. valojen himmennys, pyjaman vaihto, tissittelyt sängyllä jne.) Toki vauvantahtisesti mentiin ja mennään vieläkin, mutta ainakin pyritään luomaan puitteet rytmin muodostumiselle toistuvin rutiinein.

Lisää huomenna, nyt nukkumaan nopsasti, pian pääsee kuitenkin taas syöttöpuuhiin.

Viipero & kuorsaavat pojat

Vierailija
24/44 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mä nukutan kyllä Aksun molemmat päikkärit ulkona. Paitsi nyt kovilla pakkasilla tietysti ja kyllä me ollaan iltasellakin vaunuiltu :D

2. Kuolaaminen alkoi Aksullakin just siinä joskus 2kk ikäisenä ja niitä hampaita ei tosiaan oo vieläkään eli ei niihin liittynyt täällä ainakaan. Kuolaaminen tosin jatkuu edelleen :D

3. Mahallaan kylvettäminen aloitettiin heti. Tai no mahallaan ja mahallaan... mutta niin kuitenkin että vatsapuoli oli alaspäin. Pidettiin alkuun sitten vaan Aksua pystymmässä, että pää ei mee veteen. Nykyisin kylvyt täällä hoituukin jo siten, että Akseli istuu ammeessa (tai seisoo...)

4. Tähän musta ei taida paljon apua olla kun en yhtään muista koska Aksulle alkoi päivärytmi muodostua. Meillä tosin kävi sitten myöhemmin niin, että kun Aksu oli ennen nukahtanut kasin aikaan illalla niin puolivuotiaana kun alkoi nukkua pitkät päiväunet puolentunnin tirsojen sijaan niin nukahtaminen sitten venähtikin sinne puoleenyöhön. Nykyisin nukahtaa kymmenen ja yhdentoista välillä

Vierailija
25/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MM:lle ekaks: vau, meidän P opetti Iitukalle jotain!! Tää toimii siis näinkin päin! :D

kandille:

1. Ei kyllä se on lastensuojelulaissa kielletty, et lapsia ei yleensäkään liikuteta mihinkään klo 19 jälkeen. :D Siis ulos vaan, jos siltä tuntuu. Me ollaan periaatteesta liian laiskoja lähtemään tuohon aikaan lenkille, kun neiti haluu olla tissillä, mut muuten ollaan useestikin pariin otteeseen ulkona ja uniahan se aina vetää.

2. Ei vissiin ihan vielä 2kk mut vähän sen jälkeen ja nyt etenkin... tänään nostin neitin mahaltaan lattialta ja kuivasin naaman otsaa myöten, takatukan ja lattian kuolasta. Mahtavaa!

3. No me käännettiin ihan alusta asti, mutta ihan selvästi nyt vasta on hokannut koko kylpemisen ihanuuden. Polskii ihan täysillä kummin päin tahansa. Eikä me enää varota mitään korviakaan, kuivataan vaan hyvin kylvyn jälkeen.

4. Yrittää voi, mutta älä pety, jos ei onnistu. Meillä on yöpuuhat aloitettu aina kahdeksalta, mut silti neiti menee nukkumaan millon haluaa. Joskus seiskalta päivävaatteissa, joskus yhdeltätoista pitkän kukkumisen jälkeen. Onneks kuitenkin yleensä yhdeksän maissa. Eli kaipa se sitkee iltarutiinista kiinni pito on jotain auttanut.

Ja nyt petiin, ollaan tässä mietitty uuden kämpän pintoja ja pää on ihan sekaisin... vähän hankalaa tää laattojen valinta näin netin kautta. :D

-Osse ja typykkä 3,5kk

Vierailija
26/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh... Kirjotin tähän jo jotain kommenttia, mutta se kuulosti niin idiootilta, ni otin pois.. =) Aattelin, että jos jättäisin tällä kertaa kommentoimatta ja kirjottaisin vaan, että....

Olisko ne TAMPEREEN VAKIO-TREFFIT sitten ens kuussa ekaa kertaa?? Eli se olis sitten KESKIVIIKKO 7.3.07 KLO 13!!!? Paikka on vielä avoin... missäs tavattais?

Burde ja Häydi 5kk

Vierailija
27/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää päivä on vaihtunut uni päiväksi, Aino heräsi puol 9 aikaan ja nukahti ennen 10, jo yli puolituntia unta jee jee

Kandille vastailen vaikka en ole mikään lapsenhoitoguru

1. Anna mennä vaan, lapsen on hyvä olla ulkona niin paljon kuin vaan viitsit sitä viedä ja se miks et nää muita kärryttelijöitä johtunee siitä että laiskat ihmiset kattoo hölmöjä sarjoja kotonaan eikä viitti liikkua ;D

2. Aino kuolaa aivan tolkuttomasti ja mitä enemmän nyrkki menee suuhun sitä enemmän tulee kuolaa, so don' t worry !

3. Mä olen kyllä pessyt molemmin puolin, Aino pitää aika hyvin päätään ylhäällä kun ollaan mahallaan.

Aino tosin tykkää enempi olla suihkussa, se on sellainen Isin ja Ainon oma juttu.

4. Tohon uni juttuun en osaa vastata, mutta epäilen että rytmiä on vaikea vielä saada aikaan, meilläkin Aino valvoo 11-puol 12 lähes joka ilta.

No niin se päikkäri loppu taas siihen täytyy mennä syöttämään jos se vaikka nukahtais uudestaan.

AA ja AE

28/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan järkyttyny miten teillä kaikilla on aikaa kirjotella tänne näin valtavia pinoja päivisin!!?? Ja tätä en tarkoittanu pahalla, oon vaan niin kade ja haluaisin tietää mistä te sitä aikaa revitte? No niin, tietty teidän lapset nukkuu kunnon päikkäreitä... Toisin ku meidän :(

Joo, eli mulla ei tällä hetkellä oo mitään muuta elämää päivisin ku toi lapsukainen. Että oon tosi pahoillani kun en kerkee täällä käymään kovinkaan usein kirjottelemassa ja vielä vähemmän lukemassa... Yritän kyllä, mutta sillon ku saan ton puoleks tunniks nukkuun, niin on niin paljo muutaki tekemistä... Ja illalla taas mieluummin seurustelen miehen kanssa ku oon netissä. Tää lapsi on kyllä koko pienen elämänsä ajan ollu semmonen, että vaatii mun huomioo koko ajan. Ja nyt tää vaihe on pahimmillaan. Ei puhettakaan, että se viihtyis sekuntiakaan sitterissä tai lattialla jos mä teen jotain muuta. No, jospa tää tästä joskus helpottaa. Nyt vaan tuntuu jotenki kamalan raskaalta. Seki helpottais, jos toi nukkuis edes tunnin päikkärit! Mut eih...

Meillä ollaan nyt syöty jo kovasti soseita. Perunasta tuli mahavaivaa, joten se on jätetty pois (just ku tein kauheen satsin peruna-porkkanasoosia pakkaseen:)), mutta porkkanaa, kukkakaalta, maissia ollaan syöty hyvällä ruokahalulla. Ja sitä ruokahalua meidän pojalla riittää! Se on suu auki koko ajan odottamassa lisää ruokaa, ihan ku linnunpoikanen! Että ruokailuongelmia ei meillä ainakaan oo :D

Muutenki poika on kyllä varsin valloittava, hymyilee koko ajan kunhan sen kanssa vaan jaksaa seurustella. Ja on se pari kertaa kääntynytki, mutta kauan se onki ähkiny että on päässy mahalleen :D Siitä tosin aika helposti pyörähtää takaisin selälleen.

Joops, mutta nyt toi jätkä heräs. Että täytynee mennä viihdyttään sitä...

Nii joo, Burde, minä ainaki näillä näkymin sit oisin tulossa sinne Treen treffeille 7.3. Sanokaan vaan paikka! Minä kun en oo uskaltautunu tonne kaupungille vielä yksinäni vaunujen kans, niin en oikein tiedä missä ois hyvä treffata...

No niin, mutta Iloista Viikonloppua kaikille!

-Larsku ja Eemeli 4kk+

Vierailija
29/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larskulle tulin pikatsempit antamaan!

Meillä on ollu just tollasta..

Omaa aikaa ei oo hetkeäkään kun tyttö ei päikkäreitä juurikaan nuku ja missään ei yksin viihdy, mutta usko pois niin aika tekee tehtävänsä ja se helpottaa, mä en pari kk sitten ehtiny monesti ees syödä ruokaani lämpimänä..paitsi jäätelön;)

Tyttö ei vieläkään nuku/viihdy yksin sen paremmin mutta nyt istuskelee sylissä, syöttötuolissa,räpeltää leluja ym. sen verran että ehdin pikaisesti käydä netissä ja syödä..tosin pikkunainen sählää ihan kokoajan vieressä,mutta saan ainakin jo tytön hetkeks pois ihan iholta;)

Mutta jaksamista, tiedän ton tunteen!:/

Vierailija
30/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..se vielä että meillä on ollut paljon apua rauhoituslauluista, eli meillä on muutama tuttu laulu joita olen laulanut tytölle useamman kuukauden. Sain vinkin neuvolasta Liian ollessa pieni kun tyttö on niin temperamenttinen että raivostuu silmänräpäyksessä, lelun putoamisesta, autossa olosta, yksin lattialla olosta ym. laulaa hoilotan sitten näitä lauluja tytölle kiukun iskiessä, tai jos joudun menemään vessaan, tekemään ruokaa ym. niin etten ehdi tyttöä viihdyttää ja se tosiaan toimii. Meidän raivotar talttuu heti tutun laulun kuullessaan ja viihtyy " yksinkin" jos äiti lauleskelee kauempaa. Noi laulut alkaa tosin jo tulla korvista ulos ja syödessä on hieman hankala laulaa;)

Mutta saa ainakin vähän kotitöitä tehtyä ja todellakin laulellen:D

31/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mulla on kohtalotoverikin tässä asiassa! Ja kuulosti niin tutulta ton Queenin tytön temperamenttisuus, kun kaikki ei mene oman mielen mukaan!

Oon muuten itsekin huomannu, että ku alan hoilottaa " viisi pientä ankkaa lähti leikkimään" niin poika edes vähän rauhoittuu. Tosin en oo tajunnu koittaa sitä kun oon vaikka toisessa huoneessa, joten kiitti vinkistä! Täytyykin heti koittaa:) viisi pientä ankkaa ja kolme pientä possua-laulut kajahtaa kyllä korkeelta ja kovaa tässä asunnossa monta kertaa päivässä. Naapurit varmaan hermostuu vielä joku päivä...

No niin, jos tästä nyt yrittäis lähtee valmistautuun kauppareissulle...

-Larsku taas

Vierailija
32/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näyttää olevan samat laulut menossa kaikilla äiteillä, viisi pientä ankkaa possut sai tossut ja niin eteenpäin.

Meillä käytössä lisäksi unilaulu/uniruokous tapa jonka mieheni haluaa opettaa eli lauletaan aina nukkumaan mennessä katso isä taivaan laulua.

Ja ainon lempparit preuna on pyöreä peruna on soikea sekä koivuun oksaan korkealle teki peippo pesän.

Ootteko muuten huomannu miten tuolta aivojen syövereistä pikku hiljaa kaikki lastenlaulut tulee esiin, sellasia lauluja mitä ei ole tiennytkään osaavansa.

Helvetti että mua riipii ( anteeksi kiroilu ) mä saan tässä kuussa palkkaa ja äitiyspäivärahaa yhteensä alle 700 ¿ ärsyttävää tämä siirtymäkausi, tosta kun laittaa 400 lainan lyhennykseen niin johan tuolla 300 juhlii........... onneksi mies on töissä !

mies tietty maksaa myös sen 400 ¿ lyhennystä vaikka meillä yhteinen tili onkin.

että sellainen purkaus, tarvii vissiin mennä hakemaan polttopuita kun tuo pakkanen ei hellitä, pysyy talo lämpimänä eikä tartte pattereita kybällä huudattaa.

AA

Vierailija
33/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan!

Juu, ihan alkuun täytyy perua vähän puheita tai siis kertoa, että taas on tilanne muuttunut. Nimittäin Emmin päikkärit. Eilen neiti nukkui " pitkiä" päikkäreitään reilut kaks ja puol tuntia, joista puolisentoista ulkokamppeissaan, vaunuissa eteisessä. Huuto kun ei loppunut pihalla, hilasin mimmin sisään ja siihen se sitten jäikin nukkumaan. En uskaltanut edes vaunuja raottaa, etten herättänyt. Ja olihan likka hikinen, kun heräs, mutta myös virkeä. ;o) Ja tänäänkin posottaa jo toista tuntia unta. Hyvä,hyvä!

Aamupäivällä käytiin kyläilemässä ja siellä kyläpaikassa osui kirjahyllystä silmiini lapsikirja, jota kaverini tarjosi lainaksi. Lupasin ottaa ja kun sitten vasta kotiin lähtiessä katsoin kirjaa tarkemmin, huomasin sen olevan juurikin se-suuri-ja-mahtava-Anna-Wahlgren. =) En kehdannut enää siinä vaiheessa jättää lainaamatta. Jos ihan varovasti sitä silmäilen... ;o)

Eilen illalla olin lelukutsuilla ja Emmi oli isin kanssa kotona. No täällä oli ollut kauhea härdelli koko ajan ja kutsuilla oli kalliita ja vain isommille tarkoitettuja leluja. Kutsujen emännältä sain kuitenkin ostettua hyppykiikun. Kokeiltiin sitä sitten heti eilen illalla ja kyllä oli Emmillä alkuhämmästyksen jälkeen hauskaa. =) No, useinhan sitä ei parane käyttää eikä pitkiä aikoja kerrallaan, mutta voihan sillä aina silloin tällöin saada likan hyvälle tuulelle.

Open Ainon ja Emmin touhut on kyllä tosi samankaltaisia - no, onhan likat aikas saman ikäisiäkin. Toivottavasti löydätte Ainon masulle sopivat sapuskat! Mä en osaa kyllä siihen neuvoa mitään, kun meillä tuo kaikki on vasta lähipäivinä alkamassa.

Idakin oli kääntynyt masulleen. Ihanaa! Kyllä nuo tilanteet vaan herkistää mammaa. =)

Lisalla oli aikas hurjat unet. Toivottavasti uni tosiaan tiesi tämän kierron plussaamisesta. Täytyykin lähettää plussasäteitä sinne! (Onkin aikaa, kun tuota on kirjoittanut kenellekään... )

Tulikin tuosta mieleen, että näin hiihtolomaviikolla vuosi sitten tein plussatestit. Vähänkös siitä tuntuu olevan ikuisuus. Ja kuitenkin niin hyvin muistaa, miltä se alkuhuuma tuntui, kun yritti tajuta, että tästä se elämän suurin muutos lähtee. =)

Voi Aurora, kylläpä nyt todella koetellaan! Mutta toivottavasti nyt saat kätesi kuntoon ja Oliver kyllä kasvaa ihan mainiosti sillä korvikkeellakin. Jaksuja pumppaamiseen ja kaikkeen muuhunkin. (((hali)))

Sippuliinille ja Aavalle myös haleja!!! Toivottavasti myös siellä olo helpottaa pian!

Mitenkäs Nemon neuvola? Emmille ei ainakaan tullut rokotteesta yhtään mitään. Vain pienet itkut tirautti pistoksen aikana, mutta rauhoittui isin sylissä.

Iisa, juuri sillä kässälehden ohjeella tehtiin vaippa tai siis yhdistettiin se sisävaippa ja kuorivaippa ja tehtiin muotoon omeltuja imuja lisäks, ja hyvin toimi! Nyt täytyy mummulle antaa valtuutus, että saa tehdä lisää aina kun on tekemisen puute. Vaippa siis istui hyvin ja piti pisut sisässään. Isompia sinne ei vielä ennätetty tehdä, mutta eiköhän nekin sisällä pysy.

Ellin pulauttelut ja rohinat kuullostaa myös tutuilta. Emmillä on pulauttelupäiviä ja sellaisia, milloin ei niinkään pulautella. Vaihtelee kauheesti. Ja monesti aamulla on neiti kovin tukkoinen. Oon tuupannut sitten vähän keittosuolatippoja ennen aamusyöttöä ja kummasti on auennut. Mikä siihen tukkoisuuteen on syynä, sitä en kyllä tiedä. Ja nyt kun on muutaman päivän ollut poissa tuo, niin en oo ees kauheesti miettinyt.

Burdella oli mielenkiintoinen piipahdus! ;o) Vois varmaan tehdä itsellekin välillä hyvää lukea omat jutut ennen lähetystä, vois jäädä lähettämättä... =D Kun saatte nuo vakkaritreffit rullaamaan, niin mekin Emmin kanssa sinne joskus ilmaannutaan.

Larsku, sulla vaan on asiat tärkeysjärjestyksessä. Mulla ainakin meinaan monesti jää ne tärkeemmät hommat tekemättä, kun täällä notkun. ;o) Kiva kuulla, että Eemelin kiinteiden syöminen sujuu hyvin.

Kandille olikin muut jovastanneet niin hyvin, etten kommentoi muuta kuin tuohon iltarytmiasiaan sen verran, että meilläkin on jo oikeestaan parin kuukauden ajan tehty aina samat iltarutiinit eli iltapesu(kylpy, suihku tai kunnon pesut muuten), yökkäri päälle, syöttö ja himmeeseen makkariin ja suunnilleen kasin-ysin aikaan nämä. Mutta kyllä edelleen Emmi ihan ite päättää, milloin nukahtaa. Välillä puol kakstoista ja joskus jopa jo yhdeksältä. Mutta ollaan kuitenkin jatkettu samaa rataa, niin josko sitä jossain vaiheessa alkais ihan oikeesti tuleen se aika, jolloin iltapesun jälkeen tarvitaan vain yks syöminen ja sitten uni tulee. Nykyän kun saatetaan vielä siinä illalla syödä vaikka kolmeen neljään kertaan.

AA kiroili raha-asioita. Mulla kans oli tuo " välikuukausi" sellainen kun sekoitti täysin mun budjetin. Ja sitten kun on tottunut, et palkka tulee 15. päivä, niin tää äippärahojen maksu kuun lopussa tuntuu tosi oudolta. Ootan muuten kauhulla syksyä, kun meinaan jäädä hoitovapaalle ja silloinhan siis " juhlitaan" sillä kotihoidontuella ja (onneks edes!) Riihimäki-lisällä. Täytyy kyllä silloin pitää lyhennysvapaata lainasta, muuten ei elä. On se niin väärin!!!

No niin, taas tuli kevyen romaanin verran tekstiä. En vaan osaa aloittaa mitään kunnon juttua nyt, kun en usko, että Emmi nukkuis pitkään. On kyllä jo nukkunut melkein kaks tuntia, mikä sekin on tosi hyvin.

Mukavaa viikonlopua kaikille!

-Amy ja Emmi tasan 4kk-

Vierailija
34/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora, no johan ikävä käsivaiva sulla on, onko jo vahvemmat särkylääkkeet auttaneet? Voi kun kiva, kun pojalle oli rinta maittanut. Eiköhän tuo syö sitten myöhemminkin, jos vaan saat pidettyä sitä maidontuotantoa yllä.

Niamey, teillä on sitten vauvan kanssa mennyt mukavasti ja tyttö yhtä hymyä =) jospa tyttö meinasi, ettei ystävänpäivänä pidä kiukutella =) ei vaiskaa¿jospa teillä ei vaan kiusaa hampaiden puhkeaminen.

Amy, hyvä että Emmi taas nukkuu paremmin, niin mammalla on enemmän aikaa surfata netissä =) mäkin aattelin et pojalle vois sellasen hppykiikun hommata ja kesällä vois tossa pihalla sitä hyppyytellä =)

Jos nyt vaan kaikki menee pojan kanssa hyvin, niin meillä olisi tarkoitus lähteä espanjaan morjestaa ukkia eli ukon isä asuu siellä.

AinoAurora, niin ne emmää ¿päivät vaan vaihtelee¿.mukavaa, etteivät ole ihan joka päivä samanlaisia =)

Open Aino se siellä ihmettelee omia kätösiään, on se kyllä niin herttaista, kun ne kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia =) toivottavasti teillä helpottaa allergioiden suhteen, josko näin alkuun vaan tuntuu, ettei oikein mikään sovi ja siitä kohta helpottaa.

MiaMik, teidänkin tyttö oli sitten taidonnäytteen antanut =))

Lisa, aika jännä uni, jos vaikka teillä nyt tärppää siellä. Täällä odotellaan ja lähetetään plussatuulia sinne teille päin =)

Iisa, meitin pojalla kans nenä on yön jälkeen tukkoinen, vaikka ei enää sellainen nuhanenä mitä viime viikolla. Olen kans antanut suolatippoja pari kertaa päivässä ja tuntuu pitävän nenun paremmin auki. Luulen, että nää pakkaset kuivattaa huoneen ilman niin, että limakalvot siitä vain ärsyyntyvät ja räkä ei kulje normaalisti. Olen huomannut, että syötön jälkeen erityisesti sitten kiusaa ja luulen myös, että sitä maitoa menee sinne sieraimiin kuten teillä.

Larskun Eemeli onkin sitten kaikkiruokainen =)

Me oltiin eilen pojan kanssa neuvolassa. Poika olikin reilussa viikossa taas kasvanut 300 g ja pituutta tullut 1 cm¿voi hurja mitä vauhtia sitten kasvavat =) mitat siis nyt 3328 g ja 51 cm.

Huh huh miten poika rutkuttelee, onneksi ilmakuplat tulee pihalle, eikä jää kiusaamaan massua¿..aina kun poika vääntää kakkia, niin alkaa ihan mieletön vääntäminen ja yniseminen. Kyllä on kakki tiukassa =)

Toissapäivänä kun siinä ilmeilin meidän pojalle, niin tämähän otti ja nappasi mua nassusta ja oikein tuntui tunnustelevan¿oli se niin herkkä hetki, kun toinen alkaa enemmän kommunikoimaan. Äitin sydän meinaa pakahtua =)

Varasin nyt sitten ristiäiset pojalle 25.3. ja nyt sitten pitäisi pojalle ne nimet päättää. Johan osaa olla nimen päättäminen vaikeaa =)

Pakkaset pitää vaan täällä neljän seinän sisällä =( onneksi huomiseksi on luvattu lauhempaa¿ja varmasti lähdetään vaunuilee ja monta kertaa =))

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Toivoopi Mykis ja Piipero 3 vkoa ja 3 pvää

Vierailija
35/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu D' n kanssa keskiviikosta asti täällä " hiihtolomalla" . Huomenna palaillaan kotiin, mutta pakkohan täällä oli tulla käväseen..

Ke aamulla D' lla oli 8 kk neuvola + lääkäri. Pituutta oli 72,5 cm, painoa 8675 g ja pipo 45 cm. Terve ja reipas poika lääkärin mukaan. Sekä lääkäri että terkka olivat sitä mieltä, että jos ei syö soseita niin sitten ei syö. Säännöllisesti kannattaa kuulemma tarjota, mutta ei huolta vaikkei vielä(kään) suostu syömään. Sormiruokia aletaan antaan enemmän jahka nuo hampat tuolta tulee esiin enemmän.

Q: Samoissa mitoissa D ja q menee. D oli 6 kk 68,7 cm ja jonkun 7700 g (en muista ihan tarkkaan, mut kilon verran nyt oli tullut lisää painoa).

Silmistä olitte jutelleet. Mä olen kanssa siinä käsityksessä, et kaikilla valkoihoisilla vauvoilla olis syntyessä siniset silmät ja väri muuttuu kasvaessa. D' lla oli jo syntyessä ihan tummanruskeat silmät eikä ne ole siitä miksikään muuttuneet.

Aurora: Oletko kokeillut Tuttelia? D on ollut pelkällä korvikkeella 2 kk ikäisestä. Aluksi Nan' illa, jolloin kakka tuli max. 2 päivän välein hirveällä puskemisella. Tutteliin siirtymisen jälkeen ei samaa ongelmaa ole ollut vaan kakkaa noin kerran päivässä ja tulee ulos helposti. Nan' illa kakka oli sellaista hirveää tahnaa ja nyt Tuttelilla melkein samanlaista kuin rintamaidolla (vähän vähemmän nestemäistä).

Iglu: Mä luulen ettei kyse ole siitä, että koska on synnyttänyt vaan siitä että koska on tänne viimeksi kirjoitellut.. Osa porukastahan ei ole tänne kuukausiin kirjoitellut..

Vauvakuumeesta.. Mulla ei koskaan vauvakuumetta ollutkaan enkä sitä odota koskaan tulevankaan. Kuitenkin haluan lisää lapsia jossain vaiheessa ja tuosta yhdestäkin olen tosi onnellinen. Ehkä aluksi vauvan syntymän jälkeen kesti jonkun aikaa, että sen vauvan ymmärsi omaksi ja myös kiintymyksen syntymiseen meni jonkin aikaa. Nyt en kuitenkaan muuttaisi mitään tai haluasi palata lapsettomaan elämään tms. ja vauva on ihan älyttömän rakas..

Mä myös olen tulossa viikonlopputapaamiseen! Su on meille vähän huono, kun käydään uimassa. Jos treffataan vasta puolen päivän jälkeen niin su' kin käy. Silloin D saa rauhassa nukkua uinnin päälle.. Q' n sisko otetaan tietysti mukaan ;).

Lara: D' lle tuli ekasta rokotuksesta kuumetta ja hirveä väsy. Nukkui jonkun 2 päivää niin, että heräsi vaan välillä syömään. netissä roikun päikkärien aikaan tai sit yritän samalla, kun D leikkii lattialla. Illat yritetään pyhittää perhe-elämälle..

Kandi: 1. Miksei voisi.. ite en ole jaksanut, mutta joskus jos D on ollut hirveän väsynyt eikä ole nukkunut kunnolla, olen käynyt illallakin ulkona että saa pojan paremmin nukkumaan.

2. Musta tuntuu, että meidän lapsi on kuolannut ikuisesti ;). Tosi kauan on jo koula valunut jatkuvasti, vaikka hampaat alkaa vasta nyt tulla esiin.

3. Meillä pestiin ihan aluksi vaan selällään, mutta aik pian myös masullaan. En muista koska, mut ehkä siinä vaiheessa kun pää alkoi vähän pysyä ylhäällä..

4. Mun mielestä voi vähitellen alkaa muuttaa aikataulua esim. jättämällä iltapäikkärti pois ja laittamalla niiden sijaan aiemmin yöunille.

Meilläkin rauhotellaan laululla. Usein Piippolanvaari saa kitinän poikki, kun D hämmästyy että mitä se äiti nyt alkoi hoilaamaan..

Nyt sukulaisten pariin (D heräs..)

Vierailija
36/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas usein kylvetätte vauvojanne?

Han ja Rumpali tasan 3vko

Vierailija
37/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ohjeet teille annettiin synnärillä saunomisesta jos on jälkivuotoa? Kun mulle sanottiin, että jos on jälkivuotoa, niin ei mielellään saunaan, mutta mietin, että vaikuttaako se muka jotenkin...?

SJT, haava on parantunut tosi hyvin, muistuttaa olemassaolostaan ainoastaan, jos käytän jotain sellaisia housuja, joissa matala vyötärö (ja jos ovat tiukat). Muutenkin aivan loistava olo! Miten itse olet toipunut leikkauksesta?

Miten muilla sektioäideillä, kauan teillä on jälkivuoto kestänyt, vai onko eroa alateitse synnyttäneiseen? Kun minä jo luulin, että mulla jälkivuoto olisi loppunut, kun ei ollut sunnuntain jälkeen tullut yhtään vuotoa, niin sitten tänä aamuna pyttyyn lorahti taas vuotoa :ppp Plääh, sanon minä. No, tuskin tätä enää kovin kauaa kestää.

Han ja Rumpali 3vko

Vierailija
38/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Aksun ollessa pienempi kylvetettiin kaks kertaa viikossa. Nykyisin sitten kylvyssä/suihkussa käydään vähintään joka toinen päivä ja joskus joka päivä. Mä kun esim. Aksun kanssa kaksin ollessa en pääse enää suihkuun ollenkaan jos en ota Aksua mukaan :D

Vierailija
39/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille sanottiin pupuilusta jälkivuodon aikaan? Kun mulle synnärillä sanottiin, että yhdyntää pitäisi välttää niin kauan kuin on jälkivuotoa, mutta sitten taas äitiysneuvolan terkka sanoi viimeisellä tapaamisella, että kondomin kanssa ässäily on ihan sallittua, vaikka jälkivuotoa tulisi yhä. Miten muut on menetelleet? Kun meillä alkaisi jo tehdä vähän mieli, mutta kun saa niin ristiriitaisia ohjeita, että tiedä sitten, miten tulisi toimia. Kondomia meillä kyllä aina on käytetty (jopa raskausaikana :D olin/olen siinä uskossa, että miehen spermassa on jotain, mikä lisää keskenmenoriskiä, siksi kondomi raskausaikanakin...)

Heh, olisikin ollut liian yksinkertaista pistää kaikki kysymykset samaan viestiin :D Tykkään tehdä asiat vaikemmalla mahdollisella tavalla...

Palstaterroristi Han

Vierailija
40/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti piti tulla piipahtamaan.. meidän neiti nukkuu tyytyväisenä vaunuissa ja mies lähti lenkille.. ihan omaa aikaa vallan=)

Kamalaa kun aika menee sellaisella vauhdilla eteenpäin, että en meinaa perässä ollenkaan enää pysyä. Meidän tiiti täyttää ens tiistaina KUUKAUDEN!!! Voi tsiisus, justhan mä vasta synnytin eilen.. Niin se vaan näköjään päivät kuluu.

Palstaileminen on pikkusen jäänyt, kovasti oon aina imetyksen lomassa käynyt lukemassa, mutta ei oikein pysty kirjoittamaan kumminkaan.

Muutkin oli jo ristiäis päiviä varaillu. Meillä kanssa varattu päivä, 18.3 saa sitten meidän neiti nimen. Nyt on jo nimikin valmiina.. ihmeen helposti kävi tuo nimen päättäminen ja oli molemmille tosi mieleinen.. ei siis erimielisyykiä syntynyut=)

Hanille piti kommentoida.. meillä on neiti käynyt pesulla joka toinen tai joka kolmas päivä syystä että meillä käytössä tuo rintakumi ja neii onnistuu aika lailla sillä sottaamaan.. tukka aina ihan maidossa, samoin kun koko tyttö.. eikä haise kauheen hyvälle toi maito tukka ;) Mutta iho on meidän neidillä tosi hyvä joten ei sen suhteen ongelmaa. Käytän myös sitä kylpy öljyä, liekö silläkin sitten vaikutusta. Meille sanottiin neuvolassa, että saa kylvettää vaikka joka päivä.. ihon kunto kuulemma ratkaisee.

Ässäilystä en tiedä jälkivuodon aikana.. täälä halut tasan nolla ja alapääkin vielä siinä kunnossa ettei tulisi pienen mieleenkään. Saunomista ei meillä ainakaan kielletty jälkivuodon aikana.. ja olen käynyt kyllä ahkerasti saunomassa.

Auroran käsikipu kuulosti ihan hurjan kurjalta=( Toivottavasti pian helpottaa.. sais jo sinulta tollaset kipuilut loppua!!

Mulla kanssa tää vanha vaiva palasi, eli päivittäinen päänsärky ja yks migreeni khtauskin kerinny jo synnytyksen jälkeen olemaan:( Koko raskaus aikiana ei särkeny kun kerran päätä.. oli muuten aikas luksusta. Nyt sitten sain panacod reseptin.. sitä saa kuulemm asitten imettäessäkin käyttää, toisin kun noita mun migreeni lääkkeitä.

Meillä nyt sitten tullut maha vaivat riesaksi. Tosi kurjaa katsoa kun toisella on masu niin pipi:( Rela-tipat alotettiin ja kovasti sitä masullaan makuuttamista oon kanssa iltasin koittanu... eiköhän se tästä.. toivottavasti olisi noista tipoista jotain hyötyä!

Edelleen pikkusen suppeeta tää mun kommentointi.. mutta mutta, eiköhän se tästä=)

Joops, nyt taidan mennä iltapalalle, vielä kun toi meidän neiti nukkuu niin kerkeen ihan rauhassa syödä:)

terkuin siru ja neiti- tiiti kolme viikkoo ja risat=)