**** Enskattaret to-pe ****
Alkuviikon jutut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9642521&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (44)
Huomentapäivää!
Aurora: Voi kurjuus sitä sun käsikipua!!! :( Toivottavasti siihen löytyis pian apua!!!! Voimia!
Hieno juttu, että tissi kelpasi Oliverille!!! :D Kyllä sitä kannattaa koittaa tarjota, vaikka aina ei kelpaiskaan. Se lisää parhaiten sitä maidontuloa. Ja fiksummat neuvoo, että kannattais olla mahdollisimman paljon ihokontaktissa ja vaikka just sängyssä saman peiton alla niin, että sulla ei oo paitaa ja oliver on vaippasillaan. :) Mut siis hieno juttu, että tissi kelpas!! :)) Ja muuten.. voihan se olla, että kovemmassa nälässä just tissikin kelpaa, mutta sitten pikkasen pienemmässä nälässä ei huvitakaan nähdä tissistä imemisen vaivaa. ;)
Me unohdettiin mennä Heidin kanssa muskariin tänään. :) Noh... toisaalta ihan hyvä, kun tuolla ulkona on vieläki ihan hirmu pakkaset.
Burde ja Heidi 5kk
Tässä tyttö sylissä vaan laitan nopsaan linkin tuohon silmien väri juttuun,sitä uteliaana kyselin kun täälläkin asiaa mietittiin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9666601&p=2&tmode=1&smode…
Aurora, tosi hienoa että poika tissutteli hyvin:) Kyllä se siitä!!:)
Toivottavasti kivulle löytyy syy ja se saadaan hoidettua!
MYöhemmin paremmalla ajalla jos semmoista tänään tulee;)
Meen tekemään aamupuuroa äidille ja tytölle..
On kyllä käynyt lukemassa juttujanne,mutta kun mun oma kone on rikki ja menos huoltoon niin ei paljon oo tullut tässä miehen koneella oltua ;)
Omaa napaa aluksi..
Eilen 6kk neuvolassa neidin mitat oli 8070g ja 68,2cm! Alkaa tasaantua kasvu tuohon 0 käyrälle.. pitus kun veteli yläkäyrillä ja paino alakäyrällä tähän asti ;)
Soseita ja puuroja syödään, mut lihaa en vielä kiirehdi ottaa mukaan..
Tätikin tumasi että perustyytyväinen vauva.. hymyili ja jutteli vaan koko neuvolassa olo ajan!
Pakko nyt hehkuttaa että eka hammas puhkesi 14.2 ja ilman mitään kiukkuja ;) Huomasin ku lusikka kilahti hampaaseen.. Joo koputetaan puuta ku ei vielä huuteluita ole hampaista tullut!! Seuraavasta sit varmaan huudetaan ja lujaa ;)
Eilen neiti sit oppi ryömimään.. Nostaa ittensä konttaus asentoon ja lykää käsillä vauhtia et mennää taaksepäin!! Sloista kun toinen painelee pitkin lattiaa peppu edellä ;)
Ja liikkuessaan huutelee nan nan nan , tai tai tai ja päristelee niin et sylki lentää!! Sylissä kun tyttöä pitää niin oikein ottaa syöksyjä äitiä kohti ja suu ammollaan antaa kuolaisen pusun.. Hauskaa!
Tuossa tuo neiti nyt sängyllä vieressä pyörii ja huutelee nan tang tän tän ;)
Silmien väristä.. Meillä neidillä ollut sairaalasta asti siniset silmät, eikä ainakaan vielä ole muuttunut mitenkään! Isillä siniset silmät ja mulla vihertävän rusehtavan kukertavat..
Vauvakuumeesta.. Täällä kyllä on kuumetta mutta ei verrattavissa ekan kuumeiluun! Välillä on päiviä että tahtois tulla raskaaksi heti paikalla ja välillä sit et ootellaan vielä!! Tarkoitus olis kuitenkin toinen saada jossain vaiheessa.. Näillä näkymin yritys alkaa kun neiti n.2v :)
Tahdotaan antaa ainon olla ainoa vauva talossa ja nauttia jakamattomasta huomiosta!!
Ja tietysti tässä on suurempaan asuntoon siirtyminen ennen kakkosta.. nyt alkaa jo odottaa et saadaan myydä tää ja ostaa/vuokrata uus koti!!
Eppari ym muuta juttua... Oon kai outolintu kun sain synnytyksessä jonnimoisen repeämän ja epparikin tehtiin, siis tikkejä oli riittävästi! Kuitenkaan alakerta ei ollut missään vaiheessa kovin kipeä ja istuin jo tunti synnytyksestä reilusti pepullani kiikkutuolissa.. Synnytyksen ja tikkaamisen hoitanut kätilökin ihmetteli et eikö todella ota kipeää!
Lantionpohjan lihaksia oon kyllä joutunut jumppaamaan.. ihmetellyt oon sitä et toisena päivänä " suihku" katkeaa ku veitsellä leikkais ja toisena päivänä sit tuntuu et liruu pöksyyn.. Että jumppaillaan jumppaillaan!!
Jahas.. nyt jää kommentoimatta paljon asiaa! Neiti tahtoo evästä!
Jatketaan myöhemmin..
Niamey ja Aino 6kk 3pv
voi Auroran kipua! ootko siis kysynyt lääkäriltä heräämökivun jälkeen? Kyllähän kohdun alueen kivut voi heijastua hartioihin, esim. munatorvien tähystys voi tuntua hartioissa operaation jälkeen. Mutta ei sen tietty ehkä noin pitkään pitäis jatkua! Mene ihmeessä uudelleen lääkäriin ja toivottavasti löytyy apu.
Tuo teidän rytmi kuulostaa ihan samanlaiselta ku meillä alussa, tyttö vaan nukkui, söi kakkas ja nukkui. Alkoi pysymään varttia pidempiä aikoja hereillä vasta toosi myöhään, oisko ollut yli kuukauden?. Nyt sit saattaa posotella jo usemman tunnin iltasella, päivällä simahtaa edelleen parin tunnin jälkeen. Nauti ajasta! Mulla ei kyllä onneks oo vieläkään ongelmia omien hommien tekemisessä, kun tyttö viihtyy tosi hyvin itsekseen tai mua kattelemassa. (Koputtelen puuta koko ajan...) Suihkussakin saan käydä niin, et tyttö ei näe mua. Mut vauvat on niin erilaisia alusta lähtien! Meillä sit ei kyllä yöllä vieläkään nukuta 5 tuntia pidempiä pätkiä, mutta noikin on ihan luksusta muutaman " herään tunnin välein ihmettelemään, miksen käänny" -yön jälkeen. :)
Olipa kiva kuulla Iglun ja Ankan kuulumisia! Tosi nopeesti on Kerttu lähtenyt kävelemään, siinä taitaa olla vahtimista.
Han, eikös hymyt oo söpöjä! Ootapa hetki, ne oikeet tarkoitukselliset hymyt on vielä ihanampia! Ja se, kun alkaa nauraa ääneen!
AA, potkin ja huidon kausi on meillä nyt tosiaan vaihtunut järsin sormiani ja pidän esitelmiä kauteen... :) En pystynyt aamulla jatkamaan uniani, kun nauratti niin hirveesti kuunnella kun tyttö paapattaa isälleen vaippaa vaihdettaessa. Asiaa oli vaikka muille jakaa!
Pelkään muuten nyt jo kesäöitä, kun tulee valoisaa. Meillä nimittäin yöunet jatkuu helposti vielä aamulla, kun laittaa valot pois ja on ihan hiljaa. Mut auta armias, jos verhon raosta tulee vähän valoa, niin jopas neiti luulee, että on aamu. Onneks meillä on pimentävät verhot, mut eihän ne kaikkea valoa poista...
Amy, onpa kurjaa, et Emmiä ei nukuta päivisin! Meidän typylläkin on nyt alkanut päikkärivaikeudet, eilen sain nukkumaan pitkään kun laitoin sisällä vaunuihin ja heijasin (tähän asti siis on nukkunut sängyssäkin hyvin). Mutta meillä on siirrytty tosiaan nukkumaan 12 tuntia yöllä ja sit päivällä yhdet 2 tunnin päikkärit ja kahdet 15 min - 45 min unet. Siitähän tulee se 15-16 tuntia, jonka tän ikänen tarttee (tietty pois yösyöttöajat).
Mykis, ilmakylpyjä ja bebanthenia vaan peliin, jos pahasti punottaa ja aukee iho. Meillä oli alussa vähän ihottumaa, mutta nyt kun neiti viihtyy hyvin alasti päivittäin (alussahan se on inhottavaa, kun tulee kylmä!), punoitus on poistunut täysin.
kandi, onpas teillä lämmin parveke! Meillä taas pähkäillään, ku ei ole parveketta ollenkaan ja ulkona on niin pirun kylmä, ettei siellä viitsi itsekään montaa hetkeä olla...
Viipero, mä olin ihan ällikällä lyöty tuosta kääntymisestä! Se voi kuule tapahtua teilläkin any day now, mut jos ei tapahdu, niin sit tapahtuu myöhemmin! :D Meillä taas ei oo tietookaan noista hampaista, mistä olen toooosi iloinen, en kaipaa nimittäin lainkaan hampaanjälkiä nänneihin. Osaanottoni... :)
Voi hitsi, kun tuo Karssulin Ainon allergiasompa vaan jatkuu. Mun kaverin lapsi on tosi allerginen ja se katsoi kans parhaaks lopettaa imetyksen, koska oma paino alkoi olla ihan tosi alhaalla ja lapsi voi paremmin, ku sai vain varmasti sopivaa korviketta. Ja kasvoi tosi hienosti ja oli tyytyväinen lapsi sillä ruokavaliolla.
mörötin, meilläkään ei kyllä vielä pyöritä navan ympäri mahallaan. Selällään ollessaan saattaa pyöriä kokonaisenkin ympyrän, mutta mahallaan vaan köllöttelee paikallaan. Nykyään onneks viihtyy jo vähän sillaikin, ja on oppimassa lepäämisen.
Kääk, mun on pakko lähteä nyt, ja tulihan tuota. Piti kommentoida muillekin, mut en ehdikään... heippuli kaikille!!
-Osse ja unessa oleva typy, jolle pitäis pukea ulkovaatteet...
Eilen lupailun tulla jatkamaan paremmalla ajalla, ja niinhän kävi, että tähän päivään se vierähti. emmi nukkuu nyt omassa sängyssään, joten tästäkin voi tulla lyhyt visiitti.
Kurkkaan kuitenkin tuolta vanhasata pinosta, mitä pitikään kommentoida.
LillSis kyseli tiheän imun kausista. Emmi täyttää huomenna 4 kk ja meillä tuntuu olevan tiheän imun kausi menossa taas kerran. Päivälläkin neiti saattaa syödä 1½ tunnin välein ja illalla tiheämminkin. Ja siis maitoa tulee todella hyvin, ei siis johdu siitä, ettei sais kerralla tarpeeks. Enpä oikeesti tiiä, koska ne loppuu.
NapNap ehdotteli myös viikonlopputreffejä. Me voidaan kyllä lähteä sellaisillekin. =)
Lisa ja muut oli kertoneet hampaista. Tuosta kuolan määrästä ja kiukkuisuudesta olen itsekin miettinyt, että olisiko niitä Emmillekin tulossa, mutta ei ainakaan vielä pullota tai kuumota ikenissä. Kokeilen melkein kerran päivässä. Emmi varmaan miettii, että pimee akka tuo äiti, kun ensin yrittää saada hänen sormet pois suusta ja sitten tunkee omansa sinne. ;o)
Mykiksellä kuullostaa olevan aikas mukavaa vauvaelämää myös. Matkaakin jo suunnittelette. Joko on paikka valittuna?
Heidi oli saanut kivat kommentit neuvolassa. Mä just luin Emmin neuvolakorttia, niin kolme vai neljä kertaa on jo kirjoitettu, että " sopusuhtainen, jäntevä tyttö" Hyvä tietty niin, mutta vois kai sitä jotain muutakin keksiä...
Aleksi kiusa äippää pikkuisilla hampaanaluillaan. Ei kivaa! =S Mutta hyvä, että teilläkin päästään vähän aiemmin nukkumaan.
Liia pääsee fysioterapiaan. Millaistahan se on vauvoille?
Karssulin ja Ainon ruokaharmit jatkuu. Toivottavasti pääsette pian selvyyteen, mikä neitiä vaivaa ja pääsette sitä hoitamaan eli siis löydätte oikeat ruuat hänelle. Onneksi Aino kuitenkin jaksaa ilahduttaa äitiä touhuillaan! On niitä vaan niiiin ihana katsella!
Kasper on ollut kipeänä. Toivottavasti tauti hellittää! Kyllä se Kassukin aikanaan oppii masullaan olosta tykkäämään. Ei meidän emmikään sitä edelleenkään rakasta, mutta joka päivä ainakin hetki harjoitellaan.
No eikös ne ois voinut Auroran harmit jo loppua! Toivottavasti lääkäri löytää kipuun syyn ja osaa auttaa!
Kiva kuulla Niameystäkin pitkästä aikaa! Ja Ainokin kasvaa hienosti uusine hampaineen! =)
Osse, mä oon kans yrittänyt laskea noita Emmin uniaikoja. Eikä niistä nykyään todellakaan tue lähellekään 15 tuntia. Ei ihme jos kiukuttaa.
Ja nyt taas kiukku alkoi, joten täytyy mennä. Tarkastan samalla, kuinka on käynyt ekan mummun tekemän kestovaipan kanssa. Se on ollut nyt reilun tunnin päällä.
Heippa kaikille!
-Amy ja kirkuva Emmi-
Järkätään joki viikonlopputapaaminen! Minä, pesukarhu, amy, ehkä quiero ollaan ainakin mukana... muita? Mites olis se HoppLopp? Meidän tyttö ja Pesukarhun Joona varmaan viihtyisi siellä tosi hyvin, miten nämä vähän nuoremmat lapset? Voidaan kyllä tavata jossain muuallakin, jos mukaan tulee paljon pienempiä lapsia. Ihan pikkuiset ei varmaan siellä HoppLopissa mitään ihmeitä " osaa" tehdä. Ehdottiko pesukarhu sitä vkon 12 viikonloppua? Mulle ainakin käy, lauantai tai sunnuntai, ihan kumpi vaan.
Meidän tytöllä oli tosi pitkään vaan kaksi alahammasta, nyt hampaita on kuusi. Ne muut neljä taisi puhjeta tossa vuodenvaihteen molemmin puolin, aika nopsaan tuli. Nyt on tulossa alas kaksi lisää. Montako hamamsta naperon Eetulla on?
Siirrytäänkö me " vanhempien" lasten äidit kohta tonne taaperopuolelle? Vai jatketaanko täällä? Toki voidaan sitten käydä vuoroin vieraissa, eli jos täällä on jotain kysymyksiä, niin käydään toki vastailemassa ja muutenkin kuulumisia lukemassa. Mä käyn edelleen tuolla odotus-puolella juttuja lukemassa, vaikka siellä ei kyllä kukaan mun nimimerkkiä edes tunnista. Onko kukaan muuten kuullut sellaisesta nimimerkistä kuin tokkopa mitään? Sillä taisi olla eilen LA, olen viimeksi kuulumisia vaihtanut hänen kanssaan, kun hänellä oli alkuraskaus menossa. Kuumeiltiin joskus silloin yhdessä, jäi tosi hyvin mieleen.
Toivottavasti Auroran kivut loppuvat, kuulostaa tosi inhottavalta. Mutta hienoa että imetys onnistui.
Jos sitä tekisi töitä välillä...
NapNap +tyttö (Reilun viikon päästä 1-v.!!!)
Emmää haluu olla sylissä
Emmää haluu olla sitterissä
Emmää haluu olla sohvalla
Emmää haluu mitään sellasta mitä äiti haluu
Meillä on emmää päivä, Ainolla ei mikään ole nyt hyvin.
Eilen bongasin kaksi hammasta yläikenestä, sieltä ne puskee läpi, onkohan ne oikeita hampaita vai helmihampaita, mistä tonkin nyt sitten tietää.
Ainollahan oli hampaita jo syntyessä ja neuvolantäti sanoi että helmihampaita ne lähtee pois.
Kuolaa tulee valtavasti ja nyrkki menee suuhun koko ajan, eilen laitoin sellasen vesirinkulan jääkaappiin ja työnsin sitä sitten Ainon suuhun, kovasti tykkäsi hymyili ainakin valtavasti.
Voi Auroran kipuilua, kyllä ne sua nyt koittelee.
Toivottavasti Karssuli saa vakuutuksen ja toivottavasti allergiakiusat loppuu ne on inhoittavia.
Mitähän vielä
Emmää huutaa taas joten on mentävä, anteeksi omanapaisuus, ei nyt kykene enempään.
AinoAurora ja Emmää
NapNap:
Järkätään joki viikonlopputapaaminen! Minä, pesukarhu, amy, ehkä quiero ollaan ainakin mukana... muita? Mites olis se HoppLopp?
Joo, hoploppi kuulostais hauskalta, ja se on auki sunnuntaisinkin. Lobbaan ton sunnuntain puolesta, kun meillä on se vauvauinti lauantaisin. Viikolla 12 sopii meille hyvin. Itseasiassa, mun sisko on jo monta kertaa puhunut tosta hoplopista. Onko teillä mitään sitä vastaan, jos ne tulee tytön kanssa taas mukaan treffeille? Pienemmille vauvoille varmasti kelpaa viihdykkeeksi äidin syli siellä kahvilassa. :) Tässä olis vielä linkki sinne paikkaan:http://www.hoplop.fi/vantaa/index.shtml
AinoAurora, mikä kumma on helmihammas??? Aikasta " mukavalta" kuulostaa toi teidän tytön emmää-päivä. :) Niitä aina sattuu ja silloin tekis mieli vaan olla itsekin just samalla tuulella, eli " emmääkään sitte!!!" :)
Kiva kuulla Niameystakin! Teidän Ainohan on hienosti kehittynyt ja hampaitakin jo saanut, wautsiwau! Meilläkin on kehitys tuntunut huimalta tässä viime päivinä. Kovasti quu jo yrittää pyöriä napansa ympäri ja " ryömii" myös lyhyitä matkoja takaperin. Viime päivinä se on alkanut taas pitkästä aikaa viihtyä myös selällään, ja onkin itse vapaaehtoisesti oikein kääntynyt masulta takaisin selälleen leikkimään. Sen jälkeen, kun quu oppi kääntymään masulleen, se onkin ollut siinä asennossa kuin vimmattu, eikä selälläänolo ole kiinnostanut vähään aikaan ollenkaan. Nyt poitsun liikkumasäde lähtöpisteestä on sellanen pari-kolme metriä, eli ei se aina enää kunnolla leikkimatollakaan pysy. Voi voi, tavallaan odotan tota liikkeelle lähtöä kuin kuuta nousevaa, mutta kyllä se vähän hirvittää, kun meillä on täällä vanhassa asunnossa joka nurkassa ihan kaameat johtohässäkät yms. Ja muutto uuteen vasta 4. kesäkuuta!
NapNap:
Onko kukaan muuten kuullut sellaisesta nimimerkistä kuin tokkopa mitään? Sillä taisi olla eilen LA, olen viimeksi kuulumisia vaihtanut hänen kanssaan, kun hänellä oli alkuraskaus menossa. Kuumeiltiin joskus silloin yhdessä, jäi tosi hyvin mieleen.
Mäkin muistan tokkiksen hyvin, kuumeiluajalta ja sitten myös tuolta L-puolelta. Mutta nyt en ole kuullut vähään aikaan mitään. Voi kun heilläkin olis jo ihana nyytti kainalossa!
Kaikki sympatiani sulle Aurora! Mullahan oli käsi murtunut joulun jälkeen, enkä voinut kunnolla ollenkaan hoitaa quuta. Se oli kyllä ihan kauheeta, kun ei voinut omaa lastaan kantaa eikä syöttää ilman apua. :( Toivottavasti pian löytyy syy tohon särkyyn, että saat oikean hoidon ja paranetkin pian!
-Q- ja -q- ~6,5kk
Kauhee pino oli alkuviikosta, vaikka melkein päivittäin oon koittanut käydä lukemassa, vasta äsken sain sen urakan loppuun... Ja mitä jäi mieleen?! Ei paljoa tainnu jäädä ;) Joten oon sit omanapainen ja pahoittelen jo valmiiksi :D
Aurora kyseli korvikkeen syöjistä ;) Aino huutaa hep, on saanut pelkkää korviketta viikon vanhasta eli kotiintulosta asti. Ekat 2 kk sai Nan 1:stä ja kakka oli pökälemäistä ja tuskan takana, heräs usein kesken päiväunien vääntämään kakkaa... Samoin siitä tuli kaameet iltahuudot, jotka loppui kuin vaihdettiin toiseen maitoon ja samantien kakkakin muuttui normaaliksi maitokakaksi.
Vai ei Emmikään tykkää nukkua päikkäreitä... Ehkä tää on joku kausi näillä nelikuisilla, kun meillä on ollut vähän samaa vikaa... ;) Ja kuola vaan valuu täälläkin ;) Samoin juttua piisaa, myös silloin kun koitetaan syödä bataattia ;)
Sit oli kääntymisestä ja viisaripyörimisistä juttua. Aino on pari kertaa kääntynyt selältä masulle itsekseen, mutta enempi on vielä tainnut olla vahinko ;) Muten tyyppi kyllä viihtyykin mahalleen, joskus kun jumppamatolta kuuluu kyllästynyttä vinkunaa, auttaa kummasti kun kääntää tyypiin mahalleen. Höpötys alkaa entistä iloisempana ;) Mahallaan tyttö kyllä pysyy ihan paikoillaan, mutta selällään se pyöriskelee usein täyden kierroksen. Välillä Aino on onnistunut touhuamaan itsensä pois jumppamatolta ja sit ihmetelläänkin kovasti, kun ei pään päällä enää heilu tutut lelut ;) Mahalta selälleen se osaa myös kellahtaa vaihtelevasti :)
Meille on alkanut nyt tuo tarttuminen olla entistä enemmän IN :) Nyrkin (ja peukalon) lisäksi suuhun menee kaikki mikä sattuu käteen osumaan ja siinä pysymään ;)) Mut sit välillä pitää luopua leluista ja pysähtyä ihailemaan ja ihmettelemään omia käsiä :D Hauskan näköistä!
Meillä on menossa nyt kiinteiden maistelut, mutta näyttää kyllä hyvin epätoivoiselta :( Tai siis Aino kyllä kiltisti syö kaiken mitä lusikalla suuhun laittaa, mutta tyttö tuntuu olevan aika herkkävatsainen :( Porkkanasta sai kauheet iho-oireet + vatsan sekaisin. Perunasta ja maissistakin taisi jonkinlaisia vatsanpuruja tulla, mutta toivon että näiden kohdalla olis kyse vaan elimistön sopeutumisesta uusiin ruoka-aineisiin eikä mistään varsinaisesta yliherkkyydestä/ allergiasta. Bataatti tuntuu sopivan, mutta nyt epäilen päärynän laittaneen taas vatsan ihan sekaisin. Eilenkin Aino kakkasi 8 tai 9 kertaa ja nukahti yöunillekin vasta joskus yhdentoista maissa, kun normaalisti nukahtaa n. 20.30-21.30 :( Tänäänkin vielä ihan selvästi vatsa " murisee" ja maito kaan ei maistuisi ;( Vaikeaa tämä elämä näillä pienillä!
Ja miten ihmeessä me joskus saadaan jotain muutakin ruokaa menemään/ sopimaan kuin bataatti, kun pienet maistiaisetkin saa vatsan aivan sekaisin ja kaiken pyllylleen ja normaalitilaan palautuminen vie ainakin viikon...
Ulos varmaan tarttis lähteä, kun on niin kaunis ilma. Tosin Aino ei ehkä oo samaa mieltä, koska nyt se nukkuu omassa sängyssään ja kun herää, se ei varmaan heti halua uudestaan vaunuihin nukkumaan ;)
t. Ope ja Aino 4 kk
Auroralla on taas kauheita kipuja, kyllä sua nyt koetellaan! Toivottavasti saat pian apua ja pystyt yölläkin nukkumaan (jos Oliver vaan sen sallii) :) Hienoa kuulla, että Oliver suostui imemään tissistä. Kannattaa juuri silloin aina kokeilla kun poika on uninen, eli juuri herättyään tai siinä unen rajamailla nukahtamaisillaan..
Ida olikin fiksu tyttö äsken. Neiti makoili tuossa selällään lattialla ja menin hänen viereensä. Hän päätti heti alkaa kääntymään kyljelleen (mitä ei ole ollenkaan tehnyt) ja silmäräpäyksessä otti mua sormesta kiinni kaksin käsin ja väänsi itsensä masulleen :D
Quiero, kävin vastaamassa sulle teroista tuonne naapuriin ;)
Nyt on pakko mennä syömään, kun iski kaamea nälkä!
Näin viime yönä ihmeellisen unen. Pelasin siinä vähän samantyylistä peliä, kuin se missä pirulta kysytään kaikkea (mikä sen nimi olikaan). No anyway...
Unessa tämän yliluonnollisen olennon nimi oli Ariel ja se vastaili minun esittämiin kysymyksiin. Elettiin muka aikaa tasan vuosi sitten eli 2006 helmikuuta. Kun kysyin saanko vielä lapsia, vastaus oli kyllä 02/2007 tyttö! Jäin siinä sitten miettimään, että tarkoittikohan tuo sitä, että tulisin nyt tästä kierrosta raskaaksi, eli lapsi syntyis syksyllä, vai koska elettiin v. -06 niin lapsi syntyisi tavallaan vuoden päästä...
Todella aidon tuntuinen uni, kun ihan syvällisiä muutenkin siinä pohdin.
Jotain muuta siinä kans selvis muka, mutta nyt olen jo unohtanu, kun en heti kirjoittanut herättyäni ylös paperille...
Nyt vain sitten ukkoa kiusaamaan kuun lopussa ;)
Auroralle voimia kivun kanssa! Toivottavasti pian helpottaa!
Nyt pakkaamaan, että päässään reissuun heti kun mies tulee töistä. Eli viikonloppu taas poissa koneelta...
Lisa & V 9kk
Vihdoin emmää meni päikkäreille, saa nähä kuinka kauan tätä riemua riittää.
Mun käsityksen mukaan helmihampaat on sellasia ihan pieniä valkoisia mukamas hampaita, Ainolla näkyy ikenissä edessä ja sisäpuolella sellaisia pieniä valkoisia noin kuulakärkikynän kirjoituspään kokoisia hampuleita, neuvolassa sanoivat että ne lähtevät pois jossain vaiheessa.
Mun on vähän hankala uskoa että noi mitä yläikenestä puskee olisi oikeita maitohampaita, likka on vielä niin pieni.
Mitään en netistä löytänyt tuolla hemihammas hakusanalla vaikka kuinka googletin.
Kääntymisestä on ollut paljon puhetta.
Meidän Aino ei vielä kellahda selältä masulle tai toisinkaan päin mutta parina aamuna kun neiti on sängyssään kiljunut on ollut poikittain, koko akka peiton alla, tänään oli viimeksi sellainen aamu.
Hereillä ollessa ei kyllä käänny mihinkään eli aika tahatonta taitaa olla tuo.
Lyhyeen loppui tämäkin ilo 10 minsaa taitaa olla maksimi meidän neidille.
Emmää alkaa taas joten koitan keksiä jotain mistä neiti pitäisi, vaikka syöminen se tuntuu olevan ainoa mikä menee läpi tänään.
AA
No niin, aloitetaanpa lääkärikuulumisilla. Aamulla menin työterveyslääkärille joka nosti heti kädet pystyyn ja sanoi että hakeudu ortopedille. Sain sitten ortopedille ajan tuonne Espooseen ja siellä kävin. Hänellä oli kaksi mielipidettä, toinen keuhkoembolia joka suljettiin pois keuhkojen röntgenkuvauksella ja toinen oli joku hermopinne. Hermopinteeseen sain nyt sitten hermosärkylääkettä, jonka pitäisi alkaa heti auttamaan tämän päivän kuluessa. Huomenna aamulla soitan lääkärille ja kerron onko auttanut. Jos ei, niin tutkimukset jatkuu... Ainoa MUTTA on, kun just poika oppi tissille että noin vahvan lääkkeen kanssa ei saa imettää ja kun lääkityksen lopetan, pidettävä vielä 3pvän tauko imetyksessä. Eli kuinkahan jaksan pumpata viikon pari ja pitää maidoeritystä yllä jos reilun viikonkin ajan lääkkeitä pitää syödä=( Mutta lääkäri sanoi että mut saatava kuntoon, kun nyt isukki hoitaa pojan kun ei mulla käsi toimi eikä sillä oikein nostella pysty... *harmittaa*
Osse, joo anestesia ja leikkaava lääkäri tutki mut sairaalassa ja kumpikin sitä mieltä ettei johdu " operaatiosta" toi kipu!
Burde, meillä näyttää menevän topisinpäin toi tissittely. Eli kun kova nälkä, ei malta syödä tissistä kun ruoka saatava heti ja nyt! Mutta kun ei niin kauhea nälkä, niin sit jakaa nautiskella hitaammin:))
Napnap, täällä yks joka tapaamiseen tulossa kyllä!
Kaimalle jaksuja emmää-päivään!=) Eiköhän se huomenna jo helpota.
Ope, kiva kuulla että joku pärjännyt korvikkeilla hyvin, kun nyt tuli toi lääkityskin mulle:) Toivottavasti teillä masu löytää jonkun sopivan , muunkin kuin bataatin!
Nyt lähden selälleen, kun lääke aiheuttaa kuulemma aika kovaa huimausta ja väsymystä....
Aurora & Oliver 1vko2pvää
En ole yhtään ehtinyt käydä lukemassa saati kirjoittamassa. Viime viikon torstain leffan jälkeen Aavalla nousi kuume uudestaan (oli kuumeessa ma-ti ja luulin sen johtuneen rokotuksesta) ja samalla tuli inhottava nuha. Aava on kipeä edelleen ja nyt minäkin sitten niistän ja kurkku on ihan hiekkapaperia. Nukutaan yöt huonosti, noin 30min kerrallaan, joten päivällä mäkin olen levännyt, kun mahdollisuus on tullut. TOivottavasti kohta tervehdytään =) Mut nyt ei jaksa muuta kuin parannella. Huomenna viedään Aava toiseen kertaan lääkäriin, jos ensi yö on yhtä huono kuin edelliset...
Sippu
tulin vaan pikaseen käymään. on ollu nyt niin pitkii pinoja,etten oo muuta ku jaksanu lukea. omat kirjottelut jääny siis täl viikol..
mut hyvä vaan,et kirjottelette:)
Auroralle suuret onnittelut pojan syntymästä!! :) ja ihanan nimen ootte valinnu pojalle! mullakin kävi toi nimi aikanaan mielessä.
AA:n tytöllä samanlainen päivä ollu tänään, ku meiän Nemolla. Kun mikään ei vaan oo hyvä. Viime viikkoon mennes pojal oli ollu tasan yks huono päivä,nyt viikon sisään onkin sit mahtun jo useempi. Taitaa tulla lisää omaa tahtoo, kun kasvaa.. Eilen illal oppi myös oikein kunnol komentamaan. Kilju ja rääkykin välil, samoin tänään aamul. siis ei itkeny,mut saman kuulosta:D syötin melkein koko aamun ja aamupäivän ja yhes välis nemo nukahti tissille ja nukku sit tunnin mun sylis. päikkäreille käyminen oli myös kauheen taistelun takana. päätin sit lähtee heittää ihan pikkulenkin tonne kylmään, ni sit nukahti. huh.
oon ihan poikki ite.. oon ollu pari päivää tosi väsy, johtuu varmaan täst sisäl istumisestaki..
huomen ois neuvola. Nemo saa rokotuksen. apua..toivottavast ei tuu mitään siitä. onks muilla tullu mitään oireita? lämpöä tai ärtyneisyyttä?
lauantain ois taas vauvauinti, et toivottavast ei nouse sen rokotuksen takia lämpö, että päästään sinne polskuttelemaan. :)
ei mulla muuta. taidan nyt käyä makoilee vaan sohvalle ja valtuuttaa ton miehen hieromaa minuu,ku särkee taas joka paikkaa.
laitoin muuten äsken ifille tilauksen. 300 kuvaa:D vähänkö noit kuvii tulee otettuu.. toi on toinen tilaus nemon syntymän jälkee..
itestä oo varmaan ikinä otettu noin paljo kuvii:D mut ku nykyää on niin helppoo,ku on digikamerat ja pystyy netis laittaa tilauksen ja halvempaaki ku normaalil kameral.
no juu,nyt meen,. terkut kaikille enskoille ja vauveleille! :)
lara ja nemo 3kk+
että meidän pullero pallero kääntyy selältä mahalleen ja on reenannut sitä moneen otteeseen tänä iltana. Ihan yllättäen tämäkin tuli, kun tosiaan Ida ei ole selällä ollessaan tähän mennessä edes kyljelleen mennyt :) Mä oon täällä ihan onnesta soikeena ja meinasi itkukin päästä. Pienet on äidin ilot :D
Lara, meille ei tullut mitään oireita rokotteesta :)
[color=purple]
Odotuspuolen enskatreffipinoa tulin mainostamaan taas, tulkaahan paikalle kaikki kynnelle kykenevät äidit ja vauvat!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9601030&p=1&tmode=1&smode…
Ja [b]Auroralle[/b] vielä kerran ONNEA!!!
Kesis
Kuulostaa tosi hyvältä toi HoppLopp. Kaikki kynnelle kykenevät on mun mielestä tervetulleita (tottakai Q:n sisko, hänhän kuuluu vakiotreffiporukkaan). Kiva, kun on muitakin innostuneita. Se viikon 12 sunnuntai olis varmaan mainio päivä.
nyt on pakko mennä nukkumaan. Hyvää yötä!
Onnittelut käänytilijöille! :)
pesukarhu ja Jonsku 10kk
Onpas paljon tullut viestejä¿ alkuviikon pinoon en edes yritä kommentoida kun on niin pitkä pino. Oisko päiväpinot mitään kun nää pinot tuntuu kasvavan vaan koko ajan mikä on kyllä tosi kiva juttu =) Mä vaan menetän aina intoni kommentoida kun on joku kuuden sivun pino :D
Aurora, tosi kurja toi sun käsivaiva =/ mutta hienoa että Oliver suostui tissille =)
Queen, ehdin sen unikoulun kanssa kyllä nuolaista liian aikaisin¿ eli palattu ollaan yhteen yösyöttöön kun yöt meni ihan hulinaks ja nyt taas vähän rauhallisempaa kun saadaan nukkua jopa 2-3 tunnin pätkiä.
Niameyn Aino kasvaa hienosti! Meidän Aksu ei noihin mittoihin päässyt vielä edes 8kk neuvolassa :D tai pituutta oli vähän enemmän, mutta painoa sitten taas vaan 7400g.
Silmienväristä¿ Aksulla on ollut koko ajan siniset silmät. Mulla on ruskeat ja miehellä siniset. Saa nähdä jääkö Aksu sinisilmäiseksi blondiksi =D
Hampaita Aksulla ei edelleenkään oo yhtään¿ nyt tosin jälleen kerran mä niitä odotan kun yöt on menneet levottomiksi, Aksu on ollut päivälläkin kitisevämpi pari päivää ja vatsa on ollut ihan kuralla nyt viikon. Mä niin toivon, että tää olis nyt niitä hampaita eikä esim. jotain allergiaa =/
AA, voihan emmää :D Aksullakin oli vähän pienempänä ihan kirjaimellisesti emmää-päiviä. Yhtenä aamuna esim. olin menossa suihkuun ja laitoin Aksun sitteriin (voi ihanuus kun sellainenkin on joskus vielä onnistunut =D), mutta Aksupa olikin sitä mieltä että tässä en istu ja alkoi itkeä ja huutaa emmääääää, emmääää¿. oikein perustamperelainen positiivinen poika :D
MiaMikin neiti oli oppinut kääntymisen jalon taidon =) se on jotenkin niin liikkiksen ihanaa kyllä aina kun oma pieni oppii jotain uutta.
Meillä täällä mennään samaa rataa kun ennenkin¿ yöt on taas tosiaan levottomampia, mutta eipä ne meillä koskaan mitään luxusta oo ollutkaan. Neljän tunnin unipätkä on Akselilta jo ihan loistavan pitkä¿ no, ehkä se tästä joskus.
Pikku-milli & Akseli 9,5kk
Piti tulla availemaan pino, kun ei uni kivun takia tule. Eli leikkauksen jälkeen heräämössä alkoi tosi kova kipu oikeassa hartiassa ja käsivarressa, hartiapistos vai mikä lie. Anestesialääkäri ja leikkaava lääkäri olivat sitä mieltä ettei johdu operaatiosta ja lihaket vain jumissa tai jotain. Nyt kuitenkin kipu pahenee vain päivä päivältä, ei auta Burana, Panadol, Panacod, Litalgin eikä sirdalud. kaikkea koitettu sairaalassa ja kotona nyt. Nytkin vain vedet valuu silmistä. En viikolla mies menee töihin ja mä en saa oikealla kädellä edes maitotölkkiä nostettua=( Kädessä ei voimaa ja niiiiin kova kipu etten pysty poikaa yksin hoitamaan!
No, huomenna Mehiläiseen käymään lääkärissä josko lähettäis ortopedille tai jotain. Onko kellään tietoa moisesta vaivasta??
Burde, eilen illalla otin Oliverin syliin kun heräsi nälkäisenä. Ajattelin huvikseni kokeilla josko tissi kelpaisi kun en ole tarjonnut pariin päivään. Ja poika ottikin kunnon otteen ja söi molemmista pitkän aikaa. Jälkkäriksi oti vielä korviketta 30ml, mutta tissi kelpasi:)))) Olen niiiiiin tyytyväinen!!
Sori kun tuli omaa napaa näin päivän alkuun, tulen kirjoittelemaan paremmin kun saan huomenna toivottavasti tuohon käteen jotain apua. Tänään kävi hieroja kotona ja ei ole lihasperäistä vaan hermoperäistä kipua ja se tekeekin tän olon sietämättömäksi. Ei odotusajan selkäkivutkaan ole mitään tähän verrattuna:=(
Nyt sänkyyn! Ja kokeillaan nyt parin päivän pinoa, jos tuntuis sopivalta=)
Aurora & Oliver 1vko2pvää