Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja taas on viikko perjantaihin venähtänyt, ja se sit siitä mun lupauksestakin¿ Mä vaan en jostain kumman syystä kerkee tänne lukemaan saatikka kirjoittamaan! Sorry!

Eetulla oli tänään ihan ihmeellinen päivä, heräs aamulla klo 8 ja simahti mun syliin klo 10.45! ja sit heräs klo 13 ja laitettiin miehen kanssa nukkumaan tokille päikkäreille klo 16 ja nukkukin noin tunnin (yleensä siis nukkuu yhet päikyt klo 12-14/15...) joten en tosiaan tiedä mikä noin väsytti... Ja nyt on jo puolisen tuntia vedellyt yöuniaan... No, kaippa se tästä taas rauhoittuu...

Aurora toivottavasti kipusi on hellittänyt! Ei oo varmasti kivaa hoidella pientä jos käsi on noin kipiä.

Olipa kiva kuulla Niameystäkin! Onpa teidän tyttö kasvanut! Niin ja onnee hampaasta! Meillä ei kyllä Eetu ole juuri ollu moksiskaan hampuista, tai no on se vähän rissaavampi, muttei onneks huuda öitään...

Napnap, ihan sama mulle koska siirrytään tuonne ¿isojen¿ puolelle, musta vaan tuntuu että ne kaikki on niiiiiin ISOJA siellä että me jäädään jalkoihin, hmmm.

Miamikin Ida oli kääntynyt, Onnea! Meillä Eetu teki ekat käännökset neuvolassa...

Sippulle paranemisia!!!

AA, noi emmää päivät on kyllä tosi inhottavia!

Täällä kanssa yksi valokuvausintoilija ilmoittautuu... (yks vuosi oltiin Ruottissa kattelemassa miehen lapsuusmaisemia, ja ekana päivänä tuli otettuu kaks rullallista kuvia, sillon oli viel ¿vanhaa¿ mallii oleva kamera...)

Kandille vastauksia

1.Enpä usko että on turmiollista viedä vauvaa ulos illalla! Kyllähän isommatkin lapset ovat ulkosalla, niin miksei sitten pienetkin! Ollaan meilläkin käyty joskus kasinkin jälkeen vaunuilemassa (tosin tais olla kesää) kun on noi kaksi koiraa, niin pakko vaan toisen pienen ¿uhrauduttava¿.

2. Meillä tais eka kuolaaminen (siis että kastu päivässä monta kertaa paita) olla vasta noin 3-4kk iässä mutta sen jälkeen ei olekaan ollut montaa kuolaamatonta päivää...

3. Meillä taidettiin Eetua kylvettää jo ihan sairaalassakin massullaan, tosin mä en oo oikee ihminen siihen vastaamaan, kun se on meil miesten hommaa...

4. Ennenkin on ollut puhetta, meillä rytmi alkoi pysymään vasta kun Eetu aloitti syömään kiinteitä siinä joskus noin puolen vuoden tienoilla. Tai siis tuollon tuli ns pysyvä rytmi. Sitä ennen oli noin 2-3viikon kestäviä rytmejä, ja sit taas vaihtu. Mutta tietenkin tässäkin asiassa vauvat ovat yksilöitä.

Lauluista, mulla taitaakin olla sitten ¿erilaiset¿ aivot, musta kun tuntuu etten muista yhtään lastenlaulua ulkoa! Tai no mä oon sellanen että laulunsanojen pitää mennä oikeessa järjestyksessä (ihan kuin Eetu sen ymmärtäis...) Ja mulla pitäis joitain lauluja olla tuolla pääkopassa kun niitä oon töissä tarvinnut! No, mulla onkin sitten olkkarissa pari cd:tä ja laulukirjaa, joista sitten tarvittaessa muistuttelen ittelleni sanoja...

Amy oli löytänyt kirjan, innokkaita lukuhetkiä ;=)

Jennin D:kin on melki yhtä ¿iso¿ kun tuo meidän nappula...

Saunominen, seksi ja jälkivuoto. Mulle sanottiin sillon että ei saunaan eikä yhdyntää, ettei tule tulehduksia. Sen puoleen mä en koskaan oo ollut saunaihminen (ekan kerran kävin synnytyksen jälkeen kun Eetu oli noin4-5kk...) Ja tuota toista kokeiltiin kun Eetu oli noin 3kk:n ikäinen...

Kylvetyksestä. Meillä Eetu käy 3-4kertaa viikossa kylvyssä/suihkussa. Riippuu kuinka innokkaasti isukki vie...

Päänsärystä. Mä oon kanssa niitä ihmisii jotka siitä kärsineet koko pienen ikänsä. Mutt raskausaikana mulla ei särkeny päätä ollenkaan, ja nyt sitten taas 1-3kertaa viikossa... Ei kivaa!!!

Toivottavasti kaikkien pienten massuvaivat helpottavat!

Jaahas tulipas taas romaani... Nyt jätän muillekin tilaa ja poistun...

napero ja Eetu 1v½kk

Vierailija
42/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos kaikille mun kyssiin vastanneille! :) Meillähän jäi kylvetysopastus käymättä, kun Noel olikin eri paikassa kuin me kaiken muun sairaala-ajan paitsi ekan vuorokauden.

Hanille: mulla kesti reilut 3 viikkoa se jälkivuoto. Loppui ensin kertaalleen pariksi päiväksi, mutta sitten jatkui ihan vähäisenä vielä viikon.

Ja mä saunoin ekan kerran kun Noel oli vajaat 4vk, eikä tosiaan enää tullut jälkivuotoa. Ja olettaisin että ässäillä voi kumin kanssa jos vuoto on vähäistä tai sitä ei ole. Eikös se tulehdusriski pysy minimissään jos käyttää kondomia..? Olettaisin niin.

Nyt yritän saada Noelin yöunille, joten öitä kaikille!

Kandi & Noel 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin synnärillä, että saunoa saa vaikka heti, kunhan huolehtii hygieniasta, eli saunanlauteille pyllyn alle esim. kertakäyttöinen pefletti (niin kauan kuin jälkivuotoa vielä on.)

Meidän Aleksi kylpee pariin kertaan viikossa.

Ässäilystä, uskoisin että kumin kanssa ihan ok, jos siltä tuntuu. Hyvä hygienia vain tässäkin :)

Vierailija
44/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullehan iski kohtutulehduksen muutama viikko synnytyksestä, joka oli varsin ikävä vaiva :/ Eli tarkkana kannattaa olla tuon hygienian kanssa synnytyksen jälkeen. Me ei tosin oltu edes ehditty ässäillä, ja muutenkin olin tosi huolellinen esim. suihkuttelut joka wc-käynnillä, mutta jostain se tulehdus vain iski.

Muistakaa myös rintojen suojaaminen näin talviaikaan, etenkin kylmä viima on pahasta! Enää en ole ollut niin tarkka tuon suhteen, mutta silloin ekoina viikkoina maidon noustua varjelin kyllä rintoja hyvinkin tarkasti. Ostin huoltsikalta säämiskän palan, ja se rintojen suojana ulkoilin.

Siinä pari juttua mitä tuli mieleen...

Aleksi on nukkunut tänään päikkäreitä 4x½ tuntia, joten kauheasti ei ole ollut aikaa roikkua koneella. Äsken nukahti yöunille joten taidanpa oikaista itsekin tuonne miesteni väliin.