Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä polyamoriassa on pahaa?

Vierailija
24.11.2024 |

En oikeastaan ymmärrä miksi siinä olisi mitään pahaa. Jos joku jolla on negatiivinen mielipide siitä voisi perustella sen se olisi kiva.

Kommentit (230)

Vierailija
221/230 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä polyamoria toimii käytännössä? Mies rupee panemaan toista naista ja eka nainen lähtee suhteesta menemään aika äkkiä. Mutta nainen rupeekin panemaan toista miestä, niin tämä eka mies tyytyy kohtaloonsa. Tällä ekalla miehellä ole mitään tunteita tähän toiseen mieheen ja todellisuudessa ei sitä kolmatta kaipaa elämäänsä. Ihmiset jäävät paskoihin suhteisiin ja työpaikkoihin vaikka pitäisi lähteä.

Aika moni mies itse asiassa preferoi tällaista ristiinpaneskelujärjestelmää. Se on eläinmaailmassa ihan tyypillinen strategia saada pariteltua naaraan kanssa, paimentaa heitä kuin laumaa isommalla poikaporukalla

Myös mormoneilla nuoret miehet kuulemma vaativat tällaisia parinvaihtosekoilujuttuja. Mies haluaa siitää maksimaalisen paljon ja keksii kyllä kaikki selitykset ja kikat ja valheet pystyäkseen näin tekemään. Monogaminen mies on vain kokematon mies

Vierailija
222/230 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä polyamoria toimii käytännössä? Mies rupee panemaan toista naista ja eka nainen lähtee suhteesta menemään aika äkkiä. Mutta nainen rupeekin panemaan toista miestä, niin tämä eka mies tyytyy kohtaloonsa. Tällä ekalla miehellä ole mitään tunteita tähän toiseen mieheen ja todellisuudessa ei sitä kolmatta kaipaa elämäänsä. Ihmiset jäävät paskoihin suhteisiin ja työpaikkoihin vaikka pitäisi lähteä.

Aika moni mies itse asiassa preferoi tällaista ristiinpaneskelujärjestelmää. Se on eläinmaailmassa ihan tyypillinen strategia saada pariteltua naaraan kanssa, paimentaa heitä kuin laumaa isommalla poikaporukalla

Myös mormoneilla nuoret miehet kuulemma vaativat tällaisia parinvaihtosekoilujuttuja. Mies haluaa siitää maksimaalisen paljon ja keksii kyllä kaikki selitykset ja kikat ja valheet pystyäkseen näin tekemään. Monogaminen mies on vain kokematon mies<

Moniavioisuus on suuremmilta osin kuopattu mormoniyhteisössä. Suomessa turha edes yrittää avioitua useamman mormoninaisen kanssa. Joitain fundamentalistimormoniliikkeitä on syntynyt, joissa moniavioisuus kukoistaa. MAP-kirkko kuitenkin pitää näihin liikkeisiin etäisyyttä ja erottaa moniavioisuutta harjoittavat ihmiset.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/230 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mormoneilla nuoret miehet kuulemma vaativat tällaisia parinvaihtosekoilujuttuja. Mies haluaa siitää maksimaalisen paljon ja keksii kyllä kaikki selitykset ja kikat ja valheet pystyäkseen näin

Selvennykseksi vielä, että nuo fundamentalistiset mormoniliikkeet ovat lähinnä Yhdysvaltojen ja Kanadan ongelma, ei niinkään Pohjoismaiden. Edelleen sillä suunnin MAP-kirkko kieltää moniavioisuuden ja erottaa sitä harjoittavat. Se on Yhdysvaltojen laissakin kiellettyä, vaikka viranomaiset saattavat katsoa asiaa läpi sormien niin kauan, kun mukana ei ole alaikäisiä.

Vierailija
224/230 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mormoneilla nuoret miehet kuulemma vaativat tällaisia parinvaihtosekoilujuttuja. Mies haluaa siitää maksimaalisen paljon ja keksii kyllä kaikki selitykset ja kikat ja valheet pystyäkseen näin

Niin näennäisesti siis. Mutta yhteisöissä elävät nuoret naiset raportoivat, että käytännössä parinvaihtoon on painostusta. Ei siis niin, että yhdellä miehellä useampi vaimo, vaan avioparien miehet keskenään sotkevat vaimojaan

Vierailija
225/230 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että ne eivät ole koskaan korkeakoulutettuja (harvoin edes töissä, vaan jossain kuntoutuksessa) ja mieleltään terveitä? En usko että polyamoria tekee hyvää mt-ongelmaisille ihmisille, jotka usein näihin ajautuvat.

Mitä kautta sä tunnet näitä kouluttamattomia polyja niin paljon? Kun mun stereotypia polyamoristista on taas nimenomaan akateemisesti koulutettu, sellaisiin lähinnä olen törmännyt. 

Vierailija
226/230 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa sinä puolestasi, että miksi yksi ei riitä? 

Eri. Koska seksi ja rakkaus ovat minulle eri asioista. Rakkauttani osoitan puolisolleni. Seksi on kuitenkin minulle tärkeä osa elämää jota haluan eri ihmisten kanssa erilaisissa ympäristöissä. Tätä ei yksi ihminen pysty minulle suomaan. Puolisoni on samanhenkinen joten olemme molemmat löytäneet itsellemme ihannekumppanin.

Tämä on avoin suhde, ei polyamoriaa. 

MItähän vtun eroa niilläkin mielestäsi on? Ei ihmisten tartte kommuunissa asua ollakseen suhteissa. Tunnen avioparejakin, joilla on eri osoitteet.

Olen eri, mutta jos osallistuu polykeskusteluu

Minäkin olen eri, mutta tämä on taas tätä samaa vasemmistolaisnillittimistä, missä toisia moititaan siitä, etteivät he "ole vaivautuneet ottamaan käsitteistä selvää", vaikka nämä käsitteet elää koko ajan ja ne on keksitty suunnilleen viime viikolla. Ei tavallisilla ihmisillä ole mitään velvollisuutta näitä käsitteitä opiskella. Ne pohjaavat omituiseen mar xilaiseen utopiaan ja ne koskevat n. promillea väestöstä. Jos naiskennellaan ympäriinsä, niin on aivan sama, onko keskusteltu miten paljon ja onko oltu "avoimia" ja onko yhdessä sovitut säännöt ja blaa blaa. 

Tavalliset ihmiset voi sitten pitää sen suunsa kiinni, jos eivät edes tiedä mistä puhuvat. Ihan simppeliä. Miten sä voit tosissaan puolustaa sitä, että ois jotenkin ihan ok esittää voimakkaita mielipiteitä tietämättä mistä niitä mielipiteitä esittää? Muutenhan tosiaan ei ole mitään velvollisuutta ottaa selvää mistään asiasta, mutta jos siitä asiasta haluaa käydä keskustelua, niin silloin kyllä pitäisi edes tietää mistä puhuu. 

Vierailija
227/230 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään hyvääkään, ihan outo suhdesoppa. Miksi pitää monta suhdetta yllä kun voisi elää vaan sinkkuna,  se ei silloin loukkaa ketään. En usko että vältytään ristiriidoilta. 

Miksi ihmeessä joku eläisi sinkkuna, jos hänellä on ihmisiä joita rakastaa ja jotka rakastaa häntä ja haluaa olla näiden kanssa? 

Vierailija
228/230 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Silloin kun siihen päädytään alunalkaen omasta kiinnostuksesta. Ei niin, että on pakko ottaa joko avoin suhde tai ero, koska puoliso niin haluaa. Tämä ultimatum-tyyli on polyamorian irvikuva. Ja valitettavasti sitä näkee jonkun verran myös. 

Nykyää nuorilla on toisinaan myös paineita siitä, että pitäisi olla poly, ettei ole ankea ja liian konservatiivinen yksiavioinen. Tämä on yhtä hölmö paine siirtyä polyksi, kuin tuo ultimatum-tyyli. 

Eli vapaus kaikessa. Valinnan vapaus.

Ei usein, vaan useimmissa tapauksissa.

Jos polyamoriaa harjoittavilta pareilta, ja sama pätee avoimiin suhteisiin, kysyttäisin käsi sydämellä onko tämä mitä he eniten haluavat - vastaus olisi useimmissa tapauksissa ei.

Pari on aina jompi kumpi seuraavista:

A) Naistenkaatajamies ja tätä ihaileva nainen, joka sallii miehelle seikkailut vaikka oikeasti toivoisi täyttä sitoutumista

B) Juoksunsa juossut nainen ja cuck-mies, jonka on hyväksyttävä se, että nainen käy maskuliinisempien panomiesten hoideltavana

Vierailija
229/230 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on hiton tyhmää.

Vierailija
230/230 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään polyja vastaan. Sen sijaan avoimiin suhteisiin suhtaudun pienellä varauksella. Minusta on jotenkin erikoinen asetelma, että kaksi ihmistä sopii keskenään, että sinä olet ainut joka on minulle romanttisesti tärkeä ja muut ovat pelkkää seksiä. Jotenkin siinä sivuutetaan niiden kolmansien osapuolten ihmisyys. En ehkä arvosta ketään, joka suhtautuu ihmisiin kuin pelkkiin lihapaloihin. Yhden yön jutut erikseen, niissä nyt ei ehdi tunteita syttyä puolin tai toisen. Mutta ihminen, joka pystyy pyörittämään pidempää vakkarisuhdetta ilman romanttisia tunteita ja kiintymystä on minusta vähintäänkin epäilyttävä.

Minusta raja, avoin vs. poly, on aika häilyvä. Olen avoimessa suhteessa ja minulla on yksi rinnakkaissuhde enkä useampaa edes kykenisi hallitsemaan. Tämä suhde ei todellakaan ole merkityksetön vaikka molemmat ymmärrämme, että en irtaudu primäärisuhteesta. Välitän kolmannesta osapuolesta paljon ja olemme tiiviisti yhteydessä. Kyllä tähänkin suhteeseen liittyy paljon romanttisia tunteita ja kiintymystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme