Kuinka paljon saat pisteitä Hesarin Keskiluokkaisuus-testissä?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8/15. Huvittavaa, koska en tiedä, mikä sitten olisin, jos en keskiluokkaa. Vanhempani joivat kyllä viiniä sunnuntailounaalla, minä en, koska minulla on korkea verenpaine. Muitakin vastaavia siellä oli. Mutta leikkiähän tuo tietysti on, eikä keskiluokka ole mitään ihmeellistä. Suurin osa suomalaisista kuuluu siihen.
Leikkimieltä mutta jos keskiluokkaan riittää noin 3600 e/kk bruttotulot kuussa, varmasti iso osa jutun asioista jää tekemättä. Toinen asia on varallisuuden ja omaisuuden kokoaminen puolison kanssa. Jos puoliso ei kuulu samaan varakkuusluokkaan vaan on selvästi köyhempi,ei tulos tietenkään ole sama.
Eihän tuossa testissä nimenomaan vaadittu korkeita tuloja. Itse sain 11/15, vaikka bruttotuloni ovat selvästi mainittua pienemmät. Itse asiassa teen omasta toiveestani osa-aikatyötä, mikä lienee keskiluokkaisuuden huippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo testi on vain tilaajille. Miksi linkkasit, ei kaikki voi tehdä?
Kai nyt keskiluokkaan yhtään identifioituva Hesaria tilaa!
-ei ap.
Miksi tilaisin vihervasemmiston äänitorvea? Olen keskiluokkainen ja -tuloinen, perheellinen, työssäkäyvä, jonka tulot eivät riitä kokoomuksen äänestämiseen, eli Perusuomalaisia äänestän ja HS ja YLE eivät ole "minun medioita".
Oikeastaan paljastit että et ole keskiluokkainen. Keskiluokkainen ajattelee avarakatseisemmin ja lukee laajasti kaikkea, on utelias. Itsekin luen toisinaan vaikka Maaseudun Tulevaisuutta, vaikka asun kaupungissa, enkä äänestä Keskustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ei ap.
Miksi tilaisin vihervasemmiston äänitorvea? Olen keskiluokkainen ja -tuloinen, perheellinen, työssäkäyvä, jonka tulot eivät riitä kokoomuksen äänestämiseen, eli Perusuomalaisia äänestän ja HS ja YLE eivät ole "minun medioita".
Keskiluokkaisuuteen kuuluu jonkinlainen historian ja puoluekentän tuntemus. HS on perinteinen kokoomuslainen lehti.
10/15
Yläluokkaa tavoitellaan mutta kohtalo painaa aina keskiöuokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä palstalla voi jokaisen persettään kaivelevan rotan mukaan mennä. Hommaa ne tunnukset ja yritå joskus lukea jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8/15. Huvittavaa, koska en tiedä, mikä sitten olisin, jos en keskiluokkaa. Vanhempani joivat kyllä viiniä sunnuntailounaalla, minä en, koska minulla on korkea verenpaine. Muitakin vastaavia siellä oli. Mutta leikkiähän tuo tietysti on, eikä keskiluokka ole mitään ihmeellistä. Suurin osa suomalaisista kuuluu siihen.
Leikkimieltä mutta jos keskiluokkaan riittää noin 3600 e/kk bruttotulot kuussa, varmasti iso osa jutun asioista jää tekemättä. Toinen asia on varallisuuden ja omaisuuden kokoaminen puolison kanssa. Jos puoliso ei kuulu samaan varakkuusluokkaan vaan on selvästi köyhempi,ei tulos tietenkään ole sama.
Testissä ei sinänsä ollut kalliita asioita vaan aika monta humanistien harrastusta. Itse en kyllä ajattele kulttuuriharrastusten olennaisesti nostavan pienituloisen luokkastatusta. <
Omistusasuminen, oma auto ja erilaiset harrastukset vaativat rahaa. Puhumattakaan matkustelusta kotimaassa ja ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ei ap.
Eli koko testi on turha kun sut on jo testattu Hesaritilauksella? Ok.
Siksi se kysymys onkin, että kuinka keskiluokkainen olet.
Sain 6/15 pistettä. Olen varallisuuden perustella ylintä luokkaa. En ole koskaan välittänyt siitä mistä pitäisi välittää, enkä pitänyt siitä mistä kaikki muut pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testissä ei sinänsä ollut kalliita asioita vaan aika monta humanistien harrastusta. Itse en kyllä ajattele kulttuuriharrastusten olenna
Keskiluokka on sidottu makuun. Huono ja wt-maku voi olla miljonäärilläkin. Rahvaanomaisuus ja pullistelu ei ole keskiluokkaista.
10/15
Sanomalehden tilaaminen on keskiluokkaista. Suomessa Hesarille ei ole vaihtoehtoa koska muut ovat paikallislehtiä.
Miksi pitäisi olla keskiluokkaa? En koe sitä erityisenä meriittinä. Enää varsinkaan kun vihervasemmisto on pilannut sen.
Vierailija kirjoitti:
Sain 6/15 pistettä. Olen varallisuuden perustella ylintä luokkaa. En ole koskaan välittänyt siitä mistä pitäisi välittää, enkä pitänyt siitä mistä kaikki muut pitävät.
Mutta varallisuutta et kuitenkaan edes tässä yhteydessä malta pitää omana tietonasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta varallisuutta et kuitenkaan edes tässä yhteydessä malta pitää omana tietonasi.
Ai anteeksi, mistä tässä siis ketjussa puhutaan? Keskiluokka - siis koostuu sellaisista yhteiskunnan jäsenistä, joiden ei voida katsoa kuuluvan varakkaaseen yläluokkaan mutta jotka toisaalta eivät myöskään kuulu vähävaraiseen alaluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla keskiluokkaa? En koe sitä erityisenä meriittinä. Enää varsinkaan kun vihervasemmisto on pilannut sen.
Oletkohan nyt ihan ymmärtänyt mitä keskiluokalla tarkoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai anteeksi, mistä tässä siis ketjussa puhutaan? Keskiluokka - siis koostuu sellaisista yhteiskunnan jäsenistä, joiden ei voida katsoa kuuluvan varakkaaseen yläluokkaan mutta jotka toisaalta eivät myöskään kuulu vähävaraiseen alaluokkaan.
Ei varakkuus määritä yhteiskuntaluokkaa. Ei kouluttamaton lottovoittajakaan luokkanousua tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varakkuus määritä yhteiskuntaluokkaa. Ei kouluttamaton lottovoittajakaan luokkanousua tee.
No yhteiskuntaluokka viittaa sosioekonomisen asemaan. Varallisuuden nousu nimenomaan saa aikaan luokkanousun. Se ei toki automaattisesti tarkoita maun tai muun taustan nollatumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt ihan ymmärtänyt mitä keskiluokalla tarkoitetaan?
Oletkohan sinä? Tiedän keskiluokan tunnusmerkit erittäin hyvin ilman hesariakin. Osa täyttyy, osa ei. Kuten sanoin, en koe sitä enää erityisenä ansiona ja kehuna. Ja kuten sanoin ääliömäinen vihervasemmisto on hyvin suurelta osalta pilannut sen vilpittömän ja hyvää tarkoittavan kukkahattuilun mikä aiemmin on myös keskiluokkaan liittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ei ap.
Persun sivistys: ei tiedä että Hesari on kokoomusmedia.
Ei ole, vaan hesari on punavihreä media, joka käyttää kaikki mielikuvituksellisetkin tilaisuudet päästäkseen haukkumaan kokoomusta.
T. Akateeminen kokoomuslainen
Jos köyhyysrajan alapuolella oleva tekee runoteoksen tai käsitetaidetta niin hänen luokkastatuksensa nousee. Hän on kulttuurihenkilö. Miksei tämä siis toimisi muillakin? Kierrät taidenäyttelyitä yms. niin sosiaalinen statuksesi nousee.