Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon saat pisteitä Hesarin Keskiluokkaisuus-testissä?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8/15. Huvittavaa, koska en tiedä, mikä sitten olisin, jos en keskiluokkaa. Vanhempani joivat kyllä viiniä sunnuntailounaalla, minä en, koska minulla on korkea verenpaine. Muitakin vastaavia siellä oli. Mutta leikkiähän tuo tietysti on, eikä keskiluokka ole mitään ihmeellistä. Suurin osa suomalaisista kuuluu siihen. 

Vierailija
22/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ihan turha aloitus, kun testi ei näy. Ei mulla mitään aamiaiskaappia tai artesaanileipiä ole, ne mainittiin esimerkkeinä osuudessa juttua, mikä näkyi.

Nämä aamiaiskaapit ja Marimekon tekstiilit ovat pelkkää pintasilausta. Tuo testi painotti enemmän sivistystä, siinä selviteltiin, onko lukenut Flaubertia tai kuunnellut Mahleria. Itse sain 11/15, vaikka vastustan viimeiseen saakka aamiaiskaappeja ja ostan kaikki vaatteeni kirppikseltä.

Nuo kirjallisuusviittaukset ovat tuttuja muutamalle promillelle kansaa ja vielä pienempi osa on lukenut ne! Todella elitistinen valinta eikä mitään keskiluokkaa!! Parempi valinta olisi ollut Satu Rämö esimerkiksi. T. Äidinkielen lehtori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kopioida kysymykset tänne?

Vierailija
24/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ihan turha aloitus, kun testi ei näy. Ei mulla mitään aamiaiskaappia tai artesaanileipiä ole, ne mainittiin esimerkkeinä osuudessa juttua, mikä näkyi.

Nämä aamiaiskaapit ja Marimekon tekstiilit ovat pelkkää pintasilausta. Tuo testi painotti enemmän sivistystä, siinä selviteltiin, onko lukenut Flaubertia tai kuunnellut Mahleria. Itse sain 11/15, vaikka vastustan viimeiseen saakka aamiaiskaappeja ja ostan kaikki vaatteeni kirppikseltä.

Tuo on vanha testi, muistan että edelliselläkin kerralla harmitti, kun Madame Bovary oli lukematta 😀

Vierailija
25/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan keskiluokkaisilla alumiininastoilla keskiluokkaisella autolla keskiluokkaa paremmalla asuinalueella. T. Anders 😁

Vierailija
26/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8/15. Huvittavaa, koska en tiedä, mikä sitten olisin, jos en keskiluokkaa. Vanhempani joivat kyllä viiniä sunnuntailounaalla, minä en, koska minulla on korkea verenpaine. Muitakin vastaavia siellä oli. Mutta leikkiähän tuo tietysti on, eikä keskiluokka ole mitään ihmeellistä. Suurin osa suomalaisista kuuluu siihen. 

Leikkimieltä mutta jos keskiluokkaan riittää noin 3600 e/kk bruttotulot kuussa, varmasti iso osa jutun asioista jää tekemättä. Toinen asia on varallisuuden ja omaisuuden kokoaminen puolison kanssa. Jos puoliso ei kuulu samaan varakkuusluokkaan vaan on selvästi köyhempi,ei tulos tietenkään ole sama. 

Vierailija
27/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo testi on vain tilaajille. Miksi linkkasit, ei kaikki voi tehdä?

Kai nyt keskiluokkaan yhtään identifioituva Hesaria tilaa!

-ei ap.

Miksi tilaisin vihervasemmiston äänitorvea? Olen keskiluokkainen ja -tuloinen, perheellinen, työssäkäyvä, jonka tulot eivät riitä kokoomuksen äänestämiseen, eli Perusuomalaisia äänestän ja HS ja YLE eivät ole "minun medioita".

Vierailija
28/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka testi: onhan sulla Hesarin tilaus?

Vierailija
29/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kopioida kysymykset tänne?

En usko. Jutussa sanotaan, että keskiluokka pyrkii toimimaan eettisesti kestävällä tavalla. Tekinjänoikeuksien kunnioittaminen on keskiluokkaista.

Vierailija
30/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap.

Eli koko testi on turha kun sut on jo testattu Hesaritilauksella? Ok. 

Vierailija
31/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vanha testi, muistan että edelliselläkin kerralla harmitti, kun Madame Bovary oli lukematta 😀

Ei harmita tuo yhtään. Ajan sentään vanhalla Toyotalla. Se vähän lohduttaa. 🙂

Vierailija
32/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap.

Miksi tilaisin vihervasemmiston äänitorvea? Olen keskiluokkainen ja -tuloinen, perheellinen, työssäkäyvä, jonka tulot eivät riitä kokoomuksen äänestämiseen, eli Perusuomalaisia äänestän ja HS ja YLE eivät ole "minun medioita".

Persun sivistys: ei tiedä että Hesari on kokoomusmedia.

Vierailija
33/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain neljä pistettä. Olen kyllä aikoinani pelannut golfia ja lukenut modernia kaunokirjallisuutta, mutta en juuri tee sitä nykyisin.

Jotkin kysymykset olivat huonoja: "Olen kuullut X:n kappaleen Z ja pidän siitä." Minä olen kuullut sekä Mahlerin että Davisin teokset, mutta en pidä kummastakaan. Mitä muka pitäisi vastata?

Vierailija
34/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo "viiniä sunnuntaiaterialla" ole kovinkaan suomalainen tapa, edes keskiluokalla. 

Juu näin on. Suomiviinaa sen olla pitää. Ryypyt aterian alussa jotta krapula helpottaa, ruoan kanssa yksi tai kaksi jotta palanut pihvi ei maistu niin pahalle ja lopuksi vielä jälkiryyppy jotta kaikki pysyy sisällä ja desinfioi sen kaiken mitä tuli syötyä.

Vierailija
35/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkimieltä mutta jos keskiluokkaan riittää noin 3600 e/kk bruttotulot kuussa, varmasti iso osa jutun asioista jää tekemättä. Toinen asia on varallisuuden ja omaisuuden kokoaminen puolison kanssa. Jos puoliso ei kuulu samaan varakkuusluokkaan vaan on selvästi köyhempi,ei tulos tietenkään ole sama. 

Testissä ei sinänsä ollut kalliita asioita vaan aika monta humanistien harrastusta. Itse en kyllä ajattele kulttuuriharrastusten olennaisesti nostavan pienituloisen luokkastatusta. 

Vierailija
36/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko klassinen musiikki oikeasti niin keskiluokkaista? En erityisesti välitä, vaikka tahtoisinkin siitä pitää. 

No ainakin lapset laitetaan soittotunnille ja siellä soitetaan klassista. 

Ei tu kyllä ole mikään sääntö, musiikki on yksi harrastus muiden joukossa. Itse kävin pianotunneilla, mutta ei se minulle klassisen musiikin maailmaa avannut sen kummemmin. 

Niin, tarkoitinkin ehkä sitä että jollain tapaa on kosketus klassiseen musiikkiin vaikkei sitä niin kuuntelisikaan. 

Esim. minä en oikeastaan koskaan kuuntele kotona mutta olen kyllä ihan livenä nauttinut klassisesta musiikista sopivin annoksin. Ja 11 vuotta kävin itsekin pianotunneilla 😅

Vierailija
37/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kirjallisuusviittaukset ovat tuttuja muutamalle promillelle kansaa ja vielä pienempi osa on lukenut ne! Todella elitistinen valinta eikä mitään keskiluokkaa!! Parempi valinta olisi ollut Satu Rämö esimerkiksi. T. Äidinkielen lehtori

Mutta tässä tutkitaankin sitä, kuinka keskiluokkainen kukin on. 7/15 on jo keskinkertaisen keskiluokkainen tulos. Jotenkin täytyy seuloa erilleen ne aivan huippukeskiluokkaiset, eikä sillä tässä tarkoiteta keskinkertaisimpia vaan nimenomaan klassisen keskiluokan sivistyksen saaneita.

-Flaubertia muttei Rämöä lukenut.

Vierailija
38/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, 11/15. Oikeasti olen alaluokkaa vaikka onkin korkeakoulututkinto.

Vierailija
39/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap.

Mikä sitten on? 

Vierailija
40/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

300

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan