Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon saat pisteitä Hesarin Keskiluokkaisuus-testissä?

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7/15. Luulin olevani keskiluokkaisempi.

Vierailija
2/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11/15

Vierailija
4/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan turha aloitus, kun testi ei näy. Ei mulla mitään aamiaiskaappia tai artesaanileipiä ole, ne mainittiin esimerkkeinä osuudessa juttua, mikä näkyi.

Vierailija
5/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä testiä, jos on lukenut av:n luokkakeskusteluja 

Vierailija
6/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo "viiniä sunnuntaiaterialla" ole kovinkaan suomalainen tapa, edes keskiluokalla. 

Vierailija
7/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11/15.

Vierailija
8/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9/15

Keskiluokka on harhaanjohtava käsite, kun jutussa mainitut tunnusmerkit vaativat kuitenkin hyvät tulot ja varallisuutta! Omistusasunto, auto, omat ja lasten harrastukset, ulkomaanmatkaakaan ei voi tehdä Bulgarian Sunny Beachille tuon mukaan! Kyse on jo ylemmästä luokasta monin tavoin! Marimekon ja Iittalan tuotteet ja Savonlinnan ooperajuhlilla käyminen vaativat myös paksumpaa kukkaroa toistuvina asioina. Itsellä tulot kohtuulliset mutta ei puhettakaan, että kaikki em. olisi saavutettavissa puhumattakaan sähköautosta, joka jutussa liitettiin myös keskiluokkaan. 

Vierailija
9/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko klassinen musiikki oikeasti niin keskiluokkaista? En erityisesti välitä, vaikka tahtoisinkin siitä pitää. 

Vierailija
10/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en ikinä tuhlaisi 8 euroa artesaanileipään! T. Nro 9. 

Vierailija
11/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9/15

Keskiluokka on harhaanjohtava käsite, kun jutussa mainitut tunnusmerkit vaativat kuitenkin hyvät tulot ja varallisuutta! Omistusasunto, auto, omat ja lasten harrastukset, ulkomaanmatkaakaan ei voi tehdä Bulgarian Sunny Beachille tuon mukaan! Kyse on jo ylemmästä luokasta monin tavoin! Marimekon ja Iittalan tuotteet ja Savonlinnan ooperajuhlilla käyminen vaativat myös paksumpaa kukkaroa toistuvina asioina. Itsellä tulot kohtuulliset mutta ei puhettakaan, että kaikki em. olisi saavutettavissa puhumattakaan sähköautosta, joka jutussa liitettiin myös keskiluokkaan. 

Jotenkin alkoi tehdä mieli Sunny Beachille rellestämään! 

Vierailija
12/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko klassinen musiikki oikeasti niin keskiluokkaista? En erityisesti välitä, vaikka tahtoisinkin siitä pitää. 

No ainakin lapset laitetaan soittotunnille ja siellä soitetaan klassista. 

Vierailija
13/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona kuultuna radiosta se on liian edullista mutta kun ostaa konsertteihin lippuja tai lähtee Bayreuthin Wagner-juhlille ollaan jo nextillä levelillä. 🙂

Vierailija
14/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihan turha aloitus, kun testi ei näy. Ei mulla mitään aamiaiskaappia tai artesaanileipiä ole, ne mainittiin esimerkkeinä osuudessa juttua, mikä näkyi.

Nämä aamiaiskaapit ja Marimekon tekstiilit ovat pelkkää pintasilausta. Tuo testi painotti enemmän sivistystä, siinä selviteltiin, onko lukenut Flaubertia tai kuunnellut Mahleria. Itse sain 11/15, vaikka vastustan viimeiseen saakka aamiaiskaappeja ja ostan kaikki vaatteeni kirppikseltä.

Vierailija
15/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo testi on vain tilaajille. Miksi linkkasit, ei kaikki voi tehdä?

Kai nyt keskiluokkaan yhtään identifioituva Hesaria tilaa!

-ei ap.

Vierailija
16/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin lapset laitetaan soittotunnille ja siellä soitetaan klassista. 

Ei tu kyllä ole mikään sääntö, musiikki on yksi harrastus muiden joukossa. Itse kävin pianotunneilla, mutta ei se minulle klassisen musiikin maailmaa avannut sen kummemmin. 

Vierailija
17/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen keskiluokkaisesta perheestä. Voin ostaa kaupasta mitä tahansa ruokaa mitä mieli halajaa.

Vierailija
18/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona kuultuna radiosta se on liian edullista mutta kun ostaa konsertteihin lippuja tai lähtee Bayreuthin Wagner-juhlille ollaan jo nextillä levelillä. 🙂

No Wagner-juhlat ovat kyllä jo aika extremeä 😅 

Vierailija
19/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset ja Ranskalaiset elokuvat hiukan enemmän keskiluokalle.

Vierailija
20/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, joo. Testin eka karsiva osuus on tuo että pääseekö tekemään testin 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi