Elina Pekkarinen puuttui, kun äiti löi vauvaansa pysäkillä sivullisilta käsittämätön reaktio
Kommentit (261)
Kuka on Elina Pekkarinen ja mikä tämän "uutisen" pointti oli? Tekikö hän rikosilmoituksen? Rikottiinko pahoinpitelyn tunnusmerkit vai tekikö Elina turhan ilmoituksen ylikuormittuneelle poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Jos näki, että lasta lyödään niin miksi ihmeessä poistui paikalta ennen poliisin tuloa? Hänhän olisi ollut silminnäkijä ja ehkä todistajakin.
Tätä minäkin mietin, miksi häipyi paikalta eikä odotellut poliisia, taisi tulla katumapäälle. Itse soitin hätäkeskukseen kun näin savua nousevan talon ikkunasta. Jäin tietenkin odottelemaan palokunnan saapumista.
Kukaan normaalijärkinen ei jaksa näitä uutisspämmäyksiä palstalla, tajutkaa jo!!!
Vierailija kirjoitti:
Irakissa aikuinen mies saa kohta mennä naimisiin 9-vuotiaan leikki-ikäisen tytön kanssa.
Ja vielä varnaan serkku.
Lapsiasiainvaltuutetun työnä on pöyristyä siitä miten vanhemmat kasvattavat lapsiaan. Kun vanhempi pitää kuria lapselleen, niin lapsiasiainvaltuutettu on aina lapsen puolella ja kertoo miten kamalat traumat lapsi saa kurinpidosta ja miten kurinpito rikkoo lastenoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irakissa aikuinen mies saa kohta mennä naimisiin 9-vuotiaan leikki-ikäisen tytön kanssa.
jes, kohta meidän persut rientää kilvan irakiin, on ne niin outoja...
Se on se väestönvaihto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näki, että lasta lyödään niin miksi ihmeessä poistui paikalta ennen poliisin tuloa? Hänhän olisi ollut silminnäkijä ja ehkä todistajakin.
Tätä minäkin mietin, miksi häipyi paikalta eikä odotellut poliisia, taisi tulla katumapäälle. Itse soitin hätäkeskukseen kun näin savua nousevan talon ikkunasta. Jäin tietenkin odottelemaan palokunnan saapumista.
Kertoo mahdollisesti impulsiivisuudesta: impulsiivisesti hyökkäsi maahanmuuttajaäitiä vastaan ja kun muut pysäkillä olijat eivät häntä hurranneetkaan, niin impulsiivisesti syöksyi pois paikalta. Kun hän nyt mitä ilmeisimmin pääsee näillä tempauksilla politiikkaan, niin on jännittävä nähdä, minkähän ministerisalkun hän saa, missä tällainen impulsiivisuus ja sokea usko omaan oikeassa olemiseensa olisi kuin kirsikka kakun päällä?
Häiritsee tässä Pekkarisen toiminnassa se - jos uutiset pitävät paikkaansa - että hän on viitannut lastensuojeluyhteyksiinsä. Jos itse olisin aiemmin työskennellyt poliisina ja menisin aggressiivisella sävyllä jollekin mahdollisesti lakia rikkoneelle vihaisella äänellä sanomaan, että minulla on muuten sitten verkostoa poliisikunnassa, niin kyllähän se kuulija käytännössä ymmärtäisi asian niin, että JOS MINÄ teen ilmoituksen poliisille, niin se niinku sitten menestyy ja syytteen kautta joudut käräjille. Eli Pekkarinen - jos hän tosiaan kehtasi lastensuojeluyhteyksillään retostella - ikään kuin nosti ilmoille pelotteen, että kuules maahanmuuttaja, sun asia tullaan näiden minun yhteyksieni takia käsittelemään ja kunnolla. Kyllä minua olisi hirvittänyt, jos tuollaista valtaa pitävä minua väärin syyttäisi ja vihjailisi noilla yhteyksillänsä. On näitä tilanteita, missä ihmiset ovat joutuneet väärin kohdelluiksi lastensuojelussa.
Luulen, että tästä näkökulmasta tuosta hänen toiminnastaan on reklamoitu. Ei hän ollut virantoimituksessa, joten ei hänellä ollut mielestäni mitään asiallista perustetta viitata lastensuojeluyhteyksiinsä. Lapsiasiavaltuutettu on virkamies, jonka pitäisi ymmärtää, mikä on hänen toimivaltansa: "Valtuutetulla ei ole toimivaltaa käsitellä yksittäisten lasten tai perheiden asioita.". Ylittikö Pekkarinen toimivaltansa?
Vierailija kirjoitti:
Olen nimenomaan nähnyt venäläisen äidin lyövän lastaan. Tuo äiti oli n. viiden.
Jaa, minkä ikäinen se lapsi oli?
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Elina Pekkarinen ja mikä tämän "uutisen" pointti oli? Tekikö hän rikosilmoituksen? Rikottiinko pahoinpitelyn tunnusmerkit vai tekikö Elina turhan ilmoituksen ylikuormittuneelle poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jes, kohta meidän persut rientää kilvan irakiin, on ne niin outoja...
Se on se väestönvaihto.
Lähdettekö te persut vaihdossa vai miten tämä vaihto tapahtuu?
Olen järkyttynyt siitä, kuinka tämä ihminen ihan oikeasti yritti keksiä tämmöisen tarinan, jolla nostaa itseään. :D ajattelin jo heti kättelyssä, että tässä ei joku nyt täsmää. Onneksi oli muitakin silminnäkijöitä!
Eiköhän tuossa käynyt niin, että hösöttäjä Pekkarinen näki omiaan ja alkoi vouhottaa. Paljasti oman ammattitaidottomuutensa. Tuossa työssä, eikä kykene olemaan rauhallinen. Nolasi itsensä.
Itse olen ollut samanlaisessa tilanteessa, jossa äiti löi lasta. Minä keskustelin samalla hetkellä tämän naisen kanssa, paikalla oli myös hänen lapsi, joka lällätteli äidilleen.
Äiti löi tämän seurauksena lasta, ja kielsi minua kertomasta asiasta. Vaikka olin kokoajan paikalla, silti lyönti meni ohi minulta. En siis olisi edes ilman äidin "tunnustusta" tiennyt tätä.
Olin vain huomannut lapsen lähteneen juoksemaan pois paikalta. En varmaan olisi edes uskonut, jos lapsi olisi jälkeenpäin
sanonut äidin lyönee.
Pidän ihan uskottavana, että vaikka tätä jutun lastakin olisi lyöty, ei sitä moni välttämättä ole huomannut, ainakaan jos se on vain yksi lyönti. Minäkin olin alle metrin päässä, ja silti lyönti jäi havaitsematta.
Pidän todennäköisempänä, että Pekkarisen tarina on totta. Vaikeampi on keksiä olemattomia, kuin olla huomaamatta alle sekunnin lyöntiä. Katse voi sen sekunnin olla jossain muualla.
Elina Pekkarisen käytös kertoo pelottavalta tavalla hänen ammattiosaaista ja taidosta, sillä kansalaisella on oikeus oletaa virkamiehetä itsehillintää, ammattiosaamisa ja käytöstä, oli millaien tilanne päällä tahansa. Todella ala-arvista ja tuomittavaa käytöstä.
Ja hänen oma käytöksesä vesittää koko jutun ja vie lapsen oikeuden.
Kuka haluaa tuolaiselta tuuliviiriltä pyytää apua.
Ja väkivalta on aina rikos ja erityiseti kun se kohdisuu lapseen
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun on erilaisia tapoja ja kulttuureja. Se on rikkaus.
Meillä suomalaisilla on paljon opittavaa rikkaamista kulttuureista, mutta ollaan niin käperrytty tänne impivaaraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silminnäkijän pitäisi tehdä kantelu itsestään, kun ei puuttunut äidin mekastamiseen lapselleen. Hän itsekin harmittelee ettei puuttunut. Nyt kuitenkaan ei löydy anteeksiantavaa mieltä sitä kohtaan joka asiaan kuitenkin puuttui.
Jokainen aikuinen lienee nähnyt esim. kaupassa jonkun hepulin saaneen pikkulapsen kiukkukohtauksia. Ei noille voi mitään sen paremmin vanhemmat kuin sivullisetkaan. Olen myös melko varma ettei poliisikaan osaa noissa auttaa, tai tule normaalisti edes paikalle vaikka kutsuisikin.
Puuttumista on myös ystävällinen hymy äidille. Jotain lohduttavia sanoja ja ymmärtämisen jakamista. Näin äitikin tyntyisi ja äiti-lapsisuhde normalisoituisi.
Täysin tuomittavaa on olla puuttumatta ja sitten tehdä kanteluita toisista ihmisistä jotka kuitenkin toimivat lapsen parhaaksi.<
Onko lapsen parhaaksi mennä huutamaan ja raivoamaan tämän äidille? Ei sellainen ole asiallista käytöstä eikä takuulla saa aikaan mitään hyvää.
Lapsen ja kaikkien etu olisi mennä rauhallisesti ja asiallisesti kysymään onko kaikki hyvin, mitä tapahtui, löitkö lasta, se on väärin jne. Luulisi, että sosiaalityöntekijätaustainen ihminen tietäisi miten hankalia asioita ratkotaan. Jämäkkä voi olla olematta aggressiivisen ja uhkaavan oloinen.
Miten ihmeessä on vaikeampi keksiä olemattomia kuin huomata lyöntiä? Täällä joku jo aiemminkin kirjoitti että Pekkarisen tehtävä on pöyristyä lasten puolesta heihin kohdistuvista rajoitustoimenpiteistä. Pelottavaa jos viranomaiset käyttävät asemaansa väärin!
Juu, puuttui tilanteeseen jonka ymmärtänyt väärin. Vähintään varmistetaan ennenkuin lähdetään soittelemaan poliisille. Eihän he muuta ehtisikään tehdä kuin ajella ympäri kaupunkia kun " joku luuli EHKÄ näkevänsä jotain". On perussossu päässyt valta-asemaan ja osoittaa sitä mielellään muille. Pelottavaa toimintaa virkamieheltä!