Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotona tehty ruoka loppupeleissä sen halvempaa kuin eines?

Vierailija
24.11.2024 |

Esim Hk lihapulla maksaa 2.70€/kg ja kotona tehtynä ainekset maksaisi vähintään 10€ ja einespullat ei paljoa eroa kotona tehdyistä.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUn tekee itse ruokansa, siihen ei tarvise mitään lisä- ja säilöntäaineita lisätä. Voi ostaa mahdollisimman vähän prosessoituja raaka-aneita.

Vierailija
102/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa halpaa ruokaa niin voi ostaa sitä kaikkein rustoisinta ja lisäaineisinta mössöä mitä vaan löytyy. Tuotettu jossain missä lie.

Jos haluaa hyvää ruokaa hyvistä aineista niin tekee sen itse, ostaa itse ne aineet. Tai sitten menee tosi hyvään ravintolaan.

Siinäpä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan vaikuttaa merkittävästi  se, kuinka vähän raaka-aine- ja ruokahävikkiä syntyy. 

Jos teen kerran kahteen vuoteen ohratärkkelystä sisältävän leivonnaisen, niin suurin osa paketista vanhentuu. Jos myöhemmin käytäisin vanhentunutta ohratärkkelystä, niin mahdollisesti vanhentunut ohratärkkelys pilaisi leivonnaisen ja muut raaka-ainekset menisivät hukkaan ( vanhentuneen ohratärkkelyksen mahdollisen sivumaun vuoksi). Mikäli samalla tavalla kävisi muidenkin raaka-aineiden kanssa, niin itse kokkaileminen tulee kallimmaksi kuin einekset. Toki ohratärkkelystä voi käyttää muuhunkin, mutta ruokasuunnitteluun liian laiskalla kokilla raaka-aineet vanhenee ja menee biojätteeseen.

Esimerkiksi lihapyöykät saa eineksinä halvemmalla kuin itse kaikki raaka-aineet ostamalla, mutta jos käyttää kaikki raaka-aineet, niin saa paremmat lihapyörykät, lihaa enemmän ja hinta jää kohtuulliseksi. 

Vierailija
104/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tietenkin. Juuri tein kaksi pellillistä pizzaa. Se maksoi noin 8 euroa.

No, paljoa et sitten juustoa tai muutakaan pohjanpäällistä laittanut.

Vierailija
105/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussillinen teurasjätettä. Nahkoja. Vatsakalvoja ja Rasvaa. Broilerin nahkaa sekaan reilusti..

Vanhoja leivännkannikoita veteen likoamaan. Mausteita ja pari kananmunaa.

Saat 3 kiloa "Lihapullia" hintaan 5e...

Vierailija
106/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat kotona maksaa noin 10 euroa mutta siinä tulee kilo ja ovat paljon parempia kuin eines pullat, meillä ei koirakaan syö eines lihapullia. Ennemmin teen itse, kelpaavat myös koiralle 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi