Onko kotona tehty ruoka loppupeleissä sen halvempaa kuin eines?
Esim Hk lihapulla maksaa 2.70€/kg ja kotona tehtynä ainekset maksaisi vähintään 10€ ja einespullat ei paljoa eroa kotona tehdyistä.
Kommentit (106)
No onhan se ihan hitokseen halvempaa. Ja se on oikeaa ruokaa eikä pelkkää täyteainetta.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se ihan hitokseen halvempaa. Ja se on oikeaa ruokaa eikä pelkkää täyteainetta.
Ihan samaa lihaa on kaupan pullissa kuin jauhelihassa
Ap
Ihan yksittäisten valmiiden aterioiden kilohintoja vertaamalla.
On.
Faith kirjoitti:
En tiedä tuleeko kotitekoinen ruoka halvemmaksi vai jopa kalliimmaksi, mutta terveellisyyden ja maukkauden takia teen itse.
Sitä paitsi eineslihapullia ja kotitekoisia ei voi edes verrata toisiinsa, esim. lihapitoisuuden osalta.
Liha ei ole järin terveellistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Lihaa 16 %, liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 51 %."
Yleensä kotitekoisiin lihapulliin tulee n. 70-90% lihaa.
Ei eroa maulta silti kotona tehdystä melkein ollenkaan
Ap
Opttele parempi resepti.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että jauheliha jotenki maagisesti muuttuu oikeaksi ruuaksi kun sen ostaa raakana?
Harhakuvitelmaa, että kotona laitettu ruoka keskimäärin poikkeaisi eineksistä. Puolivalmisteita käytetään massiivisia määriä ja ne ovat sitä samaa kuin eineksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei ole. En ole vielä koskaan ostanut teurasjätteistä tehtyä jauhelihaa. Mistä sitä saa? Onko sun tekemissä lihapullissa 50% lihaa ja loput muuta? Mun pullissa on 95% lihaa. Ne pitävät nälkää eikä niitä tarvitse syödä kuin kolme kun HK:n pullia pitää syödä puoli kiloa että saa saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuolla 2,7 eurolla saat 160g sitä jauhelihaa. Lihatiskistä saa samalla rahalla vajaa puoli kiloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että jauheliha jotenki maagisesti muuttuu oikeaksi ruuaksi kun sen ostaa raakana?
Ei muutu. Mutta ei kaupan lihapullissa välttämättä ole lihaa kuin murto-osa, loput on jauhettua teurasjätettä. Minun lihapullista ei löydy hernekuitua tai arominvahventeita tai lihan kaltaisia tuotteita.
Hk lihapullissaon lihaa 16%.
Mun kotona tehdyissä n 80%. Reilu kilo maksaa 10e
Onhan ne paljon halvempia suhteessa ja laadukkaampia.
Kyllä varmasti on ja ilman lisäaineita
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kotiruoka paljon maukkaampaa kuin nuo valmismössöt. Kun itse laittaa, niin tietää mitä syö.
Minulle ainakin on tärkeää jopa erittäin tärkeää tietää mitä syömäni ruoka sisältää. Pikkulikasta alkaen olin äidin ja mummun kanssa keittiössä, jos tehtiin kaikki itse. Äiti ja mummu selittivät koko ajan mitä mihinkin ruokaan laitetaan, miten paistetaan, mitä mausteita jne. Tietty olen laajentanut mausteita aikuisena mutta perusruokien teko ja säilöminen menee kuten jo lapsena/nuorena opin. Ei minusta ammattikokkia tullut mutta hyvää ruokaa olen osannut koko ikäni laittaa, samoin leipoa. Ovat erinomaisia taitoja elämisen edullisuuteen. Valmismössöihin en koske tikullakaan.
Tein juuri tänään tosi suuren kulhollisen vihersalaattia, johon pilkoin jääsalaattia, tuorekurkkua, suolakurkkua, tomaattia, paprikaa, omenaa. Koko kulhollisen hinnaksi tuli 1,5 euroa. Olin metsästänyt marketista "eilispäivän" vihanneksia. Kyllä kotona tehden saa edullista ruokaa, jos näkee hiukan vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
On se ja paljon halvempaa. Tietysti siihen vaikuttaa sekin osaako hyödyntää tarjouksia ja hävikkiruokaa sekä viljeleekö itse, metsästääkö ja kalastaako.
Ja osaako kokata.
Metsästyshöpinäsi on typerää, kun laskee aseiden, metsästystutkinnon ja ampumakokeiden, ammusten ja lupien hinnat ym. Tulee lihakilolle hintaa.
Eri juttu jos loukutat ja syöt esim. rottia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vähemmän. Lisäksi jauhoja, kanannahkaa, rasvaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön, koirat ei. Kivikylän valmiit lihapullat ovat todella hyviä.
Mutta eivät taida hinnaltaan samassa kategoriassa kuin aloittajan ostamat?
Pellillinen lihapullia tarjousjauhelihasta on edullisempaa ja laadukkaampaa. Osassa eineslihapullista lihapitoisuus on lähellä nollaa ja lähinnä teurasjätteet käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Lihaa 16 %, liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 51 %."
Yleensä kotitekoisiin lihapulliin tulee n. 70-90% lihaa.
Ap
Tupakoitko vai oletko jotenkin muuten menettänyt haju/makuaistisi?
Ap