Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotona tehty ruoka loppupeleissä sen halvempaa kuin eines?

Vierailija
24.11.2024 |

Esim Hk lihapulla maksaa 2.70€/kg ja kotona tehtynä ainekset maksaisi vähintään 10€ ja einespullat ei paljoa eroa kotona tehdyistä.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa verrattavia aineita.

Kamara sian nahkaa josta poistettu pinta karvoineen. Teurasjätteenä käytetty makkaraoihin aina.

Kanannahka.

Koneellisesti erotettu lihaaines. Luusta raavitaatn terällä kaikki kalvot ja jäänteet.

Kyllä einespullien resepti tosiaan tulee kotona kalliiksi. 

Kun pitää hankkia luita ja nahkaa sen 50 lihan kylkeen 900 grammaa.

Vierailija
22/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 g jauhelihaa maksaa noin 2,40. Muut ainekset pari euroa päälle ja sillä saa vajaan kilon lihapullia, siis noin vitosella. Maukkaita ja lisäaineettomia tuoreita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Ja on täysin riippuvainen ruokailijoiden määrästä. 1-2 hengen taloudessa, kotona tehty ruoka tulee kalliimmaksi, jos  syöjiä olisi kymmenen. 

Ja siihen perustuu koulutuokailun edullisuus, kun joissakin kouluissa aterian hinnaksi, leipineen voi olla 70-80 senttiä, mutta eihän se onnistuisi kotona yhden hengen taloudessa. 

Vierailija
24/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perheessä on teini-ikäisiä poikia, ruokaa todellakin tehdään kotona. Tulee todellakin halvemmaksi ruokkia nälkäiset suut kotiruualla kuin eineksillä.

Vierailija
25/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan eineslihapullissa lihan alkuperämaa voi olla mikä tahansa ja sen vähäisen oikean lihan joukkoon sotketaan kaikki mahdollinen teuraskama, mitä ei voida muuten myydä, kuten kanannahkat ym. Siihen sitten mausteet mukaan ja muut lisäaineet päälle, niin on maku huipussaan. Tein tällä viikolla ison satsin lihapullia ja laitoin naudan jauhelihaan lisäksi ison purkillisen metsäsieniä ja siihen vähän korppujauhoja ja kananmunaa ja mausteeksi mustapippuria. On hyvää ja ainakin tiedän että mitä syön. Eineksistä ostan joskus vain maksalaatikkoa ja sekin on kyllä itsetehtynä parempaa.  

Vierailija
26/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä myydään niin halpoja eineslihapullia?

Luultavasti samassa paikassa on myös edullista jauhelihaa. Ap ei ilmeisesti osaa tehdä itse lihapullia tai ei ole koskaan edes yrittänyt, jos luulee niiden olevan jokseenkin samanlaisia kuin einespullat.

Vierailija
27/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lihaa harvoin, ja olen sen suhteen tosi kranttu. Olen pikkulapsesta asti inhonnut kaikkia "roippeita" eli nahan- ja rustonpaloja, näkyvää rasvaa yms. Naudan jauhelihaa ostan joskus, ja ehdoton maksimirasvaprosentti on 10, mieluummin 7 tai jopa 5. Kanannahkaan en koske, enkä syö sikaa.

Tästä kaikesta huolimatta pidän hyvänä asiana sitä, että eläimen ruhosta tulevat kaikki osat hyödynnetyiksi edes johonkin. Eivät ne myrkkyä ole, ja jos ne saadaan käytettyä eineksiin, tai edes eläinten ruokiin, parempi niin kuin heittää hukkaan.

Vierailija
28/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einespullat on pahoja kuten ne Kivikylän pienet pahanmakuiset ja kuivaakin kuivemmat rupukat. Olen niitä pari kertaa hirveässä kiireessä ja nälässä ostanut ja ei ne sitten kelvanneet edes naapurin koiralle. 

Vierailija
29/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helvempaa ja parempaa maultaan että laadultaan, sen edullisempaa mitä suuremman annoksen tekee

Vierailija
30/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole

Vierailija
31/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tehty on paljon kalliimpaa kuin einekset. Ikävä kyllä. .

Kg lasagne 3.70€ Lidl. 400g lihapullia tarjous 0.99prisma.

Lihapiirakka x10kpl Lidl 3.90?

Vierailija
32/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan lihaa harvoin, ja olen sen suhteen tosi kranttu. Olen pikkulapsesta asti inhonnut kaikkia "roippeita" eli nahan- ja rustonpaloja, näkyvää rasvaa yms. Naudan jauhelihaa ostan joskus, ja ehdoton maksimirasvaprosentti on 10, mieluummin 7 tai jopa 5. Kanannahkaan en koske, enkä syö sikaa.

Tästä kaikesta huolimatta pidän hyvänä asiana sitä, että eläimen ruhosta tulevat kaikki osat hyödynnetyiksi edes johonkin. Eivät ne myrkkyä ole, ja jos ne saadaan käytettyä eineksiin, tai edes eläinten ruokiin, parempi niin kuin heittää hukkaan.

Ne sun hylkimät osat on kuitenkin ravintorikkaampia kuin ne sinun hyväksymäsi osat ruhosta.

Vierailija
33/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapullat 2,70e/kg vai rasia?

Uskomatonta mutta totta. Kilo. https://www.s-kaupat.fi/tuote/hk-lihapyorykat-360-g/6409100070021

Vierailija
34/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. Meillä on kahden hengen kuukausittaiset kulut varsin tarkkaan 420€, ei juosta tarjousten perässä ja syödään hyvin, käytännössä kaikki ateriat kotona. Ei pystyisi käyttämään poroa, ankkaa, mätiä, kuhaa jne, ellei tekisi itse.

Vierailija
35/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön, koirat ei. Kivikylän valmiit lihapullat ovat todella hyviä.

Niissä lihapitoisuus onkin 88%

Vierailija
36/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIHApullat  🤣

"RUNSASPROTEIININEN. LAKTOOSITON. Voimakassuolainen. Lihaa 16 %, liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 51 %.

https://www.s-kaupat.fi tuote hk...

HK Lihapyörykät 360 g | S-kaupat ruoan verkkokauppa

Vierailija
37/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne muut ruhon osat ja koneellisesti erotetut roippeet vaarallisia ole, vaan kaikki se muu ryönä, mitä einespulliin sotketaan muka parantamaan makua ja rakennetta. Ne ovat lisäksi niin suolaisia, että hirvittää. Itse kun teen, niin taikinassa ei ole mitään muuta, kuin lihaa, kananmunaa, pippuria, sipulia, tuorejuustoa ja vain vähän suolaa. 

Vierailija
38/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainesosat

Suomalainen koneellisesti erotettu broilerin- ja porsaanliha, vesi, suomalainen porsaanliha, KORPPUjauho (VEHNÄ), suomalainen kamara, suomalainen broilerin- ja kalkkunanliha, kasvikuidut (herne, peruna), soijaproteiini, mausteet (sipuli, mustapippuri, maustepippuri, korianteri), jodioitu suola, perunatärkkelys, happamuudensäätöaineet (E262, kaliumlaktaatti), glukoosi. RUNSASPROTEIININEN. LAKTOOSITON. Voimakassuolainen. Lihaa 16 %, liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 51 %.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/hk-lihapyorykat-360-g/6409100070021

Teurasjätettä yli puolet. Ennemmin ostan naudan 10% jauhelihaa tai Kivikylän lihapullia.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/kivikylan-palvarin-lihapyorykka-350g/6406…

Ainesosat

Suomalainen porsaanliha, vesi, KORPPUJAUHO, mausteet (sipuli, maustepippuri, mustapippuri, korianteri, valkosipuli), perunatärkkelys, VEHNÄJAUHO, perunakuitu, suola, arominvahvenne (E621), stabilontiaineet (E450, E451), emulgointiaine (E322), dekstroosi, rypsiöljy, aromit (mustapippuri, inkivääri, liha)

Vierailija
39/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Ja on täysin riippuvainen ruokailijoiden määrästä. 1-2 hengen taloudessa, kotona tehty ruoka tulee kalliimmaksi, jos  syöjiä olisi kymmenen. 

Ja siihen perustuu koulutuokailun edullisuus, kun joissakin kouluissa aterian hinnaksi, leipineen voi olla 70-80 senttiä, mutta eihän se onnistuisi kotona yhden hengen taloudessa. 

Pakastimeen mahtuu annosrasioita. Ei tule yhden hengen taloudessa yhtään kalliimmaksi. Teen sata lihapullaa ja pakastan. Teen kolmen litran hernekeiton ja pakastan annosrasioihin. Annosrasia on helppo ottaa pakastimesta ja tietää mitä se sisältää. Eineksiä en syö, ensinnäkään ne eivät maistu minulle ja lisäaineita ja säilöntäaineita en halua syödä. Leivon usein leipää myös ja kakun aina. En osta valmiita juuri koskaan. Harhaluuloja on monenlaisia. 

Vierailija
40/106 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussi makrua, 500gr paistijauhelihaa tai itse jauhettua paistista, 3 munaa, litra maitoa, mausteita, guormetpekonia päälle, siitä tulee iso vuoka ja riittää kahdelle ainakin 6 kerraksi

jää maksamaan n. 2e/syöntikerta eli 1e per nuppi ja taatusti on perempaa kuin kaupan. Laskekaa hinta kukin tahollaan, eri hinnat eri paikoissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi