Onko kotona tehty ruoka loppupeleissä sen halvempaa kuin eines?
Esim Hk lihapulla maksaa 2.70€/kg ja kotona tehtynä ainekset maksaisi vähintään 10€ ja einespullat ei paljoa eroa kotona tehdyistä.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
On se ja paljon halvempaa. Tietysti siihen vaikuttaa sekin osaako hyödyntää tarjouksia ja hävikkiruokaa sekä viljeleekö itse, metsästääkö ja kalastaako.
Niin, ja ymmärtääkö ap edes mitä eroa niillä on. Viestistä päätellen ei.
Mä en syöttäis niitä valmispullia edes mun koiralle jos ihan rehellisiä ollaan, mutta jokainen tyylillään
Onhan se kotiruoka paljon maukkaampaa kuin nuo valmismössöt. Kun itse laittaa, niin tietää mitä syö.
Keskimäärin kotona tehty ruoka on huomattavasti terveellisempää kuin valmiseinekset. Sille on vaikea määritellä rahallista arvoa.
Meillä on suomeksi esimerkiksi perinteiset lopulta ja loppujen lopuksi tuon idioottimaisen hokihepuilta levinneen loppupeleissä sijaan.
En tiedä tuleeko kotitekoinen ruoka halvemmaksi vai jopa kalliimmaksi, mutta terveellisyyden ja maukkauden takia teen itse.
Sitä paitsi eineslihapullia ja kotitekoisia ei voi edes verrata toisiinsa, esim. lihapitoisuuden osalta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
On se pitkässä juoksussa halvempaa. Jos nyt jonkun lihapullan pelkästään ottaa esimerkiksi, niin ei. Mutta eihän se ole ateria. Pitää siihen olla muutakin. Jos tekee ne lihapullat oikeasta jauhelihasta, niin määrä on isompi ja samalla tulee se kaikki muu siihen päälle.
Kysy Helena koivulta,hän tulee ulos kommenntoimaan
Katsoitko paljonko noissa 2.70€/kg lihapullassa on lihaa? Onko nämä niitä joita kutsutaan pyörykäksi ja lihaa se alle 20%. Omatekoiset lihapyörykät ovat 100%lihaa ilman lisäaineita. 

Mäkään en syöttäisi edes koiralle niitä joita kutsutaan pyöryköiksi.
Teepä ne lihapullat kotona samalla lihasuhteella eli 55% lihaa ja loput korppujauho/rasva -seosta.
Hk pullissa 16% lihaa, yhteensä lihaa verrattavia aineta 51%
Jos ostan halvinta jauhelihaa niin se on halvempaa kuin nuo pullat. Jos osta halvinta lihaa ja jauhan sen itse niin on vielä halvempaa.
Vilkaise huviksesi paljonko niissä lihapullissa on lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en syöttäis niitä valmispullia edes mun koiralle jos ihan rehellisiä ollaan, mutta jokainen tyylillään
Ei koira niitä edes halua syödä :)
On tietenkin. Kaupan makaronilaatikkoa taitaa saada nykyisin halvimmillaan pari euroa rasia. 10 rasiaa varmaan hujahtaisi meidän teiniperheessä hetkessä. Maksaa ehkä kympin kun teen sen saman satsin tai vielä isomman ja paljon parempaa kuin että ostaisin 20 eurolla einestä.
Yksinkertainen kotiruoka kunniaan! Se täyttää vatsan, on terveellistä ja usein edullista. Eineksiä ei kannata ostaa.
Minä syön, koirat ei. Kivikylän valmiit lihapullat ovat todella hyviä.
No on. Joku nakkikeitto esimerkiksi. Vitosella saa melkein viiden litran kattilan keittoa, tai vaihtoehtoisesti kaksi muutaman desin eineskeittoa.
Ei se halvempaa ole. Toki laatu on parempaa.
On se ja paljon halvempaa. Tietysti siihen vaikuttaa sekin osaako hyödyntää tarjouksia ja hävikkiruokaa sekä viljeleekö itse, metsästääkö ja kalastaako.