Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotona tehty ruoka loppupeleissä sen halvempaa kuin eines?

Vierailija
24.11.2024 |

Esim Hk lihapulla maksaa 2.70€/kg ja kotona tehtynä ainekset maksaisi vähintään 10€ ja einespullat ei paljoa eroa kotona tehdyistä.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se ihan hitokseen halvempaa. Ja se on oikeaa ruokaa eikä pelkkää täyteainetta. 

Ihan samaa lihaa on kaupan pullissa kuin jauhelihassa

Ap

Tuolla 2,7 eurolla saat 160g sitä jauhelihaa. Lihatiskistä saa samalla rahalla vajaa puoli kiloa?

Paljonkohan siinä 2,7 euron paketissa on sitä jauhelihaa? Voi olla aika vähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se ihan hitokseen halvempaa. Ja se on oikeaa ruokaa eikä pelkkää täyteainetta. 

Ap

No ei ole. Ei siihen jauhelihaan jauheta kanannahkoja ja luista kaavittuja kalvoja. Kuten tästäkin ketjusta voit lukea, niin noissa sun hintaluokan valmispullissa sitä on enemmän kuin lihaa. Se lihan kaltainen aines, jota on reilu 30% lihasta. Noin 50% on jotain muuta.

Omatekoisissa jauhelihasta tehdyissä pullissa lihaa ( siis lihaa, ei kalvoja ja nahkaa) on helposti 60 - 80%

Kai osaat lukea tuoteselosteen?

Vierailija
84/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin, mitä ostaa. Esimerkiksi käytän paljon perunasipulisekoitetta, ei ole hinnalla pilattu. Koska asun yksin, ostan myös tarjouksesta valmiita ruokia - yhden rasian hinta noin 2 euroa, Leipä poistomyynnissä usein euron. Voi pakastaa. Joskus haluan tehdä ruuan alusta loppuun itse. Einekset eivät välttämättä ole huono vaihtoehto. On tullut ihan hyviä tuotteita. Tietysti vihannekset erikseen.

Vierailija
85/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ja laiskat suomalaiset ostavat valmisruokia. Hyi yök. Teen aina ruuat alusta asti itse. Ihan sama mitä maksaa.

Vierailija
86/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy Helena koivulta,hän tulee ulos kommenntoimaan

Teemu Selänne osaisi kommentoida tätä dilemmaa parhaiten

Vierailija
87/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hk pullissa 16% lihaa, yhteensä lihaa verrattavia aineta 51%

Jos ostan halvinta jauhelihaa niin se on halvempaa kuin nuo pullat. Jos osta halvinta lihaa ja jauhan sen itse niin on vielä halvempaa.

Ja sekin liha on broileria ja possua. Itse teen lihapullat aina naudasta. 

Vierailija
88/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruoka on paskaa 

Vierailija
89/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tietenkin. Juuri tein kaksi pellillistä pizzaa. Se maksoi noin 8 euroa.

Vierailija
90/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Lihaa 16 %, liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 51 %."

Yleensä kotitekoisiin lihapulliin tulee n. 70-90% lihaa.

Ovatko nuo niinsanotut lihaan verrattavat valmistusaineet sitten samoja kuin on esimerkiksi vegetuotteissa? Vähän pitäisi tuoteselosteessa kyllä kertoa, mitä tuote mahdollisesti sisältää, eikä vain jotain jonkin korvikkeita tai jotain tämän ja tämän kaltaista.

Vierailija
91/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiruoka on paskaa 

Muutamassa päivässä onkin.

Vierailija
92/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nuo niinsanotut lihaan verrattavat valmistusaineet sitten samoja kuin on esimerkiksi vegetuotteissa? Vähän pitäisi tuoteselosteessa kyllä kertoa, mitä tuote mahdollisesti sisältää, eikä vain jotain jonkin korvikkeita tai jotain tämän ja tämän kaltaista.

Kaikkea muuta mitä eläimestä saadaan irti paitsi lihaa. Nahkaa, sisäelimiä, sidekudosta, rasvaa, luujauhoa... Nami.

Vierailija
93/106 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan einestä, teen itse ym. Ap.een  kyssäri todella monitulkintainen. Oletko yksin eläjä, perheellinen, missä asut, työskentelet ym.

Vierailija
94/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen tekijä lienee se sama, jonka 2 hengen itsetehty hernekeittokin maksaa monta kymmentä euroa.

Oikeasti kukaan ei laita yhteen annokseen kokonaista maustepussillista, öljypullollista tai muutakaan vaan yhdellä kerralla lihapullia varten ostetuista aineksista riittää muihinkin ruokiin.

Vierailija
95/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuolla 2,7 eurolla saat 160g sitä jauhelihaa. Lihatiskistä saa samalla rahalla vajaa puoli kiloa?

Paljonkohan siinä 2,7 euron paketissa on sitä jauhelihaa? Voi olla aika vähän. 

Hän kirjoitti 160 grammaa. Tarjouksesta voi saada 300 grammaa ja siitä tulee aika vähillä lisäkkeillä enemmän lihapullia kuin samalla rahalla einestä.

Vierailija
96/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hk pullissa 16% lihaa, yhteensä lihaa verrattavia aineta 51%

Jos ostan halvinta jauhelihaa niin se on halvempaa kuin nuo pullat. Jos osta halvinta lihaa ja jauhan sen itse niin on vielä halvempaa.

Kotilihapullissa ei ole koskaan "lihaan verrattavia aineita" eli jotain koneellisesti irroitettua ainesta. Metsästysseuran vajallakin jauhan lihat itse juuri siksi, että tiedän tasan tarkkaan, että siihen ei mene verisiä paloja eikä liikaa rasvaa, jänteitä ym. Tiedättehän, että paistijauheliha ei oikeasti ole jauhettu paistilihoista vaan on muuten vaan laadukkaampaa.

Jos kotilihapulliin laittaa yhtä paljon muita täyteaineita kuin teollisuuspullissa, niin taatusti tulee kilohinta halvemmaksi.

Vierailija
97/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaa ja parempaa. Ei ketjuliike näe samaa vaivaa linssikeiton eteen kuin itse näen

Vierailija
98/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaan eläinperäistä. Joissakin lukee "koneellisesti erotettua" eli sitä, mitä luista saadaan irti pyörittämällä niitä jossakin "sepelimyllyssä" veden kanssa.

Vierailija
99/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit ja laiskat suomalaiset ostavat valmisruokia. Hyi yök. Teen aina ruuat alusta asti itse. Ihan sama mitä maksaa.

Vaikka onkin laiska, niin ei ole välttämättä läski. On omakohtaista kokemusta jo 65 vuotta. Minun ruoat tekee pääasiassa Saarioinen, HK ja Atria.

Vierailija
100/106 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syötä edes koirilleni mitään missä lukee " lihankaltaisia tuotteita" - ne on aina jotain kanannahkaa yms. Miksi kukaan ihminen haluaa syödä sidekudosta, nahkaa ja kalvoja? Vaikka saisi ilmaiseksi? Kyllä ne puhtaasta lihasta tehdyt koiranruoat maksaa enemmän kuin viljapöperöt kanannahoilla. Voi olla, että halvimmat ihmisille myytävät pyörykät tulee halvemmiksi kuin mun itsetekemät naudan jauhelihapullat. Mutta en saisi alas niitä einespyöryköitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi