Uskaltaako Temusta tilata?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siitä uskaltamisesta tiedä, mutta en koskaan tilaa mistään kiinalaisesta verkkokaupasta. Lisäksi jos suinkin voin välttää, niin en myöskään osta kivijalkakaupasta tuotetta, jossa lukee made in China. Tuen kotimaista ja vähintäänkin eurooppalaista valmistajaa. Se on meidän kaikkien hyväksi.
Mutta se joka haluaa/uskaltaa tukea kiinalaista pääomaa ja kaupan herruutta, niin tekee sen. Muiden ostamisia en arvostele, minä toimin omatuntoni mukaan.
Et siis omista esim. tietotekniikkaa tai älypuhelinta? Kerro ihmeessä mitä kotimaisia brändejä ostat kun suurimmaksi osaksi heidänkin tuotteet valmistetaan halpamaissa.
Ehhhh... Oletko sokea? Tyhmä? Pekingin trolli? Noita kaikkia saa muulta kuin Kiinasta. Saanut jo kauan aikaa.
Niin? Kiinasta ne silti on lähtöisin vaikka kuinka kierrätetään jonkun muun maan kautta. Sen kun makselette hyvässä uskossa enemmän. Minä ostan mahdollisimman halvalla kaiken minkä arvioin olevan riittävän laadukasta omiin tarpeisiin.
No tuota nyt ei usko erkkikään :D
Temu on luotettava ja siellä voi myös käyttää PayPalia. Suosittelen.
Ei ole pakko maksaa kortilla, useimmista nettikaupoista voi maksaa Klarnalla. Itse en laita korttitietoja ollenkaan verkkoon, poikkeuksena lentoyhtiöt....
Mitään sähkövehkeitä tai suuhun laitettavaa en tilaisi, enkä leluja.
Jos kiinalaisten mielestä oman luonnon ja ruuantuotantoympäristön pilaaminen on hyvä juttu, niin kyllä se lopullinen tyhmyys on siellä päässä ja lainsäädäntö ja sen valvonta myös.
Mitä tulee kotimaisiin vaatemerkkeihin, niin googlettamalla se "Luhta valmistusmaa" ylläri ylläri, Kiinassa nekin tehdään. Heillä on tietyt eettisyyssäännöt, mutta miten niitä todellisuudessa valvotaan? https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-olympia-asut-tekee-yritys-jo…
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko maksaa kortilla, useimmista nettikaupoista voi maksaa Klarnalla. Itse en laita korttitietoja ollenkaan verkkoon, poikkeuksena lentoyhtiöt....
Mitään sähkövehkeitä tai suuhun laitettavaa en tilaisi, enkä leluja.
Jos kiinalaisten mielestä oman luonnon ja ruuantuotantoympäristön pilaaminen on hyvä juttu, niin kyllä se lopullinen tyhmyys on siellä päässä ja lainsäädäntö ja sen valvonta myös.
Mitä tulee kotimaisiin vaatemerkkeihin, niin googlettamalla se "Luhta valmistusmaa" ylläri ylläri, Kiinassa nekin tehdään. Heillä on tietyt eettisyyssäännöt, mutta miten niitä todellisuudessa valvotaan? https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-olympia-asut-tekee-yritys-jo…
Viimeksi kun yritin tilata Klarnalla, niin olisi pitänyt antaa pankkitynnukset, joten tilaus jäi tekemättä.
Voiko ottaa jonkin maksumuodon, jossa ei tarvitse liittää maksamista missään vaiheessa omiin pankkitunnuksiin?
Se on erittäin vaarallista. Olet tuhoon tuomittu, mikäli tilaat sieltä. Voi meitä
Tuotteet ovat halvan ja lapsellisen näköistä humpuukia. Omalla vastuullasi tilaat. Varaudu kuitenkin täydelliseen pettymykseen. Ja vaikeaksi tehtyyn palautukseen. ( Toimiva tulostin on syytä olla kotona ). Yhdenkin tilaus kerran jälkeen saat lopun elämäsi kestävän sähköposti pommituksen.
PayPal on paras vaihtoehto kv-tilauksille. Ei tarvitse korttitietoja jakaa muille.
Tilaa ihmeessä. Jos sitä paskaa tilaat niin se luottokorttitietojen menettäminen on pienin murheistasi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut Temusta monta kertaa ongelmitta. Vain muutama heikkolaatuinen tuote on osunut kohdalle. Se on selvästi vähemmän kuin suomalaisista kaupoista. Shitflation on täyttä totta Suomessa. Isot ketjut tilaavat halvinta ja huonointa tavaraa eikä sitä mitenkään tutkittu ole. Myrkkyjä on löytynyt hiljattain esim Marimekon, XS-lelujen ja Citymarketin tuotteista. Tukesin vaarallisten tuotteiden listalta löytää lähes kaikki isot ketjut.
Elokuussa ostin kolme pakettia sukkia, kaksi Suomesta ja yhden Temusta. Suomesta ostetut ovat jo roskiskunnossa kun taas Temusta tilatut edelleen kuin uusia.
Pikkuhuomio. Ostit sukat Suomesta, mutta olivatko kotimaista, suomalaista tuotantoa, vai kuitenkin jostain muualta lähtöisin? Arvelen, että olivat ihan made in China nekin. Tarkistitko edes?
Tilasimme Temusta naurettavan halpaa elektroniikkaa - saimme roskispussin
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/tilasimme-temusta-naurettavan-halpaa-…
Olen tilannut pari kertaa, ei ongelmia.
No eivät vie korttitietoja. Kaikkea ei kannata uskoa.
Keksin todella nerokkaan idean. Kirjoitetaan merenalaisiin putkiin päälle Temu. Eli jos sen katkaisee, niin kauppa loppuu, vihje. :s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siitä uskaltamisesta tiedä, mutta en koskaan tilaa mistään kiinalaisesta verkkokaupasta. Lisäksi jos suinkin voin välttää, niin en myöskään osta kivijalkakaupasta tuotetta, jossa lukee made in China. Tuen kotimaista ja vähintäänkin eurooppalaista valmistajaa. Se on meidän kaikkien hyväksi.
Mutta se joka haluaa/uskaltaa tukea kiinalaista pääomaa ja kaupan herruutta, niin tekee sen. Muiden ostamisia en arvostele, minä toimin omatuntoni mukaan.
Olet jalo yksilö. Timantti rapakivien joukossa. Olet selvästi muita parempi, kunniallisempi ja tunnollisenpi. Olisipa kaikki kuten sinä. Kaiken lisäksi olet terve, hyvinvoima, kaunis, komea, rikas ja huumorintajuinen. Olemuksestasi huokuu lämpö, välittäminen ja ihmisten aito kohtaaminen. Olet luontainen johtaja, paimen kuka laumaansa johdattaa. Näytät muille valon ja osoitat meille mikä on elämän tarkoitus.
Ja sinä olet moukka kommenttisi perusteella.
Temu on Zalandon jälkeen suosituin verkkokauppa. Tilaus nopeaa, halpaa, ilmaiset postikulut, ilmainen palautus 90 päivää, myös Klarna-maksu.
Tilaan vastakin.
Vierailija kirjoitti:
Temu on luotettava ja siellä voi myös käyttää PayPalia. Suosittelen.
Olen tänä vuonna monta kertaa tilannut Temusta eikä ole ollut mitään ongelmia. Maksan tuotteeni Klarnan kautta. Minuntakin suositus Temulle
Vierailija kirjoitti:
Tilasimme Temusta naurettavan halpaa elektroniikkaa - saimme roskispussin
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/tilasimme-temusta-naurettavan-halpaa-…
Onko tarkempaa tietoa itse tuotteista, olivatko asiallisia? Pusseissahan ne Temusta tulevat, joten pakkaukset monesti läjässä. Pääasia on kuitenkin, että tuotteet on ehyitä.
En ole koskaan tilannut Temusta, mutta haluaisin. Miulla ei ole luottokorttia. Miten maksu suoritetaan? Klarna ei kuulemma ole luotettava?
Ainakin prosessorit ja muut sirut tulee pääosin Taiwanin Semiconductorilta. Kiinan kommarit ei sellaisia osaa tehdä, eikä niille enää edes myydä laitteita edistyksellisten sirujen valmistamiseen. Vituttaako? Se on hyvä :o)
Oma Samsungin puhelin on valmistettu Vietnamissa. Suomessa ei ole puhelimia valmistettu enää aikapäiviin. Seuraava mikro tulee olemaan Malesiasta näillä näkymin, Samsungi niin ikään. Kohta muuten saadaan intialaisia iPhoneja, kun Applekin tuli järkiinsä ja alkoi siirtämään tuotantoa muualle.