Uskaltaako Temusta tilata?
Kommentit (102)
Ostetaan sitten kun lakkaavat sabotoimasta Suomen merikaapeleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta Suomesta ja tuet työllisyyttä.
Suomalainen ahne paskayrittäjä pistää rahat taskuun eikä työllistä ketään.
Kaikki ostokset ulkomailta, Suomesta vain minimi.
Surkea yritys iigorilta.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut Temusta monta kertaa ongelmitta. Vain muutama heikkolaatuinen tuote on osunut kohdalle. Se on selvästi vähemmän kuin suomalaisista kaupoista. Shitflation on täyttä totta Suomessa. Isot ketjut tilaavat halvinta ja huonointa tavaraa eikä sitä mitenkään tutkittu ole. Myrkkyjä on löytynyt hiljattain esim Marimekon, XS-lelujen ja Citymarketin tuotteista. Tukesin vaarallisten tuotteiden listalta löytää lähes kaikki isot ketjut.
Elokuussa ostin kolme pakettia sukkia, kaksi Suomesta ja yhden Temusta. Suomesta ostetut ovat jo roskiskunnossa kun taas Temusta tilatut edelleen kuin uusia.
Mutta ymmärrätkö, että ne Suomessa myytävät tuotteet siis tutkitaan Tukesin toimesta? Siksi niitä huonoja löytyy. Mutta jos sä tilaat suoraan kiinasta, niin ei niitä tutki kukaan. Käyttöön menee myrkkyineen ja vikoineen, mutta ilmeisesti tämä on sulle ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaaksi mennyt, meillä tilattiin jo töihinkin krääsää sieltä. Mites ne myrkyt? Joutuu työskentelemään sit siellä myrkkyilmassa.
Kerro asiasta esihenkilöllesi tai työsuojeluvaltuutetulle. Kenenkään ei pitäisi joutua työssään tutkimattomien ja mahdollisesti vaarallisten laitteiden ja materiaalien kanssa.
Juuri näin. Ei mihin tahansa tarvitse suostua, edes työn nimissä. Nosta kissa pöydälle ja vaadi vastuullisuutta työntantajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut Temusta monta kertaa ongelmitta. Vain muutama heikkolaatuinen tuote on osunut kohdalle. Se on selvästi vähemmän kuin suomalaisista kaupoista. Shitflation on täyttä totta Suomessa. Isot ketjut tilaavat halvinta ja huonointa tavaraa eikä sitä mitenkään tutkittu ole. Myrkkyjä on löytynyt hiljattain esim Marimekon, XS-lelujen ja Citymarketin tuotteista. Tukesin vaarallisten tuotteiden listalta löytää lähes kaikki isot ketjut.
Elokuussa ostin kolme pakettia sukkia, kaksi Suomesta ja yhden Temusta. Suomesta ostetut ovat jo roskiskunnossa kun taas Temusta tilatut edelleen kuin uusia.
Mutta ymmärrätkö, että ne Suomessa myytävät tuotteet siis tutkitaan Tukesin toimesta? Siksi niitä huonoja löytyy. Mutta jos sä tilaat suoraan kiinasta, niin ei niitä tutki kukaan. Käyttöön menee myrkkyineen ja vikoineen, mutta ilmeisesti tämä on sulle ihan ok.&n
Tukes tekee vain pistokokeita. Mitätön määrä Suomessa myynnissä olevista tavaroista on tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
En siitä uskaltamisesta tiedä, mutta en koskaan tilaa mistään kiinalaisesta verkkokaupasta. Lisäksi jos suinkin voin välttää, niin en myöskään osta kivijalkakaupasta tuotetta, jossa lukee made in China. Tuen kotimaista ja vähintäänkin eurooppalaista valmistajaa. Se on meidän kaikkien hyväksi.
Mutta se joka haluaa/uskaltaa tukea kiinalaista pääomaa ja kaupan herruutta, niin tekee sen. Muiden ostamisia en arvostele, minä toimin omatuntoni mukaan.
Minä olen ostanut Temusta ja monesta muustakin kiinalaisesta verkkokaupasta - sellaisistakin, joista harva suomalainen on edes kuullut. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
Omantunnonasioita alan miettiä siinä vaiheessa, kun Suomi tunnustaa Taiwanin itsenäisyyden ja tuomitsee Tiibetin miehittämisen ja monta muutakin asiaa.
Parempi ostaa kalliita kiinalaistuotteita kuin halpoja kiinalaistuotteita, tsuhnan logiikka hassua.
Ei kannata, huonoa laatua ja tulevat palkaksi katkomaan tänne johtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siitä uskaltamisesta tiedä, mutta en koskaan tilaa mistään kiinalaisesta verkkokaupasta. Lisäksi jos suinkin voin välttää, niin en myöskään osta kivijalkakaupasta tuotetta, jossa lukee made in China. Tuen kotimaista ja vähintäänkin eurooppalaista valmistajaa. Se on meidän kaikkien hyväksi.
Mutta se joka haluaa/uskaltaa tukea kiinalaista pääomaa ja kaupan herruutta, niin tekee sen. Muiden ostamisia en arvostele, minä toimin omatuntoni mukaan.
Minä olen ostanut Temusta ja monesta muustakin kiinalaisesta verkkokaupasta - sellaisistakin, joista harva suomalainen on edes kuullut. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
Omantunnonasioita alan miettiä siinä vaiheessa, kun Suomi tunnustaa Taiwanin itsenäisyyden ja tuomitsee Tiibetin miehittämisen ja monta muutakin asiaa.
Kovin epäloogiselta vaikuttaa toimintasi. Tuet Kiinaa ostamalla sieltä roskaa, mutta olet kannattavinasi Taiwanin itsenäisyyttä?!! Haloo! Mitä jos ostaisit Taiwanista!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ymmärrätkö, että ne Suomessa myytävät tuotteet siis tutkitaan Tukesin toimesta? Siksi niitä huonoja löytyy. Mutta jos sä tilaat suoraan kiinasta, niin ei niitä tutki kukaan. Käyttöön menee myrkkyineen ja vi
Se on 100 prosenttia enemmän kuin mitä Temun roskaa tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin epäloogiselta vaikuttaa toimintasi. Tuet Kiinaa ostamalla sieltä roskaa, mutta olet kannattavinasi Taiwanin itsenäisyyttä?!! Haloo! Mitä jos ostaisit Taiwanista!!
Minähän ostan Suomessa toimivien kauppojen kautta taiwanilaista teetä ja muitakin taiwanilaisia elintarvikkeita. En kuitenkaan koe olevani vastuussa kansainvälisistä ongelmista varsinkaan, kun Suomen ulkopolitiikka on kovin Kiinaa nöyristelevää.
S-liikkeissä näkyy olevan paljon Kiinassa valmistettuja tuotteita. Noin muuten vain mainitsin. Temusta ei kannata ostaa leluja ainakaan.
Eivät varasta, voi tilata, samaa roinaa kuin liikkeissä Suomessa myydään.
En tilaisi. Halpatyövoima, materiaalimyrkyt mm. Hauhau(koiria kuollutkin) Shein. Köyhien kauppa jossa vähällä saa paljon, laadusta, turvallisuudesta sekä ympäristö-kuormituksista puhumattakaan raahataan toiselle puolelle maailmaa. Pidätkö suomea kaatopaikkana ? Mihin edes tarvitset tuollaista roskaa ? Mene edes kirpputorille ja kierrätä sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kortinkin tiedot voidaan viedä mutta isompi riski on että tilaat ongelmajätettä. Heidän tuotteissa ei ole mitään tuoteturvaa kemikaalien, sähköturvallisuuden jne osalta + kukaan ei auditoi missä oloissa tuotteet valmistetaan ja käytetäänkö esim lapsityövoimaa ja lorotetaan kaikki kemikaalit suoraan samaan jokeen mistä otetaan käyttövesi...
Itse en ostaisi yhtään mitään suoraan kiina-kaupasta.
Eipä niitä Euroopan markkinoillakaan kaikkia testata, vaan oletetaan että ovat sääntöjen mukaisia. Mene ja tiedä sitten, vähän väliä uutisoidaan että hunajat tai öljyt ei ole sitä mitä purkissa väitetään, niin niinköhän ne muovit ja meikit sitten on prikulleen pykälien mukaista? Todennäköisyys on ehkä parempi, varmuutta ei ole tarjolla suuntaan eikä toiseen ostit sitten Tokmannilta tai Temusta.
maksa Klarnalla kun olet saanut tuotteen. Ihan suoramaksulla koko summa tai osissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla eikä kannata ellet halua tyhjänpäiväistä roinaa joka hajoaa, ei hoida asemaansa tai johon kyllästyt kahden käyttökerran jälkeen. Lisäksi monissa tuotteissa vaarallisia määriä haitallisia kemikaaleja ja raskasmetalleja.
mutta jos haluat kuolla nuorena syöpään ni osta pois
Mistä tiedät että ap on nuori?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ymmärrätkö, että ne Suomessa myytävät tuotteet siis tutkitaan Tukesin toimesta? Siksi niitä huonoja löytyy. Mutta jos sä tilaat suoraan kiinasta, niin ei niitä tutki kukaan. Käyttöön menee myrkkyineen ja vi
Viimeisessä kommnetissa lukee, että vain pieni osa maahantuoduista tavaroista tutkitaan Suomessa. Se on totta. Mutta valmistajat tietävät, että EU:lla on tiukat määräykset. Lisäksi he tietävät, että jos tuotteessa huomataan Euroopassa joku vika, tieto siitä leviää netissä koko maailmaan. Kyllä he yrittävät olla huolellisia Eurooppaan myytävien tuotteiden kanssa.
Yhtäkään viestiä ei ole tullut vaikka olenkin tilannut usein.