Oletteko vähentäneet leikkeleiden syöntiä rankasti suositusten mukaan?
Itse syön aika harvoin leikkeleitä, aamupala koostuu ihan muusta kuin margariinileivistä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vain juntit syö leikkeleitä.
Juntteja riittää sitten paljon kun katselee myytävien leikkeleiden rivejä marketeissa ja melko jokainen niitä sieltä koriinsa noukkiikin. Onko noin paljon juntteja? Mistä tiedät junttien määrän?
Minä tykkään vuolla läskiä mamman leipoman ruisleivän päälle. Onko se leikkele? Kyllä on niin hyvää puukolla vedellä paksuja siivuja läskistä joka on kypsynyt oman tuvan leivinuunissa. Mamma osaa maustaa sen niin erinomaisen hyvin.
Olen, ja huomasin, että peräpääni pörähtely rauhoittui radikaalisti!😲 Vaimokin tykkää!
Vierailija kirjoitti:
En niitä syönyt ennenkään. Niissä on kaikissa karrageenia, joka aiheuttaa suolistovaivoja ja pahentaa jo olemassa olevia suolistosairauksia.
Ei ole karrageenia leikkeleissä. Kommentoija voisi lukea tarkemmin pakkausmerkintöjä.
En ole vähentänyt enkä tule vähentämään.
Syönyt aina aika lailla suositusten mukaan. Eikä minua kiinnosta miten muut syövät enkä tyrkytä tapojani muille. Aivan sama kuinka elävät tai toimivat koska minua ei kiinnosta muiden elämä niin yhtään.
Minä laitan silakkaa ja sipulia, eli suutarinlohta leivälle, jos satun siivun tai pari leipää syömään. Maustesilakka on kanssa hyvää, sitäkin menee puoli kiloa kerralla kun harvoin ostan. Tonnikala-kananmunasalaatti on myös taivaallista ruisleivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En niitä syönyt ennenkään. Niissä on kaikissa karrageenia, joka aiheuttaa suolistovaivoja ja pahentaa jo olemassa olevia suolistosairauksia.
Ei ole karrageenia leikkeleissä. Kommentoija voisi lukea tarkemmin pakkausmerkintöjä.
Joo ei oo leikkeleissä, kermoissa on. Paitsi siinä oikeassa ei ole.
Olen vähentänyt jo kauan sitten, käytän vain juustoa leivän päälle.
Margariinistä saa finnejä.
Leikkeleitä on eri tasoisia. En ole vähentänyt niiden syöntiä enkä aio.