Oletteko vähentäneet leikkeleiden syöntiä rankasti suositusten mukaan?
Itse syön aika harvoin leikkeleitä, aamupala koostuu ihan muusta kuin margariinileivistä.
Kommentit (50)
Pidämme nyt vähän taukoa leikkeleille. Yleensä olen syönyt 1-2 leikkelesiivua joka aamu leivän päällä. Olisi hyvä jos niitä saisi pienemmissä rasioissa. 100 gramman rasia riittäisi hyvin kahdelle hengelle viikoksi.
Kolminkertainen määrä menee ja kaljan vaihdan viinaan.Joku kohtuu pitää olla pottuilussa perk..
Vierailija kirjoitti:
En syö leikkeleitä, haen tiskistä oikeaa lihaa siivutettuna. Huomattavasti parempaa.
Totta. M50
Aika vähän niitä on tullut muutenkaan syötyä, mutta nykyään ei ollenkaan. Hetkeä ennen noita uusia suosituksia oli ostamassani meetvurstissa ja kalkkunaleikkeleessä jotain jänteen paloja. Oli niin oksettava löytö, että siihen päättyi leikkeleiden syönti tässä perheessä.
En. Edelleen menee kolme pakettia Atrian kevytlauantaimakkaraa viikossa. Muita leikkeleitä en syö.
En vielä, mutta ajattelin kokeilla tehdä leikkeleitä itse. Ettei ole niitä vaarallisia ultraprosessoituja, mitä kaupasta saa. Laitoin tänään naudan sisäpaistin pakastuspussiin ja sekaan ison läjän mausteita. Saa olla siellä yön yli. Huomenna uuniin ja sitten viipalointikoneella ohuiksi siivuiksi. Suurimman osan siivuista joudun pakastamaan enkä osaa snaoa, millaisia ovat sitten sulatettuina, mutta ainakin riimihärkä on ihan jees. Tai sitten laitan koko köntin pakkaseen ja siivutan jäisenä, mikä saattaa olla oikeastaan helpompaakin. Kaikkea pitää kokeilla paitsi ei mummoaan ja kansantanhuja...vai miten sitä nyt sanotaankaan. Jos tuosta tulee hyvää, voisi kokeilla joku kerta myös porsaan ja karitsan ulko(sisäfilettä vastaavalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vähentänyt. Aamuleivän päälle laitan viipaleen ,kuten jo iät ja ajat olen tehnyt.Ja en syö margariinileipiä.
Laitatko oikeaa suolaista voita leivälle?
En, normisuolaista voita tai Oivariinia.
Korvasin leikkeleet rasvaisemmalla juustolla jo aiemmin. Leikkele oli aika turhake, mutta juustot on hyviä.
En ole vuoteen syönyt leikkeleitä, koska haluan syödä päivässä 1-2 viipaletta juustoa. Ja siinähän päivän keivät ovat.
Lopetin syömisen jo ennen suoituksia. Ja tajusin, miten äklöjä suolasia ne on olleet. Ei tee enää mieli yhtään. Nakkeja ostan silloin tällöin.
Laitan juustosiivun leivän päälle, jos sattuu olemaan. En halua, että lehmä tapetaan mun leivänsyöntini takia.
Olen lisännyt leikkeleiden syöntiä paikatakseni säikähtäneiden aiheuttamaa vajausta. Kalkkunaleike on maistunut viime päivinä.
Mun leikkeleiden syönti loppui 300 € suojaosuuden poistoon.
Ihan päätin olla syömättä kokonaan. Kohta ehkä helpottaa....
En muutenkaan söisi. Juusto ja vihannekset, ehkä munia.
Lopetin leikkeleiden ostamisen kotiin jo 15v sitten. Syön jos jossain on tarjolla. Ihan turhaa leivänpäällistä, hyvin riittää juusto ja kurkku. Vähempi sian tappamista ja vähempi rahanmenoa.
Elin viikon hotellin ruuilla. Leivän päälle lätkin kaikkea mitä kulhoista löytyi, myös leikkeleitä.
Eipä ole hirveesti tehnyt sen jälkeen mieli kun Snellmanin kinkkupaketista löytyi muovia.
lopetin kokonaan leikkeleiden syömisen
En ole vuosiin syönyt leikkeleitä.