Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ventovieraan ihmisen kotona kuin omassa kodissasi?

Vierailija
06.10.2024 |

Tätä mietin, kun ystäväni toi miesystävänsä näytille tänään. Ensinnäkin kumpikin jätti kätensä pesemättä tullessaan sisälle. Vasta kehotuksesta pesivät käpälänsä. Olen kuvitellut että kaikki edes etäisesti sivistyneet ihmiset pesevät kätensä tullessaan ulkoa sisälle, etenkin kun eivät tule omaan kotiinsa.

Toiseksi tämä nuori mies harppasi toistuvasti sohvalle istumaan selkänojan yli. Siis astui ensin toisella jalalla sohvatyynyjen päälle, sitten toisella jalalla kevyesti selkänojalle ja sohvatyynyjen kautta lattialle. Olen varmaan aika niuho, mutta onhan se ällöttävää. Lisäksi lopksi istui jalat pitkänä sohvalla ja siirsi varpaillaan kaukosäätimen pois tieltä.

Lähtiessään mies keräsi roskansa (karkki- ja keksipapereita) pöydältä ja tunki ne syvälle bioroskikseen. Roskiksia on kaapissa 3 kpl ja vain bioroskiksessa on biopussi. Virheitä toki sattuu, mutta itselläni on tapana kysyä miten roskat lajitellaan.

Onko tämä ihan normaalia nykyään?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan hauska bileissä.. you must be fun at parties

Vierailija
2/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet pitää pestä kyläpaikassa 10 min välein, tää opetetaan kyllä kotona. Kahvikuppiin ei kosketa niillä käsillä, jotka on koskettaneet sohvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että tämä on normaalia nykyään. Toisen kodin sääntöjä ei kunnioiteta. Siksi luonani käy harvoin vieraita. Minua ällöttää kun ihmiset lampsivat ulkokengissä pitkin huushollia niin että jokapaikassa on mustia kengänjälkiä. Käsiä ei tosiaankaan pestä ja roskia tungetaan ihan mihin sattuu. Hyvät käytöstavatkin puuttuvat.

Vierailija
4/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaan hauska bileissä.. you must be fun at parties

Luulen olevani, mutta käyttäydyn kutsuttuna aina kohteliaasti toisten kodeissa.

Ap

Vierailija
5/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mies oli ottanut omat eväät?

Vierailija
6/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vaan pese käsiäni mennessäni kylään, eikä minunkaan vieraani, ellei heillä ole muuta asiaa vessaan. Vielä ollaan kaikki hengissä.

Vierailija
7/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo käsienpesu on tärkeää, heti tervehdyskättelyn jälkeen vessaan, koska kättelijässä voi olla vaikka mitä bakteereja. Hämmentää, kun isäntäväki ei pese käsiään kättelyn jälkeen.

Vierailija
8/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että tämä on normaalia nykyään. Toisen kodin sääntöjä ei kunnioiteta. Siksi luonani käy harvoin vieraita. Minua ällöttää kun ihmiset lampsivat ulkokengissä pitkin huushollia niin että jokapaikassa on mustia kengänjälkiä. Käsiä ei tosiaankaan pestä ja roskia tungetaan ihan mihin sattuu. Hyvät käytöstavatkin puuttuvat.

Tuo on toinen iso ihmetyksen aihe. Etenkin miehen kaverit vaeltavat kodissamme kengät jalassa. Tulevat siis tervehtimään ja vaihtamaan kuulumiset ennen kuin ottavat kengät pois. Ei kuulu mielestäni Suomessa tapoihin.

Ap

Vierailija
9/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se mies oli ottanut omat eväät?

Ei ollut ottanut, söi tarjottavia pöydältä.

Ap

Vierailija
10/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota kotiisi näitä. Ehkä ihmiset ovat muuttuneet ja nuoret miehet erilaisia. Osalla ei tapoja. Ja saisihan sitä suoraankin sanoa että "mitä ihmettä teet" ja perusteluita. Ehkei sillä ollut täysin lepakot tapulissa, jos noin toimii? Ei mitään kunnioitusta tai siisteyttä. 

Vierailija
11/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä vaan pese käsiäni mennessäni kylään, eikä minunkaan vieraani, ellei heillä ole muuta asiaa vessaan. Vielä ollaan kaikki hengissä.

Hyi ällötys. Minä kyllä sanon asiasta. Monet kyllä pesevät ihan pyytämättä onneksi.

Ap

Vierailija
12/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota kotiisi näitä. Ehkä ihmiset ovat muuttuneet ja nuoret miehet erilaisia. Osalla ei tapoja. Ja saisihan sitä suoraankin sanoa että "mitä ihmettä teet" ja perusteluita. Ehkei sillä ollut täysin lepakot tapulissa, jos noin toimii? Ei mitään kunnioitusta tai siisteyttä. 

No ei tee tosiaan mieli ottaa enää. Olisi pitänyt kysyä että miksi tallot tarkoituksella ja useasti neulotun koristetyynyn hikisukillasi. Jotenkin hämmennyin täysin.

Ap

Vierailija
13/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieraissa voi mennä pesemään käsiään, koska toisten kylppäriin ei saa mennä erikseen lupaa pyytämättä ja on törkeää pyytää tuollaista vessalupaa heti sisään tullessa - ihan kuin ei olisikaan tullut ihmisiä tapaamaan vaan vain kuselle.

Vierailija
14/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on toinen iso ihmetyksen aihe. Etenkin miehen kaverit vaeltavat kodissamme kengät jalassa. Tulevat siis tervehtimään ja vaihtamaan kuulumiset ennen kuin ottavat kengät pois. Ei kuulu mielestäni Suomessa tapoihin.

Ap

Siis yök, sukkasillaanko sä haluat niiden teillä kulkevan? Kas kun ei paljain jaloin

Vierailija
15/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis yök, sukkasillaanko sä haluat niiden teillä kulkevan? Kas kun ei paljain jaloin

Ehdottomasti. Paljain jaloin on vähän ällöä mutta kengät jalassa on kyllä tosi epäkohteliasta.

Ap

Vierailija
16/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kodista. Monella suomalaisella on niin kolkot tai täydet kodit ettei niissä viihdy vaikka olisi kuinka tuttu. Toisilla on taas sisustettu lämmöllä ja ajatuksella, jolloin heillä on helppo viihtyä. 

Käsien peseminen ei minusta liity tähän, kyllähän ne kuuluu omassakin kodissa pestä. Tuo sohvapointti meni minulta ohi, kävelläänkö teillä kengät jalassa? 

Vierailija
17/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ventovieraan kotiin mennyt?

Vierailija
18/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kodista. Monella suomalaisella on niin kolkot tai täydet kodit ettei niissä viihdy vaikka olisi kuinka tuttu. Toisilla on taas sisustettu lämmöllä ja ajatuksella, jolloin heillä on helppo viihtyä. 

Käsien peseminen ei minusta liity tähän, kyllähän ne kuuluu omassakin kodissa pestä. Tuo sohvapointti meni minulta ohi, kävelläänkö teillä kengät jalassa? 

Niin, en nyt puhunut viihtymisestä vaan käyttäytymisestä.

Ei kuljeta kengät jalassa, mutta mun mielestä on outoa kiipeillä sohvilla kuin apina ja sotkea tyynyt mennessään. 

Ap

Vierailija
19/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en nyt puhunut viihtymisestä vaan käyttäytymisestä.

Ei kuljeta kengät jalassa, mutta mun mielestä on outoa kiipeillä sohvilla kuin apina ja sotkea tyynyt mennessään. 

Ap

Olla kuin kotonaan viittaa yleensä nimenomaan viihtymiseen, ei käytöstapojen unohtamiseen. Se, että kädet pestään sisään tultaessa liittyy hygieniaan, ei sosiaalisesti sovinnaiseen käyttäytymiseen tai viihtymiseen. 

Helposti teillä sitten tyynyt sotkeutuu. Kiipeileminen toki vähän outoa aikuiselta mutta toisaalta pysyy ketteränä. 

Vierailija
20/103 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikaan pestiin käsiä tai silloin kun perheessä oli vauva. Ehkä flunssakaudella. Mutta ei muuten. Täytyy olla joki hygienifriikki, jos olettaa, että kaikki vieraat pesee kätensä kotiin tullessa!