Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako ylipainoinen henkilö huonompaa palvelua terveyskeskuksessa kuin hoikka/normaalipainoinen?

Vierailija
23.11.2024 |

Eli voiko olla niin, että lääkärit eivät ota tosissaan ylipainoisen ihmisen ongelmia vaan olettavat, että kaikki sairaudet johtuvat ylipainosta ja ovat korjattavissa vain painoa pudottamalla?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskimpa vaan ja jos saa niin lekurilla asennevika ja väärä ammatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Lääkäri ei ole sanonut minulle mitään ylipainostani.

Vierailija
4/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotias mies ei saa mitään terveyspalveluja. 

Vierailija
5/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saapas. Yksityisellä.

Vierailija
6/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähän huvittavaa, että syöt itsesi ylipainoiseksi ja sitten vingut lääkäriltä apua. Olisko aika ottaa vastuuta omasta terveydestä? 

Vierailija
7/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvää hoitoa olen saanut, tk-lääkärimme on todella miellyttävä herrasmies.

Vierailija
8/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, mä olen saanut kun olen soittanut terkkariin.

Vierailija
9/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän huvittavaa, että syöt itsesi ylipainoiseksi ja sitten vingut lääkäriltä apua. Olisko aika ottaa vastuuta omasta terveydestä? 

Eli jos sinä olisit lääkäri, ylipainoiset saisivat sinulta huonompaa hoitoa.

Vierailija
10/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan se huvittavaa kun sormi murtuu,onko se ylipainon syy idiootti,luulet saatana että sinne mennään läskejä näyttämään ,olet ..

Vierailija
11/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saadaan.

Olen laihduttanut puolet itsestäni ja kuitenkin sairastuin diabetekseen. Juteltiin lääkärin kanssa mun elintavoista ja sen sellaista, ja kerroin historiikkiani.

Insuliini lihotti takaisin 20 kiloa, vaikka olisin mitä tehnyt. Ja vain siihen lääkäri puuttui, ei noteerannut laihdutustani mitenkään. Töykeä asenne.

Vaikka sinne menisi sormessaan olevaa tulehtunutta haavaa näyttämään, saa kuulla olevansa ylipainoinen. Puuttuis vielä että kutsuisi läskiksi. Ihan kuin ei lihava itse tietäisi asiaa.

Minäkin pyysin laihdutusvalmistereseptin, mutta silti jankkasi painosta, niin kuin rasva olisi siinä hänen edessään alkanut sulaa, kun ivallisena kroppaani katseli.

On selvää, että lääkärin tehtävä onkin yrittää saada lihavat laihtumaan, mutta aika outoa on, jos edessään istuu henkilö, joka kertoo, että on kova tavoite laihtua ja silti saa pilkkaa osakseen.

Vierailija
12/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sinä olisit lääkäri, ylipainoiset saisivat sinulta huonompaa hoitoa.

Miten se on huonompaa hoitoa jos kertoo että terveysongelmiin auttaisi painon pudottaminen?

Vierailija
13/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pistooli taskussa mulle ei lekurit keljuile.

Vierailija
14/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttakaa läskit.

Vierailija
15/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, mä olen saanut kun olen soittanut terkkariin.

Käskivät olemaan soittelematta?

Vierailija
16/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainon hoito on osa seuraavien sairauksien hoitoa:

Nivelrikko (polvi, lonkka)

Uniapnea

Diabetes

Verenpainetauti

Reiluksi

Hedelmättömyys

Ja oikeastaan kaikki elintapasairaidet. Lääkärin kuuluu puuttua painoon mikäli hakeudut vastaanotolle jonkun em. Sairauden takia.

Vierailija
17/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä oli vuosikausia koholla ollut verenpaine ja kaikilla omassa suvussa sama vaiva. Ei tullut julkisesta terveydenhuollosta lääkitystä, vaan kehotus laihduttaa.

Sain sitten myöhemmin lääkityksen yksityiseltä lääkäriltä. Tästä vielä myöhemmin sitten laihduinkin lähelle normaalipainoa, mutta korkea verenpaine ja sitä myöden lääkitys, pysyi.

Ymmärrän, että lääkärin kuuluu suositella laihtumista. Mutta jos kyseessä on tila, joka voi aiheuttaa akuutin kuolemanvaaran, on helppo korjata lääkityksellä ja joka saattaa vieläpä monilla olla suurelta osin geneettinen vaiva, niin mielestäni on kohtuutonta, että lihavalle ei anneta siihen lääkitystä, ellei mene yksityiselle.

18/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan lääkäristä, ylipainon määrästä sekä syystä, miksi on hakeutunut lääkäriin. Mulla on pari tuttua, joiden BMI on yli 55 eli ovat sairaalloisen ylipainoisia ja heidän näkemyksensä ainakin on ollut, että kaikki heidän vaivansa laitetaan ylipainon syyksi. Aika moni niistä vaivoista onkin ylipainon syytä, mutta jollain tavalla siitä painosta huomauttaminen on heille punainen vaate ja kokevat, että heitä ei ole hoidettu. Toisella heistä vaihtui terveyskeskuksessa omalääkäri ja vaikka sekin sairaus, jonka vuoksi meni lääkäriin, on tyypillisesti ylipainoisten sairaus, uusi lääkäri olikin suhtautunut eri tavalla kuin aiemmat.  Pelkän painosta huomauttamisen sijasta lääkäri oli yhdessä tuttuni kanssa lähtenyt suunnittelemaan, miten painoa saataisiin alas. Ja nyt hän on tiputtanut parissa kuukaudessa jo yli 25 kg. 

Vierailija
19/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista kaikki sairaus johtuu ylipainosta,no kaikki taudit ja sairaudet on sitten paranettu laihduttamalla hurraaa,antakaa mulle palkinto kun keksin tämän ihmelääkeen.

Vierailija
20/46 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeus ja kuurous varmaan johtuu ylipainosta,katkeneet luut myöskin,kaikki syövät,on se tuo läski ihme tappaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi